vliegers als stroomgenerators

Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #50 Januari 28, 2006, 02:56:39
edit2Rapporteer  
Of zoiets mischien op je dak van je huis:

http://www.aerotecture.com/

Schijnt niet zo duur te zijn, gaan lawaai te maken, en behoorlijk onderhoudsvrij.


Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #51 Januari 28, 2006, 02:58:32
edit2Rapporteer  
Of zoiets mischien op je dak van je huis:

http://www.aerotecture.com/

Schijnt niet zo duur te zijn, gaan lawaai te maken, en behoorlijk onderhoudsvrij.



Wauw, dat ziet er mooi uit!
Als je zegt "niet zo duur", waar denk je dan aan?
En wat levert het op aan kWh?

Jelle
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #52 Januari 29, 2006, 02:37:59
edit2Rapporteer  
"Misschien een idee om eco-kites en eco-boards dus milieuvriendelijk geproduceerd te ontwikkelen zodat je als kiter een statement kan maken naar de buitenwereld."

Hoe zou dat kunnen? Het zijn allemaal kunststoffen uit aardolie.
Afval- en uitstootmanagement misschien.
Het zijn niet veel kilo's die je jaarlijks verbruikt. De plastic verpakkingen die je per jaar gebruikt zijn meer, denk ik. En blikjes zijn helemaal energieverspilling. Red Bull in gerecycled aluminium?

Maar elk statement is meegenomen.

Laten we dan ook kijken naar mensenrechten. China mag dan economisch wat liberaliseren, qua mensenrechten is het nog steeds een dictatuur. Hoeveel kinderarbeid zit er in je kite?
Zijn er ook kites die niet in China worden gemaakt?

Jelle
klitoris
Gast
Antwoord #53 Januari 30, 2006, 03:36:19
edit2Rapporteer  
"Wél met de fiets óf te voet naar het water gaan want anders klopt het plaatje niet meer."

Ja dat kan ik dus niet.
Ik rijd wel op gas, dat is het schoonste. Maar wel moeite om langzaam te rijden.
brutus1

Berichten: 198
Antwoord #54 Januari 30, 2006, 03:51:10
edit2Rapporteer  
Aha, er zijn dus toch mensen die nagedacht hebben over mijn zegje, zolang wij allerlei chemische shit consumeren moeten we ook niet gaan lopen zeiken over dat beetje energie wat we teveel gebruiken óf te weinig hebben. Zolang de hele zooi niet op de schop gaat en we op een andere manier met elkaar en deze aardkloot omgaan heeft het mijnsinziens ook niet zoveel zin om alle aandacht naar nieuwe energiebronnen uit te laten gaan. De balans moet gewoon weer rechtgetrokken worden. Zolang het aantal mensen alleen maar toeneemt gaat de balans alleen maar meer in de verkeerde richting. Is een (vogel)griepje misschien de oplossing?
EricC

Berichten: 75
Antwoord #55 Januari 30, 2006, 16:24:02
edit2Rapporteer  
Is een (vogel)griepje misschien de oplossing?

Tja --- denk dat Aids te langzaam gaat voor whoever daarboven [lieve heer, duiveltje, groene mannetjes] voor ons beslist.... nu ook Kiten uitgedacht. Vallen er weer een aantal uit de lucht...
Maar kan er wel gezegd worden dat je hebt geleefd, nietwaar..?
EricC

Berichten: 75
Antwoord #56 Januari 31, 2006, 05:52:16
edit2Rapporteer  
Wow zelfs Tony Blair wordt wakker uit zijn roes... (heeft ie zijn persoonlijke Afganistan stasch verloren)
http://www.treehugger.com/files/2006/01/scary_new_briti.php

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #57 Januari 31, 2006, 18:06:24
edit2Rapporteer  
[we op een andere manier met elkaar en deze aardkloot omgaan heeft het mijnsinziens ook niet zoveel zin om alle aandacht naar nieuwe energiebronnen uit te laten gaan. De balans moet gewoon weer rechtgetrokken worden.
Citaat


Er is op zondag de serie ` Rome` , toen was mededogen ook ` not done`, een teken van zwakte, eigen vermaak was de cultuur. Toen ging het zelfs zo ver, dat toen de christenen, die in de leeuwenkuil werden gegooid,  op waren, moest de show go on, en werd een deel van het publiek voor de leeuwen geworpen. Bij onze cultuur is het al bijna net zo ver.  In Engeland werd onlangs een zwerver doodgestoken, terwijl 40 jongeren het spektakel opnamen met hun mobiel.50 % Van de seropositieven neukt gewoon onbeschermd door, dat is moord. Wat ik bedoel, als we zo egoistisch blijven en onze consumptie niet in verband willen brengen met mensen die niets hebben, en zodoende sterven, als dat bewustzijn er niet is, is de toekomst kort.

