discussie..vogelrustgebied.. hoe elkaar aanspreken ?

Buur

Berichten: 989
Oktober 31, 2005, 11:47:27
edit2Rapporteer  
Daar gaan we dan. Kiters in het VOGELRUSTGEBIED, hoe krijg je ze daar weg ????
- Dacht eerst nog aan een megafoon, en dan zo hard er in schreuwen dat echt iedereen op het strand   het hoord, en die mensen zo lang afzijken dat ze naar de kant komen.
- Dacht ook aan een flyer actie, is wat minder rust verstoorend, met duidelijke regels en instructie, maarja dan moet iemand ze weer uitdelen.
- Dacht ook aan een mooi bord, door kiters zelf gemaakt, aan het begin van de weg, met het verbod er zo groot op dat je het never nooit kan missen!!! ook een aantal tussen de paalen op het strand.... voor de lullos die zeggen, heb het bord lang de weg niet gezien om toch lekker aso- ego bezig te zijn....   
Ik snap ook zeker wel dat de locals geen zin hebben iedereen er op aan te spreken, dan is hun kitepret ook zo weg!



Zijn er mensen die mee willen doen aan deze discussie, en ik wil het wel netjes houden, dus onderbouw je antwoorden. 
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #1 Oktober 31, 2005, 11:51:06
edit2Rapporteer  
Het is pure onwetendheid. Mensen die er nooit komen,  die niet op kitehigh kijken.

Hoe zit het eigenlijk met die zandbank midden op het water??
Buur

Berichten: 989
Antwoord #2 Oktober 31, 2005, 11:56:40
edit2Rapporteer  
Dus hoe kan je deze mensen informeren ?
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #3 Oktober 31, 2005, 11:58:30
edit2Rapporteer  
Dit is wel een goeie...maar dit zal dan ook op oostvoorne moeten gebeuren, want daar zie ik ook nog steeds iedereen door het vogelrust gebied varen.

Zouden borden helpen??? Ik weet dat mensen de neiging hebben dit soort borden totaal te negeren. Bij Oostvoorne staan namelijk ook bordjes (zelfs in het water) en uiteraard vaart iedereen daar gewoon langs.

Ben benieuwd wat er uit de discussie komt.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #4 Oktober 31, 2005, 12:44:35
edit2Rapporteer  
Soms is het overmacht omdat je lijnen in de war zitten als je net van de zandbank komt, maar dit soort gevallen daargelaten denk ik dat het verstandig is dat bij elke trap/toegang tot het strand een groot en niet te missen bord komt met hierop de spelregels van de Slufter. Ook (of juist met name) in het Duits. Deze spelregels zouden wat mij betreft moeten wijzen op het feit dat de spot geen beginnersplek is (en ik heb massa's gezien gisteren) door de zandbanken en de zeer sterke stroming. Daarnaast zou uiteraard grafisch moeten worden weergegeven waar je niet mag varen (duidelijkheid hieromtrent is overigens wel gewenst want mag je bij de zandbank wel varen?). Als zo'n bord groot en duidelijk is dan kan niemand zeggen "Ich habe es nicht gewusst!"
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Oktober 31, 2005, 14:15:54
edit2Rapporteer  
Voor alle duidelijkheid; het is verboden om voet aan wal te zetten in het vogelgebied.
Je mag wel gebruik maken van het water.
Toch weer hele kuddes kiters die midden in het vogelgebied aan het bivakkeren waren.
Er staat trouwens al jaren een bord met " vogelrustgebied, verboden te betreden!" bij de paaltjes die het gebied markeren.
Normaal gesproken gaan de vogelliefhebbers wel zeiken en schakelen ze de politie in om de kiters te bekeuren die ze in het gebied aantreffen.
AJ
Gast
Antwoord #6 Oktober 31, 2005, 14:17:42
edit2Rapporteer  
Een nieuw bord heeft ook geen zin, want dat leest bijna niemand (bewust of onbewust).
Op de slufter staat overigens heel duidelijk vermeld dat je niet voorbij de paaltjes mag.

