Autostrand wellicht heropend?

PDJ
Gast
Oktober 28, 2005, 16:18:08
edit2Rapporteer  
Vandaag in het AD

Wethouder door raad verplicht tot overleg over het autostrand

WESTVOORNE

Wethouder Ies Klok moet van de gemeenteraad praten over heropenen van het voormalige autostrand bij Oostvoorne.

Zowel oppositie als coalitiepartijen vindt dat hij met alle betrokken partijen aan tafel moet, zeker nu er uit het hele land steunbetuigingen komen voor de actiegroep die voor heropening pleit.

Klok neemt de opdracht met tegenzin aan. Hij vindt dat overleg valse hoop wekt. Hij wijst er op dat het afgrendelingsbesluit ooit door meerdere partijen genomen is en nooit door de gemeente alleen kan worden teruggedraaid.

Klok meent dat de door het CDA en Gemeentebelangen aangezwengelde verzoek niet meer dan een verkiezingsstunt is.

,,Als er een referendum zou worden gehouden,'' hield Arjen Littooij (CDA) de D66-wethouder Klok voor, ,,zou een meerderheid voor heropenen zijn. Er is zoveel onbegrip en weerstand over de afsluiting, dat kunnen we niet negeren.''

Klok bracht in herinnering dat het Westvoornse gemeentebestuur altijd voorstander is geweest van een voor voertuigen toegankelijk autostrand, maar dat de gemeente 'het niet heeft gered'.

Vervolgens zijn afspraken gemaakt waaraan het college zich moet houden. ,,Ik ben bestuurlijk gebonden,'' reageerde hij.
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #1 Oktober 28, 2005, 16:43:17
edit2Rapporteer  
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/article49434.ece

Ik hoop toch dat de wethouder haar uiterste best gaat doen.
Ondanks dat er afspraken onderling over zijn gemaakt, zonder het aan de burgers te vragen.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #2 Oktober 28, 2005, 16:58:40
edit2Rapporteer  
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/article49434.ece

Ik hoop toch dat de wethouder haar uiterste best gaat doen.
Ondanks dat er afspraken onderling over zijn gemaakt, zonder het aan de burgers te vragen.



Ik hoop het ook, maar er staat wel dat ze het met tegenzin doet.

Het is iig een begin...nu maar hopen dat er echt iets gaat gebeuren.
AlexVanOranje
Gast
Antwoord #3 Oktober 28, 2005, 17:03:16
edit2Rapporteer  
http://www.ipetitions.com/campaigns/Autostrand/

dit is de link om het autostrand misschien Heropend te krijgen...
Greetz Alex, (die zijn inlog gegevens weer eens kwijt is..)
Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #4 Oktober 28, 2005, 19:05:24
edit2Rapporteer  
Wellicht is de naderende aanleg van maasvlakte II een goed argument om het autostrand te heropenen. Voor de vogels zijn immers in de regio meerdere opvanggebieden gecreëerd. Maar waar moet de kitesurfer van de slufter heen als maasvlakte II wordt aangelegd ? Twee km te voet afleggen naar een spot lijkt me geen eerlijk alternatief.
Ach.... mischien moeten we gewoon in opstand komen en gaan kiten in de hofvijver in Den Haag.
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #5 Oktober 28, 2005, 19:25:19
edit2Rapporteer  
Ik heb er gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant super als die opengaat, ook al zie ik dat een gemeente niet echt voor elkaar krijgen. Lekker met de auto weer parkeren op het strand en gaan!!! Aan de andere kant vind ik het zo super rustig dat ik het niet erg vind om dat stuk te lopen en vervolgens niet zoals vroeguh tussen 80 kiters te varen. Ze zouden het wel in de winter kunnen doen, dan is het ook lekker rustig zonder die zomerrijders. We zullen zien. Als ze nou eerst beginnen met de winter open zou al super zijn, want die rot vogels zijn dan toch wel naar warme oorden.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #6 Oktober 28, 2005, 20:39:23
edit2Rapporteer  
that will be the day!!! Grin
trettrettret

Berichten: 108
Antwoord #7 Oktober 28, 2005, 22:34:21
edit2Rapporteer  
Ik heb er gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant super als die opengaat, ook al zie ik dat een gemeente niet echt voor elkaar krijgen. Lekker met de auto weer parkeren op het strand en gaan!!! Aan de andere kant vind ik het zo super rustig dat ik het niet erg vind om dat stuk te lopen en vervolgens niet zoals vroeguh tussen 80 kiters te varen. Ze zouden het wel in de winter kunnen doen, dan is het ook lekker rustig zonder die zomerrijders. We zullen zien. Als ze nou eerst beginnen met de winter open zou al super zijn, want die rot vogels zijn dan toch wel naar warme oorden.

