Isocap..

oz

Berichten: 324
Januari 26, 2006, 17:59:20
edit2Rapporteer  
Mannen,

ondertussen ben ik redelijk vergevorderd in het koopproces aangaande het transparante materiaal isocap. Het materiaal heeft een hoogglans en is aan de 'binnenkant" geschuurd en geflamed, het verlijmd uitstekend met epoxy.
Ondertussen heb ik een rolletje van 100m afgenomen en heb dus binnen kort die toei thuis.  schater schater
Ben nu bijna zover dat ik klaar ben met m'n eigen custom print die er op gezet gaat worden in Zwitserland.  Joepie
Voor de mannen die graag een stukkie willen bemachtigen; ik hou nog wel wat transparant materiaal over dus wie het eerst komt...
Met de verzendkosten in acht genomen kost het per plaat (140*48 cm) tussen de 15 en 20 pleuries. Aangezien ik met een klein overschot zit (20 platen) ben ik blij als ik het kwijt raak, dus;.......voor de overtollige platen reken ik de kostprijs!!
Anybody?
Misschien kunnen we weer net zo'n aktie op touw zetten als die laatste balsa deal.
Stuur me ff een reaktie, dan kunnen we misschien wat organiseren, en dan ben ik van m'n resttand af.
Zie artikel f-1 demon voor foto's met het isocap testboardje.

Mzzl, OZ.
oz

Berichten: 324
Antwoord #1 Januari 26, 2006, 19:19:17
edit2Rapporteer  
Ok, even voor de duidelijkheid,
Dat spulkomt op een rol van 100m daarvan sloop ik zelf het grootste gedeelte. Het restant heb ik gedeeld door 1.40 zodat ik ongeveer een idee heb hoeveel er nog uitgingen. Als er dus liefhebbers zijn van een korter stukkie, dat ken ook, ik kan het n.l. zelluf snijden als het goed is.
Verder is het materiaal flexible en heeft het net iets meer flex als zo'n stukkie plastic waar die kleine prutsers op zitten te eten, hi, hi.
De rol is 48 cm breed....
Dor het plastic toe te voegen aan je laminaat wordt je board stijver, i.e. je kan dus effectief minder glas/koolstof gebruiken. Het boardje wordt taaier, en het proefstukje op corecell 100kg/m3 met 1 laagje glas + isocap was niet te breken......
Mannen, reageer hier ff i.p.v. op m'n inbox

Thx, OZ
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #2 Januari 26, 2006, 19:20:18
edit2Rapporteer  
graag een stuk van 260 of 2x 130 cm, transparant voor mij! Heb een OV dus kan door het gehele land komen. Hopen dat ik nog op tijd ben  schater

PS, wat kost een gehele rol nou? Mocht het spul goed bevallen heb ik namelijk wel intresse in een flink aantal meters  (grinnik_kitesmiley) Inkopen met BTW nummertjes etc geeft geen problemen.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #3 Januari 26, 2006, 20:00:29
edit2Rapporteer  
Ben wel geintresseerd.
Ik wil ook nog even de uitgegooide visjes mbt 'hoe krijg ik PVC, PC en/of PET-g vast' afwachten
PET-g is bv nog geen tientje per m2, ehm da's bruto...dus eh netto pak 'm beet -15% +btw 11 á 12 eutjes. Ik denk nog ff na.

JT,
Elburg is redelijk centraal. Als jij nou alle bestellingen meeneemt die kant op, kunnen we het daar opkomen halen.
Was jij niet ook degene die een zelfbouw meeting/workshop kon huisvesten?
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #4 Januari 26, 2006, 20:01:18
edit2Rapporteer  
doe mij er maar 2 van 48x132 als dat mogelijk is ThumpsUp
Ehj JT als je wil kunnen we ook samen een rol aanschaffen, delen we de verzend kosten Smiley
Ben wel geintresseerd.
Ik wil ook nog even de uitgegooide visjes mbt 'hoe krijg ik PVC, PC en/of PET-g vast' afwachten
PET-g is bv nog geen tientje per m2, ehm da's bruto...dus eh netto pak 'm beet -15% +btw 11 á 12 eutjes. Ik denk nog ff na.

JT,
Was jij niet ook degene die een zelfbouw meeting/workshop kon huisvesten?
thats me en niet JT

Ik hoor het allemaal wel mzzls

xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #5 Januari 26, 2006, 20:41:13
edit2Rapporteer  
Het is dus een soort HPL?. Ik ben benieuwd hoe sterk het is. Lijkt me wel perfect om een gladde afwerking te krijgen.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #6 Januari 26, 2006, 20:44:26
edit2Rapporteer  
HPL is hi pressure laminate oftewel geperst papier met een hars
Isocap is een folie. De functie is wel het zelfde; Hufterproof toplaag!
toch OZ?
oz

Berichten: 324
Antwoord #7 Januari 26, 2006, 20:45:34
edit2Rapporteer  
yep,

zelfde toplaag als bij Fone.....zandbankproof! Joepie
xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #8 Januari 26, 2006, 20:54:08
edit2Rapporteer  
Oke , maar stel dat je normale lay up bijvoorbeeld 2x 220 UD en 1 x 160 keper is.

