Beste plaats ter wereld

RookieKH
Gast
December 31, 2005, 02:55:28
edit2Rapporteer  
Korte vraag:
Wat is volgens jullie de beste plaats ter wereld om (compleet zonder ervaring) de beginselen van het kiteboarden te leren? Mijn plan is om in februari een paar weken naar een warm oord te gaan om het kiten te leren, zodat ik gelijk aan kan haken als het komende seizoen op de Noordzee begint.
Heb gehoord van Cumbuco. Is dit echt DE plek of zijn er nog betere alternatieven?
Vriendelijke Groeten!
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #1 December 31, 2005, 04:19:26
edit2Rapporteer  
Kiezen maar,
Februari;
Margarita, Western Oz, St. Louis-Senegal, cape verde, Melbourne, Hua Hin - Thailand, South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines, Cap Chevalier-Martinique, Zanzibar-Tanzania, Copal-Costa Rica, Mui Ne Bay-Vietnam, Belize, Florida-USA, Nashiro-Japan, Baja, Barbados, South Padre Island-(TX)USA, Esbjerg-Denmark, cabarete, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, BVIs, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea, Bahamas, Coche, Adicora, Tarifa
RookieKH
Gast
Antwoord #2 December 31, 2005, 04:34:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de extreem snelle en uitgebreide reactie, Roel!!!
Zal alle oorden eens overwegen! Belangrijk is ook dat de bestemming relaxed te bereiken is vanuit Schiphol..
Er dus niet echt 1 locatie die echt met kop en schouders geschikter is dan de rest? En dan bedoel ik vooral voor de echte beginner. Lekker warm water lijkt me dan ook een pré  (grinnik_kitesmiley)!
Nogmaals dank!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #3 December 31, 2005, 04:45:01
edit2Rapporteer  
Denemarken lijkt me een beetje koud in Februari!
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #4 December 31, 2005, 04:46:57
edit2Rapporteer  
Als er 1 locatie was Rookie
dan Waren daar nu zoveel kiters... dat die locatie niet meer de beste was.
RookieKH
Gast
Antwoord #5 December 31, 2005, 04:57:35
edit2Rapporteer  
Snap je punt, Joost. Maar mijn vraag was een ideale locatie om het kiten te leren. Dus goede omstandigheden voor de beginner, goede mogelijkheden om spullen te huren en lessen te nemen, lekker weer en de gelegenheid om te prutsen zonder dat je de ervaren mannen (en vrouwen) tot last bent..

TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #6 December 31, 2005, 04:58:46
edit2Rapporteer  
micchien is het leuker om het eerst in NL te leren (maar dat gaat nu lastig)
en als je het dan een klein beetje kan naar het warme oorde gaan.
dan je er denk ik meer plezier aan.

alhoewel je eerste meetertjes echt niet saai zijn en je eerste sprongetjes ook niet  ThumpsUp
maar als je pech heb is je vakantie om als je aan je eerste sprongetjes begint maar dat denk ik niet
RookieKH
Gast
Antwoord #7 December 31, 2005, 05:07:02
edit2Rapporteer  
Nee, heb in februari een maandje de tijd en het geld voor een reisje naar een zonnig oord.
Zover ik begreep is het best mogelijk om het basic kiten in grove lijnen onder de knie te krijgen in een paar weken voor iemand met een tamelijke motoriek en fysieke gesteldheid. - of heb ik dit mis?
En mijn idee was om dan al met een redelijk idee van de sport te gaan kijken naar de aanschaf van spullen, zonder dat het seizoen in Nederland al half voorbij is...
RookieKH
Gast
Antwoord #8 December 31, 2005, 07:24:58
edit2Rapporteer  
Trouwens, Roel, ik zie in eerdere berichten dat jij ook een vakantie aan het plannen bent voor januari/februari. Heb jij al knopen gehakt?
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #9 December 31, 2005, 17:29:58
edit2Rapporteer  
Trouwens, Roel, ik zie in eerdere berichten dat jij ook een vakantie aan het plannen bent voor januari/februari. Heb jij al knopen gehakt?

Ben nu een 2 tal weken terug van cabarete(dominicaanse republiek) en was super!!

Is natuurlijk moeilijk kiezen tussen die hele lijst,zijn bijna allemaal warme oorden voor die periode,buiten Denemarken dan(foutje).Tarifa zal je ook wetsuit nodig hebben,maar zeker warmer als hier!

