Waroo 9 review.

www.surfensoul.nl

Antwoord #100 Januari 22, 2006, 02:47:13
edit2Rapporteer  
vaart de waroo met een 5th of Doormiddel van de 5th.

De Waroo vaart met een 4 lijns bar met een extra lange depower, dus geen fith.

gr,
Bart
larssmits
Gast
Antwoord #101 Januari 22, 2006, 02:48:05
edit2Rapporteer  
waroo 55cm bar kost 220€ met 25m lijn
je kan ook goedkoop 2de hands 4 lijns bar kopen en hem daarmee vliegen, of upgrade voor 100€ naar waroo bar
www.surfensoul.nl

Antwoord #102 Januari 22, 2006, 02:49:28
edit2Rapporteer  
De Waroo 9 benadert het C-shaped gevoel nog het meest in vergelijking met de Xbow 9.
Ook het stuurgevoel voelt goed, wat de kite beter geschikt maakt voor uitgehaakte freestylestricks dan een Xbow.
Rachid heeft de Waroo ook gevaren en kon er goed mee freestylen, alleen miste hij een stopper maar dat is logish of mischien even wennen ?

gr,
Bart
www.surfensoul.nl

Antwoord #103 Januari 22, 2006, 02:51:14
edit2Rapporteer  
is er al iets bekend over de waroo met een normale 4lijns bar? de waroo is goed geprijst maar 250 euro voor de bar vind ik niet best:P
Hij is gewoon te varen met een standaard 4 lijns bar dat heb ik getest .
Je mist alleen de extreme depower maar je houdt genoeg over .

Wil je meer dan verleng je je depowertouwtje.

gr,
Bart
Rutger II

Antwoord #104 Januari 22, 2006, 04:01:33
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Hallloooo wordt ik genegeerd?

ListenToMe hoe is het uitgehaakt varen met de waroo, en loopen ?

www.surfensoul.nl

Antwoord #105 Januari 22, 2006, 04:51:06
edit2Rapporteer  
ListenToMe Hallloooo wordt ik genegeerd?

ListenToMe hoe is het uitgehaakt varen met de waroo, en loopen ?

Loopen is erg snel en via de stuurlijnen te trimmen op een loop die volledig om zn tip draait of net een iets ruimere loop. Die laatste neemt iets meer power op.

Uitgehaakte tricks ik kan er niet veel over zeggen maar Clinton Bolton een Best pro rider vaart heel veel met de waroo en wil hem ook gaan gebruiken voor de pro tour.

Als we hem meer gevaren hebben weten we meer.
Rachid vond de uitgehaakte loops prima. Een c kite neemt meer druk op in de loops maar ik denk dat die grens wel eens bij extreme freestyle kan liggen en ook bij low end zal de c kite net wat meer druk leveren bij loops en popup jumps maar powered denk ik dat de Waroo meer dan genoeg druk levert in loops en uitgehaakte tricks.
Met de relaxte handling van de bow kite. ThumpsUp

gr,
Bart
WaZuP

Antwoord #106 Januari 22, 2006, 05:16:50
edit2Rapporteer  
fer heb je de switchblade al getset mijne komen deze week binnen deze kites voelen echt veel meer aan dan een traditionele kite met veel meer druk in de loops en meer pop dan de xbow,

maar spring wel mindere hoog en heeft mindere high end maar wel de 100% depoer en inverteerd niet, afgelopen maand heb ik trouwens mijn crosbow 12 9 en 7 geen 1 keer geinverteerd moet gewoon goed oppompe,
KiteDemon

Antwoord #107 Januari 22, 2006, 14:50:06
edit2Rapporteer  
Tim, ik heb de SB nog niet gevaren. De enige vergelijking die ik kan trekken is met 9 CB.
Als je de kans krijgt de 9 Waroo te testen in SA, dan hoor ik het graag. Ik weet wel zeker dat je verrast zal zijn. Ben benieuwd wat je er van vindt in vergelijking met de andere SLE's  die jij gevlogen hebt.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #108 Januari 22, 2006, 16:32:33
edit2Rapporteer  
Dat dacht ik wel, Waroo minder High-End en dat zoek ik nu juist in mijn nieuwe 9M!!!!!!!
www.surfensoul.nl

