slufter gevaarlijk????

DENNS

Berichten: 911
Oktober 30, 2005, 20:21:44
edit2Rapporteer  
ik was vandaag op het autostrand maar was beetje vlagerig, maar ik ben nog een beginner kan net een beeje varen, maar omdat het vlagerig was ben ik gestopt en ben ik samen met kiterthom wezen kijken bij de slufter maar was is er nou zo gevaarlijk aan de slufter behalve dan de stroming
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #1 Oktober 30, 2005, 20:24:59
edit2Rapporteer  
zandbanken sie je met bepaald getij net niet ziet.
zeer sterke stroming
de slufter is eigenlijk een soort landtong (lekker want je kan met veel windrichtingen varen)
, maar daardoor ook gevaarlijk, omdat er met bijna elke windrichting gevaar bestaat dat je de zee op wordt geblazen.

ECHT NIET VOOR BEGINNERS DUS!

wanneer je weet hoe je moet varen ben je van harte welkom!
skyrider 138
Gast
Antwoord #2 Oktober 30, 2005, 20:30:06
edit2Rapporteer  
denk als je vandaag hebt gekeken je misschien ook wel hebt gezien de een mannetje of 8 uit het water gehaald moesten gehaald moesten worden gehaald worden door reddingsboten... stroming kan echt absurd zijn, als ook ervaren kiters weer over het strand moesten omdat ze zoveel hoogte verliezen...

zuid / zuid oost is echt zo'n richting dat als je ver genoeg uit de kant ligt zonder board of een kite die je niet meer uit het water kan krijgen je een serieus probleem hebt..

dus echt een afrader voor beginners..
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 Oktober 30, 2005, 20:50:37
edit2Rapporteer  
Erg verraderlijke stroming. Ik heb wel eens op de plaat gestaan met kniediep water en ik kom niet overeind blijven staan! Je merkt de stroming aan het choppy water. Golven en stroming staan tegen elkaar in te kletsen. Vandaag ook weer op veel plaatsen.
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #4 Oktober 30, 2005, 21:02:05
edit2Rapporteer  
maar het was vandaag ok kextreem druk ik was er rond 4/5 uur en zag al dat er iemadn op werd gehaald door reddingsbrigade
xray

Berichten: 3688
Antwoord #5 Oktober 30, 2005, 21:06:02
edit2Rapporteer  
Dat was nr. zoveel, KNRM kon op een gegeven moment 4 man achter elkaar oppikken. Kan nooit de bedoeling zijn!
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #6 Oktober 30, 2005, 21:07:54
edit2Rapporteer  
Juist doordat veel mensen denken oh dat kan wel krijg je gevaarlijke situaties zoals vandaag. Die mensen mogen echt blij zijn met de reddingsbrigade. Was onderhand dat ze maar bleven hangen omdat ze toch snel weer een nieuwe kiter eruit moesten halen.

En waarom willen mensen zo graag bij de slufter varen. Okay het was vandaag niet anders. Maar ik vaar na ehh denk 2/3  jaar ook nog steeds graag op het autostrand om je tricks te oefenen. Super fijn juist ondiep, geen stroming, ach even lopen ben je gelijk warm.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #7 Oktober 30, 2005, 21:21:26
edit2Rapporteer  
ja ik was er samen met dennis even,
ik wist wel dat het er niet gevaarlijk uitzag maar het zag er nu gewoon NIET gevaarlijk uit
maar schijn bedrieg dus,

ik ga eerst nog vlink door oefen op autostrand dan brouwersdam en dan kom ik zeker een keer op de slufert kijken, ik infomeer daar voor wel ff bij een van de locals.
Nomaad
Gast
Antwoord #8 Oktober 30, 2005, 21:23:49
edit2Rapporteer  
Ja maar goed er zijn gewoon te weinig spots met Z/ZO dan krijg je dit soort dingen want iedereen wil kiten.  Waarom zaten er weer tig personen in het vogelgebied ook zoiets?????
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #9 Oktober 31, 2005, 01:27:47
edit2Rapporteer  
jongens, vandaag 8 gasten uit het water gevist door de reddingsbrigade?
slechte zaak!!!

