Switchblade vs Crossbow

slufterhufters.com

Februari 06, 2006, 17:01:00
edit2Rapporteer  
Switchblade vs Crossbow
Cabrinha heeft me een berg kites gegeven om te testen.
Ik heb de Crossbow maten 7,9,12 and 16 getest.
En de 9 and 12 Switchblades.

Ik vindt de Crossbow lekkerder voor harde wind, en de Switchblades voor medium tot lichte wind.
De 7 Crossbow kan zeer veel wind hebben en is ook goed geschikt voor harde vlagerige wind die die moeiteloos omzet in veel plezier.

Al zijn het alle 2 Bow kites de Crossbow en de Switchblade, er zit wel degelijk verschil tussen de 2 kites.
De Crossbow stuurt sneller en draait sneller en is zwaarder op de bar.
De Crossbow verliest iets aan trekkracht als je de kite snel draait.
De Crossbow is de kite voor harde wind en vlagerige wind.

De Switchblade draait iets langzamer en gemoedelijker, en heeft een goede low end.
Hij is iets minder met vlagerige harde wind,  maar toch is die hiermee beter dan de gemiddelde C-kite.
De Switchblade is lekkerder voor golfrijden omdat de pull meer stabieler is dan met de Crossbow.
De Swithblade kan geclassificeerd worden als een medium aspect kite want hij heeft al de karakteristieken van een medium aspect ratio kite.

We hebben de 12 Swithblade en de 12 Crossbow tegenover elkaar gezet.
Iedereen die de 2 vloog koos voor de 12 Switchblade omdat hij betere low end heeft en minder bar druk. Na een half uurtje met de Crossbow ga je je armen voelen, met de Switchblade heb je daar duidelijk minder last van omdat de bardruk veel lager is.

Met de kleinere maten Crossbow heb je daar geen last van, eigenlijk alleen maar met de 12 en 16 Crossbows worden je armen snel moe.

Conclusie :
- De Switchblade is super met lichte bardruk en lichtere wind.
- De Crossbow is super met vlagerige wind en harde wind.
- De Switchblade is beter in de grote maten.
- De Crossbow is beter in kleinere maten.

bron: http://www.ikiteboarding.com/play/4/switchblade-vs-crossbow.aspx

Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Februari 06, 2006, 19:17:44
edit2Rapporteer  
Mooi compleet verslag.   ThumpsUp
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Februari 06, 2006, 19:22:40
edit2Rapporteer  
Inderdaad goed gedaan, zeker voor de gasten onder ons die geen engels spreken.
(R)Ikke

Antwoord #3 Februari 06, 2006, 20:11:05
edit2Rapporteer  
Dan zou je dus in de praktijk voor een kleine maat Crossbow en een grote maat Switchblade kunnen kiezen lijkt mij. Dan dek je een groot gebied af en ben je voorzien van alle comfort.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #4 Februari 06, 2006, 20:23:28
edit2Rapporteer  
Crossbow niet doen ivm omklappen!!! Mijn dealer besteld ze niet al  meer, hij heet er geen vertrouwen in.
Tom

Antwoord #5 Februari 06, 2006, 20:30:57
edit2Rapporteer  
Crossbow niet doen ivm omklappen!!! Mijn dealer besteld ze niet al meer, hij heet er geen vertrouwen in.

Elke kite kan wokkelen, zelfs die rhino's die in 04 achter elkaar uit elkaar klapten werden gewoon verkocht dus lijkt me sterk ??
@rjen

Geen avatar

Antwoord #6 Februari 06, 2006, 20:40:50
edit2Rapporteer  
Hij heft een hoop gasten die varen met crossbow maar komen allemaal om ze om te ruilen voor switchblade!!! Zegt mij genoeg gewoon te snel op te markt gebracht. Switchblade is gewoon de verbeterde versie van de crossbow!!
brutus1

Antwoord #7 Februari 06, 2006, 22:05:04
edit2Rapporteer  
Crossbow is echt een té gekke kite voor hoog, hard en vlagerig, voor al het andere de Switchblade pakken (is dus méér dan 75% van de tijd).
WaZuP

Antwoord #8 Februari 06, 2006, 23:25:01
edit2Rapporteer  
ik zie van de bron dat het dus in cape town is getest zit hier ook en werk voor cabrinha dus heb de crossbow 7 9 12 en 16 getest drie maanden lang en de switchblade 5 7 9 12 en 16 gevaren en alle maten customs en icons

kan 1 ding zeggen alles klopt wat ze zeggen

voor nederland ga ik een 12 switchblade en 9 crossbow nemn want 9 en 12 crossbow of switchblades is te veel overlap maar dat die 9 CB en 12 SB werkt perfect

we hebben in de shop net een bericht gehad om 1 extra pulley in de CB bridle (toming) te zetten zoals de SB heeft en dan schijnt de crossbow aanzienlijk minder bardruk te hebben
Wimt

Antwoord #9 Februari 06, 2006, 23:47:03
edit2Rapporteer  
[
we hebben in de shop net een bericht gehad om 1 extra pulley in de CB bridle (toming) te zetten zoals de SB heeft en dan schijnt de crossbow aanzienlijk minder bardruk te hebben
Citaat

Is dat te koop bij jullie? Welke winkel en voor hoeveel?
TtHoM@s

Antwoord #10 Februari 07, 2006, 00:08:01
edit2Rapporteer  
Buur

Antwoord #11 Februari 07, 2006, 00:16:38
edit2Rapporteer  
leuk test verslagje appelmoes!!

