nieuw project ZL-0106 af

djb

Berichten: 415
December 13, 2005, 06:41:11
edit2Rapporteer  
 (up_kitesmiley)we hebben weer eens een andere manier gebruikt die wel al wat vaker is gemaak een L-sim board.

maten 127x37,5 woodcore 2x4mm-1x2mm met carbon stringers met een gewicht van 2,45 kilo kaal

hij staat nu klaar om getest te worden maar moeten nog even wachten op de wind.

als die komt zal er snel een test verslagje komen van djboards-bonaire

grtz. J²
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #1 December 13, 2005, 06:51:01
edit2Rapporteer  
hij is mooiiii en licht topper ThumpsUp
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #2 December 13, 2005, 07:06:05
edit2Rapporteer  
Ziet er gaaf uit met dat zilverkleurige Lsim! Toppertje ThumpsUp
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 December 13, 2005, 17:25:37
edit2Rapporteer  
Sexy boardje hoor!

TOP!!!  ThumpsUp ThumpsUp
skyrider 138
Gast
Antwoord #4 December 13, 2005, 18:18:23
edit2Rapporteer  
ziet er netjes uit, vind ook gewicht wel meevallen met woodcore...
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #5 December 13, 2005, 18:31:58
edit2Rapporteer  
joris,

dat ziet er weer mooi uit
echt strak man.....
mooie kleur ook!!!!!!!!
i like it.....
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 December 13, 2005, 20:02:47
edit2Rapporteer  
Mooi, maar ik ben bang dat je hem niet makkelijk terug vind in het water. Dat zilver heeft de zelfde spiegeling als het water. (net als mijn skryder  (cry_kitesmiley) )
Maar verder een heel mooi boardje  ThumpsUp
xav.
Gast
Antwoord #7 December 13, 2005, 22:46:49
edit2Rapporteer  
vet boardje, maar wat voor rails heb je?
djb

Berichten: 415
Antwoord #8 December 14, 2005, 06:09:35
edit2Rapporteer  
vet boardje, maar wat voor rails heb je?

de rails is van verdikte epoxy die heb ik later opgevuld. de l-sim ongeveer 3mm overlaten steken dan vullen met rode epoxy dan dd lak met doorzichtige rode gloed heel mooi efect. let er wel op als je de l-sim plakt met overlengte dat als je hem vaciuum doet dat de plaat naar beneden trekt. zet de pomp dan wat zachter als hij al vaciuum is. wel onder en boven niet gelijk gedaan en ik weet zeker dat hij 99 procent hechting heeft
djb

Berichten: 415
Antwoord #9 December 14, 2005, 06:11:14
edit2Rapporteer  
Mooi, maar ik ben bang dat je hem niet makkelijk terug vind in het water. Dat zilver heeft de zelfde spiegeling als het water. (net als mijn skryder (cry_kitesmiley) )
Maar verder een heel mooi boardje ThumpsUp

komen nog wel sticker op en hij word op bonaire gebruikt en daar heb je alleen maar vlak water dus zal niet echt een probleem zijn.....hoop ik

djb

Berichten: 415
Antwoord #10 December 14, 2005, 06:15:03
edit2Rapporteer  
ff nog een detail van de rand
JoskeJ

Berichten: 49
Antwoord #11 December 14, 2005, 16:02:37
edit2Rapporteer  
Ziet er super uit j2. Dat van die siderails is een goed idee. Dus L-Sim aan beide kanten over de woodcore kern laten lopen en dan dit gedeelte later opvullen?

Heb je de L-Sim meegelamineerd? met andere woorden de Carbon stringers op de woodcore gelamineerd en daarover meteen L-Sim met epoxy en dit geheel onder vacuum? Of heb je de L-Sim er later opgelijmd? Mijn hechting was niet 100% procent op het board vandaar mijn vragen.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #12 December 14, 2005, 16:37:50
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nog een vraagje... loser

Zijn de tips afgetapt? Zoja, hoe heb je dat gedaan? Ik neem aan dat je eerst de core-platen hebt verlijmt in de rockertafel. Of laat je de bewapening de rocker bepalen met een compensatie voor "springback"?


Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #13 December 14, 2005, 18:07:43
edit2Rapporteer  
ook hier kunnen jullie je zelf bouw verhalen tips etc kwijt http://www.borntokitesurf.nl/forum/viewforum.php?f=3&sid=3482e6be760abc839d138d7efd068582
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #14 December 15, 2005, 03:29:39
edit2Rapporteer  
Ik heb ook wel eens rails van verdikte epoxy gemaakt maar dat board is niet zo flex. Jouw board is woodcore. Is het board niet flexibeler dan je rail? Dan heb je misschien kans op afbrokkelen van je rails. Ik had bij mijn boards het idee dat het board er stijver van werd. Wel een mooi effect dat doorzichtige.
djb

Berichten: 415
Antwoord #15 December 16, 2005, 04:22:23
edit2Rapporteer  
wooh weer een hoop vragen ik hoop dat ik er geen vergeet!

over het lamineren- eerst kern gemaakt met carbon stringers in mal zat al geen springback in toen ie er uit ging hij stond zelfs iets ronder na het lamineren van de l-sim. geen idee hoe dik kon???????

afgetapte rand- kern is 10mm maar voor dat ik de 3xkernen heb gelamineerd heb ik de eerst de mindelste plaat geschaaft naar 0mm en de dek plaat de rand van 10cm ook dunner gemaakt en dit ook idem bij de tips. nu als je kern klaar is heb je een schaaf of schuur machine meer te gebruiken, alleen om de overtollige epoxy van de dek te halen de punten krijg je van zelf omdat de l-sim 3mm oversteekt trekt die iets naar beneden vandaar de ronde look.

de rand afbrokkelen - nee totaal niet omdat ik zo min mogelijk glasbubbels heb gebruikt maar erosil dit verminderd de kracht en hechting niet, glasbubbels wel. en epoxy heeft ook genoeg flex. zorg er wel voor dat als je de rand zeer goed opschuurd voor een goede hechting dan eerst insmeren met dunne epoxy zodat je hout niet alle epoxy uit de dikke epoxy trekt zodat de hechting minder word.

de sterkte en flex weet ik nog niet echt wand na twee weken merk je toch dat het board dan al een stuk stijver is. de flex was in ieder eval super in kombinatie met bol dek en concaaf 5mm

ik heb nog niks gehoord hoe hij vaarde wand er was nog steeds geen wind op bonaire dus komt nog!!

grtz. J²
   
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.