'Kitesurfers zoeken het randje op'

-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
November 09, 2005, 11:34:29
edit2Rapporteer  
Dit staat op de site van het Noord Hollands Dagblad......

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html?sHoofdUrl=http://www.nhd.nl/Pagina/0,7106,15-1-1--2884160-1589-723605-,00.html
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 November 09, 2005, 11:39:53
edit2Rapporteer  
Tja, ze hebben natuurlijk wel een punt, dat het gewoon meer risico's met zich meeneemt om bij een pier gaan te kiten.
Maar ik vind wel dat er erg respectloos over het ongeluk van jorrit wordt gesproken.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #2 November 09, 2005, 12:13:56
edit2Rapporteer  
Op deze manier is het idd raar om te lezen maar dat is logisch, respectloos vind ik het niet. Als er zich vandaag een auto ongeval voordoet dan sta je ook niet gelijk stil bij hoe iemand is geweest.

Analyse is voor buitenstaanders dus wel begrijpelijk, we springen ook gewoon heel hoog en het klopt ook dat je heel hard op het water kan smakken.

Als je mensen daarvoor wilt behoeden dan moet je het verbieden. Maar dan kun je inderdaad alles wel verbieden.

DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #3 November 09, 2005, 12:37:38
edit2Rapporteer  
Statistisch gezien gebeuren de meeste ongelukken in de buurt van obstakels en tijdens het starten en landen van de kite, in omstandigheden met een harde (vlagerige) wind.

Een maatregel zou kunnen zijn om kitesurfen te verbieden boven een bepaalde windkracht.

Een verbod is natuurlijk moeilijk te handhaven, maar een beetje zelfbescherming kan soms geen kwaad.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #4 November 09, 2005, 12:41:10
edit2Rapporteer  
Ik vind het nog een beetje te vroeg om alles al helemaal te gaan analyseren, verbieden iig nooit. We komen over een tijdje wel terug op discussies omtrent veiligheid.

Feit is dat dit wordt geschreven door nieuwsbronnen.

Otto

Berichten: 416
Antwoord #5 November 09, 2005, 12:42:50
edit2Rapporteer  
"Maar die kitesurfers hebben zeilen van twintig tot dertig vierkante meter" :s Als daar egt mensen bezig waren met 20m kites is het ook wel onverantwoord, maar ik weet (bijna) zeker dat dat niet het geval is............ Er wordt weer te snel geoordeeld, jmmr  ThumpDown
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #6 November 09, 2005, 12:47:20
edit2Rapporteer  
30 vierkante meter...
nog nooit 1 gezien

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 November 09, 2005, 13:06:51
edit2Rapporteer  
20-30m in 6bft????? waar hebben ze t over.........
net ff een stukje naar die krant gestuurd dat dit absoluut niet klopt en ff de algemeen gebruikte kitegroottes per bft meegstuurd:

<3bft  >16
4bft     14-18
5bft     10-14
6bft     6-10
>6bft   <8
Engel

Berichten: 89
Antwoord #8 November 09, 2005, 13:34:24
edit2Rapporteer  
Toch wel een beetje jammer, zo'n ongenuanceerde reactie van die visser Arie met z'n visserslatijn over kites van 30m2. (cry_kitesmiley)

Goed van Evan om een reactie naar die krant te suren. ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 November 09, 2005, 13:52:50
edit2Rapporteer  
Evan, beter had je er nog bij kunnen vermelden dat het niet het totale oppervlakte is wat zorgt voor de kracht, maar het geprojecteerde. Dan komen kites best overeen met windsurfzeiltjes!

Vond het wel een goed stukje. Ze hebben zich niet tot een bron beperkt, en er wordt ook niet echt een mening opgedrongen. Het zijn een paar mensen en partijen met hun visie op het hele gebeuren.

Dat van die kitesurf instructeur dat een kite altijd werkt als een parachute is natuurlijk onzin! Stel als je handlepassed en wel je safety hebt vastzitten, dan hang je alleen nog aan je 5th als je de bar niet goed paast. Kun je hard naar beneden vallen. En als je nu een stuurfout maakt kun je met een behoorlijk voorwaartse snelheid op het wateropp. geslagen worden. Maargoed, aan de andere kant voedt hij een verbod niet om nog duidelijker op de gevaren te wijzen.
matman

Berichten: 95
Antwoord #10 November 09, 2005, 14:48:09
edit2Rapporteer  
Ach, het is natuurlijk weer een stukje "hedendaagse journalistiek", maar als ik dit als buitenstaander zou lezen, zou ik alleen maar nieuwsgierig worden en me inschrijven voor een kitesurf-les. En persoonlijk vond ik het niet respectloos. Een van de geïnterviewden zei "je kan ook ongelukkig van een paard vallen".
Buur

