[alweer..] een beginnersvraag

MorrIs
Gast
Antwoord #25 December 10, 2005, 23:27:27
edit2Rapporteer  
Hoi eric,

Ik kite ook nog niet zo lang maar ik vaar ook met een 14 m, die op zich een fijne maat heeft. Hieronder vaar ik een 10, die ook prima is maar erboven heb ik een 18 gekocht, die te groot en te traag is. Als je van plan bent om meerdere kites te kopen en voor een set van 3 te gaan, zou ik eerder voor een 12 gaan. Deze is ook goed te varen met jouw gewicht en je kunt er dan een 16 en 8 later bijkopen. Groter dan 16 wordt erg lomp is mijn ervaring. Als je langer met 2 kites wil varen zou ik voor 14 en 10 gaan. Dat is wat ik de volgende keer zou doen maar smaken verschillen InLove

Succes,

Guido
b.v.o

Antwoord #26 December 11, 2005, 07:53:57
edit2Rapporteer  
Hier nog een EX windsurfer.
Ik heb het geleerd op een boardje van 136 als je een paar keer gevaren hebt ben je het boardje zo zat en wil je weer een nieuwe.
Zoals andere zeggen eenmaal een kiter!!! altijd een kiter!!!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #27 December 11, 2005, 20:02:23
edit2Rapporteer  
Hallo ,Ook ik ben een ex windsurfer die al ruim 20 jaar gewindsurft heeft en de laatste 5 jaar door het kite virus is besmet ,En geloof me als je eenmaal het kiten onder de knie hebt , dan raak je je windsurf spullen niet meer aan (of bij misschien nog extreme hardewind) De beste maat waarmee je kan beginnen is 14 mtr en eigenlijk moet je daaronder nog  een 10 mtr hebben, zodat je dan met de meest voorkomende windsterkten kan gaan kiten ,En met een boardtje van zo,n 1.40 merk doet er niet zoveel toe als het maar niet te oud is maar alles van de laatste twee jaar is goed ,Ik zie dat je op het Veluwemeer bij Elburg wilt gaan Kiten ,Maar je moet wel weten dat het daar officeel verboden is om te kitesurfen ,De politie was daar van de zomer druk bezig alle kitesurfers van het water te halen (met een laatste waarschuwing) De ander spot Mirns is een betere optie het is daar lang ondiep ,En daar is het kitesurfen officeel toegestaan ,Verder zou je ook nog eens met NW op strandt Horst kunnen kijken ..veel succes  ThumpsUp
EricC

Antwoord #28 December 12, 2005, 00:58:24
edit2Rapporteer  
Hoi Zwafra,
Vreemd dat Elburg verboden is want er zit notabene een Kiteschool op die camping daar....
En bij Nunspeet (Hoophuizen) is het daar mogelijk..? Windsurfers mogen daar geloof ik wel.
Mirns ken ik ook maar is een eindje rijden voor me. Horst vind ik eigenlijk te druk en te lang ondiep.

Wat is eigenlijk de criteria van de Politie (of Gemeente) waarom er wel of niet gekite mag worden op een bepaalde plek...?
Ik heb giga drukke situaties meegemaakt bij Fishermens Hut op Aruba waar die maffe Amerikanen die eens per jaar voor een weekje komen windsurfen die ook levensgevaarlijk te noemen waren.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #29 December 12, 2005, 01:52:46
edit2Rapporteer  
Hallo ,Het is zo dat dit jaar(2005) het BPR regelement (Binnenvaart Politie Reglement) van kracht is, En dit houd voor Kitesurfen in, dat het op het binnenwater waar vaargeulen aanwezig (beroepsvaart) zijn niet gekite mag worden ,mits er ontheffing is afgegeven ,De NKV (Ned.Kitesurf.Verenging) is nog steeds in onderhandeling met gemeentes en instellingen om zoveel mogelijk kitesurfzones open te krijgen of te houden ,Maar dit is nog niet het geval op het Veluwemeer Ik heb zelf jarenlang op een camping gestaan aan het veluwemeer en heb daar altijd perfect kunnen (kite)surfen, maar van de zomer heb ik twee keer een waarschuwing van de Politie gehad ,Met de mededeling dat er vanaf Augustus bonnen zouden worden geschreven ,En dit geldt echt voor het gehele Veluwemeer,Voor de randmeren is het kitesurfen alleen op strandt Horst toegestaan,,kijk voor meer infomatie maar even op de volgende link: http://www.kitesurfvereniging.nl/?location=nieuwsbericht&id=2
Het is trouwens ook goed om dan gelijk lid te worden ,Bij het lidmaatschap zit ook een verzekering ...

medisport

Geen avatar

Antwoord #30 December 12, 2005, 03:41:45
edit2Rapporteer  
ik ben al 24j fanatik windsurfer en nu 41j oud en ca 85kg en dit jaar begonnen met kiten. met een 16m2 Vegas  en met een fanatic joyrider 129/39 heb ik het in 3 dagen geleerd te varen en hoogte te lopen. Liever druk in de kite en snel een 2e kite kopen een  12m2. Wens je veel succes
EricC

Antwoord #31 December 13, 2005, 18:49:25
edit2Rapporteer  
OK allemaal... dank nogmaals voor alle goede raadgevingen en delen van ervaringen.  ThumpsUp

Ik heb gistermiddag laat mijn Cabrinha Element 14 opgehaald.

Met het boardje heb ik nog even gewacht want daar ga ik eerst nog e.e.a. over uitzoeken en misschien neem ik daarvoor wel eerst een tweedehands board.

Nu nog wachten op warmer (35 graden) weer en lekker windje. En als je dan een rode Element ziet klooien... blijf dan asjeblief uit de buurt want dat ben ik dan hoogstwaarschijnlijk...  :Smiley

Ajo. E.
Psychotic

Antwoord #32 December 13, 2005, 19:10:58
edit2Rapporteer  
Huh? Ik heb afgelopen jaren zeer veel op elburg gevaren, net als mijn kitemaatjes (homespot) maar heb de pliesie er nog nooit gezien of er van gehoord, dit is dus compleet neiuw voor mij. Verder zit ik er vrijwel altijd als het waait en ik tijd heb dus tja...........
wouterb

Antwoord #33 December 13, 2005, 19:11:58
edit2Rapporteer  
35graden???? tegen die tijd is antiek! Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.