adrenalin
![](/forum/avs/avatar_1540.jpg)
|
Houdt er rekening mee dat op de onderste balken (van het frame) veel kracht komt te staan wanneer je gaat persen. Die balken gaan dan meebuigen waardoor de rocker dan minder wordt dan dat je had ingesteld.
Weet niet of je hout gaat gebruiken, maar 33x44 in vurenhout voor het frame is niet sterk genoeg!
|
|
|
flyingkite
![](/forum/avs/avatar_2082.jpg)
|
ziet er strak uit hoor neem aan dat je die 2e plaat voor je vertikale ronding wil gebruiken, zegmaar negative concaaf, zodat je een ronde bodem in je longboard krijgt? Het is maar een idee maar volgens mij mis je nog een 45mm buis om je tips omheen te buigen. Heb eens een flyboard gemaakt op mn kiteboard rocker tafel maar moest toen om een goede buiging van mn tips te krijgen op het 2na laatste draadeinden aan beide zijden van de rocker tafel een buis aanbrengen. Door de buis naar beneden te draaien en het hout weg te duwen kan je en mooie hoek maken. De buis/draadeind moeten wel precies op de plek zitten waar je de buiging wil hebben. De meest gebruikte hout is maple Oftewel esdoorn of essen in NL hiervan worden een aantal lagen +/- 12-16 van 1mm op elkaar gelijmd. Hoop dat je wat van m,n verhaal kan maken succes ![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif)
|
|
|
|
Mitchel_12000
![](/forum/avs/avatar_605.png)
|
Voor een longboard kan je heel goed gewoon multiplex gebruiken. Dit lamineren met glasvezel/epoxy en je hebt een goed boardje. Als je het goed wilt doen gebruik je laagjes van ongeveer 2mm dik hout (essen is zeer veerkrachtig) die je op elkaar lamineerd met een matje glasvezel. Hiervan 4 of 5 laagjes en vervolgens afwerken met wederom glasvezel. Het boardje moet recht worden als je erop gaat staan dus afhankelijk van je gewicht een bepaalde hoeveelheid glas gebruiken.
Succes
|
|
|
Joost
![](/forum/avs/avatar_504.png)
|
okay dan super bedankt voor de reacties. Nu maar eens kijken voor materiaal.
|
|
|
Joost
|
Update. Nou heb even geshopt maar wat is het allemaal duur!!! Trespa plaat 50 euro waarvan ik er twee wil hebben 100 euro dus. Alu profielen zit ook een lekker kosten plaatje aan. Iemand ideeen hoe ik hem goedkoper kan maken. Is de optie zoals JT hem heeft gemaakt met vurenbalkjes inplaats van alu wel okay? Is er ook een goedkopere oplossing voor de trespa. Tot slot heeft iemand er niet 1 te koop? ![ThumpsUp](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsup.gif)
|
|
|
Psychotic
![](/forum/avs/avatar_999.png)
|
trespa is goedkoop te krijgen! Ga naar een bouwbedrijf of houthandel en vraag om een schadeplaat.
|
|
|
|
Evan
Administrator
![](/forum/avs/avatar_206.png)
Logs: 0 | 1481 uur
|
Houten balkjes moet kunnen idd. Heb zelf zowat dezelfde rockertafel gemaakt maar dan met 12! houten balkjes en 2 4mm mdf platen gebruikt waartussen mn kiteboard ingeklemd werd. Enige verschil is dat ik 2 rijen bouten/draadeinden gebruikt hebt ipv 4 zoals bij jou.
Ik denk dat het je bedoeling is om met de buitenste rijen de rocker in te stellen en met de binnenste te klemmen? Dat kun je makkelijk combinerendoor per bout 2 moeren op de juiste hoogte in te stellen en deze op ELKAAR vast de draaien. Daarna kun je je balkjes, platen etc erop doen en vauit het midden vastschroeven/klemmen.
|
|
|
Psychotic
![](/forum/avs/avatar_999.png)
|
Zou persen met vaccum, niet met 2 platen en balkjes. Je duwt nl je onderste houten blakjes krom! Met vacuum komen er alleen de grachten van de concave op te staan.
|
|
|
Joost
|
wouterb -> Autocad. Als je echt die tafels gaat maken en verkopen dan ben ik wel geintresseerd hoeveel het gaat kosten.
Evan -> Dat scheelt wel weer in het aantal draai einden en als het niet effictief is kan ik het alsnog makkelijk aanpassen dus bedankt voor de tip!
JT -> Dan zou ik als nog een pomp moeten kopen en dat bespaard niet echt in de kosten. Helaas.
Iedereen -> Nog meer tips zijn altijd welkom (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
wouterb
![](/forum/avs/avatar_854.png)
|
Ik ga voor school ontwikkelen, als de kosten meevallen kunnen er aan aantal gemaakt worden. ff wachten nog. Ps. pompunit moet ik ook meenemen, dus....
|
|
|
Joost
|
Nou laat maar weten hoe en wat dan hoef ik zelf niet eens aan de slag. Als het te lang duurt want wil voor de lente de tafel eigenlijk wel hebben dan maak ik hem als nog zelf. Maar hout kan dat nu wel of niet? Want is het hout niet stijf genoeg en alu profielen wel?
|
|
|
wouterb
|
Hangt van de hoogte van je profiel/balk af en van de stijfheid van je blad. Hoop het project wel voor de zomer af te ronden.
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
Wat is de maximale doorbuiging die je in je profiel wil? i
|
|
|
wouterb
|
Maakt eigenlijk niet uit. Het gaat om de uiteindelijke buiging van je tafelblad. Het is alleen wat lastig meten als je frame in een kreukel ligt. Ik wil in ieder geval naar tienden van mm's
|
|
|
joostM
Gast
|
Meschien een idee om gewoon staal profielen te gebruiken voor je frame? Dat is goedkoop, 'stijf' en is fatsoenlijk te lassen. Je hebt ook wel van die mooie alu bouwsystemen maar die kosten met montage materiaal ed. een stuk meer.
|
|
|