Schellinkhout was top!

Eddy Hangtime

Berichten: 129
Oktober 31, 2005, 21:23:04
edit2Rapporteer  
Yo, gasten hieronder een paar pics, wat was het druk, wat was het lekker weer, wat was het een topdag!

iemand anders nog meer pics? Bijv van betere qualiteit?
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #1 Oktober 31, 2005, 21:26:05
edit2Rapporteer  
Lijkt wel zomer, zo'n goede wind hebben we inde zomer niet gehad
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #2 Oktober 31, 2005, 21:38:27
edit2Rapporteer  
vond het wel erg druk en het verveelende was dat je niet echt een scheiding hebt, de beginners zzitten middeen tussen alle gevorderden, alleen als je een heel eind uitvoer had je er minder last van. Terwijl er aan de oostkant erg veel ruimte was om voor beginners lekker te stoeien met hun kite

Voor de rest erg genoten
*suus... nieingelogt
Gast
Antwoord #3 Oktober 31, 2005, 22:12:40
edit2Rapporteer  
dat de beginners enzo door elkaar vaarde komt door de richting he.. alsie gewoon zuidwest is zitte de beginners meestal helemaal rechts en de rest heeft de rest van het ijsselmeer
THEGREEN

Berichten: 683
Antwoord #4 Oktober 31, 2005, 22:44:36
edit2Rapporteer  
Top ochtend, was er om half 8 ;-) Grin moest om 11 uur naar oma op familie dag :S
gevorderde
Gast
Antwoord #5 Oktober 31, 2005, 22:53:42
edit2Rapporteer  
ach we zijn allemaal beginners geweest en toen dachten we van goh moet die gast zo dicht langs me varen om zn trucjes te showen die me toch geen reet schelen iedereen moet het leren en ik neem aan dat de meeste beginners echt wel opletten dat ze de wat meer gevorderde zo min mogelijk tot last proberen te zijn en ja als je geen andere spot weet dan schellink of enk ja dan zit je in de drukte ;=)
 
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #6 Oktober 31, 2005, 23:12:36
edit2Rapporteer  
Altijd dat gezeur over beginners. Ik begrijp niet waarom je dan niet gewoon veel verder naar buiten vaart?
Dikkiedik

Berichten: 298
Antwoord #7 Oktober 31, 2005, 23:30:51
edit2Rapporteer  
Altijd dat gezeur over beginners. Ik begrijp niet waarom je dan niet gewoon veel verder naar buiten vaart?
Omdat dan niemand je tricks enzo ziet! die moet je natuurlijk dicht bij de kant en de beginners uitvoeren das cool!
Je kan idd heel ver naar buiten varen en je kunsten aan die zeilboten laten zien! Grin
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #8 November 01, 2005, 10:10:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij lezen jullie wat je zelf wilt, wat ik aan geef is dat het verstandig is voor hun eigen veiligheid om wat verder naar buiten te lopen. Natuurlijk zijn we allemaal beginner geweest en ik ben ook de laatste die dicht bij de kant zijn oh zo coole trucks gaat doen, maar waar ik op doel is dat er om de haverklap een kite naar beneden kwam zeilen die niet alleen voor gevordenen maar ook voor de beginners zelf gevaarlijk is, daarom als je begint zoek de ruimte en voor de gevordene vaar wat verder uit.
Maw dit is geen kritiek maar een tip die ik iedereen wil geven
Spinnerfreak

Berichten: 270
Antwoord #9 November 01, 2005, 10:18:53
edit2Rapporteer  
Als je een beetje gevorderd bent, kun je toch gemakkelijk tussen die beginners door slalommen? Ook weer een uitdaging....
Voor mijn 12je was er zondag net iets te weinig wind... Misschien heb ik de komende week meer geluk...
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #10 November 01, 2005, 12:41:55
edit2Rapporteer  
Hierbij nog een foto van zondag ,En ik ben het er mee eens dat ook de beginners ruimte moeten krijgen om de sport te leren ,maar ze moeten dan wel op zijn minst de regels een beetje kennen ,Want er zijn er nog steeds bij die zonder enige les of instructie zo het water opgaan ..Maar ik ben het er wel mee eens dat de ervaren kiters wel dan wat uit de kant moeten blijven ,en wat verder op het water moeten blijven .
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #11 November 01, 2005, 13:28:16
edit2Rapporteer  
Als je een beetje gevorderd bent, kun je toch gemakkelijk tussen die beginners door slalommen? Ook weer een uitdaging....

Dit is wat er nu meestal gebeurt en dat is zeker geen optimale (lees veilige) situatie. Het is voglens mij een beetje een ongeschreven regel dat de meer gevorderde kiter zoveel mogelijk uitwijkt voor de minder gevorderde kiter.. (de beginner heeft immers de skills nog niet om uit te wijken, de crack wel). Maar eigenlijk moet het zo zijn dat beginners uit de buurt blijven van gevorderden EN vice versa!
De meeste beginners kunnen nog niet goed hoogte lopen en drijven dus downwind, daardoor wordt uiteindleijk iedereen in hetzelfde hoekje geblazen en niemand heeft natuurlijk zin om af te stappen en terug te lopen (walk of shame)... terwijl dat wel het beste zou zijn.

tip voor beginners: zoek een rustige plek op om te oefenen en ga dus liefst niet het water in waar IEDEREEn het water in gaat want dan zit je geheid in de drukte. Bepaal van te voren het punt down-wind van je waar je stopt met kiten, het water uit gaat en terug loopt (bepaal je eigen oefen-ruimte dus van te voren, loop terug als je te ver bent afgedreven).

tip voor gevorderden: blijf weg bij beginners! Natuurlijk is het leuker om je tricks dicht bij de kant te doen, ik spring liever ook wat dichter bij de kant: mocht er iets gebeuren dan hoef ik geen kilometers terug naar de kant... maar zoek ook de ruimte op!

Ik was afgelopen zondag voor 't eerst op Schellinkhout enne, ik vind 't een levensgevaarlijke spot en het lijkt wel alsof niemand 't erg vind of 't door heeft! Of ben ik nou zo'n zeurpiet? (don't answer that) Je tuigt je kite daar op op een grasveldje en er is een minuscuul klein strandje waar je het water in kan (zondar dat je over basaltblokken hoeft). De meeste mensen lanceren hun kite op dat grasveldje (waar je dus geen grip heb) RICHTING de dijk. Er staan op dat grasveldje ook diverse stalen prullenbakken, een stalen bord, stalen hekken etc. Ik heb meerdere keren gezien hoe mensen hun kite lanceerden terwijl ze 2 a 3 meter direct upwind stonden van zo'n prullenbak!!! Dat is in mijn  ogen echt absurd DOM en GEVAARLIJK.

Ook lagen er zoveel kites op 't veldje dat er eigenlijk geen ruimte was om daar fatsoenlijk te lanceren. Voortdurend vielen er daar kites uit de lucht (omdat de wind ook VOOR een dijk al slecht is), half-over-de-kop-lanceringen etc. Is 't nou echt teveel moeite voor de assistent (degene die de kite vasthoudt) om even over dat strandje het water in te lopen (?), zodat de kiter die gaat lanceren op het strandje kan staan en de kite dus richting 't water kan worden opgelaten...

Het lanceren duurt dan een paar minuten langer (omdat je even het water in moet lopen) maar het is ook 10000000x veiliger!

Maargoed, misschien gaat de herfst nu dan toch echt eindelijk beginnen en zijn er de volgende keer wat minder mooi-weer-kiters :-)

mijn 2 eurocent!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.