zwemvest?

slingshot {Thomas}

Februari 13, 2006, 05:48:01
edit2Rapporteer  
ik hoorde dat je zwemvest moet dragen op texel 'de koog' met kite is dat zo?

en weet iemand of dit ook op 'marina di grosseto'  in italie moet daar hoorde ik ook iets van dat je daar een zwemvest moet dragen Huh
plaaggeest

Antwoord #1 Februari 13, 2006, 06:59:55
edit2Rapporteer  
Wat ik wel weet is dat op veel (berg) meren in italie zwemvesten verplicht zijn! Vanwege de koude stromingen onder het wateroppervlak kun je dus welis aangenaam verrast worden door ineens heel koud water of warm water..Ik kom zelf al paar jaar aan de noorkant van het gardameer. Maar ook daar heb je die stromingen. Was een keer s'ochtends vroeg aan het varen en het water was stervens koud! Normaal kan je hier gewoon zwemmen in je zwembroek. Maar die ochtend had je echt een wetsuit nodig. En als je dan onderkoeld raakt of de wind valt weg..Kan maar zo bij die bergmeren ene moment heb je wind andere moment valt de wind weg. Ik vaar altijd zonder zwemvest maar op het gardameer word erop gecontroleerd geen zwemvest=  €100,- boete!

P.S  ik weet niet ook of dat voor het meer waar jij heengaat verplicht is..
't kite niet echt comfortabel vind ik met zo'n zwemvest aan!
naish23

Geen avatar

Antwoord #2 Februari 13, 2006, 19:51:52
edit2Rapporteer  
Mankepoot heeft gelijk, ik kom vaak bij het Comomeer en daar zijn zwemvesten ook verplicht... ze zijn daar nogal fanatiek aan het controleren, er vaart dan een paar keer per week een bootje met vier agenten rond en iedereen die ze tegenkomen zonder zwemvest mag gelijk dokken... ik heb trouwens nog nooit een zwemvest gedragen daar, meestal pakken ze beginners en als je ze ziet aankomen vaar je gewoon naar de kant.
Psychotic

Antwoord #3 Februari 13, 2006, 19:54:22
edit2Rapporteer  
Ze zullen een zwemvest daar niet voor niks verplichten. Verder vind ik het persoonlijk wel handig om zo'n ding te dragen op diepe spot's. Tuurlijk is het ff onwennig maar als je een goede hebt merk je niet heel erg dat je hem draagt.......
flyingkite

Antwoord #4 Februari 13, 2006, 20:10:09
edit2Rapporteer  
ach je mag nog blij zijn dat het geen reddings vest moet zijn, zo,n knal oranje met kraag.
ik vaar altijd met m,n prolimit zwem/crash vest is zowieso wel lekker wat extra drijf vermogen voor als je langere tijd in het water ligt. En zoals JT al zegt als je een beetje goed passend maatje hebt merk je er niks van.

Succes

_Choller

Geen avatar

Antwoord #5 Februari 14, 2006, 01:43:52
edit2Rapporteer  
Zwemvest is zo ie zo wel slim om te dragen.
 Het is heel vreemd dat bij bijna iedere watersport mensen zwemvesten dragen en dat niet vreemd vinden. Bij kiten zie je het eigenlijk maar heel weinig.

Als je echt een keer in nood bent geweest, weet je wat ik bedoel.

Damn i sound like 

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.