Het enige wat helpt is overtreders op de bon slingeren.
Buur@werk
Gast
Antwoord #7 Oktober 31, 2005, 16:40:16
edit2Rapporteer  
Dus eigenlijk is er geen oplossing, en alleen de politie kan er wat aan doen, door te bekeuren.
Dan bel ik voortaan de politie..... en stel boetes voor die in de buurt komen van nieuwprijs van kites
Even zonder gein, een bord helpt dus niet! maar wat dan wel?
Ik kan ook niet geloven dat iedereen die er voer, NIET wist dat het niet mog... dus met kennis van zaken daar toch is gaan varen.
En als je het water wel mag gebruiken, geef je een lekker voorbeeld voor beginnede kiters, die dus wel op de kant gaan lopen omdat ze geen hoogte kunnen houden! Het schiet niet op om het zo te bekijken.

Waar ik meer over denk is het zelfregulieren van het gebeuren, hoe zorg je er voor dat kiters elkaar aanspreken, want nu is het toch meer een situatie van we zien wel, zolang ik maar plezier heb en kan varen.

Ik ben zelf ook niet daar naartoe gewandeld, om te zeggen dat ze op moesten zouten bij het gebied, dus kan ook mijzelf aankijken, zijn er nog meer kiters die zich zelf aankijken? en denken ik trek mijn bek wel open, maar heb het niet gedaan?
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #8 Oktober 31, 2005, 17:12:32
edit2Rapporteer  
De verantwoordelijkheid die ik heb genomen is de volgende.

Ik heb van af een vogel uitkijkpost naast de weg op het duin aan het begin van de Slufter even gekeken hoe het gebied ligt. Ik had nog nooit eerder op de Slufter gevaren.

Eerlijk gezegd was mij niet duidelijk, met name langs en op het water waar het vogelgebied precies is.

Ik heb de palen rij gezien van korte paaltjes en daar ben ik rechts (met het gezicht naar de zee) van gebleven.

Ik vind het goed dat we ons druk maken om de vogels ook al zijn de volgels soms een secundaire reden ;-) en kiten de nummer 1 reden. Het goede is dat we ons om de natuur druk maken!

Misschien is het een idee om aan de locatie pagina van Kitehigh zowel voor het Ex-autostrand als de Slufter een kaartje toe te voegen waar het vogelgebied exact staat aangegeven?
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #9 Oktober 31, 2005, 17:28:01
edit2Rapporteer  
ik denk dat een bord wel help niet iedereen leest het maar wel een aantal.
als op dat board staat waar het het ergt stroomt, dat het geen beginners spot is en waar het verboden is om te komen

als iederekeer daar de polietie moet komen komt kiten weer negatief over.

en als ik zag hoe druk het gister was, in de zomer komen er ook vlink wat badgasten
en dat gaat niet samen met zoveel kiters dus ik denk dat daar een een kite zone zit aan te komen
en als de kiters zich er dan nog niet aan houden een ((((verbod))) (wel erg ver gezocht maar je weet het nooit)
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #10 Oktober 31, 2005, 17:38:09
edit2Rapporteer  
Ik denk dat dit alleen mogelijk is als er een groep mensen zich bundelen in een soort vereniging/groep die actief kiters aan gaat spreken over waar je wel mag kiten en waar niet op de slufter. Een soort controle functie en beheerfunctie voordat de politie wordt geroepen.

Ook zou de organisatie een soort uitvalsplek cq honk moeten hebben en erkend moeten zijn door externe organisatie. Ook moeten ze een boot hebben, herkenningskleding, etc.

Worden het dan vrijwilligers of zouden ze betaald moeten worden door de gemeente?? 

Maar ach, wie wilt er in zo'n vereniging als het zo lekker weer is om te kiten?????
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #11 Oktober 31, 2005, 18:31:55
edit2Rapporteer  
ik denk dat een bord wel help niet iedereen leest het maar wel een aantal.
als op dat board staat waar het het ergt stroomt, dat het geen beginners spot is en waar het verboden is om te komen

In alle jaren dat ik over deze aardbol kruip, heb ik wel gemerkt wat voor hersenloze kuddedieren de meeste mensen zijn.
Een bord is wel een leuk idee, zodat de mensen zien dat het niet mag. Maar er hoeven maar een paar mensen dit bord te negeren en de rest denkt dan ook meteen "als zij het mogen, dan mag ik het ook" en er dus als een stelletje zotten achteraan gaan (EN DIT ZIJN DUS MENSEN MET STEMRECHT).

