Verslag Vegas 2006 12m.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Februari 16, 2006, 01:54:38
edit2Rapporteer  
Vandaag met de 12m Vegas 2006 wezen kiten bij de Slufter.

Aan gekomen op de Slufter was de wind een dikke 6bf, 8 en 9m was de maat die de meeste vlogen.
Volgens North heeft de kite super depower, dus ik de 12m opgepompt om te kijken of dat zo is, let wel de meeste waren dus vet gepowered met 8 en 9m kites!
Neuslijn op 2e knoopje gezet, en of dat helpt kite in de lucht strap half dicht en zonder problemen naar het water lopen tegen de wind in.
Ik had een 20inch Naish 2006 bar op de kitegezet en de stuurlijnen op de middelste lusjes van de kite gedaan.

Met varen geen enkel probleem gehad met uit je rail getrokken worden, super controle hou je met de kite, de kite wil naar voren toe en trekt je niet naar de kite toe, heerlijk gevoel, lekker licht op de bar, de kite reageerd op elke barbeweging die je maakt, je krijgt goede feedback van je kite.
Stel met je depowerstrap de kite af zoals jij hem lekker vindt, en je kan met gemak uithaken, en ik was toch vet gepowered met die 12m, je gaat relax omhoog, maar het lijkt net of de kite niet trekt het gaat zo licht, lekker zweven om relax te landen.
Je kan de kite lekker met je handen naast het depowertouw varen, zonder kracht kan je sturen.
De kite is lekker snel maar blijft goed in zijn vorm als je snel stuurt en de trekkracht is haast overal hetzelfde, geen harde pull als je hem snel instuurt.

Kiteloopen is leuk, hoog springen en dan rond die kite, kite gaat snel rond en geeft een lekker opbouwende pull, de kite stijgt snel zodat je weer lift hebt bij het landen.

Het is een kite waar jij met je board het werk moet doen, dus bij een downloop S-bend kan je hard aankanten en jezelf lekker hoog opgooien.
Bij raleys ook haak uit en kant hard aan, de kite blijft op zijn plek en je land relax.
Dus dit is een echte freestyle kite, maar ook voor mega big air.

De wind zakte in naar een lekkere 5bf, neuslijn op het 1e knoopje gezet en je heb goede low end in de kite, kon ook gewoon gepowered met de kite hoog genoeg springen om board offs te doen.

Al met al een brute, stabiele en vet uitziende kite tevens zeer goed voor (hardcore) freestyle maar ook big air, met een groot inzetbereik.

 loser

Ging half 1 het water op en kwam er half 5 vanaf, dus een dikke 6bf met 7bf ertussen en als laagste een 5bf.
Derpertje

Berichten: 318
Antwoord #1 Februari 16, 2006, 01:58:32
edit2Rapporteer  
Dit is weer een top verslag man...
Hier hebben we wat aan!!!!!
me myself and I
Gast
Antwoord #2 Februari 16, 2006, 02:02:25
edit2Rapporteer  
Hallo Adje,

Ik ben aan het twijfelen tussen een bow kite of een vegas, kan een beetje heen en weer varen, ik kite gewoon te weinig maar wil het meer gaan doen. Veiligheid vind ik erg belangrijk, is de vegas net zo veilig als een bow????
En het bereik, want ik koop maar 1 kite ben vrouw van 72 kg.
Wat zou jij adviseren.
tom_beul
Gast
Antwoord #3 Februari 16, 2006, 02:04:20
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit als ik zo deze test lees. Ook al de test in de Kiteboard magazine vertelde veel goeds over deze kites.

Ik vind de kite er goed uit zien.

Hallo Adje,

Ik ben aan het twijfelen tussen een bow kite of een vegas, kan een beetje heen en weer varen, ik kite gewoon te weinig maar wil het meer gaan doen. Veiligheid vind ik erg belangrijk, is de vegas net zo veilig als een bow????
En het bereik, want ik koop maar 1 kite ben vrouw van 72 kg.
Wat zou jij adviseren.

