Crossbow toekomst beeld in kitewereld?

gasje
Gast
November 01, 2005, 21:08:00
edit2Rapporteer  
Hoi

Wat ik me afvraag, worden de crossbow kites van cabrhina en nu ook van Naish de toekomst?

Heeft iemand ervaring met deze kites? of is het iets wat weer overwaait?

Ik heb binnen de windsurf wereld ook al heel wat zaken gezien waarvan men vond dat er geschiedenis werd geschreven, maar een jaar of 2 later was het compleet vergeten.

Groeten (een beginnende kite gast)
KiteKoe®t

Antwoord #1 November 01, 2005, 21:14:31
edit2Rapporteer  
Hallo Gasje:

Stap 1: Ik heet je welkom op dit forum
Stap 2: Je mag je aanmelden op dit forum
Stap 3: Je kan ook de zoekfunctie gebruiken...

Succes met alles en ik hoop dat al je vragen worden beantwoord..
tom_beul
Gast
Antwoord #2 November 01, 2005, 21:17:31
edit2Rapporteer  
Ik denk eigenlijk dat Crossbow niet echt een toekomst heeft
en dat volgend jaar iedereen weer de bows weer
vergeten zijn
plaaggeest

Antwoord #3 November 01, 2005, 21:22:36
edit2Rapporteer  
Ik weet het niet! Je ziet de crossbows al steeds meer in nederland! Ik denk dat je dit pas over een half jaar ofzo kan zeggen. Of het echt een succes word!
rene!

Antwoord #4 November 01, 2005, 21:23:13
edit2Rapporteer  
dat denk ik ook
Passie

Antwoord #5 November 01, 2005, 21:34:18
edit2Rapporteer  
ik vind toch de niet 'bow'' kites.. veeel agressiever of hoe je dat ook schrijft... echt serieus......... ik heb nog niet echt bepaald vette kiteloops gezien met bows.. het zal best wel zo zijn dat je ze 'r ook mee kan maken. maar ik blijf lekker bij de niet ''bow'' kites
KiteDemon

Antwoord #6 November 01, 2005, 21:50:43
edit2Rapporteer  
 Dit is waarom dit soort kites zullen blijven bestaan:

http://www.windwing.com/images/videos/FlashWEB%20MPEG-4%20Improved%20NTSC%20Small%20Progressive.mov

Ome Flash heeft in ieder geval plezier.
En dit staat nog in de kinderschoenen, dus dat kan alleen nog maar beter worden.
Psychotic

Antwoord #7 November 01, 2005, 22:26:33
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het zel degelijk een toekomst heeft. Voor mensen die de goede eigenschappen van de vlakke foilkites willen hebben (extreme stabiliteit, depwoer en safety) maar om diverse redenen niet met een foil willen varen. Ik denk dat het een innovatie heeft die blijft, de foilkites zijn al jaren in 2 kampen verdeeld, dat zie je nu ook bij de tubekites gebeuren.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 November 01, 2005, 22:55:39
edit2Rapporteer  
Probleem is nu die bridle van de Crossbow, die je in extreme overstuur situaties behoorlijk in de problemen kan brengen heb ik begrepen via de diverse berichten op de kitefora.

Dat is nu zo'n beetje het probleem, voor de rest is het een grote stap voorwaards in de ontwikkeling van de kitesport. Ben erg benieuwd wat North gaat toevoegen met de Vegas06. Tot nu toe hebben ze nooit overdreven wat hun kites presteren, en het testbericht van Toby van het kiteforum.com onderstreepte het verhaal.

Nu komt ook F-one met een classic shaped kite met een soort bridle, check het filmpje van de tribal: http://www.f-onekites.com/New_site/francais/down.php4?chemin=../download/videos/videos/&down=tribal.avi Ook hier beloven ze heel veel depower.

Er gaat dus nog een hoop gebeuren...
PeeWee

Antwoord #9 November 02, 2005, 08:59:52
edit2Rapporteer  
Ik denk het wel.