Ik betrap mijzelf er ook op minder mededogen te hebben. Er zijn nu ook in Nederland duizenden mensen zonder energie, omdat ze het niet kunnen betalen. Ook ik denk dat zij wegens overconsumptie in de schulden zitten en heb geen medelijden. Toch is dat te kort door de bocht. Ik heb een goed leven, ben zeer gelukkig, maar heb ik dat nou echt helemaal zelf gedaan?.

Heb ik misschien ook niet erg veel geluk gehad, wegens mijn omgeving of zelfs genetisch?
Heb je dat niet, dan is het moeilijk om jezelf naar geluk te brengen. Toch denk ik vaak nog; iemand heeft longkanker, en mijn eerstvolgende vraag is; rookte hij? En als dat zo is, is mijn medelijden direct vertrokken. Zo snel worden tegenwoordig conclusie getrokken.

Als we met z`n allen meewerken om technologisch de boel zo voor mekaar te breien dat de natuur helpen te blijven voortbestaan, dan hebben we heel wat gedaan en hebben we al een paradijs op aarde. Maar dan moeten we wel eendrachtig zijn.

Mee eens?   
EricC

Berichten: 75
Antwoord #58 Januari 31, 2006, 23:48:17
edit2Rapporteer  
Ja in principe geheel mee eens - maar.... [ja altijd die verdomde "maar"]
... de wereld is niet perfect en het probleem zit hem in het feit dat je als 'eendrachtig' (zoals jij dat zo graag zou willen noemen/zien) persoon dus moet vechten tegen (in mijn ogen) de bierkaai, de boeven met het geld en/of macht...
en als slimmere mensen, organisaties (Greenpeace, WNF, etc) het al niet voor elkaar krijgen. Wat moet dan volgens jou dan wel lukken..?

en soms is er ook voor ons geen andere weg... je moet misschien voor je werk ook de auto pakken... en om je  huis te verwarmen moet je ook die gaskraan openhouden... kost dus allemaal geld wat weer naar die boeven gaat.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #59 Februari 01, 2006, 01:45:40
edit2Rapporteer  
[(Greenpeace, WNF, etc) het al niet voor elkaar krijgen. Wat moet dan volgens jou dan wel lukken..?

en soms is er ook voor ons geen andere weg... je moet misschien voor je werk ook de auto pakken... en om je huis te verwarmen moet je ook die gaskraan openhouden... kost dus allemaal geld wat weer naar die boeven gaat.
Citaat


Kijk, er is een weg, als ik zeg dat er voor de wereldconsumptie van energie, een zonnecel-oppervlakte nodig is van 4 keer Nederland, dan lijkt het mee te vallen. Is natuurlijk gigantisch maar toch.

Kernenergie is zeer tijdelijk een oplossing, als America er volledig toe over zou gaan, 10.000 centrales, dan zou de wereldvoorraad uranium binnen 15 jaar op zijn.

En dan hou ik er nog niet eens rekening mee dat de wereldconsumptie met 40 % zal toenemen de komende 15 jaar......

Je behoeft dan geen profeet te zijn om uit te rekenen wat ons staat te wachten.

De enige oplossing is consuminderen, en heel concreet, zoals ik al eerder aangaf; ga met de trap i.p.v. met de lift, niet voor je conditie, maar bedenk hoeveel energie het kost om die zware lift naar boven te hengselen.

Dat bewustzijn is er nog lang niet.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #60 Februari 01, 2006, 04:00:45
edit2Rapporteer  
Ja consuminderen,
daar zijn sites voor. Ook om je verbruik te meten en af te zetten tegen wat er mondiaal gezien duurzaam is. Dat noemen ze global footprint.
Ik zat er nog iets boven.
En nu ik vaak naar IJmuiden scheur zal het nog wel hoger zijn.
Ik wil wel bij de kust gaan wonen, maar die huizenprijzen zijn zo idioot.