Anders doe je je ogen dicht,vinger richten en laat het lot bepalen.Staan een heleboel bestemmingen op die ook nog op mijn lijstje staan,dus aflopen die lijst zou ik zeggen!! ThumpsUp

Hier nog een fototje van het uitzicht dat ik s'morgens had op het balkon in Cabarete,dan zou je zo terug willen vertrekken!!
Steph

Berichten: 467
Antwoord #10 December 31, 2005, 21:17:13
edit2Rapporteer  
Er vallen er zowiezo wel een paar af:

cape verde,Melbourne,Western Oz,Nashiro-Japan - niet zomaar vanaf schiphol of heel ver weg
South Padre Island-(TX)USA, Florida-USA, Esbjerg-Denmark,Tarifa - viel vies tegen qua warm weer en goede wind. zonder wetsuit ga je daar niet.

Mexico, Belize en Costa Rica vielen me tegen qua wind. Ze liggen net te ver in Caribisch gebied om zekere wind te hebben.

Dan blijven er nog over:
Margarita, St. Louis-Senegal,  Hua Hin - Thailand, South Africa, Boracay-philipines, Cap Chevalier-Martinique, Zanzibar-Tanzania, Mui Ne Bay-Vietnam, Baja, Barbados, cabarete, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, BVIs, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea, Bahamas, Coche, Adicora
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #11 December 31, 2005, 22:43:02
edit2Rapporteer  
Zag laats een heel stuk in de kite magazine over dubai verenigde emiraten.
Zag er super mooi uit maar dan moet er wel elke dag genoeg wind staan.
En dat valt volgens mij nog wel is tegen.
ff op windguru kijken waar het waait en dan je land uitkiezen.

djb

Berichten: 415
Antwoord #12 December 31, 2005, 23:30:29
edit2Rapporteer  
ik zit begin februari in BONAIRE ziet er goed uit daar nu!!!!!!
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #13 December 31, 2005, 23:32:06
edit2Rapporteer  
Zag laats een heel stuk in de kite magazine over dubai verenigde emiraten.
Zag er super mooi uit maar dan moet er wel elke dag genoeg wind staan.
En dat valt volgens mij nog wel is tegen.
ff op windguru kijken waar het waait en dan je land uitkiezen.


Effe op wie kijken,windguru??? ThumpDown Van de 8 dagen dat ik in Cabarete was gaf guru geen één keer boven de 10knopen en heb 5 dagen vet kunnen kiten!!Houden namelijk geen rekening met thermiek en die heb je er namelijk makkelijk door de laguna die er meer landinwaarts ligt,deze vanaf s'middags zorgt voor een schuinaanlandige windstroom.
zagy

Berichten: 804
Antwoord #14 Januari 01, 2006, 23:48:36
edit2Rapporteer  
tarifa is nu niet echt lekker zonnig. Probeer cabarete is. Je kunt bijna op elke kiteplek ter wereld leren kiten. Probeer een mooi zonnig gebied te vinden tegen een goede reis. Om het ideale voor het beginnen moet je je niet zo druk maken. Maar als je daar een maand zit denk ik dat je je eerste trucs al maakt. Gewoon lef hebben en proberen. Kun je daar misschien gelijk een mooi setje op de kop tikken.

succes en have fun, zou willen dat ik nu ook een maand te tijd had. Dan zou ik zelf naar cabarete of cumbuco gaan denk ik
kaboom!

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #15 Januari 03, 2006, 02:44:42
edit2Rapporteer  
Ik zat vorig jaar in februari in Cumbuco (Brazilë) en dat was echt helemaal top. In februari is het heel rustig wat kiters betreft, maar de wind was echt fantastisch. Ik heb echt elke dag met een 12 kunnen varen. Bij Cumbuco is ook een lagune met vlak water, heel goed voor beginners en in februari dus lekker rustig.
Slingy
Gast
Antwoord #16 Januari 05, 2006, 22:50:49
edit2Rapporteer  
Ok gasten kan iemand mij mailen op slingshottie@hotmail.com

Waar ik het best heen kan gaan begin feb en wat het me gaat kosten 2 personen met kitelessen?

Greetz,

Slingy
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #17 Januari 06, 2006, 05:22:37
edit2Rapporteer  
Er vallen er zowiezo wel een paar af:

cape verde,Melbourne,Western Oz,Nashiro-Japan - niet zomaar vanaf schiphol of heel ver weg

Dan blijven er nog over:
Margarita, St. Louis-Senegal, Hua Hin - Thailand, South Africa, Boracay-philipines, Cap Chevalier-Martinique, Zanzibar-Tanzania, Mui Ne Bay-Vietnam, Baja, Barbados, cabarete, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, BVIs, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea, Bahamas, Coche, Adicora

...ahum...Whitehaven-Whitsunday Islands is ook Australie. Wat verder weg dus.

Heb er rondgezeild...helaas (nog?) niet gekite. Zonder meer een van de mooiste stekken op aarde! Betoverend mooi.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.