Wakeboard als kiteboard .... huhh??

Vietcong windhoos

December 16, 2005, 04:36:54
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand wel eens een wakeboard gebruikt om te kiten ?? Die boardjes zijn in vergelijking met kiteboards zo'n beetje 1/3 van de prijs. Misschien andere vinnetjes eronder, voetpads en bindingen erop  en gaan met die banaan  Joepie of is dit nix ??
jeffrey

Antwoord #1 December 16, 2005, 04:42:24
edit2Rapporteer  
ik heb het wel is geprobeerd maar het zijn niet echt boardjes waar je supergoed hoogte mee loopt want ze houden hun spoor niet echt gped enzo.

ik vind het zelf niks maar dat is mijn mening
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 December 16, 2005, 05:43:23
edit2Rapporteer  
gebruik maar eens de zoekfunctie:
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?action=search

Zijn al diverse topics over geweest.

conclusie:

Het kan wel, maar is niet ideaal.
justkitehigh

Antwoord #3 December 16, 2005, 05:58:04
edit2Rapporteer  
jah wel is gedaan weing flex kreeg flinke klappen en hoogte lopen was nie alles was te je kon wensen maar tis wel mogelijk
bignelis

Antwoord #4 December 16, 2005, 07:32:20
edit2Rapporteer  
Is het handig om als iemand een account aanmaakt een overzicht te geven van wat je met het forum kan: FUNCTIE 1: De zoekfunctie=oude, al besproken topics bekijken, zodat je geen vragen stelt waar al een antwoord op gegeven is.
xray

Antwoord #5 December 16, 2005, 08:16:35
edit2Rapporteer  
@ Bignelis, we zijn aan het kijken hoe we dit soort zaken op kunnen lossen. Feit is dat ook regelmatige bezoekers te lui zijn om de zoek functie te gebruiken. Gedragsveranderingen zijn altijd zeer lastig te realiseren.
kitertjuh

Antwoord #6 December 16, 2005, 17:19:12
edit2Rapporteer  
wakeboard heeft niet echte vinnen die je er afkunt schroeven.
zitten meestal in het boardverwerkt.

denk wel dat het zou moeten lukken er varen tog aardig wat mensen op.
flyingkite

Antwoord #7 December 16, 2005, 17:42:43
edit2Rapporteer  
@ Bignelis, we zijn aan het kijken hoe we dit soort zaken op kunnen lossen. Feit is dat ook regelmatige bezoekers te lui zijn om de zoek functie te gebruiken. Gedragsveranderingen zijn altijd zeer lastig te realiseren.

Iedereen vind graag opnieuw het wiel uit er is alleen 1 probleem het bestaat al tijdje ;P en zo is het met het forum ook!
Denk niet dat dit de moderators te verwijten valt of dat jullie er wat aan moeten doen. Moeten we voral zelf doen, gewoon niet reageren of verwijzen naar de zoek functie maar niet de discussie voor de 120e keer aangaan.

ook niet een beetje, maatschappelijke dwang heet dat!
KiteDemon

Antwoord #8 December 16, 2005, 19:53:32
edit2Rapporteer  
Hey, om een lang verhaal kort te maken.......het heet niet voor niets wakeboard en kiteboard.
tom_beul
Gast
Antwoord #9 December 16, 2005, 21:40:39
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens!

een board met wakeboarden hoeft niet extra licht te zijn enzo bij kiteboard wel dus ze zullen ook wel paar kilo zwaarder zijn
Bodhi

Antwoord #10 December 17, 2005, 22:02:11
edit2Rapporteer  
wakeboard heeft niet echte vinnen die je er afkunt schroeven.
zitten meestal in het boardverwerkt.

Onzin! Wakeboards hebben ook gewoon vinnetjes die je kan vervangen naar je wensen... Je hebt idd wakeboards met geintegreerde vinnen maar deze zijn meer in de minderheid.

Je kan op zich prima kiten met een wakeboard alleen moet je wel wat consessies doen. Je zal bijvoorbeeld minder pop krijgen uit je board dan met een kiteboard omdat het wakeboard krom loopt en een kiteboard meer rails in het water kan houden. Zo zijn er nog een paar zaakjes die anders zijn maar zoveel stelt het op zich allemaal niet voor. Gewoon lekker proberen, een wakeboard is ook gemaakt om te riden op water, het kan dus, het is alleen iets minder ideaal...
zagy

Antwoord #11 December 17, 2005, 22:41:15
edit2Rapporteer  
ik heb het laatst geprobeerd. Wakeboards hebben een grotere rockerlijn maar zijn erg stijf. Hoogte lopen was bij mij niet echt het probleem. Hij was wel heel erg traag, maar dan echt heel traag. Ben daarna overgestapt op mn kiteboardje en dat ging zoveel soepeler en sneller.

Ik was van plan om met boots te gaan varen, daarom even geprobeerd. Die boots zijn wel lekker, maar het wakeboard niet.
zagy

Antwoord #12 December 17, 2005, 22:42:29
edit2Rapporteer  
het wakeboard heeft trouwens evenveel zo niet meer pop door de stijfheid. Bij een kabelbaan poppen ze echt mega met makeboards...
lennart

Antwoord #13 December 17, 2005, 22:55:22
edit2Rapporteer  
tjaa je moet het zelf weten maar ik zou gewoon een KITEboard kopen Wink
Vietcong windhoos

Antwoord #14 December 17, 2005, 23:30:11
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties..... trouwens opnieuw iets posten is wl goed voor je kitehigh berichtenstatus .... ik vraag me trouwens af of je met 3000 postings nooit iets dubbel hebt gepost .... ha ha...

Ik vaar in ieder geval nog een jaartje door met m'n huidige boardjes .... volgend jaar koop ik wel een vet nieuw knalboard ..... maar in ieder geval geen wakeboard ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 December 19, 2005, 01:10:02
edit2Rapporteer  
Vergeet niet dat de eerste twintip boardjes gewone wakeboards waren. o.a. de Liquid Force Trip was een van de meeste gebruikte boardjes in de begindagen. Deze heeft 6 afschroefbare vinnen. Ook als wakeboard een topboard, en daarom nog steeds in productie.

Idd. hoogtelopen en vooral vaarsnelheid laten te wensen over, komt door de grote rockerlijn. Ikzelf heb een kiteboard (wakestyle) ooit van F-one op de kop getikt, waarop ik plates en bindings kan schroeven. Echt super om te kiten, achter de kabel wat minder.

Zie het zo, beide typen boards zijn geoptimaliseerd voor een specifieke sport.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.