Verslag Vegas 2006 12m.

Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #25 Februari 16, 2006, 06:21:18
edit2Rapporteer  
Wel lache dat je hem op een Naish bar vliegt. Top verslag!
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #26 Februari 16, 2006, 16:52:48
edit2Rapporteer  
goed verslag hier hebben we wat aan
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #27 Februari 16, 2006, 16:57:47
edit2Rapporteer  
Ik had er dus een 20 inch met 24m lijnen opgezet.

Als je er een Naish bar op zet moet je wel je stopper of knoopje verlegen van je 5de lijn, ik bedoel dus het touw waar je je safetyleash aan vast maakt
Ik liet de bar los en dan schuift de bar op je 5e lijn touw naar boven, de Naishbar schuift te ver door waardoor de kitedoorrolt.
Dus zal je de knoop een stuk richting de bar moeten zetten.

Zoals de meeste wel weten is de Northbar een klote bar en gevaarlijk ook.
Ik hoop dat North een goede bar gaat maken, want die ze nu hebben is te gek voor woorden.

-foam laat snel los.
-depowerstrap draait in elkaar.
-als je de depowerstrap een stuk dicht heb getrokken dan bengelt er een stuk gevaarlijk los overal omheen.
-chickenloop is te klein, inhaken en uithaken is gewoon een kunst om te doen.
-zit er zand of blubber tussen dat grote rode safety ding dan is aktieveren vrijwel niet te doen.
- bij aktieveren van de rode knop is de kans dat je chickenloop blijft haken erg groot.
-teveel losse kleine onderdelen op en aan je chickenloop
-de haak die aan je safetyleash zit gaat snel kapot zodat hij open blijft staan.
-bij het loslaten van je bar is er een grote kans dat je haak van je safetyleash vastklikt achter de rand van de rode releashknop, dus de kite sleurt je mee inplaats van uit de lucht te vallen.
-de kans is groot dat je met het beetpakken van je rode safetyknop na een uitgehaakte trick je je chickenloop opent.

Dit zijn allemaal ervaringen die ik zelf heb meegemaakt en gezien hebt.
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #28 Februari 16, 2006, 20:25:31
edit2Rapporteer  
Kan niet wachten totdat ik hem in de lucht mag voelen Joepie Joepie Joepie
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #29 Februari 16, 2006, 22:32:42
edit2Rapporteer  
Als het met de wind goed blijft dan ben ik op de Slufter te vinden.

-Shockwave 12m.
-Switchblade 12m.
-Vegas 6 12m.

Heb ik dan bij me, desnoods mag je er aan hangen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #30 Februari 17, 2006, 05:06:45
edit2Rapporteer  
Desnoods.....? MISBRUIKEN DIE HANDEL!! (grinnik_kitesmiley)
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #31 Februari 17, 2006, 20:03:36
edit2Rapporteer  
Arno ik heb de vegas ook gevaren in cape town de 12 terwijl de rest met bow 9 op t water stond
en moet zeggen de depower is erg goed, heb de kite maar even getest en is erg lekkere kite een van de beste c-shaped kites 5e lijn kites,

maar dat de vegas veiliger is dan de bow is absoluut onzin terwijl ik met vegas aan t varen was voelde ik gewoon als er een dikke vlaag komt neemt ie je gewoon mee ook al laat je de bar los

het is en blijft een 5th c-shaped kite ik voelde me dus ook niet zo veilig met die kite als met een bow


en tja carlo ken hem persoonlijk en is maar een apart viguur hij vaart crossbows en is een asociale dik head
mimi-me
Gast
Antwoord #32 Februari 18, 2006, 07:44:14
edit2Rapporteer  
He Arno...Top verslag  ThumpsUp
Wat kun je vertellen over Wipika Matrix en de F-one Tribel ivm de Vegas6..
Ik twijfel dus ook erug tussen de Bow (bijvoorbeeld SS turbo diesel) en de bovengenoemde kites..
Kun jij hier een antwoord op geven ListenToMe
VictorV

Geen avatar

Berichten: 52
Antwoord #33 Februari 21, 2006, 16:38:04
edit2Rapporteer  
Arno,

Met die 12 m kon je dus gewoon raggen. Maar als je nou een 10m tot je beschikking had, zou je dan 'meer' tricks kunnen inzetten?