Jelle
Jari
Gast
Antwoord #61 Februari 01, 2006, 05:07:00
edit2Rapporteer  
Ik ben lichtelijk doemdenker wat dit betreft...nu ik er nog even over nadenk,
ben ik al een wat zwaardere doemdenker...

Die 0,1 % mensen die zover zijn dat ze zoals jullie gaan denken wegen mijn inziens niet op tegen die andere miljarden mensen die gefocussed zijn op het dichten van het welvaartsgat met het westen.
Plus nog eens de mensen die het wel al goed hebben en zouden kunnen gaan consuminderen, en die denken, schijt. ik wil een blaas-auto. (ik zie die cultuuromslag niet gebeuren)

Maarr ik hoop dat ik het mis heb.

ps. en dan hebben we het alleen nog maar over een probleem (energie), en ik ben bang dat de problemen zich blijven opstapelen zolang we zo bruut overbevolkt zijn..    en @ Wimt, bewustzijn is belangrijk. maar er is meer nodig..iemand kan bewust zijn van zijn grote energieverbruik, en denken, het maakt mij toch niet uit.


Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #62 Februari 01, 2006, 18:28:46
edit2Rapporteer  
[zich blijven opstapelen zolang we zo bruut overbevolkt zijn.. en @ Wimt, bewustzijn is belangrijk. maar er is meer nodig..iemand kan bewust zijn van zijn grote energieverbruik, en denken, het maakt mij toch niet uit.



Citaat

Ik vind de opmerkingen op deze column van hoog nivo, en daar behoort jouw opmerking ook bij. Er is natuurlijk een verschil tussen weten en BEWUST weten, in het laatste geval is jouw fantasie over jouw denken zo werkelijk geworden, dat het voor jou de ECHTE wereld is. En dan zul je ook handelen naar JOUW echte wereld. En dat soort bewustzijn is nog ver te zoeken, dus nog 39 jaar voordat we op een bevolkingsaantal van 1 miljard zitten.

En Bush, de opper-alien, gesponsord door de oorlogsindustrie, maakt al plannen voor een 3de wereldoorlog. Hij maakt ni vriendjes met Japan, Japan mag China niet graag, en Bush zit zwaar in de schuld bij China en het geld is allang op (3 MILJARD NEG. PER DAG), dus het co-oorlogs-schap is snel gesmeed.   
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #63 Februari 01, 2006, 19:30:34
edit2Rapporteer  
Ik heb dit topic een tijdje links laten liggen, dus 't was ff dóórlezen. Idd een hoog niveau-discussie.
Ik moet (helaas) toegeven dat ik het met Jari eens ben.
Ik had onlangs en discussie over +/- hetzelfde. Toen werd gesteld dat als er milieu bewuste mensen aan de macht zouden komen van (consuptie)landen en/of energy-technische multinationals (Petronas en aanverwanten), dan het probleem nog op tijd getackelt zou kunnen worden.
Mijns inziens gaat deze vlieger niet op (haha, woordgrap), om twee redenen;
Punt 1: zullen deze milieu bewuste mensen door hun, in het bedrijfsleven in-populaire denkbeelden, nooit aan de top komen.
Ten 2e Denk ik dat 'Power Corrupts'. Daar wil ik zoveel mee zeggen dat als je op de maatscvhappelijke ladder stijgt, je je denkbeelden bij moet stellen ten betere interesse van het bedrijf waar je werkt. Hetgeen tot gevolg heeft dat je alles waar je als jonge idealist voor stond over boardhebt gezet.
Ergo: een degelijke organisatie kan niet bestaan met een geitewollensokken aan het hoofd

Schrijnend voorbeeld van punt 2: Wim Kok
Begonnen bij de Vakbond, zo 'rood' als je ze krijgen kan. Met zijn daar verkregen populairiteit is hij de politiek ingestapt. Alwaar hij met behulp van z'n poulairiteit schopt tot Premier.
Daar kom je in een omgeving met andere belangen als Jan-met-pet, kan niet uitblijven dat dat een weerslag heeft op de eigen denkbeelden. En zo geschiede; Heer Kok heeft zich met 'paars 1 en 2' vol ingezet voor de afbraak van onze verzorgings staat. Nadat de PVDA hier de prijs voor heeft betaald, heeft onze vrolijke vriend de politieke arena verlaten. Vervolgen heeft hij een commisariaat aan genomen bij bij nota bene SHELL (en ING). I rest my case.

