oplossing barkracht Crossbow

Wimt

Berichten: 2498
Januari 18, 2006, 18:43:16
edit2Rapporteer  
Koop 1 cm dik elastiek bij een scheepsbenodigdheden winkel, maak vast bij het draaischarnier aan je voorlijnen, daarna doe je een ring voor de losduwkogel, en deze losduwkogel met dat zwarte dingetje met inbus laat je zakken tot 6 cm voor de losbreek bij de chickeloop, je doet echter nog wel een ringetje tussen de kogel en het inbusding, zodat de kogel niet meer over dat inbusding kan gaan.

Daarna maak je een katrol aan de ring, die onder de kogel zit, en haal hier het elastiek door. Vervolgens gaat het elastiek geknoopt worden aan een touw, dat vervolgens naar de bar gaat, waarop je een clamcleat hebt gemonteerd.

Nu zorgt het elastiek ervoor dat dat er altijd spanning op de voorlijnen blijft, zodat die wegduwkogelsysteem niet meer nodig is om je bar retour te draaien. Wil je geen spanning op de voorlijnen ( bijvoorbeeld bij zelfstart, zie mijn uitvinding op de zelfbouwsite), dan los je het touw in de clamcleat. Bij minder wind kun je zo ook de spanning regelen, zelfs dus onder het varen.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Januari 18, 2006, 18:47:57
edit2Rapporteer  
????????????????????????????????? Moeilijk te volgen maar dat ligt misschien aan mij?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Januari 18, 2006, 18:55:26
edit2Rapporteer  
????????????????????????????????? Moeilijk te volgen maar dat ligt misschien aan mij?

Foto`s volgen
D

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #3 Januari 18, 2006, 21:54:28
edit2Rapporteer  
ben benieuwd
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #4 Januari 18, 2006, 23:03:25
edit2Rapporteer  
Snap niet echt wat je nu precies bedoeld wim! Post even wat foto's en show it!
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #5 Januari 18, 2006, 23:49:57
edit2Rapporteer  
Wim heeft er weer 1 hoorrrrrrrrrrrrrr
Harm

Berichten: 865
Antwoord #6 Januari 19, 2006, 00:23:22
edit2Rapporteer  
Wim ik ken je systeem, maar ik zou er eens een keer van af blijven je zelf gemaakt veiligheidsystemen hebben al een keer bijna je leven gekost!
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #7 Januari 19, 2006, 01:06:07
edit2Rapporteer  
Dat is het gevaar van zelf klooien aan je bar en veiligheidssystemen! Gewoon niet dus!
Maar harm vertel is dan?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 Januari 19, 2006, 22:46:25
edit2Rapporteer  
Wim ik ken je systeem, maar ik zou er eens een keer van af blijven je zelf gemaakt veiligheidsystemen hebben al een keer bijna je leven gekost!

Voor de zoveelste keer Harm, het lag niet aan mijn gepruts, en nu vaar ik X-bow, dus wat veiligheid betreft kan het niet beter, en geef een opmerking over dit systeem pas als je het helemaal begrijpt graag, dat zal wel na de foto`s zijn, maar als je de moeite neemt om goed te lezen, kom je er ook wel uit, vraag anders wat je niet begrijpt.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #9 Januari 20, 2006, 00:12:58
edit2Rapporteer  
Hahaha, hij is er weer, sorry WIMT maar je bent gewoon weer niet te volgen.

WWW.LOI.NL   >>    Cursus nederlands.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #10 Januari 20, 2006, 00:15:44
edit2Rapporteer  
 
Hahaha, hij is er weer, sorry WIMT maar je bent gewoon weer niet te volgen.

WWW.LOI.NL >> Cursus nederlands.

LOL.nl  ???? Nooit van gehoordt, misschien ben ik wel dislecktiesch
koos12
Gast
Antwoord #11 Januari 20, 2006, 01:25:03
edit2Rapporteer  
@ Wimt
ben jij die gozer die bij neeltje jans door het duin en over het asvalt vloog met z'n zelf gemaakte 'veiligheids' systeem???
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 Januari 20, 2006, 01:48:46
edit2Rapporteer  
Euh.....nog meer rommel op de bar? Waarom allemaal zo moeilijk??
Misschien éénvoudiger om eens een bar zonders pulleys met je CB te combineren. Die pulleys zorgen juist voor de hoge bardruk.
H.oog
Gast
Antwoord #13 Januari 20, 2006, 17:09:33
edit2Rapporteer  
Het is toch te belachelijk dat er in 2005 een kite wordt uitgebracht, die niet over een systeem beschikt wat goed genoeg functioneert. Cabrinha heeft die Crossbow gewoon zonder testen op de markt gebracht, als je kijkt naar andere bows, of ze vliegt zie je een duidelijk verschil met de crossbow, De bardruk is TE hoog.

zonde, want dan krijg je mensen die zelf systeempjes bedenken, die als het echt nodig is, niet blijken te werken, Wim T koop gewoon een kite waar je tevreden mee bent!
Harm

Berichten: 865
Antwoord #14 Januari 20, 2006, 23:53:10
edit2Rapporteer  
nee dat ga ik hier niet vertellen maar mag hij zelf doen hoe stom hij geweest is.
Maar als de traumaheli voor jou komt zegt dat meestal wel genoeg denk ik zo. en dan maar door blijven klooien.  :S
Ik steun Harm
Gast
Antwoord #15 Januari 21, 2006, 01:17:43
edit2Rapporteer  
Hopelijk test je het eerst in je eigen achtertuin en niet op een van de mooie Zeeuwse spots, zoals Neeltje Jans bijvoorbeeld! Ik kom je infuuszakje niet nog een keer vasthouden......