Antwoord #109 Januari 22, 2006, 16:39:47
edit2Rapporteer  
@ schockwave

Tim heeft het over de switchbalde en wat zegt dat over de Waroo ?
 Ik snap je conclusie niet helemaal.

gr,
Bart
@rjen

Geen avatar

Antwoord #110 Januari 22, 2006, 16:43:36
edit2Rapporteer  
Heee.........relaxed!!!!!!!!!Ik heb niet goed gelezen maar jij ook niet!!!!!!Hij heeft het over de Switchblade.

www.surfensoul.nl

Antwoord #111 Januari 22, 2006, 16:47:36
edit2Rapporteer  
Heee.........relaxed!!!!!!!!!Ik heb niet goed gelezen maar jij ook niet!!!!!!Hij heeft het over de Switchblade.

ur right het is nog vroeg.....

@rjen

Geen avatar

Antwoord #112 Januari 22, 2006, 16:50:09
edit2Rapporteer  
oke dude
www.surfensoul.nl

Antwoord #113 Januari 22, 2006, 16:51:55
edit2Rapporteer  
@ schockwave

Tim heeft het over de switchbalde en wat zegt dat over de Waroo ?
 Ik snap je conclusie niet helemaal.

gr,
Bart
KiteDemon

Antwoord #114 Januari 22, 2006, 16:53:45
edit2Rapporteer  
Tim trekt de vergelijking met de SB (Switchblade) dudes.

Wat highhend betreft, 35-40 knopen voor een ervaren rider is ruim voldoende. Daarboven ga je niet meer het water op. En hoe vaak komt dat in NL voor?

Ik sprak nog iemand over zijn ervaring met de Shockwave. Volgens hem een lekkere kite......alleen die bardruk.....
De bardruk en stuurgevoel was in eerste instantie de reden voor mij geen SLE/bow te varen.
Elevation

Antwoord #115 Januari 22, 2006, 17:13:01
edit2Rapporteer  
alleen die naam.. waaro ? houd dat in dat je geen idee hebt waar dat ding hangt ??  schater

zag er inderdaad wel grappig uit, waar iedereen met 12 voer ging die best gewoon lekker door met 3 metertjes kleiner.. uiteindelijk doordat het vlak wat wind vangt toch een grotere boog heeft is ie effectief groter, dus eigelijk is het allemaal best logisch..
WaZuP

Antwoord #116 Januari 22, 2006, 17:43:07
edit2Rapporteer  
even off topic als ik zeg dat de switchblade minder high end heeft dan de crossbow betekent ni dat ie geen high end heeft want ik oud hier de crossbow 12 in 35 knopen gemeten mt een wind meter terwijl ik aan t varen was dus de switchblade heeft ook nog een goede high end en weet zeker dat bij best ht gevoel in high end ook toppie is will hem ook snel testen,

elke bow sle kite is vlakker dan de c shaped en kan je langer doorvaren dan een c-shaped en de draaicirkel is klijner maar de reactie van sturen is wat langzamer maar dat schijnen ze bij best goed opgelost te hebbn,

@Fer n Bart

voor de rest best tegen over mij hier heeft ook een waroo en wil hem erg graag testen maar kan iet want ik heb 3 dagen gelede een fractuu opgelopen in mijn teen,
Rich

Antwoord #117 Januari 22, 2006, 17:46:07
edit2Rapporteer  
alleen die naam.. waaro ? houd dat in dat je geen idee hebt waar dat ding hangt ??  schater

zag er inderdaad wel grappig uit, waar iedereen met 12 voer ging die best gewoon lekker door met 3 metertjes kleiner.. uiteindelijk doordat het vlak wat wind vangt toch een grotere boog heeft is ie effectief groter, dus eigelijk is het allemaal best logisch..