Waarom ik dit vraag. in het voorjaar ga ik zeker voor een VEGAS06 12m, maar ik zit er ook aan te denken om er een 10m bij te nemen. Nou weet ik dat het verschil niet echt groot is (maar enkele windknoopjes) maar het verschil is misschien nét die ene Kiteloope waarvan de landing nét iets beter gaat.

Nu heb ik een RAVEN 9m maar die gebruik ik niet veel (zelfs nu in de winter niet!) en een 14m heeft niet mijn voorkeur..

Mzzl
Victor ThumpsUp

Die-gozer-van-die-RHINO4-die-toen-zo-netjes-in-de-prikkelbosjes-lande-bij-de-Bergeend-weet-je-nog?  (grinnik_kitesmiley)

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #34 Februari 28, 2006, 16:43:20
edit2Rapporteer  
Wat vinden jullie dan van de Wipika matrix loser
Lijkt dezelfde eigenschappen te hebben alleen ...tig euries goedkoper ThumpsUp
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #35 Februari 28, 2006, 21:44:05
edit2Rapporteer  
ik heb de vegas 06 14m2 in me handen gehad.. gewoon beetje op land getest.. maar ik vind de kite erg snel sturen dat natuurlijk wel lekker voor kiteloop's enz.

maar veder vond ik het springen tegenvallen.. kon ook aan de rot wind liggen hoor.. maar meschien mag binnenkort hem op water testen

maar echt een top verslag ThumpsUp
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #36 Maart 01, 2006, 02:30:59
edit2Rapporteer  
Mime-me,

Kan je nog weinig vertellen over de kites die je opnoemt, F-one heel kort aangehangen, de Matrix helemaal nog niet.

Je keuze is heel simpel.. hard varen en springen neem je een Bow.

Hard varen, springen, loopen, uithaken, weet ik veel wat, neem je een C-kite of model Vegas 6.




slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #37 Maart 01, 2006, 02:34:59
edit2Rapporteer  
Victor,

10 hoef je niet te nemen zeker als je al een 9m hebt.

Ook vet overpowered kan je freestylen met de 12m Vegas 6.

De Vegas 6 komt het beste tot zijn recht overpowered, al zal je dat niet echt voelen aan de kite wanneer je met 6bf met de 12m op het water staat.

De low end is minder dan een andere 12m kite.

Wil je big air, one footers, boardoffs en goede low end en toch goede high end, neem je de Rhino 6.

Wil je freestylen neem je de Vegas.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #38 Maart 01, 2006, 02:42:02
edit2Rapporteer  
Ik heb nu de Vegas 6 12m zeer uitgebreid gevaren.

Het is geen big air kite, ook overpowered niet, al kan je er wel board offs mee maken.

De low end is wat minder dan met een andere 12m kite, maar de high end is best hoog, bedoel 6 a 7bf en dan de 12m op zetten zonder problemen.

De kite komt overpowered tot zijn recht, staat je kite goed afgestelt, dus goed gepowered met je bar tegen de knoop varen, dan kan je gerust uithaken zonder je depowerstrap iets verder dicht te trekken, want dan gaat de kite verder open staan en krijg je betere lift met uitgehaakte tricks, ook is de pull dan beter met loopen.

Wat ik al eerder zei, de Vegas 6 is een hardcore freestyle kite, waar je als beginner ook aan kan hangen omdat die je niet afstraft met vallen, maar hij is razend snel, dus dat is ook niks voor een beginner.
Voor de meerderheid de Rhino 6 een betere keus zijn.
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #39 Maart 01, 2006, 04:32:36
edit2Rapporteer  
Arno,

In je vorige verslagen schreef je dat de low-end van de Vegas goed was! Kom je hier nou eigenlijk op terug? Dit ten opzichte van de Raven 2 en Rhino 6 bijv?

Thx
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #40 Maart 01, 2006, 04:49:03
edit2Rapporteer  
Low end is goed genoeg, maar net niet zoals de Rhino 6 of Raven 2.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #41 Maart 01, 2006, 05:15:48
edit2Rapporteer  
Had ik al gezegd dat de Raven 2 12 een bizar goede kite is? ;-)
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #42 Maart 01, 2006, 05:18:42
edit2Rapporteer  
met zo'n foto kun je nie twijfele é;) ziet er echt deftig uit ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #43 Maart 01, 2006, 14:25:44
edit2Rapporteer  
Dan vind ik die kite op de voorgrond toch ook wel erg mooi  (grinnik_kitesmiley)
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #44 Maart 03, 2006, 22:17:39
edit2Rapporteer  
Arno,

In je vorige verslagen schreef je dat de low-end van de Vegas goed was! Kom je hier nou eigenlijk op terug? Dit ten opzichte van de Raven 2 en Rhino 6 bijv?