Is er iemand die een indicatie kan geven wat de lay up icm isocap zou meoten zijn voor dezelfde sterkte/ stijfheid.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #9 Januari 26, 2006, 22:39:57
edit2Rapporteer  
Toch nog even een vraagje, dit spul helpt tegen torsie zodat ik enkel UD glas kan gebruiken??
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #10 Januari 27, 2006, 00:42:55
edit2Rapporteer  
Nog een vraagje, is Isocap ook dmv rockerpers te verlijmen?
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #11 Januari 27, 2006, 01:38:35
edit2Rapporteer  
ik heb ook wel interesse in 2 stukken van 130 lang.

Grtz Martin

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #12 Januari 27, 2006, 04:39:33
edit2Rapporteer  
Hey Oz,

Check je inbox!!!  (hangloose_kitesmiley)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Januari 27, 2006, 04:42:01
edit2Rapporteer  
Balen Oz, heb net al een ander dealtje incl graphics geregeld

Maar zo te zien raak je je materiaal wel kwijt.
hansgoos

Berichten: 16
Antwoord #14 Januari 27, 2006, 06:14:32
edit2Rapporteer  
Ik zou ook graag een metertje of 2.6 willen. Heb je trouwens nog wat balsa over dat zou ik erg graag willen proberen.

Gr. Hans
oz

Berichten: 324
Antwoord #15 Januari 27, 2006, 17:51:05
edit2Rapporteer  
1. Isocap is prima te verlijmen met epoxy en een rockerpers, echter, je zal wel wat moeten experimenteren met de methode van lamineren. Als er n.l. lucht wordt ingesloten ga je dat later zien, de vacuum of persdruk d ie wij als knoeiers gebruiken is veel lager als de druk die de grote mannen gebruiken in de snowboard/kite industrie. (huilen_kitesmiley)
De beste resultaten heb ik geschaft door eerst netjes op het plastic te lamineren, daarna het frutje omkeren en op je board knallen. Het is ook mogelijk, de makkelijkste manier bij de weg, is om de luchtbelletjes onder het plastic weg te strijken met een rubbertje.
Anyway, ff wat klooien en uitvinden wat het beste werkt met jou setup.

2. Balsa heb ik nog wel, ahoewel de hoeveelheid snel slinkt, dus wil je nog een plaatje stuur me dan ff persoonlijk een mailtje.

3. Het isocap zal ik waarschijnlijk over een week of drie in huis hebben...dus ff geduld nog.

4. Leon your the man, thx voor de CDrom, zit nu in friesland maar ga binnen kort ff pielen, en dan zal ik de maten van de demon ff zappen. Isocap?...no problem, is gereserveerd ThumpsUp

5. Ik heb nog ff wat fotootjes gepost van m'n oude formica boardjes....
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #16 Januari 27, 2006, 19:59:05
edit2Rapporteer  
Hey Oz,

Mooie boardjes man!!!  ThumpsUp

Bytheway... hoe lang is het "flamed" oppervlak van IsoCAP actief?? Mij is verteld dat een vlambehandelde polypropyleen verlijmd moet zijn binnen een bepaalde "houdbaarheids"-tijd. Dit zal ongetwijfeld afhangen van het type vlambehandeling (plasma of gasvlam) in combinatie met het materiaalsoort.

Enig idee??
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #17 Januari 27, 2006, 20:00:15
edit2Rapporteer  
OZ, reserveer voor mij ook maar 2 x 1.40m, hoe ik het hier krijg hebben we het nog wel over.
Miranda vroeg nog of dit niet een weekje eerder had gekunt. HAHA
oz

Berichten: 324
Antwoord #18 Januari 27, 2006, 20:07:14
edit2Rapporteer  
Voor zover ik weet is het lang houdbaar schater schater schater
Ze gebruiken die troep overal dus het zal wel goed zijn....maare ik ga het ff vragen...sta bij.

OZ.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #19 Januari 27, 2006, 20:24:18
edit2Rapporteer  
Ziet er erg goed uit !!! Waaruit betaan de dekken van die board, is dat hpl met iets erop ( stickers of zo ) ben ff lost.. Of is dit ook al iscap wat erop zit ??

Wat ga je nu doen, gewoon voorgedrukt iscocap gebruiken als toplaag ??
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #20 Januari 27, 2006, 20:39:01
edit2Rapporteer  
Elevation, hoe maak jij he print/tag op je formica?
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #21 Januari 27, 2006, 20:53:00
edit2Rapporteer  
stickers... maar is wel even duur als een een plaatje isocap...

oz.. wat gaat een voorbedrukt plaatje isocap kosten in Zwitserland ? dan ben je helemaal gelijk klaar !
oz

Berichten: 324
Antwoord #22 Januari 27, 2006, 23:24:12
edit2Rapporteer  
Daar ben ik net mee bezig,

het ziet er naar uit dat als je 70 stuks afneemt, de prijs ongeveer op zo'n 30 eurie uitkomt, en dan moet je natuurlijk die zooi zelf nog eerst aanschaffen en op laten sturen ThumpDown.
De boardjes die erop staan zijn allemaal m'n oude formica brouwsels, allemaal voor klanten....de print is gespoten met daaroverheen twee componenten autolak....

Mzzl, OZ.
Pieter84

Berichten: 117
Antwoord #23 Januari 28, 2006, 02:22:46
edit2Rapporteer  
Hey,

heb je misschien nog 2 platen, of ben ik te laat?

Grtz, Pieter
oz

Berichten: 324
Antwoord #24 Januari 28, 2006, 17:18:37
edit2Rapporteer  
Yo Pieter,

heb je interresse in twee balsa platen of twee stuks isocap?

OZ.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.