Lijnlengte

Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Januari 17, 2006, 03:39:57
edit2Rapporteer  
Heb al een tijdje zitten kloten met de lijnlengtes van mijn Raven 12mtr maar kan de goede setup niet vinden. De manual van het shiftsysteem en de topics op het forum wordt ik ook niet veel wijzer van. De lijnen zijn gebruikt dus iets opgerekt maar weet iemand een vuistregel voor (diverse) setups?



 
tom_beul
Gast
Antwoord #1 Januari 17, 2006, 03:40:43
edit2Rapporteer  
Normale lijnlengte is 27meter
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #2 Januari 17, 2006, 03:53:28
edit2Rapporteer  
ik snap het probleem niet helemaal want als je een raven koopt zit er een bar bij en die is meteen goed voor elke raven dus
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Januari 17, 2006, 03:54:10
edit2Rapporteer  
Ik vaar met 27 meter .....  maar de lengte van de 5e lijn lijkt niet helemaal goed of ik vaar te over- of onderpowerd. Tja, ik ben een relatieve beginner en heb het gevoel nog niet helemaal. Nog tips??
piede

Berichten: 1689
Antwoord #4 Januari 17, 2006, 04:27:10
edit2Rapporteer  
Wist je al dat je met de (de)power-strap de range kan regelen van power en depower...? Je hoeft hem niet helemaal vol open te zetten, je kunt hem ook gewoon op de helft zetten als je dat te veel vindt....

Daar komt nog bij dat als je een beginner bent een raven niet echt een beginners kite is. Maar er zullen altijd wel mensen zijn die met die kite begonnen zijn.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 Januari 17, 2006, 04:31:29
edit2Rapporteer  
Een Raven als beginner een uitdaging!?  Beetje overmoedig misschien maar in mijn tweede les kon ik met een Torch "varen" en dacht doe eens gek koop gelijk een goede kite. Eerste keer 10 meter gevlogen zonder dat ik dat wilde maar het is geen sport voor mietjes dus ..... vooral doorgaan. Ben nu op zoek om de beste controle over de kite te vinden .....
lodewijk
Gast
Antwoord #6 Januari 17, 2006, 04:46:04
edit2Rapporteer  
je weet toch wel dat een 5de lijn niet strak moet staan als je hem niet gepowered hebt. Anders trek je die vorm helemaal uit de kite en wordt het zo'n vogel die je als kind van 3 tekende. Dus wat is het probleem:  Stuurt hij de snel/ langzaam, weinig bar druk, weinig kracht of juist teveel.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #7 Januari 17, 2006, 04:51:11
edit2Rapporteer  

Kite heeft de neiging over me heen te kruipen als hij op 12 uur hangt. Te veel depower? of te weinig sturen??

Op 4 of 10 uur dondert hij soms al een dood vogeltje uit de lucht (Altijd leuk als de wind er weer inknalt).

Nu ik dit type vraag ik me af of het aan de lijnen ligt of ik niet toch dat mietje ben en niet snel genoeg doorstuur!!??
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #8 Januari 17, 2006, 05:02:07
edit2Rapporteer  

Kite heeft de neiging over me heen te kruipen als hij op 12 uur hangt. Te veel depower? of te weinig sturen??

Klinkt als te weinig wind.
benjamin
Gast
Antwoord #9 Januari 17, 2006, 17:26:03
edit2Rapporteer  
je 5de lijn staat te strak.
 als je 5de lijn goed staat en je trek je bar naar je toe, komt hij iets los tehangen trek je depower strip aan en hij moet strak staan.
succes
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #10 Januari 18, 2006, 16:36:00
edit2Rapporteer  
Wat misschien zou kunnen helpen is je strap helemaal los doen, je 5 lijn iets langer maken met weinig wind, en als dat allemaal nog niet helpt je powerlijnen helemaal aan het uiteinde van het touwtje vastmaken en je stuurlijnen helemaal aan het begin. (oftewel, je stuurlijnen in verhouding, doormiddel van de knoopjes aan je kite, met je powerlijnen korter maken. Dit zou moeten werken. Mocht het zo zijn dat je lijnen echt ongelijk zijn (wat me onwaarschijnlijk lijkt) kun je voor je powerlijnen iets langere aanknopingspunten maken. 
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Januari 18, 2006, 17:37:58
edit2Rapporteer  
Raven wordt geleverd met een nose-line met verschillende knoopjes, met veel wind pak je het knoopje die het dichtst bij de leading-edge zit, bij weinig wind neem je de knoop dichtst bij de bar.
Merc
Gast
Antwoord #12 Januari 19, 2006, 18:15:37
edit2Rapporteer  
Een Raven als beginner een uitdaging!? Beetje overmoedig misschien maar in mijn tweede les kon ik met een Torch "varen" en dacht doe eens gek koop gelijk een goede kite. Eerste keer 10 meter gevlogen zonder dat ik dat wilde maar het is geen sport voor mietjes dus ..... vooral doorgaan. Ben nu op zoek om de beste controle over de kite te vinden .....

Mietje of niet!
Waar is je verantwoordlijkheisd gevoel???
Door veel te veel idioten wortdt de sport juist verziekt.
tom_beul
Gast
Antwoord #13 Januari 19, 2006, 22:26:07
edit2Rapporteer  
Wat,

Jongens: No pain No gain 

Nee maar toch top dat hij zegt dat het geen mietjes sport is en gewoon door gaat  ThumpsUp Super dat die toch gewoon lekker door gaat en de controle over zijn kite gaat zoeken  InLove
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.