Korte test Nobile 666 129x39

xray

Berichten: 3688
December 17, 2005, 06:59:08
edit2Rapporteer  
Vandaag eindelijk mijn Nobile 666 kunnen varen. Ik had de laatste tijd al veel op de 126x38 kunnen proefvaren en dat was me erg goed bevallen.

Ten opzichte van mijn Jaime Pro M (126x38) was de 126 666 (vrijwel zelfde maat dus) beter in chop, sneller en langer in plane en makkelijker te landen. De Jaime carvede daarentegen iets makkelijker. Nadeel van de demo 666 vond ik de te harde pads maar zo bleek achteraf, dit waren niet de (zachtere) pads die op de produktieboards geleverd werden.

Hoewel ik altijd super te spreken was over de planneer eigenschappen van mijn eigen Jaime bleek het dus dat het beter kon. Voor 2006 zat ik dus eigenlijk sowieso te denken aan een maatje groter, bij de Jaime de L dus en bij de 666 de 129x39. Ik was echter huiverig voor het gebrek aan grip in een overpowerde situatie.

Na wat mailwisselingen met Mark Shinn toch maar besloten om inderdaad een maatje groter te gaan, hij voer zelf de 132x40 en had geen last van controle problemen als hij overpowered was. Ik wil me zeker niet met hem vergelijken maar mijn 90kg helpt wel... (tong_kitesmiley) .

Vandaag was het eindelijk zo ver, ik kon op mijn 129x39 varen. Het was niet optimaal, beetje te weinig wind voor mijn 12m en daarnaast ook nog wat af en aan. Ik was echter erg benieuwd naar 2 dingen, de planneer eigenschappen en de overpowered eigenschappen. Dat eerste heb ik kunnen testen maar dat tweede helaas niet.

Om op het eerste terug te komen, ik kon toch (puur gevoelsmatig) een duidelijke verbetering merken ten opzichte van de 126. Op zich logisch maar toch ook wel grappig want was is nou 1 cm in de breedte en 3cm in de lengte. Voorlopig brengt het precies wat ik wou, meer low-end. Met een beetje sinussen was ik al in plane en ook als de wind een beetje wegviel kon ik makkelijkd doorvaren.

Daarnaast vond ik de pop heerlijk en was de landing nog makkelijker en smoother dan met de 126. Binnenkort ff goed overpowered testen en dan kom ik met een uitbreiding op deze review!
tom_beul
Gast
Antwoord #1 December 17, 2005, 16:59:48
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je test!

Klinkt toch behoordlijk goed!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #2 December 17, 2005, 17:16:41
edit2Rapporteer  
Is het ook anders was ik nooit een ander board dan de Jaime gaan varen!
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #3 December 17, 2005, 18:22:22
edit2Rapporteer  
1 cm in de breedte is toch al gauw een kleine 150 cm² extra aan planeeroppervlak xray!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #4 December 17, 2005, 18:40:10
edit2Rapporteer  
Klinkt veel maar is een stukje van 10x15 cm.....
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 December 17, 2005, 20:15:18
edit2Rapporteer  
Ik had die Nobile al op het oog. Eerst ff kijken wat de nieuwe Thorn gaat worden volgend jaar.
Maar het zal een keuze gaan worden tussen de nieuwe thorn of een 666.
Moet zeggen dat die 666 erg veel weg heeft van de Thorn 2005.
justkitehigh

Berichten: 152
Antwoord #6 December 17, 2005, 21:36:19
edit2Rapporteer  
ziet er wel netjes uit is ie al te koop? zoja waar en zonee wanneer wel en waar dan wel :Smiley
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #7 December 17, 2005, 21:49:24
edit2Rapporteer  
mijn boardje ziet 'r ook al nie tmeer uit, allemaal krassen enzo,,, moet ook ff kijken, maar klinkt goed, en wat voor prijs kan je verwachten??
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #8 December 17, 2005, 22:15:13
edit2Rapporteer  
De Nobile 666 gaat volgens mij 666,- euro kosten en de Nobile 555 als goed is 550,- euro...Xray, jammer dat je hem nog niet hebt kunnen testen in overpowerd condities. Ik wil dit board zeker testen...En ik vind de prijs redelijk goed vooral als je het vergelijk met f-one etc.
zagy

Berichten: 804
Antwoord #9 December 17, 2005, 22:38:46
edit2Rapporteer  
hoe is de flex van het boardje in vergelijk met de jaime?
xray

Berichten: 3688
Antwoord #10 December 18, 2005, 01:23:10
edit2Rapporteer  
In het midden is ongeveer net zo stijf, naar de tips toe heeft hij meer flex.
Voor de prijs van 666,- krijg je er ook nog een boardbag bij en profilers om onder je vinnen te zetten waardoor je board meer rocker krijgt.

