zou ik les geven??

slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
November 09, 2005, 16:07:51
edit2Rapporteer  
een vriend van mij wil ook gaan kite maar wat is slim... als ik hem les geef scheelt hem weer geld enz.
of dat die les neemt bij kitelessen...

ik heb zelf ook les genomen dus ik kan hem alles leren wat die moet leren... en als die lessen neemt komt op zelfde neer...

maar wil gewoon ff jullie mening weten
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 November 09, 2005, 16:09:40
edit2Rapporteer  
Gewoon naar een gecertificeerde school gaan. Er zijn altijd belangrijke aspecten die je over het hoofd ziet.
Die scholen zijn er natuurlijk niet voor niets. Die weten alle ins en outs van het kiteboarden op het gebied van veligheid.
Hier moet je natuurlijk niet op besparen.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #2 November 09, 2005, 16:11:18
edit2Rapporteer  
Ik zou het niet doen, je staat er van te kijken wat er bij een les allemaal kan gebeuren. En wat jij als "onervaren instructeur" op je dak krijgt.

Daarnaast is er een reeele kans dat jouw vriend jouw kite sloopt.

Ik zou het niet doen....
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #3 November 09, 2005, 16:13:53
edit2Rapporteer  
hij heeft al eigen spullen dus... Maar ik zeg wel tegen hem dat die gewoon les moet nemen bij kiteschool.

En als die naarna nog dingetjes wil weten dan kan die dat altijd nog aan mij vragen.

bedankt...
tim_k

Berichten: 92
Antwoord #4 November 09, 2005, 17:03:30
edit2Rapporteer  
zou inderdaad les nemen, hebben de juiste spullen bv kleine vlieger om eerst alleen het vliegeren te oefenen en ik denk dat je van een vreemde eerder iets aan neemt dan van een vriend, heb verschillende keren mensen op het water naar elkaar horen schrewen " links, ik zeg toch links, voor de zoveelste keer". Een instructeur blijft wat langer beleefder en zo

slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #5 November 09, 2005, 17:06:14
edit2Rapporteer  
haha ja zit wat in ...maar wel vriend van me he dus daar blij ook wel beleefd tegen haha
Flexifool

Berichten: 130
Antwoord #6 November 09, 2005, 23:24:47
edit2Rapporteer  
Kiteschool, ben je meteen verzekerd, weten het op een goede manier te brengen, en je sloopt je eigen materiaal niet.
-jeroen

Berichten: 53
Antwoord #7 November 10, 2005, 02:09:06
edit2Rapporteer  
een goede kiter maakt (zeker) nog geen goede leraar!

Een heleboel maatjes weten zeker goed hoe ze moeten uitleggen hoe je een backroll maakt, maar hoe leg je ook-al-weer uit hoe je je lijnen vast maakt op een manier dat je het langer onthoudt dan 30 minuten.....

(en dat verhaal over dat je je eigen spullen niet meteen sloopt kan de doorslag vaak ook geven....)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 November 10, 2005, 17:46:01
edit2Rapporteer  
Beter introles laten nemen bij kiteschool, daarna kun jij hem verder best helpen. Ligt er ook aan hoe ervaren je bent. Ik heb het een aantal vrienden geleerd, en wat betreft materiaal slopen moet je echt oppassen (ook eigen materiaal). Nee, dan zie ik liever een leskite op het water slaan...
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #9 November 10, 2005, 19:52:59
edit2Rapporteer  
Een vriend van mij kite ook konstand met tubes en snowboard ik heb hem mee genomen 1 keer en vaarde gelijk ze eerste meters.
-DAVE-

Berichten: 368
Antwoord #10 November 11, 2005, 11:35:00
edit2Rapporteer  
UITDRUKKELIJK NIET DOEN !!!,  en zeker niet als je net zo les gaat geven als je schrijft en reageerd op fora...

Les nemen zou nu Verplicht moeten zijn onderhand, ik heb teveel manse aapies op stranden gezien die lopen te kloten met kites en geen ervaring ermee hebben. En dat meestal gewoon nog tussen badgasten ook.

NIET DOEN DUS, leer eerst zelf nog maar kiten....  of schrijven.   loser
Boost!

Berichten: 9
Antwoord #11 November 11, 2005, 11:59:48
edit2Rapporteer  
Alleen les geven als je ook echt instructeur bent!!!
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #12 November 11, 2005, 14:22:20
edit2Rapporteer  
Zelf kunnen kiten en kite-les geven zijn 2 heel verschillende dingen! Lesgeven is een kunst apart, zeker bij kitesurfen. Laat die vriend van je gewoon kiteles nemen bij een goede kiteschool tot het punt dat hij "zelfstandig" aan de slag kan. Daarna kan jij hem dan begeleiden, op die manier heb je maximale safety denk ik.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #13 November 13, 2005, 09:54:41
edit2Rapporteer  
zker niet zelf les geven instructeurs weten alle ins en outs en zijn er op getraint om te zorgen dat de cursist veilig en snel de sport leert en zeg niet bdat jij dat niet zou kunnen maar je weet gewoon niet wt er allemaal bij een les ko0mt kijken achter de schermen wat jij niet hebt gezien als cursist en wat te doen als er iets fout gaat enzovoort...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.