KiteDemon
|
Netjes geregeld dudes ....en natuurlijk ook hulde voor Naish, voor de snelle en correcte afwikkeling van dit probleem Ik ga gelijk mijn oude loop inwisselen vrijdag.
|
|
|
Marijn alias Vos
|
Zou North een voor beeld aan kunnen nemen met hun 2006 bar.
|
|
|
yannick@homenotlogedin
Gast
|
Goed gedaan! vervangen met een rode lijn, verschil snel te zien! dus, geen antwoord gaan geven op vragen op het forum van "Heb ik de oude QR of de nieuwe? "
|
|
|
Joris
|
Waarom vind iedereen dit zo geweldig prachtig van naish :-S het is toch gewoon slecht dat een producent zo overhaast producten op de markt zet waardoor er van dit soort domme fouten inzitten?
als ze nou eens goed doorontwikkelen totdat ze een producht hebben dat 'af' is... dan hoeven ze ook niet 234x per jaar nieuw model te releasen.
|
|
|
xray
|
Je hebt de berichtgeving niet goed gevolgd Joris. Beetje meer moeite doen de volgende x dan zou je in dit geval niet zo reageren.
Naish vervangt het onderdeel omdat het kapot zou kunnen gaan in een normaal gesproken nauwelijks voorkomende zeer extreme situatie na diverse malen met grof geweld geopend te zijn. Nauwelijks een domme fout te noemen wat mij betreft!
Als je ook op de foto kijkt zie je nauwelijks verschil... Gewoon erg netjes dus!
|
|
|
Psychotic
|
xray,
Na een paar keer openen onder full load (wat dus normaal is om je qr te testen) kan de grijze lijn breken of dusdanig beschadigen dat de loop de volgende keren NIET meer opend. Dat noem ik een fout die in het R&D traject opgelost hat moeten worden maar zoals een hoop kiteproducten (niet specifiek naish) was dit waarschijnlijk ook weer een rush-job.....
|
|
|
KiteDemon
|
Dit is de eerste keer in 6 jaar dat Naish een struktureel probleem had met zijn produktiegear. Dit is ook de eerste keer dat zo'n probleem wereldwijd, zo snel is opgelost. En belangerijker nog....ze hebben iedereen tijdig geïnformeerd en voorzien van de oplossing, voordat er echt ongelukken zijn gebeurd. Elke fabrikant gaat wel een keer de mist in, maar dit is echt razendsnel weer recht getrokken. Dat is ook één van de redenen waarom ik graag Naish vaar!!
Ps, no strings attached voor mij, maar gewoon erg tevreden over het merk wat ik vaar.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Inderdaad helemaal mee eens,
waarom vindt iedereen dit nou zo goed? je moet een systeem toch door en door getest hebben en dan pas op de markt brengen! North is dan helemaal bagger. Maar ik vind het toch slecht. QR zijn lekker van 2006 'de' merken zijn er al 2 met eerst een slechte quikrelease! nu slingshot en cabrinha nog
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Ik vaar zelf geen Naish maar vindt het ook goeie kites en degelijk afgewerkt. Naish maakt niet veel fouten, maar dit is echt wel een flater, goed dat ze er snel bij zijn maar slecht dat ze een onvoldoende geteste safety op de markt brengen.
Bovendien slechte service dat wisselen alleen bij de eigen dealer kan, zou moeten kunnen bij elke Naish dealer.
Verder is kitehigh wel een echt Naish forum, slechte safety, hiephiep hoera goed gedaan Naish.
|
|
|
lars
|
Ik wil het geen flater noemen, ze zijn er achter gekomen dat het kapot kan gaan en willen bij deze de problemen voor zijn mochten die gaan gebeuren!
Een snelle responce dus en goede service wat ik idd niet van alle merken kan zeggen helaas!
|
|
|
Joris
|
Ja, ik roep ook niet dat naish bagger is, no offence, maar het viel me een beetje op dat iedereen zo positief was over iets dat ze gewoon niet goed hebben gedaan.
|
|
|
zagy
|
ja, slotje doen jongens, dit slaat weer helemaal nergens op...
|
|
|
slufterhufters.com
|
Het is bij iemand ergens in Amerika gebeurt, onder hele rare omstandigheden is het touwtje kapot gegaan, er moet een hele rare harde beweging gemaakt zijn om dat touwtje te breken.
We hebben het zelf met een aantal loops uitgeprobeerd en kregen er geen 1 kapot, nadat we elke harde mogelijke beweging hadden gemaakt.
Dat Naish het dan toch als een mogelijk probleem ziet en het dan oplost is alleen maar goed.
Iedereen die de flim Metropolis van Cabrinha heeft gezien, heeft kunnen zien wat voor en hoe zwaar de testen zijn van het materiaal, dat er alsnog iets kan gebeuren is overmacht.
|
|
|
xray
|
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten en was ook wat ik met mijn eerste post duidelijk probeerde te maken!
|
|
|
ARC-Rider
|
Hoe vaak worden er geen auto's terug naar de dealer gestuurd voor aanpassingen??
Hoe vaak worden er geen producten uit de supermarkten gehaald omdat er nog schoonmaakmiddel in het product zit??
Naish is het niet anders dan moreel verplicht een dergelijke actie uit te voeren. De gevolgen voor Naish zijn vele malen groter als blijkt dat het aantoonbaar is dat iemand zwaar gewond is geraakt of erger door een falende safety.
Gewoon een goede actie die elk zichzelf respecterend (en beschermend) bedrijf uitvoert als het verkochte product onder de (eigen) gestelde kwaliteitseisen blijkt te zijn.
|
|
|
Naish........what else???
|
Het kost Naish een hoop geld om zijn goede naam te behouden, prima actie dus. Het "oude" systeem is uitvoerig getest maar er zijn altijd situaties die niet bekend zijn of te testen zijn. Klachten over het "oude systeem" zijn mij in ieder geval niet bekend(In Nederland), het betreft dus een incident. Voordat er ongelukken gebeuren heeft Naish zijn verantwoordelijkheid genomen en is men tot deze actie over gegaan, top!!!
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
...mijn Peugeot 307SW wordt ook al terug geroepen. Kost een hoop meer dat een kite en blijkbaar toch ook niet helemaal ok. Ben blij dat men dit doet...
|
|
|
KiteDemon
|
Ik heb net de QR-loops vervangen door de nieuwe, dus een mooie gelegenheid om de "oude" aan een heavy duty-test te onderwerpen. Met mijn volle gewicht in de loop gehangen en releasen maar. Dit ging verassend gemakkelijk met één hand!! Ik heb het meerdere malen gedaan, en geen probleem. Dan maar met twee handen en wat brutere kracht om dat touwtje wat meer te belasten. Het touwtje zit nog steeds op zijn plaats en is echt niet zo makkelijk te slopen. Om dat touwtje kapot te krijgen zal je toch wat vaker en met twee handen, op volle kracht aan de release moeten sjorren, om die te slopen. Dat is veel meer kracht dan je nodig hebt om de release, onder volle belasting, te aktiveren. Niks aan de hand dus met mijn oude loop. Toch goede aktie van Naish dat ze het zekere voor het onzekere nemen. De QR-loop werkt perfect by the way. Makkelijk met één hand te releasen onder volle belasting.
|
|
|