Ik vaar nu 2 maanden met een xbow. De xbow zal een groep kiters bedienen die niet zozeer voor de extreme kiteloops en andere powertricks gaan maar die "gewoon" lekker gecontroleerd  willen kiten en soms een hoge sprong uit de hoed willen toveren.

Het is toch mooi als er een keuze gemaakt kan worden naar het gewenste gebruik van de rider.
hollandkiter

Antwoord #10 November 02, 2005, 10:20:18
edit2Rapporteer  
Ha, het is fijn om te horen:
Je hebt al tube-kiters en foil-kiters, maar nu krijgen we ook een groep bow-kiters.
Dat gaat weer geweldige discussie opleveren!!

Maakt niet uit mensen, als je maar veilig kite en plezier hebt!!
Flywoods

Antwoord #11 November 02, 2005, 10:41:18
edit2Rapporteer  
Ik denk het wel. Eh ja, zeker, ik denk het wel.  Ik denk het wel.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 November 02, 2005, 11:22:05
edit2Rapporteer  
veilige kite, ik denk dat de BOW's dan toch echt het veiligst zijn, tenminste als ze het toom probleem op kunnen lossen.
kentyman

Antwoord #13 November 02, 2005, 12:13:29
edit2Rapporteer  
ik denk wel dat het bow-concept de volgende grote stap is maar het staat nog een beetje in de kinderschoenen en bijvoorbeeld de crossbow heeft daarom ook last van kinderziektes :-)
KiteDemon

Antwoord #14 November 02, 2005, 14:23:32
edit2Rapporteer  
Over 2 jaar dan is het concept alweer doorontwikkeld en dan zal je er alleen nog maar meer van op het water aantreffen. Dan zullen de meeste nadelen van de huidige bows er wel uitgehaald zijn en zal de performance ook wel weer opgekrikt zijn. Dus ook meer riders zullen dan wel de overstap willen maken.
Bazmark

Antwoord #15 November 02, 2005, 15:21:49
edit2Rapporteer  
eerst maar eens zien wanneer de eerste PKRA rider met een bow gaat knallen!
...volgens mij nooit namelijk...but you never know!
®obbe®t

Antwoord #16 November 02, 2005, 20:15:14
edit2Rapporteer  
effe voor de noobs,

wie van de experts kan ons de noobs vertellen wat het verschil is tussen een bow en een "gewone" kite. wat doet het anders, en waarom zou het dan misschien de toekomst zijn.
oftewel wat is het goede van zo'n bow, en mischien ook wel het negatieve

groet, robbert
KiteDemon

Antwoord #17 November 02, 2005, 20:40:01
edit2Rapporteer  
eerst maar eens zien wanneer de eerste PKRA rider met een bow gaat knallen!
...volgens mij nooit namelijk...but you never know!

Lekker belangerijk....
Alsof de rest van kitend nederland het niveau heeft van de gemiddelde PKRA rider.....
Je moet kijken voor wie een dergelijke kite geschikt is.....dat is volgens mij voor 90% van kitend Nederland!
harry1303
Gast
Antwoord #18 November 02, 2005, 22:40:33
edit2Rapporteer  
Hoi

Ik hoop dat de sport niet zo technisch wordt als windsurfen!
Want zo onderhand begint het er aardig op te lijken.
Voor je het weet heb je de auto vol liggen met zooi voor allerlei soorten omstandigheden

Ik hoop dat het lekker basic en simpel blijft, maar ja al die companies willen natuurlijk lekker geld verdienen en komen daarom steeds weer met nieuwe shit.
En ze beloven van alles wat je met die nieuwe zooi kunt,maar je zult zien dat na verloop van een paar jaar het geheel weer terug komt met dat waar het allemaal mee begon (zo ook in de windsurfwereld).