Door zijn lichte concaaf in het midden (alleen daar)  vond ik hem sneller in planne dan de Thorn. Ook staat mij bij dat de flex(zone) in de tips groter is dan de Thorn.
Vis
Gast
Antwoord #11 December 19, 2005, 01:03:59
edit2Rapporteer  
He Ray,
als je 10 minuten langer had door gekite, had je hem ook met overpowerde condities kunnen testen..... (grinnik_kitesmiley)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 December 19, 2005, 04:15:50
edit2Rapporteer  
Hey Menno, had het (terechte) vermoeden dat er iets meer wind in die bui zat dan ik aan zou kunnen..... ;-)
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #13 December 28, 2005, 22:40:39
edit2Rapporteer  
ik vaar nu een fone style 128 bij 39 zonder die fliptips,

en mijn kiteshop heeft net de nobile boards binnen gkregen, dus aardig hard getest want de cabrinha boards zijn niks,

Ik vond de nobile 129 39 beter en rustiger door de shop gaan heel smooth landingen zijn heel makkelijk,
t board heeft een zeer hoge snelheid iets waar ik erg van houd.

eergisteren underpowerd en later overpowerd op de 129 39 gestaan met mijn crossbow 12 en was echt geweldig: underpowerd planeert ie heel vroeg en overpowerd hang je gewoon achterocver op je tail en je remt je kite perfct uit, kiteloops land ie super makkelijk en snel.

Gisteren underpowerd op mijn crossbow 12 op de 126 38: planeert iets minder snel maar nog steeds erg snel maar gaat iets minder lekker door de shop weet niet waarom maar dat idee had ik. Landingen zijn makkelijk maar iets minder makkelijk dan met de 129. Verder erg snel en wendbaar.


Wat ik bij bijde boards had was een heerlijk los gevoel om te switchen sliden maar als je hem aankant zijn ze snel en houden ze heel goed hun spoor in tegenstelling tot de jaime die zo vast als een trein spoort en een stuk moeilijker switcht de pop was ook erg lekker in de boards stukken beter dab mijn fone en ook beter dan de pop van de customs 133 en 128 van cabrinha.

vandaag heerlijk powerd op met mijn crossbow 7 op de 129 39 en was weer duikke pret: makkelijk door de shop heel veel controle makkelijke afzet en lekker om kiteloops snel te landen
brutus1

Berichten: 198
Antwoord #14 December 29, 2005, 01:19:52
edit2Rapporteer  
Had je de vulplaatjes onder de vinnen gemonteerd? Heb 2 middagen met 666 126x38 gevaren zonder de vulplaatjes maar vond hem in de chop ook niet lekker en draaide lastig, verder wél een erg lekker board. Schijnt beter te varen mét de vulplaatjes ( meer flip in de tips).
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #15 December 29, 2005, 01:32:15
edit2Rapporteer  
Als je die plaatjes gebruikt dan trek je wat meer rocker in de tips, dus ook de eigenschappen van het board veranderen iets.
Ik had hetzelfde effect met TFC-vinnetjes onder een Thonr2. TFC vinnen zijn een beetje hol geslepen waardoor je iets meer rocker krijgt als je ze aanschroeft. Vaart idd wat makkelijker door chop, maar naar mijn idee ietsje minder snel planeren en snelheid. Beter laat je de flex in het board zijn werk doen, maar dat is persoonlijk.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #16 December 29, 2005, 02:40:56
edit2Rapporteer  
Ray heb jij het ook getest met de vulplaatjes? ga het binnen kort wel eens proberen
xray

Berichten: 3688
Antwoord #17 December 29, 2005, 03:24:02
edit2Rapporteer  
Ik ben allereerst blij dat mijn bevindingen door anderen eigenlijk net zo ervaren worden. Persoonlijk vond ik de 126 ook nog makkelijk door chop gaan, beter dan de Jaime M 2005 in ieder geval.

Ik heb de boards zonder vulplaatjes gevaren en heb het geen seconde gemist. Op mijn eigen 129 ga ik ze zeker proberen.

Dit is wat Shinn er over zegt trouwens:

"The fin profilers are not designed to increase turning. We used a very flat rocker on the 666 boards to acheive the performance we wanted. In very choppy water some riders complained that they had alot of spray in their eyes. The fin profilers alter the riding angle of the board meaning the water spary does not hit your leading foot heel and redirect into your face. There is some performance trade off though and that is why we do not change the rocker of the board permenantly. This way you have the best performance at all times. "

brutus1

Berichten: 198
Antwoord #18 December 29, 2005, 18:43:55
edit2Rapporteer  
Klinkt allemaal plausibel maar ik werd echt gestoord van die spray in m'n gezicht. Iets wat ik van m'n SK-8 niet gewend ben. Dus als het echt choppy is lijkt het me mét plaatjes fijner.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #19 December 31, 2005, 00:00:50
edit2Rapporteer  
 okke ga nu meteen die plaates onder het board zetten en kijk wat ht nu zal varen

zal mijn bevindingen zeker op het net zetten maar vraag me af of de plaatjes wel zoveel helpen
zagy

Berichten: 804
Antwoord #20 Januari 01, 2006, 01:02:12
edit2Rapporteer  
waar zijn ze te testen? Het lijkt me wel wat. Net zoals de nieuwe PRO X van brunotti trouwens.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #21 Januari 02, 2006, 04:02:42
edit2Rapporteer  
@Xray: wat was de wind in kts waarin je de 666 gevaren hebt?
Thx,
Arjan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.