Frank
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 Januari 21, 2006, 02:22:32
edit2Rapporteer  
Een echte doehetzelluffert.........

Gewoon dissen die pulleybar en een nonpulleybar gebruiken.
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #17 Januari 21, 2006, 06:10:17
edit2Rapporteer  
Wim zit altijd vol ideen, maar volgen dat we hem doen!!!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #18 Januari 24, 2006, 00:23:17
edit2Rapporteer  
@ Wimt
ben jij die gozer die bij neeltje jans door het duin en over het asvalt vloog met z'n zelf gemaakte 'veiligheids' systeem???

OK, nog 1 keer dan, ter lering en vermaak; bij zwarte stapelwolken of bij zwarte rolwolken kan de wind in een paar minuten van 3 naar 9 gaan, dat is wat er gebeurde en bij een 18 kwadraat doe je dan niks meer. Mijn fout was dat ik dit fenomeen niet kende, de andere locals zag ik naar wal gaan, maar ik begreep daar niets van, want er was niet zoveel wind. Ik was wat verder op zee, en door de enorme windtoename, spprong ik automatisch, en op het laatst werd ik gewoon achterwaarts weggeblazen, en ik zat aanvankelijk nog hoog, dus mijn safety durfde ik toen ook niet meer te gebruiken. Ik wist niet meer wat er gebeurde, en op het laatst werd ik tegen de duinen gekwakt. Ik heb dus nooit mijn safety gebruikt. En die werkte overigens altijd super.

Ik snap wel dat iedereen bang is om zijn stekkie kwijt te raken en daarom komen er vaak van dit soort roddels in de wereld. Niemand is alwetend en soms is men ook niet al te voorzichtig, dat klopt, maar zoals sommingen  ongenuanceerd worden afgebrand wegens ` stekkie-angst`, daar kijk ik allang doorheen. Mijn laaste uitvindingen hebben trouwens niks met veiligheid te maken, trouwens ik vaar om deze reden Bow, en jij?????
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 Januari 24, 2006, 00:25:23
edit2Rapporteer  
Euh.....nog meer rommel op de bar? Waarom allemaal zo moeilijk??
Misschien éénvoudiger om eens een bar zonders pulleys met je CB te combineren. Die pulleys zorgen juist voor de hoge bardruk.

Die pulleys zorgen voor een groter reactie van je bar, zonder pulleys heb je minder effectieve uitslag met je bar a la Takoon
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 Januari 24, 2006, 01:26:29
edit2Rapporteer  
Hopelijk test je het eerst in je eigen achtertuin en niet op een van de mooie Zeeuwse spots, zoals Neeltje Jans bijvoorbeeld! Ik kom je infuuszakje niet nog een keer vasthouden......

Frank

Mag ik jouw zakje dan wel vasthouden?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 Januari 24, 2006, 01:52:07
edit2Rapporteer  
nee dat ga ik hier niet vertellen maar mag hij zelf doen hoe stom hij geweest is.
Maar als de traumaheli voor jou komt zegt dat meestal wel genoeg denk ik zo. en dan maar door blijven klooien.  :S

Om een dreigement uit de lucht te halen, ik kom niet aan het (Je)Hoovah-evangelie, dat strijdlied is voor jullie, jullie kunnen, heb ik horen zeggen, pracht strakke en goede planken maken, ik niet, doe ik niet en kan ik niet (ben ik te slordig voor).

Is er nu een dreigement uit de lucht, of komt er toch nog een voet tussen de deur om mij op het rechte pad te krijgen?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #22 Januari 24, 2006, 03:01:13
edit2Rapporteer  
Euh.....nog meer rommel op de bar? Waarom allemaal zo moeilijk??
Misschien éénvoudiger om eens een bar zonders pulleys met je CB te combineren. Die pulleys zorgen juist voor de hoge bardruk.

Die pulleys zorgen voor een groter reactie van je bar, zonder pulleys heb je minder effectieve uitslag met je bar a la Takoon

Wim, ga het water op en test eens een Waroo en een Xbow. Pulleybar tegen nonpulleybar, voel zelf het verschil! Al die pulley's zijn echt nergens voor nodig!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #23 Januari 24, 2006, 18:39:40
edit2Rapporteer  
[
Wim, ga het water op en test eens een Waroo en een Xbow. Pulleybar tegen nonpulleybar, voel zelf het verschil! Al die pulley's zijn echt nergens voor nodig!
Citaat

Dat weet ik ook wel, maar ik heb deze bow al, en ik gooi die natuurlijk niet nu al weg, bovendien zijn de barkrachten voor mij pas een probleem na 2 dagen kiten, en de bow bevalt mij waanzinnig goed, al is er natuurlijk altijd wel  iets beters op de markt, maar zo blijf je natuurlijk consumeren.
La Flauwurhman

Berichten: 866
Antwoord #24 Januari 24, 2006, 18:54:38
edit2Rapporteer  
Om een dreigement uit de lucht te halen, ik kom niet aan het (Je)Hoovah-evangelie, dat strijdlied is voor jullie, jullie kunnen, heb ik horen zeggen, pracht strakke en goede planken maken, ik niet, doe ik niet en kan ik niet (ben ik te slordig voor).

Is er nu een dreigement uit de lucht, of komt er toch nog een voet tussen de deur om mij op het rechte pad te krijgen?


Hey Wimpie jongen,
Volgens mij ga je nu wat dingen en namen door elkaar gooien...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.