Thx


Rippey, blij jij nu maar lekker bij de Vegas, anders houden we deze zomer onze kites niet meer uit elkaar  (grinnik_kitesmiley)
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #45 Maart 04, 2006, 16:20:19
edit2Rapporteer  
iemand anders wel die aan een vergelijkbare kite heeft gehangen zoals de F-one en/of Matrix

Mime-me,

Kan je nog weinig vertellen over de kites die je opnoemt, F-one heel kort aangehangen, de Matrix helemaal nog niet.

Je keuze is heel simpel.. hard varen en springen neem je een Bow.

Hard varen, springen, loopen, uithaken, weet ik veel wat, neem je een C-kite of model Vegas 6.





Thomas77
Gast
Antwoord #46 Maart 04, 2006, 22:43:44
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik heb je verslag gelezen en ik wil nu ook een vegas06 kopen.
Zou je me kunnen adviseren over de maten?

Ikzelf weeg 80 kg en mijn vriendin 60 kg. We hebben beiden dezelfde boards (130x35).
Graag willen we vanaf zo'n 12-13 knopen kunnen varen.

Ik zat zelf te denken aan een 14 voor mij en een 10 voor mijn vriendin.
Is 14 en 10 een goede keuze? Komen de maten overeen met onze wens om beiden vanaf 12 knopen te kunnen varen? Of moet mijn vriendin voor 12 knopen low-end toch de Vegas06-12m kopen?

Als het harder gaat waaien en ik raak overpowered op de 14, is dan de overstap naar de 10 een goede?

thanx!
Thomas
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #47 Maart 05, 2006, 02:11:03
edit2Rapporteer  
Prima setje Thomas.
janjo
Gast
Antwoord #48 Maart 06, 2006, 16:06:57
edit2Rapporteer  
Hey Gozer

Bedankt voor je verslag van da Vegas hier kunne we iets mee.
 ThumpsUp
Nazzel Jan.
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #49 Mei 29, 2006, 19:17:31
edit2Rapporteer  
we zijn nu een paar maanden verder en heeft de bar, naar jullie mening, nog steeds dezelfde nadelen als toen?

Ik had er dus een 20 inch met 24m lijnen opgezet.

Als je er een Naish bar op zet moet je wel je stopper of knoopje verlegen van je 5de lijn, ik bedoel dus het touw waar je je safetyleash aan vast maakt
Ik liet de bar los en dan schuift de bar op je 5e lijn touw naar boven, de Naishbar schuift te ver door waardoor de kitedoorrolt.
Dus zal je de knoop een stuk richting de bar moeten zetten.

Zoals de meeste wel weten is de Northbar een klote bar en gevaarlijk ook.
Ik hoop dat North een goede bar gaat maken, want die ze nu hebben is te gek voor woorden.

-foam laat snel los.
-depowerstrap draait in elkaar.
-als je de depowerstrap een stuk dicht heb getrokken dan bengelt er een stuk gevaarlijk los overal omheen.
-chickenloop is te klein, inhaken en uithaken is gewoon een kunst om te doen.
-zit er zand of blubber tussen dat grote rode safety ding dan is aktieveren vrijwel niet te doen.
- bij aktieveren van de rode knop is de kans dat je chickenloop blijft haken erg groot.
-teveel losse kleine onderdelen op en aan je chickenloop
-de haak die aan je safetyleash zit gaat snel kapot zodat hij open blijft staan.
-bij het loslaten van je bar is er een grote kans dat je haak van je safetyleash vastklikt achter de rand van de rode releashknop, dus de kite sleurt je mee inplaats van uit de lucht te vallen.
-de kans is groot dat je met het beetpakken van je rode safetyknop na een uitgehaakte trick je je chickenloop opent.

Dit zijn allemaal ervaringen die ik zelf heb meegemaakt en gezien hebt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.