Het zou inderdaad de gulden middenweg zijn!! swinters het strand open, zomers dicht voor auto's. En dan is het ook minder koud aan de voeten (ondanks de schoentjes) om naar het strand te wandelen.
Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik door het afsluiten van het auto strand voor autos een betere conditie heb gecreerd. Je moet immers met volle bepakking een t&f@s eind lopen. nja en als je daarna afgepeigert bent van het kiten mag je weer terug! tis helemaal jackpot als je iets vergeten bent en het hele t$f#S eind  opnieuw moet lopen.
Jap
Gast
Antwoord #8 Oktober 29, 2005, 00:13:36
edit2Rapporteer  
Autostrand Nieuwsbrief nr. 14
 
Beste Autostrandliefhebber,
 
Omdat afgelopen week nogal hectisch was is deze nieuwsbrief anders opgesteld dan gebruikelijk. Allereerst wil ik de 60 nieuwe nieuwsbriefabonnees van harte welkom heten! Zodra we belangrijk nieuws hebben zullen wij u dit laten weten door middel van een overzichtelijke nieuwsbrief. Zoals u ziet heeft u al 13 nieuwsbrieven gemist(want dit is de 14e), maar niet getreurd, de mooiste moet nog komen. (namelijk dat het strand weer open gaat.) Wij hebben er alle vertrouwen in en zullen niet opgeven. De aanhouder wint.. toch?
 
De woordvoerster van autostrand.nl heeft een naam en gezicht gekregen dankzij TVRijnmond, het Algemeen Dagblad, de internettelegraaf en Radio 2. Vandaar dat ik voor deze keer de nieuwsbrief in de ik-vorm schrijf. Ik wil vooraf benadrukken dat ik niet de enige ben die autostrand.nl runt, er zijn veel mensen die meehelpen en zonder de webmaster, Koen, was het helemaal nooit gelukt. Afgelopen jaar hebben we met z'n allen veel tijd gestoken in de website, maar er is nooit een moment geweest dat we eraan gedacht hebben om te stoppen. De gastenboekreacties en emails van afgelopen weken hebben ons nog een extra steuntje in de rug gegeven. Wij waarderen deze steun enorm en zijn nog steeds blijverrast met de gigantische hoeveelheid reacties. Veel reacties zijn te lezen in het gastenboek, maar ook telefonisch word ik benaderd door emotionele mensen die er alles voor over hebben om het strand weer open te krijgen. Zo had ik gister een mevrouw van bijna 80 jaar aan de telefoon, ze had het halve
 
Op dit moment staat de teller van de autostrandpetitie op 2700 namen, een aantal dat ver boven mijn verwachtingen ligt. Tien jaar geleden heeft de Stichting Autostrand 6000 handtekeningen opgehaald om het autostrand open te houden, deze zijn helaas verloren gegaan. Dat weerhield ons er overigens niet van om nog eens te peilen hoeveel mensen het strand daadwerkelijk open wilden hebben. Toen kwamen de emoties pas los, er werd weer over het autostrand geschreven en gepraat en het bleek dat de mensen het strand niet vergeten zijn. Omdat ik diverse malen ben gebeld door mensen die wilden tekenen maar geen internet hadden, zijn we vandaag, naast de digitale petitie, een papierenactie begonnen.  In verscheidene openbare gebouwen en andere instanties worden handtekeningenlijsten verspreid waar mensen kunnen tekenen die NIET op internet getekend hebben. Momenteel liggen er alleen in Oostvoorne nog handtekeningenlijsten; bij bejaardentehuis De Leemgaarde, Cafe Centraal, de Videotheek, de Apoth
 
Een andere belangrijke ontwikkeling is dat dankzij de petitie de gemeenteraad eisen heeft gesteld aan wethouder Klok van D66, in wiens portefeuille het autostrand valt. Gemeentebelangen en het CDA hebben de VVD en PvdA in de raad meegekregen en er bij het college op aangedrongen dat het autostrand echt weer open moet. De duizenden reacties door de internetactie werden in de vergadering als argument gebruikt.  Hoewel Klok er niet blij mee was wordt hij toch gedwongen om het het Zuid-Hollands Landschap te gaan praten. Hier zal wel weer een maand overheen gaan, maar er gebeurt tenminste wat! Volgens gemeentebelangen is dit de eerste doorbraak! En nu doorgaan! Op naar de 6000 handtekeningen en een open autostrand!
 