Ik over bow....   Wat een gezeik... Wat een gelul, gewoon varen met die dingen en niet zo veel over lullen, daar wordt ik echt gek van !!!!

Atte

Antwoord #12 Februari 07, 2006, 02:06:21
edit2Rapporteer  
nice review. thnx    ThumpsUp
WIM

Geen avatar

Antwoord #13 Februari 07, 2006, 02:17:51
edit2Rapporteer  
Weet er iemand waar je bridle lijnen zoals van de crossbow en of switchblade los kan krijgen, liefst in kleuren zwart of geel. Ben op zoek naar 2 x 2 meter.
Psychotic

Antwoord #14 Februari 07, 2006, 03:57:26
edit2Rapporteer  
Hij heft een hoop gasten die varen met crossbow maar komen allemaal om ze om te ruilen voor switchblade!!! Zegt mij genoeg gewoon te snel op te markt gebracht. Switchblade is gewoon de verbeterde versie van de crossbow!!

He jij heb een swichblade, asjemenou! (oftewel, zwaar gekleurde mening)

Elke kite kan inverten of problemen veroorzaken, de een wat sneller dan de ander maar ze doen het allemaal!
Darkwing
Gast
Antwoord #15 Februari 07, 2006, 04:00:24
edit2Rapporteer  

Elke kite kan inverten of problemen veroorzaken, de een wat sneller dan de ander maar ze doen het allemaal!

Volgens mij heeft hij een Shockwave, geen switchblade...
rocket man

Antwoord #16 Februari 07, 2006, 05:15:12
edit2Rapporteer  
Super bericht dank je Arno
slufterhufters.com

Antwoord #17 Februari 07, 2006, 07:45:51
edit2Rapporteer  
Ik heb dit bericht gepost omdat ik zelf ook de mening deelt van de tester in het bericht.

Wat er niet bijstaat is dat de Switchblade minder het aan/uit gevoel heeft dan de Crossbow als je met je bar op en neer beweegt.

Met Switchblade heb je ook minder dat als je depowered je toch redelijk trekkracht blijft houden, dus je valt minder snel stil.

Vondt de Switchblade ook stabieler aanvoelen, maar je moet niet vergeten dat de Crossbow platter en smaller is dan de Switchblade, echt een high aspect bow.

Je hebt dat ook met C-kites, dat high aspect ratio kites minder stabiel en iets zenuwachtiger zijn dan een medium/low C-kites.

Maar Cabrinha kennende zal de Crossbow 2 een bruut monster worden.

wouterb

Antwoord #18 Februari 07, 2006, 16:08:10
edit2Rapporteer  
Die zullen idd wel geleerd hebben van Crossbow-hoofdstuk-1
svenpronk

Antwoord #19 Februari 07, 2006, 20:46:22
edit2Rapporteer  
Chechk op kiteforum daar staat een mod voor de crossbow dat deze bijna dezelfde bardruk krijgt als de Switchblade door toevoeging van een extra katrol, dit hebben ze afgekeken van de Switchblade
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2324565
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2324507
WIM

Geen avatar

Antwoord #20 Februari 08, 2006, 01:50:33
edit2Rapporteer  
Ik wil die modificatie doen, heb de katrolletjes besteld, moet nu alleen nog iemand vinden die lijnen kan sleeven.
@rjen

Geen avatar

Antwoord #21 Februari 08, 2006, 14:46:42
edit2Rapporteer  
Klopt heb een naish Shockwave!!!

Volgens mij heeft hij een Shockwave, geen switchblade...
Wimt

Antwoord #22 Februari 08, 2006, 17:53:04
edit2Rapporteer  
Ik wil die modificatie doen, heb de katrolletjes besteld, moet nu alleen nog iemand vinden die lijnen kan sleeven.

Ik heb 4 mm deenyma gebruikt, en dat kun je perfect met breedstik naaien, over een lengte van 7 cm is genoeg, moet je natuurlijk wel kunnen naaien.
Wimt

Antwoord #23 Februari 08, 2006, 17:59:54
edit2Rapporteer  

Het is een kwestie van wennen, dat inverten voorkomen, gister was het waanzinnig flagerig, nog nooit zo meegemaakt, maar dat komt wel vaker voor ,vlak voor een storm. Maar als je er alert op bent dat na een windstoot je direct daarna de bar weer aantrekt, zodat er spanning blijft op de achterlijnen, dan gebeurt het inverten niet.

Ik heb dus gister geen inverten gehad, wel de kite ook knetterhard oppompen. Er zijn wat foutjes bij de x-bow.  Ook een aantal ringetjes beginnen te roesten, is verchroomd ijzer dus, toch had gister geen kite in de lucht kunnen blijven, behalve de bow denk ik. Ben na 3 uurtjes toch gestopt, was geen doen.
,

Wimt

Antwoord #24 Februari 10, 2006, 01:21:03
edit2Rapporteer  
Vandaag die aangepaste toming getest op de X-bow, barkracht is nu kinderspel.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.