Berichten: 989
Antwoord #11 November 09, 2005, 15:31:06
edit2Rapporteer  
Vraag van mij....
zijn er kiters die er bij waren die dag en kunnen vertellen wat ze hebben ervaren....
Neem dan contact met mij op via info@my4s.nl
Ik hoef de verhalen niet hier... heb al een verslag van een van de "aanwezige"

Ik zal dan proberen er een "duidelijk" verhaal van te maken, dan gaan niet lossen mensen losse dingen roepen.

 
justkitehigh

Berichten: 152
Antwoord #12 November 10, 2005, 00:17:28
edit2Rapporteer  
dan proberen ze in dat artikel te komen met feiten en mensen te overtuigen en vervolgens gaat iemand vertellen dat kiters met 20 tot 30m2 kites kiten? what the fuck egt nie goed dat ze iemand laten spreken die er blijkbaar niets vanaf weet en dat dan nog eens laat merken door te vertelle dat wij met 30m2 kites varen? ut krantje mag ze bronnen voortaan ook wel even beter checke. Want grootste percentage van ons kiten van 10 tot 20 dus jah valt mee he hij zat er slecht 10m2 naast nja dat is niets tog haha
THEGREEN

Berichten: 683
Antwoord #13 November 10, 2005, 09:55:58
edit2Rapporteer  
Jongens hou het tot de kern. Feit is dat wij ons voortlaten slepen door een vlieger die daar kracht genoeg voor heeft... Dat zou ook 20m kunnen zijn voor een buitenstaander, dat maakt niets uit.... Maar die buitenstaander snapt ook wel dat als wij die kite niet meer onder controle hebben we een kleinere nodig hebben... simpel. Dat wij hoge sprongen maken is een van de aantrekkelijk heden van de sport.. Bij formule 1 is dat de snelheid, bij zweefvliegen de hoogte evenals bij parachute springen. Daar wordt ook omgegaan met deze gevaren. Als wij onze verantwoordelijkheid nemen hoeft de overheid dat niet te doen. Kom op, spring niet bij de kant voor het 'publiek'. Ook al kite je 10 jaar. Gewoon lekker uit de kant varen dan is de kans op een ongeluk al aanmerkelijk kleiner....

Genoeg over dit akelige onderwerp....
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 November 10, 2005, 13:50:14
edit2Rapporteer  
Feit is dat de feiten verdraait worden, en uit onjuiste feiten conclusies worden getrokken....
Wat hebben wij de media misdaan...??
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #15 November 10, 2005, 14:06:27
edit2Rapporteer  
Obekend maakt onbemind
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #16 November 10, 2005, 18:11:33
edit2Rapporteer  
Dan hier weer de volgende stelling net als bij het andere topic over de KNRM die graag een verbod voor ijmuiden zou willen zien.
Hebben jullie wel eens gezien hoe vaak de reddingsbrigade 's zomers uitrukt voor zwemmers?
Bijvoorbeeld op Scheveningen..?
Afgelopen zomer was er op TV-west een soort docu over de scheveningse reddingsbrigade.
De hele dag vissen ze daar mensen uit het water.

Dus..: alle zwemmers zijn onverantwoord en het zou verboden moeten worden?  Huh
Neej, dat heb ik echt niet gehoord.

Ditzelfde kunnen we natuurlijk ook over de motorrijders stellen (hoeveel doden dit jaar?),
en ga zo maar door...

Het is idd een mooi onderwerp voor de media als spectaculaire sport, maar dit is het dus ook als het misgaat. En men weet er ook veel te weinig vanaf.  (huilen_kitesmiley)
Hopelijk kijken er veel mensen naar King of the Air morgen, en kan TV kijkend Nederland een ander beeld van onze o zo mooie lifestyle vormen.   ThumpsUp


Ik zit er aan te denken om een sticker te laten maken voor achterop de auto:

KITESURFING ISN'T A CRIME, IT'S A DAMN GOOD WAY OF LIFE!!   (grinnik_kitesmiley)
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #17 November 13, 2005, 10:27:33
edit2Rapporteer  
ik vind het een goed artikel alleen hadden ze het stuk van die visser er gewoon uit moeten houden want die weet duidelijk niet waar die het ove heeft want kiten is absoluut niet indsurfen
windjunk

Berichten: 113
Antwoord #18 November 13, 2005, 19:05:11
edit2Rapporteer  
Het is een eerlijk en objectief artikel tot ze die 65jarige visser aan het woord lieten.... Onze platwater-windsurfer, ouwe mopperaar is het... En de titel is natuurlijk compleet uit zn verband getrokken, ook jammer.
windjunk

Berichten: 113
Antwoord #19 November 13, 2005, 19:25:41
edit2Rapporteer  
oja en trouwens, ik heb wel ns n 30m2 kite gezien, en die zijn eg belachelijk groot! hehe, maar dat terzijde
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.