Dit zal wel niet helpen een happier beeld van de toekomst te schetsen..... maar ik zie niet welke wereldwijde veranderingen de wereldpopulatie nog kan redden.
(tering, was dat ff typen zeg...)
EricC

Berichten: 75
Antwoord #64 Februari 01, 2006, 22:52:51
edit2Rapporteer  
WouterB: zegt het in mijn beleving juist: de geitenwollensokkenmacht komt er niet.

Ik heb van 1981 zo'n drie keer de wereld rondgezworven met mijn rugzakje - in totaal zo'n 8 - en half jaar lang. Nu ben ik wegens economische redenen vorig jaar april op straat gezet. Te duur, te oud, etc... en denk ik - was ik destijds maar in Nieuw Zeeland of zo blijven plakken.

Ik denk nu - als ik dat kon - ; naar NZ gaan. Een klein boerderijtje met wat grond voor een eigen groentetuin, wat beesten (schapen voor de wol, koe voor de melk, en paard voor het bewerken van het land - niet voor het vlees hoor - ben vegetarier) en niet te dicht aan de kust vanwege stijgende zeespiegel. Een oude houtkachel en overleven dan maar.
Want ik denk dat we daar echt naar toe gaan.... terug naar de natuur en overlevingskunst.
Blijf je in de stad dan wordt het straks vechten... kijk maar naar wat er toen in de hongerwinter gebeurde...

Ik wordt ziek van alle shit die je leest in de kranten (daarom heb ik geen abonnement meer) en kijk bijna geen nieuws meer op TV. Alleen nog maar Discovery Channel en Nat.Geographic Channel.

Probeer niet te 'doemdenken' maar geloof wel dat het op zo'n manier het leven op deze manier niet erg veel langer zo kan.
EricC

Berichten: 75
Antwoord #65 Februari 01, 2006, 23:26:11
edit2Rapporteer  
PS. is er animo om ergens een nieuwe website alleen voor dit soort eco gebabbel te houden..?
Hoewel we allemaal een hobby met Kitesurfen hebben hoort het hier niet echt thuis, of wel..?

Ik denk dat ik nog wel ergens een plekkie over heb waar ik een forrum en wat links met een Content management System neer kan zetten...

Positief - negatief... andere suggesties....
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #66 Februari 02, 2006, 01:11:09
edit2Rapporteer  
PS. is er animo om ergens een nieuwe website alleen voor dit soort eco gebabbel te houden..?
Hoewel we allemaal een hobby met Kitesurfen hebben hoort het hier niet echt thuis, of wel..?

Ik denk dat ik nog wel ergens een plekkie over heb waar ik een forrum en wat links met een Content management System neer kan zetten...

Positief - negatief... andere suggesties....

Goed idee.
EricC

Berichten: 75
Antwoord #67 Februari 02, 2006, 02:11:03
edit2Rapporteer  
Ik heb helaas geen poen om een aparte URL op te zetten maar wel ruimte onder de familie site; criens.nl/naamvandesite????

Naam ?

worldawarness
globalsurvival
o.i.d.

brutus1

Berichten: 198
Antwoord #68 Februari 02, 2006, 02:51:13
edit2Rapporteer  
Denk je dat het wat uit gaat maken EricC, of is het gewoon om onszelf een goed gevoel aan te praten? Ik vind o.i.d. trouwens wel een leuke naam.
EricC

Berichten: 75
Antwoord #69 Februari 02, 2006, 03:01:21
edit2Rapporteer  
Denk je dat het wat uit gaat maken EricC, of is het gewoon om onszelf een goed gevoel aan te praten? Ik vind o.i.d. trouwens wel een leuke naam.

Het gaat mij helemaal niet om het goede gevoel maar er is meerdere malen opgemerkt dat het niveau van de discussie werd geaprrecieert, dus dacht ik om het wat meer vrijheid te geven door een aparte website aan te bieden en KiteHigh te verlichten.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #70 Februari 02, 2006, 04:40:10
edit2Rapporteer  
PS. is er animo om ergens een nieuwe website alleen voor dit soort eco gebabbel te houden..?
Hoewel we allemaal een hobby met Kitesurfen hebben hoort het hier niet echt thuis, of wel..?
Positief - negatief... andere suggesties....

Nee dank je, geen animo. Dan moet ik weer nog een site in de gaten houden.
Heeft er iemand last van dat we het hier doen?
Als kitesurfers heb je er toch een bepaalde insteek bij.
En mijn idee om eens naar de ecologische aspecten van kite- en boardproductie, en de kinderarbeid die er wellicht in China mee gemoeid is, te kijken, wacht nog op een vervolg.
Of moeten we daar een apart topic van maken omdat het niet meer over stroomgenerators gaat?

