droogpak en koud weer

Wimt

Berichten: 2498
December 28, 2005, 19:45:11
edit2Rapporteer  
Is de oplossing, wat een luxe! Ik zou ook vandaag kunnen surfen, thermisch ondergoed en 2 truien, evt. skibroek, en niet de bewegingsinperking van 2 steamers overelkaar. En je hoeft je niet te verkleden in de kou. Sokken aanhouden, want neopreen neemt geen warm water op van je lichaam, sokken wel. Dus als je linksdragend bent, word die warmte in ieder geval op deze manier langdurig aan je linkervoet toegevoegd.
Iemand bij Vrouwenpolder vertelde mij dat vroeger deze pakken erg veelvuldig werden gebruikt, en een praktisch voordeel; je kunt via de kraag je pak opblazen, heb je zodoende extra drijfkracht en isolatie.

De kragen gaan na 3 jaar kapot, maar die zijn simpel met lijmen te vervangen. Bij legerdumps zijn deze pakken goed en goedkoop te verkrijgen voor 70 euro. Er is ook een internetadres; Camonet of zoiets, bij interesse zoek ik dat op, voor 70 euro dus.

Neem ook goede handschoenen, ik heb Bij Roha in Kamperland voor 45 euro 2 Solahandschoenen gekocht; zeer duurzaam, grip pasvorm en warm. Want in de winter kiten is vaak gezelliger, omdat de club zo herkenbaarder is, en de elementen zijn zo natuurlijk ook indringender.
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #1 December 28, 2005, 20:49:54
edit2Rapporteer  
wat is die internet adress????
Airlust

Berichten: 406
Antwoord #2 December 29, 2005, 01:19:35
edit2Rapporteer  
Ja ik heb ook intresse
Maar zijn deze pakken ook goed want ik had ze nog niet zo goedkoop gezien.
Leon aero2
Gast
Antwoord #3 December 29, 2005, 03:08:57
edit2Rapporteer  
Heb al ongeveer 2 jaar een Ocean rodeo droogpak, en ben er tevree mee.

Ik ben vorig jaar vrij lang door gegaan tot ongeveer -3 a -4.

Echter er ziiten ook wat nadelen aan:

Als je flink tekeer gaat komt er zoals gewoonlijk transpiratie vocht vrij wat ertoe leidt dat je kleding onder het pak flink nat kan worden.
2 truien kan ertoe leiden in vrij droge lucht dat alles zeer statisch wordt en als je dan het water raakt na een lekkere sprong dat je een flinke opdonder kan krijgen.

 

 
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #4 December 29, 2005, 05:30:38
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n camonet pak. Pak is goed gebruikt, overal plakkertjes en er zijn nog een paar extra nodig want het pak is niet helemaal waterdicht. Verder is dit pak erg stijf, als het pak nat is kan je het rechtop wegzetten.

Ik heb dus ondertussen een ander pak gekocht...

Nog liefhebbers voor mijn pak?
siemme
Gast
Antwoord #5 December 29, 2005, 05:40:15
edit2Rapporteer  
wel lekker zo'n pak als je in die kou ineens moet pissen en je zit net lekker een eind op het water Joepie
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #6 December 29, 2005, 16:24:33
edit2Rapporteer  
wel lekker zo'n pak als je in die kou ineens moet pissen en je zit net lekker een eind op het water Joepie
Siemme, de meesten van ons zijn zindelijk en bepalen zelf wanneer ze hun plasje laten lopen.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar die link....
Marten

Berichten: 281
Antwoord #7 December 29, 2005, 19:00:07
edit2Rapporteer  
http://www.camonet.nl/producten.php?command=list&categorie=43&navtree=41,43&exp=200|&pointer=10
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #8 December 29, 2005, 20:11:30
edit2Rapporteer  
Die MK10 ziet er goed uit. Even onthouden voor na mijn wintersport  ThumpsUp.
litewave

Berichten: 607
Antwoord #9 December 30, 2005, 06:37:15
edit2Rapporteer  
Wat kan een mening snel veranderen, vorig jaar hadden wij allemaal een droogpak aangeschaft en probeerde iedereen te overtuigen van het dragen van een droogpak.
Toen schreeuwden veel dat dat levensgevaarlijk was en niet lekker zat en dat je zeiknat zou worden van het zweten.
Nu een jaar later is iedereen enthousiast.
En hier een tip voor droog handschoenen, 10 euro ofzo, http://www.bazaki.nl/forum/viewtopic.php?t=281&highlight=handschoenen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.