wind weg .. in de avond ,

Passie

December 22, 2005, 01:07:13
edit2Rapporteer  
ha ,,

Dit topic hoort eigenlijk niet bij dit weer, Deze regen enzo, binnekort misschien wel sneeuw,
maar toch vroeg ik me dit af

In de zomer, wil ik vaak 's avonds kiten, na 't avond eten rond een uurtje of half 7. Als het dan heel de dag al lekker waait... En ik ben klaar met eten,, Waait het niet, Dat gebeurde toen bijna iedere avond,
Nou is mijn vraag, hoe kan 't dat de wind meestal 's avonds weg valt??? en de volgende dag weer terug komt ( hoeft niet perse 4 of meer bft te zijn).. en hoe 't dan komt.. dat de wind in de zomer ook nog 's middags 't hardst is??

misschien een dom topic, maar toch vroeg ik me af

Huh ThumpsUp (hangloose_kitesmiley) Joepie
plaaggeest

Antwoord #1 December 22, 2005, 02:34:10
edit2Rapporteer  
Op de warme zomerdagen krijg je zo nu en dan een middagwindje. Kan de hele ochtend windstil zijn en dan in de middag kan er zo een briesje opkomen(V.B Gardameer, lac de serre poncon In de ochtend weinig wind en tegen de middag een 4 tot 5bft. Dit komt door thermiek het aardoppervlak word warm. En de warme lucht stijgt op. En komt met koude lucht in aanraking dit zorgt voor dit briesje. In de avond word het weer minder warm en zal ook de wind weer afnemen.
Passie

Antwoord #2 December 22, 2005, 03:52:17
edit2Rapporteer  
Ok, thnkssss
La Flauwurhman

Antwoord #3 December 22, 2005, 04:47:06
edit2Rapporteer  
Google is your friend!

http://proto5.thinkquest.nl/~kle0001/?contentid=139
lennart

Antwoord #4 December 22, 2005, 20:21:17
edit2Rapporteer  
 zeker Smiley en nog thanks Wink
KiteIng
Gast
Antwoord #5 December 22, 2005, 23:50:10
edit2Rapporteer  
Haaha... vraag het aan aladin Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.