Waroo betekent VUUR en is Australisch Aboriginal dialect. Net zoals Yarga trouwens wat WIND of VLIEGEN betekent.
Deze namen zijn gekozen omdat Shannon afstamt van de Aboriginals.
www.surfensoul.nl

Antwoord #118 Januari 22, 2006, 18:03:20
edit2Rapporteer  
@Tim,

"elke bow sle kite is vlakker dan de c shaped en kan je langer doorvaren dan een c-shaped en de draaicirkel is klijner maar de reactie van sturen is wat langzamer maar dat schijnen ze bij best goed opgelost te hebbn"

De Waroo vind ik erg snel en direkt sturen en je hebt natuurlijk ook dat je met de 9 kan varen als c shaped kiters met de 12 staan en die 9 is rap !

Off topic maar gewoon nieuwsgierig:
Je laatste dagen in ZA?
En ik ben heel benieuwd wat je van de Waroo vindt, test dat ding als je kan !

gr,
Bart
parakiter
Gast
Antwoord #119 Januari 24, 2006, 23:59:03
edit2Rapporteer  
Het Shockraven ga er maar vanuit dat je de waroo kunt testen in egypte ik heb hem net besteld! (kitehigh_kitesmiley)ik denk dat ik na egypte wel een leuke test kan geven ik heb een 9 en een 14 besteld!
dus kan je mooi vergelijken.
WaZuP

Antwoord #120 Januari 25, 2006, 02:14:07
edit2Rapporteer  
9 en 14 zijn perfect maten snap cabrinha echt nit want de 12 en de 9 zitten veel te dicht bij mekaar en de 7 zul je nooit gebruiken in ned,

@bart,

mijn ervaring tot nu toe is dat de reactie tussen bar en kiet bij cshaped sneller is maar de draai cirkel bij c shaped groter is met eer pull maar goed dat schijntdus bij de waroo anders te zijn en will dat graag testen
www.surfensoul.nl

Antwoord #121 Januari 25, 2006, 03:21:44
edit2Rapporteer  
@Tim

in wat voor wind vlieg jij die 7 bow van jou dan ?

gr,
Bart
KiteDemon

Antwoord #122 Januari 25, 2006, 03:25:04
edit2Rapporteer  
Tussen Xbow en Waroo zit een groot verschil wat gevoel aan de bar betreft. De waroo heeft geen indirect gevoel bij het sturen zoals de Xbow. De kite is ook nog te tunen op bardruk en draaisnelheid. Stel je kite af zodat deze meer om de tip draait, en je hebt ook wat meer power tijdens de loop.
Het verschil met C-shapes zit meer in de explosieve power die C-shapes genereren. Dat voelt bij SLE's allemaal wat softer aan. Maar dit is volgens mij de eerste SLE die het gevoel van een C-shaped een beetje benaderd, met daarbij veel extra gemak, veiligheid, een megabereik maar vooral erg veel fun.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #123 Januari 25, 2006, 03:55:57
edit2Rapporteer  
Fer..............heb jij eigenlijk de Shockwave getest?????? Zo ja, wat is het verschil tussen de SW en Xbow?
@rjen

Geen avatar

Antwoord #124 Januari 25, 2006, 03:59:47
edit2Rapporteer  
Het Shockraven ga er maar vanuit dat je de waroo kunt testen in egypte ik heb hem net besteld! (kitehigh_kitesmiley)ik denk dat ik na egypte wel een leuke test kan geven ik heb een 9 en een 14 besteld!
dus kan je mooi vergelijken.
He Gozer,

Ik las net dat fer zijn 9 pas in maart krijgt!!!!!!!Maar haalt voor jou misschien niet veel uit want je zit toch met je knie!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.