Ook al vraag je het niet aan mij,

als je voor veiligheid zou gaan en echt maar 1 kite zou willen, dan zou ik zelf gaan voor een bow. Ik heb de vegas nog niet gevaren maar ik denk dat de BOWs het veiligst zijn nu op de markt.
xXx-stef-xXx
Gast
Antwoord #4 Februari 16, 2006, 02:51:11
edit2Rapporteer  
rete goed verslag ThumpsUp
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #5 Februari 16, 2006, 03:02:54
edit2Rapporteer  
Veiligheid is gelijk, vindt het 5th veiliger dan een Bow of SLE heeft

Zou zeker voor de Vegas gaan, model Vegas wordt de toekomst, zit tussen een Bow en C-kite in.
Een 12m zou een goede keus zijn.

Het geeft je gewoon meer kitegevoel een C-kite of model Vegas.

Zoals je misschien wel leest test ik veel kites, en kan daarom goed advies geven.
Er reageren ook mensen die geen ervaring hebben en de domste dingen gaan beweren.
Roni-Size

Berichten: 284
Antwoord #6 Februari 16, 2006, 03:07:11
edit2Rapporteer  
Goed verslag Arno , ik wil er ook wel ff mee varen.
Ben erg benieuwd.

Kan je een vergelijking maken tussen de Rhino 6 en de Vegas 6 ???
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #7 Februari 16, 2006, 03:20:57
edit2Rapporteer  
Net als met de Raven2 en Torch 2 is het verschil tussen de Rhino 6 en Vegas 6 hetzelfde.

Rhino:
Basic kite waar je alles mee kan leren, voorspelbaar, ook tussen power en depower is het duidelijk voelbaar, uitgehaakt een kiteloop doen hoef je niet aan te kanten kite doet het werk.

Vegas:
Freestyle kite, gemoedelijk en snelsturend, lichte bardruk, tussen uitgehaakt of ingehaakt geen verschil, bij te ver depoweren is de druk weg uit je kite, jij moet het werk doen met freestyle.

Een freestyle kite is lekker om het kiten te leren omdat hij geen harde pull heeft als je valt, ook als je per ongeluk uithaakt dan trekt de kite niet hard en kan je snel weer inhaken.
Het is wel zo met Freestyle kites dat die snel zijn, maar gelukkig zitten er verstellusjes aan de kite zodat je de kite trager kan zetten.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #8 Februari 16, 2006, 03:33:12
edit2Rapporteer  
Bow= veiliger, makelijker, comfortabeler en je wilt 1 kite dan zit je met een bow 9 of 12  het beste.
Weeg je minder dan 70 kg dan neem je een 9 en anders de 12 als je een kite wilt.

Bij de Waroo Bar los= 100% depower en kite kite float boven je.Veiliger en makkelijker kan niet.

Bij de 5de lijn is bar los een kite die 100% zeker crasht en je weer moet herstarten, hoezo is een 5de lijn beter??
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #9 Februari 16, 2006, 03:38:56
edit2Rapporteer  
Kijk dit bedoel ik, dat mensen die ergens wat gelezen hebben dingen gaan zeggen.

Geen enkele ervaring hebben met verschillende producten, maar uit eigenbelang hun merk overal tussen gooien, met argumenten die lachwekkend zijn.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #10 Februari 16, 2006, 03:43:14
edit2Rapporteer  
De Waroo is uitgebreid getest en je kunt de verhalen nalezen http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=13931.0 dus je hoeft niet op alleen mijn mening af te gaan.
Verder zijn er los van de waroo veel erg tevreden gebruikers van bow kites.

Ik geloof in de bows sind ik ze gevaren ben dat klopt.
En met mij al een groot gedeelte van de kitesurfers hoe zou dat nou toch komen?




xray

Berichten: 3688
Antwoord #11 Februari 16, 2006, 03:44:03
edit2Rapporteer  
Heren kunnen we deze discussie stoppen! Dit is een verslag van een Vegas 06 niet van een Waroo of over 5th of bow. Voor beide is veel te zeggen en iedere rider heeft zijn voorkeur!
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #12 Februari 16, 2006, 04:04:06
edit2Rapporteer  
Je hebt helemaal gelijk XRAY, maar dit was een antwoord op de vraag van me myself and i
Of een bowkite iets was, als ze maar 1 kite wilde kopen maar we gaan een beetje offtopic.