Greets and hang loose
aman
Gast
Antwoord #19 November 02, 2005, 23:26:54
edit2Rapporteer  
Edit: mod-2!
Ricardo

Antwoord #20 November 03, 2005, 09:53:59
edit2Rapporteer  
@ Kitedemon: Waarom zou een een dergelijke kite geschikt zijn voor 90% van Nederland!! Veel mensen willen gewoon beter worden en nieuwe tricks leren. De new-school tricks zijn gewoon heel erg populair en het is gewoon een feit dat de new-school eigenschappen van dit moment gewoon nog veel beter zijn dan de new-school eigenschappen van de huidige bows. Daarom is dus voor de meeste riders die zich op new-school richten een c-shape gewoon beter en dat betreft echt wel meer dan 10%, want daar hoef je echt geen pkra rider voor te zijn.
Marc de Munnik

Antwoord #21 November 03, 2005, 10:53:00
edit2Rapporteer  
@ Kitedemon: Waarom zou een een dergelijke kite geschikt zijn voor 90% van Nederland!! Veel mensen willen gewoon beter worden en nieuwe tricks leren. De new-school tricks zijn gewoon heel erg populair en het is gewoon een feit dat de new-school eigenschappen van dit moment gewoon nog veel beter zijn dan de new-school eigenschappen van de huidige bows. Daarom is dus voor de meeste riders die zich op new-school richten een c-shape gewoon beter en dat betreft echt wel meer dan 10%, want daar hoef je echt geen pkra rider voor te zijn.

Amen!
KiteDemon

Antwoord #22 November 03, 2005, 14:57:00
edit2Rapporteer  
Simpel!
Het merendeel van de kiters is beginner of gevorderd en nog niet eens toe aan newskooltricks.
Veel kiters die nu SLE varen zijn juist erg happy met dit nieuwe concept omdat er voor hun de juiste voordelen aan zitten. Het merendeel van de kiters zit nu nog op een niveau dat er nog niet eens wordt gedacht aan een bepaalde stijl. Dus de markt voor SLE´s is groter dan je denkt. En als het concept weer wat is doorontwikkeld zal dit alleen maar groter worden.
Persoonlijk hou ik het ook bij bij C-shapes omdat een SLE daar voor mij nog lang niet aan kan tippen. Maar face it.....er zijn enorm veel kiters bij gekomen en die zullen zich voorlopig het meest thuis voelen met een SLE. Het is maar wat je niveau en je wensen zijn voor een kite. Voor het meerendeel is dat voorlopig nog gemak en safety.
WaZuP

Antwoord #23 November 03, 2005, 15:19:56
edit2Rapporteer  
ik ben heel beniewd naar de vegas 06 en tribal zi nu eindelijk in kaapstad en hier heebben ze kites altijd heel vroe dus hoop de vegas binnen een paar weken te testen,

Ik weet niet wat de toekomst brengt vroeger waren er ook discussies over de direcional en bijna iedereen zei: die sterft uit en kijk nu ze zijn helemaal terug maar voor een speciale diciplene en ik denk dat bow kites als crosbow echt voor het wave riden worden gebruikt straks,

ah laat ik nu eens lekker kaapstad onveilig maen want er is goede wind en jullie zien maar wat jullie ggaan kopen

laterss
Ricardo

Antwoord #24 November 05, 2005, 00:52:44
edit2Rapporteer  
Over hoe snel je je stijl kites kun je lang verder discussieren en dat zal ook wel redelik moeilijk te achterhalen zijn. Maar veel beginnende kiters willen een beetje dezelfde kite gaan varen als waar ze les mee hebben gekregen, dus ik denk dat het vooral aan de kitescholen zal gaan liggen of het werkelijk aan zal slaan bij beginnende kiters. Dus zoals ik het op dit moment zie zal de markt voorlopig nog wel beperkt blijven, totdat de kitescholen les gaan geven met bows. Misschien dat dat volgend jaar ook wel gebeurd, want op dit moment wordt er nog niet veel lesgegeven met bows. Wat de meer ervaren riders betrefd gaat het puur om voorkeur. Ik denk dat op dit moment de voorkeur duidelijk uitgaat naar c-shaped kites.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.