Vriendelijke Groeten,
 
Tanya Huizer
 
Oostvoorne
 
Redactie www.autostrand.nl
 
redactie@autostrand.nl
 
Socaa
Gast
Antwoord #9 Oktober 29, 2005, 11:21:07
edit2Rapporteer  
Als die wethouder zn werk niet goed doet dienen we een motie van wantrouwen in en laten we t college in elkaar flikkeren.. kan er ook nogwel bij.. op dit moment ben ik overal voor in dat strand gaat open, ik verzeker het je.

schiet het al op met het standbeeld jongens? Ik wil dat het bij de heropening onthuld wordt.. hehe..

Vandaag stond er een stuk 'heropening autostrand kansloos'  in het AD, met uitgebreid commentaar van voorzitter van ZHL Ton Dorresteyn. Ik denk dat zijn commentaar JUIST mensen kwaad maakt en dus averechts werkt voor hen.

Ik zal binnekort ook de sponsors van ZHL benaderen, dat ze druk uit gaan oefenen omdat ZHL onrechtvaardig, ondemocratisch en voooral autoritair te werk gaat.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #10 Oktober 29, 2005, 11:41:22
edit2Rapporteer  
Nu maar hopen dat het autostrand opengaat. Ik vind het namelijk toch wel ver lopen en dat gaat allemaal van mijn kite-tijd af. En dat is pas zonde.
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #11 Oktober 31, 2005, 14:14:23
edit2Rapporteer  
Het was vanochtend op regio nieuws. Petitie heeft al meer dan 800 handtekeningen opgeleverd
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #12 Oktober 31, 2005, 14:58:38
edit2Rapporteer  
Vandaag in het AD

Wethouder door raad verplicht tot overleg over het autostrand

WESTVOORNE

Wethouder Ies Klok moet van de gemeenteraad praten over heropenen van het voormalige autostrand bij Oostvoorne.

Zowel oppositie als coalitiepartijen vindt dat hij met alle betrokken partijen aan tafel moet, zeker nu er uit het hele land steunbetuigingen komen voor de actiegroep die voor heropening pleit.


Kan er niet iemand van de NKV mee praten als wethouder Klok gaat praten.
Want dit is toch zeker wel een betrokken partij anno 2005.
En proberen er toch iets uit te slepen, desnoods in het naseizoen dat auto strand open.
De parkeerplaats verplaatsen waar vroegerde zeemeeuw stond.

Op de slufter gaat het ook niet goed op deze manier.
Dat er 8 reddingen afgelopen zondag moest plaatsvinden is ook mede omdat dat auto strand dicht is.
Socaa
Gast
Antwoord #13 Oktober 31, 2005, 15:21:42
edit2Rapporteer  
Het was vanochtend op regio nieuws. Petitie heeft al meer dan 800 handtekeningen opgeleverd

jaa eeeh.. regio nieuws??

tis al meer dan 3000 op moment..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 Oktober 31, 2005, 15:27:53
edit2Rapporteer  
3000 maar?

http://62.58.67.190/yabbse/index.php?topic=12775.0

zijn al 12000 ja stemmer, ok wel een heleboel dubbele maar iedere kiter heeft toch wel minstens 20 man familie/vrienden en die ook weer etc. als t op die rijnmond-site kan moet t ook met de peteties lukken........
Socaa
Gast
Antwoord #15 Oktober 31, 2005, 15:52:39
edit2Rapporteer  
Print dan het handtekeningenformulier uit en ga langs de deuren... zou iedereen moeten doen.. en geef ze af bij boutkam op t strand.
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #16 Oktober 31, 2005, 16:17:22
edit2Rapporteer  
Het was vanochtend op regio nieuws. Petitie heeft al meer dan 800 handtekeningen opgeleverd


jaa eeeh.. regio nieuws??

tis al meer dan 3000 op moment..

Wat bedoel je socaa?????? Het was trouwens Regio Ned. een programma over de regio's in nederland dat iedereen in nederland kan kijken. Goed nieuws lijkt mij
Socaa
Gast
Antwoord #17 Oktober 31, 2005, 16:51:23
edit2Rapporteer  
Dat ze oud nieuws hadden omdat de teller al op 3000 reacties staat en niet 800.. maar alle aandacht is gunstig natuurlijk !
SpeedyG

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #18 November 01, 2005, 00:00:13
edit2Rapporteer  

schiet het al op met het standbeeld jongens? Ik wil dat het bij de heropening onthuld wordt.. hehe..

Ik zal binnekort ook de sponsors van ZHL benaderen, dat ze druk uit gaan oefenen omdat ZHL onrechtvaardig, ondemocratisch en voooral autoritair te werk gaat.

Socaa,

Als het je lukt om het autostrand weer open te krijgen, komt dat standbeeld er zeker.
Ik weet zeker dat alle kiters dan zullen bijdragen en er een heeel mooi aandenken komt
voor Socaa.
Denk maar vast na over het ontwerp!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.