Jelle
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #71 Februari 03, 2006, 00:41:16
edit2Rapporteer  
Ik betrap mijzelf er ook op minder mededogen te hebben. Er zijn nu ook in Nederland duizenden mensen zonder energie, omdat ze het niet kunnen betalen. Ook ik denk dat zij wegens overconsumptie in de schulden zitten en heb geen medelijden. Toch is dat te kort door de bocht. Ik heb een goed leven, ben zeer gelukkig, maar heb ik dat nou echt helemaal zelf gedaan?.



Hierboven geschreven is mijn eigen citaat uit deze discussie, waar ik eigenlijk niet veel respons op kreeg. Ter inspiratie kan ik een fantastisch boek adviseren, dat pos. over dit onderwerp van mededogen gaat.
Het kleine meisje van Lingh, schrijver Philippe Claudel, uitgever Bezige Bij.

Ik laat niet vaak tranen stromen bij een boek, maar nu wel. Boek gaat eigenlijk nergens over, maar toch...
Gepensioneerde Chinees vlucht uit oorlogsgebied met klein kind, gedropt in den vreemde gaat ie maar vaak op een bankje in het stadspark zitten. Krijgt aandacht van een dikke meneer, ze hebben niets gemeen, taal noch achtergrond noch cultuur, maar toch...
Gaat over simpele blijken van respect en mededogen voor elkaar zonder reden, maar toch...Pracht boekje (120 bladz.).

Dat culturen zoals de onze teniet kunnen gaan, is een paar eeuwen geleden heel mooi aangetoond, op de Paaseilanden. Ooit tropisch oorwoud, nu uitgemergeld. Was toen een rijke cultuur, maar men kon geen maat houden, respect tonen dus voor de natuur.

De verafgoding was toen geen geld, maar de Goden, waarvoor men stenen afbeeldingen maakte. Voor het transport van die bekende beelden, waren boomstammen nodig om die beelden terplekke te kunnen rollen.
En zo verdween het oerwoud en dus voedsel, en dus zijzelf.

Balkende heeft wel degelijk gelijk met zijn repect-item, wat dat betreft respecteer ik hem sowieso, want repect betekent leven, zonder respect geen samenleven, samenleving dus, dus zonder samenleven geen toekomst. We moeten dus weer effectief leren samenleven in een nu wel erg grote samenleving met de huidige communicatie. Het gevoel moet, ondanks de huidige grootte van de maatschappij, weer terug dat respectvol samenleven van ieder individu zinvol is, de enige weg zelfs.
brutus1

Berichten: 198
Antwoord #72 Februari 03, 2006, 02:47:34
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens wimt, alleen als we dat stukje nou overwonnen hebben, blijft het feit dat we eenvoudigweg met teveel zijn!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #73 Februari 03, 2006, 21:09:32
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens wimt, alleen als we dat stukje nou overwonnen hebben, blijft het feit dat we eenvoudigweg met teveel zijn!

Tenzij we technologisch gezamenlijk aan een superrevolutie werken, en massa`s geluk daarbij hebben.
EricC

Berichten: 75
Antwoord #74 Februari 04, 2006, 00:28:41
edit2Rapporteer  
Switch Grass: Fuel for the Future?
February 3, 2006 09:10 AM - Collin Dunn, Durham, North Carolina



NPR has a good, quick introduction to switch grass, which snuck its way into this week's State of the Union address as an example of a new energy technology available to help replace oil imports. Thus far, it has been far enough under the radar that TreeHugger hasn't covered it; so what is it, and how does it work? David Bransby, a Professor of Energy Crops at Auburn University, enlighted us. Here are the highlights: it grows eight or nine feet tall, native to the US. Generally, it's very hearty and will grow in nearly any climatic variation, from the Gulf Coast into Canada. As a crop, it has a very high yield per acre (five to tens tons) with little use of pesticides, and a low production cost, which are two keys for economical production of alternative fuels. Switch grass can net up to 100 gallons of ethanol per ton, which is more efficient than corn, it's better-known counterpart, and switch grass also uses the whole plant for making fuel, whereas corn uses just the grain. Sounds almost too good to be true, but we like what we're hearing so far. More details to be had by listening here. via ::NPR
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.