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Februari 16, 2006, 04:07:41
edit2Rapporteer  
Gewoon goed verslag, en niet reageren als je het er wel of niet mee eens bent, Arno heeft gekite met de vegas06 en schrijft wat HIJ er van vindt. Doe er je voordeel mee en verder klaar.

AMEN
Roni-Size

Berichten: 284
Antwoord #14 Februari 16, 2006, 04:08:10
edit2Rapporteer  
Thx voor de vergelijking Arno ga ze zeker allebei ff testen.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #15 Februari 16, 2006, 04:22:26
edit2Rapporteer  
Ontopic !

Hier een verslagje van Carlo van ikiteboarding hij test veel kites voor zijn site..

I've flown the Vegas '06 12 a few times.

here's my impressions.

In underpowered conditions the kite flares a lot, and stalls. There's no battens in the tips and I believe this adds to it.
Turning speed : it is a lot better than any other kites I have tried in 2006 so far, and this is the best thing about the kite.
Compared to the 2006 10 Rhino the 12 Vegas has a lot less low end.

Kiteloops are very light, and it feels like there is no pressure when you unhook.

The kite needs wind and a lot of it, add some wind and the kite comes into its own. On one day we had it out in very gusty winds and it was quite punchy compared to the soft feel on bows.

This is not a bow kite, nor is it a mix between a bow and a c shape kite.  It doesn't depower like a bow kite, it doesn't have bridles, it is not a flat kite. The Vegas 06 is a C shape kite. Period.
 
It doesn't like a lot of  tension on the bar - it stalls and flares easily. I didn't like this at all, she needs some wind before she starts performing. Fast turning speed, good for unhooked, light in the loops.

The Slingshot TD and Cabrinha Switchblade gives gruntier loops, the vegas definitely gives a softer loop.

The Vegas 06 doesn't have the high end or low end of the bows, but it does have fast turning speed and unhooked tricks are easier and lighter on the arms when compared to the bows.

In one sentence : The Vegas 06 has a spungy feel.

Compared to last year's Vegas : I thought that even by today's standards last year's Vegas was one of the best kites ever made. It had good turning speed, and a good overall range. Best of all it had good feedback. It's a pitty that the 06 Vegas flares so easily.

The Vegas 06 will have it's place, but unlike last year's Vegas which would have appealed to a larger audience - everyone from beginners to more advanced riders I see the Vegas 06 to appeal to advanced freestylers who :

- Prefers a very light feeling kite
- Likes a faster turning kite
- Likes a light feeling when unhooking
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #16 Februari 16, 2006, 04:29:06
edit2Rapporteer  
is de vegas06 nu de gamatigdere versie van de rhino6 met bow eigesgappe of zie ik het compleet verkeerd? loser
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #17 Februari 16, 2006, 04:42:45
edit2Rapporteer  
Ik had een tijdje terug een demokite van de Vegas, en de omschrijving die die gast geeft klopt bij dat demomodel.
Schijnbaar hebben ze dus het 1 en ander verandert aan de kite want wel degelijk is die stukken beter dan dat demomodel.

Bij het model dat ik heb zitten latjes bij de tips.
Je hebt wel degelijk smoode pull bij kiteloops, hoe trager je de kite zet hoe meer pull je krijgt.

Het inzetbereik van de 12m is zeer groot,  vandaag ermee gestaan met dik 25 a 26k en daarna 14 a 15k.

Dus dat verslag van ene Carlo gaat voor deze kite niet op.

Ik vindt de Vegas 6 meer een opvolger van de Rhino 5.