geen beginners op de slufter! het klinkt hard, maar jullie verpesten het voor de locals.
dit gaat de verkeerde kant uit...
een beginner gaat naar playa!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #10 Oktober 31, 2005, 08:51:00
edit2Rapporteer  
van de 200 kiters die er waren is ongeveer 10% op kitehigh dus volgende keer zijn ze er gewoon weer en 20% ervan in het vogelrust gebied Sad
M Local
Gast
Antwoord #11 Oktober 31, 2005, 10:36:51
edit2Rapporteer  
Zondag zijn er weer 5 uit het water gehaald
Ik was aan het varen sprong er een wezeloze vanachter zo in mijn nek
de grip is gewoon van mijn bar afgeschuurd door zijn vinnen
gevaar heb je zelf in de hand !
Buur

Berichten: 989
Antwoord #12 Oktober 31, 2005, 11:28:24
edit2Rapporteer  
even duidelijk maken..... met een plaatje.... als je je kite niet eens kan relauchen, als je niet kan staan, wat doe je dan op de slufter......
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #13 November 01, 2005, 16:33:52
edit2Rapporteer  
die nash aero heb ik nog gezien toen die uit het water werd gevist
brainwave

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #14 November 01, 2005, 17:41:44
edit2Rapporteer  
He M-local ik heb voortaan liever dat jij aan de kant blijft
je ligt alleen maar in de weg!

ga foto's maken of zoiets
trettrettret

Berichten: 108
Antwoord #15 November 02, 2005, 01:31:18
edit2Rapporteer  
Brenkie en ik zijn zondag halverwege naar tussen de vuurtoren en de brouwersdam gegaan bij outdorp! Was prima varen daar, maar ik heb ook mijn conditie mogen trainen, want er stond een iets wat aflandige sideshore, en toen ik mn kite er in had laten vallen, was de wind net wat gaan liggen waardoor het moeilijk was om um er uit te krijgen. Goed niks dus...maar goed, na een kilometertje gezwommen te hebben, was ie er eindelijk uit en kon ik bodydraggend naar de kant.

Gelukkig was Brenkie er, want die had mijn board op gepikt en langs gebracht!!!

Wouter, Bedankt!!
zagy

Berichten: 804
Antwoord #16 November 02, 2005, 13:31:23
edit2Rapporteer  
brainwave, ff dimmen gast....

ind, beginners weg daar, anders gaat dit ook weer dicht en kunnen de mensen die wel weten hoe ze met een kite om moeten gaan weer een andere plek opzoeken
larssmits
Gast
Antwoord #17 November 02, 2005, 16:47:38
edit2Rapporteer  
Waneer noemen jullie iemand geen beginner meer?
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #18 November 02, 2005, 17:45:02
edit2Rapporteer  
Als je goed kan varen, goed kan hoogtelopen, zonder problemen je kite kan herstarten, zowel op vlak/choppy en in golven, goed situaties kan inschatten, weten hoe de voorrangsregels werken etc, als je dat onder de knie hebt ben je geen beginner meer denk ik.
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #19 November 02, 2005, 18:24:43
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens!
larssmits
Gast
Antwoord #20 November 02, 2005, 18:28:36
edit2Rapporteer  
dan hoef ik me al tijdje geen beginner meer te noemen denk ik
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #21 November 02, 2005, 18:54:16
edit2Rapporteer  
hehe maar pas wel op als je gaat varen op de slufter vooral als je er voor de eerste keer bent! met hoog water heb je verschillende stromingen! En vooral nu er wat kouder weer aan komt pas er wel mee op! En vaar voor de eerste keer niet tever uit! wen eerst aan de omgeving golven etc voordat je een heel end het water opgaat!
Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #22 November 02, 2005, 20:31:29
edit2Rapporteer  
Het is het grootste gedeelte van de dag goed te doen op de slufter... alleen op een bepaald moment bij hoogwater gaat het stromen en dan kun je beter stoppen als je niet zo goed kan kiten. Je ziet dat aankomen als de mensen met de kites tegen wind moeten lopen op het strand, zoals zondag halverwege de middag.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #23 November 02, 2005, 20:45:52
edit2Rapporteer  
klink miss dom maar waarom moeten ze dan tege de wind in lopen als het vloed word
(kunne ze geen hoogte meer houde of zo met al die stoming, ;-} )
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #24 November 02, 2005, 21:15:24
edit2Rapporteer  
Nee stroming gaat dan veel te hard.
Vanmiddag ook nog gevaren. Toen het bijna hoog was kon je eigenlijk niet meer hoogtelopen, terwijl het toch redelijk waaide, 5 bft.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.