Als de drukte, op de Slufter, echt op deze manier gaat groeien, zal er idd iets van een keet moeten komen vanwaar een aantal zaken in de gaten gehouden kan worden (een eigen reddingsbootje misschien een idee?). Het probleem is wel dat zoiets geld gaat kosten.
Buur@werk
Gast
Antwoord #12 Oktober 31, 2005, 18:36:26
edit2Rapporteer  
Kijk daar komen de wat leukere punten boven tafel!

Het vogelrust gebied is dus niet goed zichtbaar, voor onbekende die op de spot komen, hoe kan dat dan goed worden ondervangen, een plaatje met duidelijk aangegeven waar het gebied zich bevind is een optie, maar dat is alleen voor de internetters.
Wat ook een idee is is het bundelen van krachten, zoals door mazzomrx wordt geopperd, maar dat is ook weer moeilijk te realiseren, het zal toch vanuit een vrijwilligstandpunt moeten worden gedaan.
Maar mogelijk dat bij de aanleg van de 2de maasvlakte rekening kan worden gehouden met de plaatsing van een center, desnoods een Pro kite/surf/golfsurf center, maar daar zit het probleem van explatatie aan vast, dus zal er iemand of een groep daar voor moeten gaan.
Ik houd mijn ogen niet gesloten en ben sirieus aan het zoeken naar mogelijkheden om een spot te vinden/creeëren. Waar kiten, surfen en recreatie, goed samen gaan, maar wel met organisatie, en zelfregulering, dus zelf zorgen dat je een bootje hebt, ehbo, mensen die weten wat en hoe bij calamiteiten. Maar zeker ook regels en verboden, leden, etc.

Maar wie nog meer goede ideeen om te zorgen dat de mensen uit het vogelrustgebied blijven?   
   
Frits

Berichten: 726
Antwoord #13 Oktober 31, 2005, 18:38:36
edit2Rapporteer  
"(EN DIT ZIJN DUS MENSEN MET STEMRECHT)" lebbis gekeken?

Maarja.. een groot fel bord kan best helpen. Flyers en megafoon verstoren de rust en lijkt me niet echt bevordelijk..

Als je het goed duidelijk maakt is er geen excuus meer.. scheelt ook een hoop uitleg!
Boost!

Berichten: 9
Antwoord #14 Oktober 31, 2005, 18:49:45
edit2Rapporteer  
Goed om te horen dat jullie met het zelfde probleem zitten (of eigenlijk jammer om te horen).

In Friesland zijn veel natuurgebieden en de tijd van de vogels komt er weer aan. Daarom is het op sommige spots een gedeelte van het jaar verboden te varen. Toch zie je er nog mensen varen. Of dit nou ontwetendheid is, of niet. Er zijn ook kiters die het gewoon aan hun laars lappen en niet 40km willen rijden omdat het zo lekker uit die richting waait.

Deze mensen geven ten eerste een slecht voorbeeld voor mensen die het niet weten, maar ten tweede verzieken ze het ook voor de rest. Langzamerhand zie ik steeds meer spots verdwijnen.
Buur

Berichten: 989
Antwoord #15 Oktober 31, 2005, 19:17:48
edit2Rapporteer  
Nog steeds opwerk.......

HAHAHAHAHA heb hem ook gezien, Ik kan het soms ook niet meer laten die opmerking te laten vallen bij sommige acties van mijn medemens/ of ze bedanken voor de evolutie.....  Of waardoor de aarde in evenwicht wordt gehouden.... hahaha

"(EN DIT ZIJN DUS MENSEN MET STEMRECHT)" lebbis gekeken?

Maarja.. een groot fel bord kan best helpen. Flyers en megafoon verstoren de rust en lijkt me niet echt bevordelijk..

Als je het goed duidelijk maakt is er geen excuus meer.. scheelt ook een hoop uitleg!


Maar even ontopic; dus ook in Friesland hebben ze het probleem, hoe kunnen we probereen als kiters daar wat aan te doen.
http://62.58.67.190/yabbse/index.php?topic=12531.0 is de eerste oproep tot positieve acties, Als we de winter door broeien, hebben we van de zomer goede plannen, maar mag ook eerder.

