goed board?

Elwin

Geen avatar

December 13, 2005, 02:07:22
edit2Rapporteer  

Ik ben dan wel een beginner met kiteboarden maar met veel wakeboard ervaring en wil dus geen groot board om op te beginnen maar iets waar ik lang verder mee kan.

Dus vroeg ik me af of iemand dit board kent en wat zijn ervaringen er mee zijn:

JN board Machine 2005 128*37?

Ik weeg 63 kilo en ben 1 m 82.
globerider
Gast
Antwoord #1 December 13, 2005, 03:04:30
edit2Rapporteer  
ik denk dat het wel goed te doen omdat je ervaring hebt en omdat het best een breed board is zodat je vroeg mee kan varen. Anders moet je een paar boardjes proberen te testen dan kom je er ook gelijk achter welke board goed bij jou past
slufterhufters.com

Antwoord #2 December 13, 2005, 04:05:39
edit2Rapporteer  
The name says it all: The machine runs like a machine. Speed, good pop up plus smooth landing, easy to go upwind and superb carving abilities, these are the main features of the machine. It is a perfect all-rounder for all light-weighted persons and ideal as High-wind-board for heavier riders. It is a must have for all, who want to jump high and land clean.

Length: 128 cm, Width: 37,5 cm
X-Carbon, ABS-Sidewalls, partially Honeycomb/glass sandwich construction, Airex Core

Klinkt veel belovend.

Hoeveel weeg je en welke kites heb je, waar wil je het meest gaan kiten.

Elwin

Geen avatar

Antwoord #3 December 13, 2005, 05:01:07
edit2Rapporteer  
Ik weeg 63 kilo en ben 1 meter 82.

Ik heb alleen mijn lesjes gehad verder nog nooit gekite maar ik wakeboard wel al drie jaar lang gemiddeld drie keer per week.

Ik ga of de best yarga 11 of de co2 12 kopen.

ik zal vooral gaan kiten op het ijsselmeer.

Alvast bedankt voor je reactie!
xray

Antwoord #4 December 13, 2005, 08:27:39
edit2Rapporteer  
Veel wakeboarden helpt wel iets maar is niet maatgevend voor de maat van je board. De skills met je kite zijn hier veel belangrijker. Een iets groter board is danjuist wat handiger omdat die langer doorlopen en eerder planeren! Vergeet niet,met wakeboarden word je toch wel voortgetrokken door kabel of boot, met kiten doe je dat zelf!

Mijn advies zou daarom een board van 135 x 39 zijn. Met jou gewicht kun je dan vrijwel altijd varen!
slufterhufters.com

Antwoord #5 December 13, 2005, 15:54:40
edit2Rapporteer  
Dus je bent lang en dun, zal je wel een grote voetmaat hebben...
Dan is een maatje groter van dit board wel aan te raden, zoals de 132x40.5 is ook prima te combineren met 1 maat kite, bv een 12m.

Ga voor de Co2 van Cabrinha, kwalitatief zeer goed, zeker de safety's zijn goed van Cabrinha.
De bar is top, kortom een zeer goede kite.
Elwin

Geen avatar

Antwoord #6 December 13, 2005, 16:46:30
edit2Rapporteer  
Maar is zo'n breder board dan nog wel lekker te kanten met mijn gewicht? Daar zit ik met wakeboarden altijd mee..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.