Switchblade vs Crossbow
Cabrinha heeft me een berg kites gegeven om te testen.
Ik heb de Crossbow maten 7,9,12 and 16 getest.
En de 9 and 12 Switchblades.
Ik vindt de Crossbow lekkerder voor harde wind, en de Switchblades voor medium tot lichte wind.
De 7 Crossbow kan zeer veel wind hebben en is ook goed geschikt voor harde vlagerige wind die die moeiteloos omzet in veel plezier.
Al zijn het alle 2 Bow kites de Crossbow en de Switchblade, er zit wel degelijk verschil tussen de 2 kites.
De Crossbow stuurt sneller en draait sneller en is zwaarder op de bar.
De Crossbow verliest iets aan trekkracht als je de kite snel draait.
De Crossbow is de kite voor harde wind en vlagerige wind.
De Switchblade draait iets langzamer en gemoedelijker, en heeft een goede low end.
Hij is iets minder met vlagerige harde wind, maar toch is die hiermee beter dan de gemiddelde C-kite.
De Switchblade is lekkerder voor golfrijden omdat de pull meer stabieler is dan met de Crossbow.
De Swithblade kan geclassificeerd worden als een medium aspect kite want hij heeft al de karakteristieken van een medium aspect ratio kite.
We hebben de 12 Swithblade en de 12 Crossbow tegenover elkaar gezet.
Iedereen die de 2 vloog koos voor de 12 Switchblade omdat hij betere low end heeft en minder bar druk. Na een half uurtje met de Crossbow ga je je armen voelen, met de Switchblade heb je daar duidelijk minder last van omdat de bardruk veel lager is.
Met de kleinere maten Crossbow heb je daar geen last van, eigenlijk alleen maar met de 12 en 16 Crossbows worden je armen snel moe.
Conclusie :
- De Switchblade is super met lichte bardruk en lichtere wind.
- De Crossbow is super met vlagerige wind en harde wind.
- De Switchblade is beter in de grote maten.
- De Crossbow is beter in kleinere maten.
bron:
http://www.ikiteboarding.com/play/4/switchblade-vs-crossbow.aspx