stijn depauw

Berichten: 142
Antwoord #16 Oktober 31, 2005, 19:35:12
edit2Rapporteer  
volgens mij ligt het antwoord vrij simpel
hang opvallende borden aan de paaltjes waarop een verbods-kite-teken staat, dus zoiets als een kiter met een rood kruis over,
nog belangrijker is dat je uithangt hoeveel de maximumboete bedraagt als je toch voorbij die paaltjes wandelt, en dan echt in koeien van letters
natuurlijk kan je geen megagrote borden hangen, dit ontsiert de natuur teveel, maar WAT er net opstaat is immers veel belangrijker, discussieer hierover met de lokale natuurvereniging, zij zullen dit appreciëren

als ik als onwetende kiter voor die paaltjes sta en ik zie zo'n bord waarop een kiter met een kruis erover staat en daaronder BOETE 450 EURO ! => dan voel ik me rechtstreeks aangesproken en zal ik niet geneigd zijn dat te doen, ook al zie ik anderen het wel doen
hardrijders op de baan blijven ook meestal volharden tot het moment dat ze hun portefeuille moeten openen

succes nog
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 Oktober 31, 2005, 20:40:12
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je het niet tegen kan gaan. De spot is ook al door de duitsers ontdekt en heeft inmiddels internationale bekendheid.
De enige oplossing om van alle gezeik af te zijn: Autostrand open en dan alles daartussen tot aan de Slufter KITEZONE!!!!
Begrijpen jullie nou nog niet dat wij kiters het slachtoffers zijn van politieke spelletjes.
Dit heeft ook niks met de plaatselijke flora en fauna te maken. Het is te belachelijk voor woorden dat de politiek zo beslist met een paar slappe lul argumenten en zware industrie op de achtergrond.
Het is dat ze de macht hebben de spot dicht te gooien. En dat voelt alsof we zwaar in onze aars worden geboord door de politiek en de groene maffia.
Dieter

Berichten: 154
Antwoord #18 Oktober 31, 2005, 20:56:48
edit2Rapporteer  
volledig mee eens kitedemon, ik heb trouwens maar 2 vogels gezien gisteren
Frits

Berichten: 726
Antwoord #19 Oktober 31, 2005, 21:17:53
edit2Rapporteer  
Dat kun je zowel voor als tegen je stelling gebruiken..
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #20 Oktober 31, 2005, 21:44:37
edit2Rapporteer  
Juist door zulk soort uitlatingen zullen ze eerder tegen je werken dan met je....
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #21 Oktober 31, 2005, 21:46:42
edit2Rapporteer  
Gewoon een dikke staal kabel spannen 20 cm boven het water. Helaas zijn "wij" van de:' wie niet horen wil moet maar voelen generatie'

Het is natuurlijk geen oplossing. Ik wil niemand op ideen brengen, maar ik vind het prima om mensen hard aan te pakken. Blijf uit het vogelgebied!!!
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #22 Oktober 31, 2005, 22:03:13
edit2Rapporteer  
Bij deze voor de mensen die toch op kitehigh komen heb ik het aangepast. http://62.58.67.190/showspot.php?s=oostvoorne_kitesurf_autostrand_locatie
danny1
Gast
Antwoord #23 Oktober 31, 2005, 22:25:50
edit2Rapporteer  
Ben het volledig met Kitedemon eens!!!!
Weet je hoeveel giftige gassen op de maasvlakte per seconde de lucht in geblazen worden. Of hoeveel dooie vogels er tgv die windmolens zijn!!!! Kijk, als we nou allerlei uitlaatgassen of iets dergelijks uit stoten OK, maar niks is zo milieuvriendelijk als een kiter!!!!!! Bovendien is bij het vogelgebied net het mooiste vlakke water wat je kunt vinden.

Al die stomme verzinsels hier in NED. Ik word er gek van!!!!!!!!!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #24 Oktober 31, 2005, 23:34:32
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nooit gezegt dat de regelgeving rondom de maasvlakte ergens op slaat. Ik snap het ook niet. Maar de regels zijn er wel, en kunnen verder aangescherpt worden. Ik wil alleen zoeken naar een tussen weg, ook al is deze er mogelijk niet, omdat er altijd eigenwijze mensen zijn. En dan niet alleen de kiters die eigenwijs zijn maar zeker ook de "tegenpartij".
Het zou top zijn als je in dat gebied gewoon zou mogen kiten, maar dan wel dat het officieel is toegestaan, en als dat niet kan, dan maar niet.
Maar het is aan ons kiters mogelijk een kleine taak dat wel bekent te maken/houden. 
Daarom vind ik wat Joost heeft gedaan ook top!! Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.