MakMan

Berichten: 132
Antwoord #18 Februari 16, 2006, 04:58:32
edit2Rapporteer  
Hey Arno, mooi en duidelijk verslag. Ik neig heel erg naar een Vegas06 12m toe als opvolger van mijn Vegas04 12m.
Mag ik trouwens vragen hoeveel je weegt?
En kun je wat vertellen over de low-end van de Vegas06 in vergelijking met dezelfde maat Rhino06?
Is dat nagenoeg hetzelfde? En is de low-end van de Vegas06 beter dan de Vegas05 vanwege die Cambattens?
Sake
Gast
Antwoord #19 Februari 16, 2006, 05:04:15
edit2Rapporteer  
Arno: bedankt voor je ervaring!

Dat verslag van Carlo is inderdaad van een demo/prototype.
In een latere reactie http://forums.ikiteboarding.com/forums/11146/ShowPost.aspx
zegt ie dat ie van de productie nog een demo moet krijgen en die 2 weken wil testen voordat ie een oordeel kan vellen...
I am still waiting for a demo kite that I can try for two weeks. until such time I can't comment
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #20 Februari 16, 2006, 05:26:18
edit2Rapporteer  
Dus wat wordt het Arno, Torches '06 inruilen voor de Vegas '06 of ........ Ben wel benieuwd naar jouw mening over beide kites! Verschillen / plussen-minnen!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #21 Februari 16, 2006, 05:42:13
edit2Rapporteer  
Ik weeg 81 kilo.

De overstap van een Vegas 4 of 5 naar de Rhino6 is beter.

De Rhino 6 heeft iets meer low end dan de Vegas 6.

Nee de Vegas 5 heeft meer low end dan de Vegas 6, de cambattens zorgen ervoor dat de high end goed blijft maar je toch big air en lang zweven blijft behouden.

Je kan de Vegas 6 eigenlijk niet meer vergelijken met vorige modellen North, dit is een kompleet nieuw design.

Het is natuurlijk wel vet dat je bigair met hangtime, lage bardruk, snel en licht sturen, ingehaakt of uitgehaakt dezelfde bardruk, hardcore freestyle, retehard scheuren, vet kunnen golfrijden, zeer groot inzetbereik in 1 kite hebt zitten.

Dus daarom geloof ik in dit design kites.
coolkite
Gast
Antwoord #22 Februari 16, 2006, 05:48:16
edit2Rapporteer  
Top Adje,

Wat zijn de prijzen?
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #23 Februari 16, 2006, 06:09:55
edit2Rapporteer  
Advies prijzen volgens kubus als ik het goed heb;

Vegas 06
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 5 € 699,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 7 € 779,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 9 € 869,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 10 € 949,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 12 € 999,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 14 € 1 .079,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 16 € 1 .149,00
NKB Kite Vegas (incl. bag, repairkit) 18 € 1 .199,00

Kitebar
NKB Kitebar Scepter with Lines 27m, 06 € 2 79,00
BAR includes: Bar Scepter '06, Iron Heart, Vario Cleat, Spinning Leash, Lines 27m
NKB Kitebar Scepter with Lines 20m, 06 € 2 69,00
BAR includes: Bar Scepter '06, Iron Heart, Vario Cleat, Spinning Leash, Lines 20m
NKB Kitebar 5th element with Lines 27m, 06 € 3 49,00
BAR includes: Iron Heart, Vario Cleat, 5th Element Lineset, Safety leash, 5th Element Lineset 27m
NKB Kitebar 5th element with Lines 20m, 06 € 3 39,00
BAR includes:Iron Heart, Vario Cleat, 5th Element Lineset, Safety leash, 5th Element Lineset 20m

semen

Berichten: 294
Antwoord #24 Februari 16, 2006, 06:20:00
edit2Rapporteer  
Arno, super verslag. Ook voor mij de vegas 6 echter ik bergijp uit jouw verslag dat je hem gewoon met een standaard Naish bar hebt gevaren. Geen probleem? Gebruik je de nieuwe shiftbar, welke lijnlengte.
Vindt de North bar, ook de nieuwe, nog steeds niet super dus indien mogelijk blijf ik hem lekker met een Naish bar varen.

thanks
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.