Skywalker

vliegertje666
Gast
Februari 11, 2006, 19:07:16
edit2Rapporteer  
Hoi mannen,

Ik lees al een tijdje mee op jullie forum, echter zelf nog nooit een bericht geplaatst.
Heb 15 jaar gewindsurf, na een paar gestopt te zijn ben ik zomer 2005 begonnen met kitesurfen.
Kan al lekker varen maar doe nog geen tricks op sprongen, vaar de winter door en de rest komt van het voorjaar wel.
Ik wil er een board bij kopen en nu zag ik op ebay de boards van Skywalker. Op een paar Duitse artikelen na kan ik er weinig over vinden. Zien er wel mooi uit en zijn niet echt duur.

Iemand ervaring met deze boards?

Thanks
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #1 Februari 11, 2006, 19:16:05
edit2Rapporteer  
Een vrijblijvend advies: geld speciaal voor boards koop nooit een board zonder te testen.
Ik spreek uit ervaring, vaart zon board gewoon heel irritant zit je er wel aan vast want je gaat niet nog een keer direkt in de bus blazen.
Het board dat jij noemt kan best lekker varen of slecht.....

De tijd dat alles vaart is voorbij tussen boards zitten veel verschillen..

En 350 plus verzendkostenis niet duur maar wel als het board niks is of klote vaart of je garantie nodig hebt.
Heb nog nooit van die boards gehoord en denk dat niemand het kent.
Tja maar als je van gokken houdt...
xray

Berichten: 3688
Antwoord #2 Februari 11, 2006, 19:21:01
edit2Rapporteer  
Maar goed dan heb je ook nog mensen die ze wel getest hebben en kunnen zeggen dat het prima boards zijn waar helemaal niets mis mee is. Keurig afgewerkt, mooie vinnen,pads en straps. Goede flex en prima vaareigenschappen. Niets zo goed als mij 666 of als wat andere boards maar gewoon prima!
vliegertje666
Gast
Antwoord #3 Februari 11, 2006, 19:35:19
edit2Rapporteer  
xray, begrijp ik hieruit dat jij de boards hebt gevaren.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #4 Februari 11, 2006, 19:48:52
edit2Rapporteer  
Ik heb een paar keer op 2 verschillde boards van hun gevaren weet ff niet meer welke, kwalitatief zag het er goed uit alleen is het niet helemaal mijn smaak, niet erg veel grip en wat meer flex mocht ook wel, ik zou het inderdaad ff testen want ik heb veel betere boards gevaren
xray

Berichten: 3688
Antwoord #5 Februari 11, 2006, 22:04:54
edit2Rapporteer  
Yep heb er een gevaren, een 126 geloof ik..
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #6 Februari 11, 2006, 23:09:36
edit2Rapporteer  
En dan heb je er nog 1 die er op gevaren heeft. Heb de zelfde mening als ray. Goeie boards, alles netjes afgewerkt, pads/straps waren wat smal waardoor het iets moeilijker is met schoentjes erin te komen misschien (dit overigens niet getest maar wel met mijn maatje blote voet 44). Ik heb twee keer alleen de 126 gevaren terwijl ik eigenlijk een grotere maat nodig had dus mijn redenering van niet snel in plannee gaan gaat niet op. Gerrit importeerde ze maar is er mee gestopt volgens mij aangezien hij al zijn boards te koop had staan van skywalker op diverse tweede hands sites. GerritNL op diverse forums dus mail: Gerrit@boom-kites.nl
vliegertje666
Gast
Antwoord #7 Februari 12, 2006, 01:31:38
edit2Rapporteer  
Ok bedankt.

Het is zeker het beste om eerst te test varen, echter bij een skywalker zal dat niet meevallen.
Trouwens bij de meeste 2e hands boardjes is dat een probleem.
Aan de ander kant vaar ik nu een Prankster van 1.50 (waar ik overgens heerlijk mee gevaren heb afgelopen dindag) dus echt een miskoop zal ik met een ander board niet doen. Die Prankster is al een ouder board en behoorlijk stijf. Een 2005 board zal dan altijd wel een verbetering zijn.

Tom

Berichten: 2890
Antwoord #8 Februari 12, 2006, 02:37:30
edit2Rapporteer  
True true..
pie
Gast
Antwoord #9 Februari 15, 2006, 17:46:07
edit2Rapporteer  
ik heb een 126 gehad. Fijn boardje, kwalitatief goed, planeerde supersnel en hoogte lopen zeer goed.  Bochtenwerk en golfrijden onder maat naar mijn mening (was een 2004 boardje dus wellicht zijn ze beter geworden, wellicht ook te danken aan de 7cm vinnnen die eronder zater
Water
Gast
Antwoord #10 Juni 11, 2006, 20:32:07
edit2Rapporteer  
Skywalkers kan je hard mee varen alleen de bochten maken zijn minder.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Juni 12, 2006, 04:51:34
edit2Rapporteer  
Als je hier onder kopstuk "SKYWALKER" kijkt dan zie je drie testen die in tijdschriften zijn gepubliceerd..

http://www.handmade.de/
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 Juni 12, 2006, 04:54:42
edit2Rapporteer  
In de laatste kiteboarding.de staat er weer een getest en daar waren ze zeer te spreken over!
duik

Berichten: 169
Antwoord #13 Juni 12, 2006, 17:22:25
edit2Rapporteer  
klopt, kwam zeker gezien de prijs goed uit de test.. KB.de voor 5.70E bij de boekhandel (grinnik_kitesmiley)
staan 15 niewe boards in kun je je een beetje beeld vormen.
Verder heb ik met de 1.20 van vorig jaar gevaren.
Goed afgewerkt, goede pads/straps, flex ok. alleen vond ik 120 te klein. vooral met switch varen merkte ik dat het board wat te kort voor mij was.

 ListenToMe testen dus!
X-wax
Gast
Antwoord #14 Juni 12, 2006, 22:26:30
edit2Rapporteer  
Eerst er op varen is wel aan te raden.

Ik had een heel goed Pro board van Best. Maar op de een of andere manier kreeg ik tiijdens het varen continu een straal water in mijn smoel. Dus ging ik met zonnebril varen en straalt het zoute water onder de glazen door naar binnen en ben je net te laat met het dicht knijpen van je ogen. Ik kwam iedere keer met angstaanjagende rode ogen en een zoute kop van het water.
Nu vaar ik met een ander board met wat minder pop, maar ik kan eindelijk vrolijk om me heen kijken. Het moet wel leuk blijven toch?

Dat board was ook nog zwart met blauw. Hoe verzin je het? Op zee durf je geen moeilijke tricks meer te doen, want je hebt geen zin in die zoektocht. Dat ding drijft waarschijnlijk nog steeds rond in de Caribbean.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #15 Juni 13, 2006, 14:28:57
edit2Rapporteer  
http://www.foilzone.com/phpbb2/viewtopic.php?t=5578

die gast heeft er net een, vraag maar raak voor een knaak zou ik zeggen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.