|
kitertjuh
|
12 is wel goede maat.
of als je 2 kites wilt 10 14
|
|
|
s.sander
Logs: 0 | 16 uur
|
10 en 14 zou ik ook kiezen, en die heb ik toevallig net in de aanbieding zie 2dehands 10 en 14 best nemesis 2005 compleet grtzz sander
|
|
|
|
met 75 kg zijn 16, 12 en 8 de maten. voor windkracht 4 heb je een 16 nodig. tenzij je voor een bow gaat natuurlijk.
|
|
|
|
kitertjuh
|
je kunt met 2 bows heel wat windrange afdekken.
voor een beginner is een bow wle ideaal. maar wat denk je later te gaan doen. dikke kiteloops of gewoon lekker springen HOOG en oldskool.
Sicke kiteloops is op ditmoment nog de c-shape. en lekker cruisen en springen is op ditmoment bow
|
|
|
robinbrink
Gast
|
Wat wordt er nu voor mij aangeraden? Welke kite en welke maat? Bedankt allemaal!!
|
|
|
Sake
Gast
|
je kunt met 2 bows heel wat windrange afdekken.
voor een beginner is een bow wle ideaal. maar wat denk je later te gaan doen. dikke kiteloops of gewoon lekker springen HOOG en oldskool.
Sicke kiteloops is op ditmoment nog de c-shape. en lekker cruisen en springen is op ditmoment bow En om het makkelijker te maken heb je verschillende bows en de nieuwe hybrids van F-one/North etc
|
|
|
|
welkom in de kite jungle!
|
|
|
robinbrink
Gast
|
Is het logisch dat ik nu ga flippen? En het allemaal ff niet meer helemaal snap? Welke kite en welke maat zou goed voor mij, als beginner zijn?
|
|
|
|
een 16m medium aspect ratio zoals North Vegas, Naish V4, Torch....enz
|
|
|
robinbrink
Gast
|
Voor 4bft en meer?
|
|
|
FLOF
|
Begin maar eens met een 12 en een 15/16. Kun je Bft 4 en 5 varen. Prima om mee te beginnen. Met een 10 kun je met nog meer wind het water op, maar of je dat al wil.... 12 is voor jou denk ik meest ideale maat om mee te beginnen, bij iets minder wind een 15/16.
Koop 2e hands tubes uit 2005. Ben je voordeliger af. Gaan nog makkelijk wat jaren mee, stap je in 2008 over op high performance.
sim-pel
Zoek ff op 2e hands deel, vind je van alles.
|
|
|
kitertjuh
|
kijk eerst goed rond op de sites. dan weet je een beetje wat alles is. NEEM DAN LES!!!!!!!!! en dan heb je misschien al een beetje het gevoel/idee wat je ongeveer wilt. en daaruit kun je dan gaan kijken welke kite bij jij zou kunnen passen.
12 is denk wel de beste maat voor 1 kite.
|
|
|
robinbrink
Gast
|
Ik wil new school gaan varen! Ik heb al een les gehad.
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
ik weeg ook 75kg en ik gebruik het meest een 12m2 dus.. ik zou voor 12m2 gaan
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Leer eerst nou maar eens goed varen en je eerste sprongetjes maken, dan ben je alweer een jaartje verder. De maten c-kites die je het beste kan gaan varen met jou gewicht: 1 kite,12m 2 kites 14+10 en 3 kites 16,12,8.
|
|
|
slingshot {Thomas}
|
Leer eerst nou maar eens goed varen en je eerste sprongetjes maken, dan ben je alweer een jaartje verder. De maten c-kites die je het beste kan gaan varen met jou gewicht: 1 kite,12m 2 kites 14+10 en 3 kites 16,12,8. mijn mening is als je 3 kites wil een 9, 12 en 16m2 en bij 2kites een 12 en een 16m2 doe ik nu ook dus.. maar goed veel verschil zou niet tussen zitten p.s. ik kan met een 9,12 en 16m2 van windkracht 3bft. t/m 6/7bft. varen
|
|
|
Pauls de boskabouter
Gast
|
12 METER...
|
|
|
|
Emiel
|
als je vette newschool wilt gaan doen moet je eens even kijken naar de liquid force M80. ik heb hem nu tijdelijk en hij is lekker rustig en stabiel maar als je even flink afzet knal je door de lucht als een dolle! een 12 meter is prima voor jou www.liquidforcekites.comhier van zondag in italie:
|
|
|
robinbrink
Gast
|
Prijzen hiervan??
|
|
|
Emiel
|
hij is 1200 euro compleet met bar en lijnen. hij is te koop in april. www.liquidforcekites.com bij mij kan je em al wel testen als je wilt. 06-24198815
|
|
|
buur@work
Gast
|
Of de F-one Impact ... ook een dikkke vette NEWSCHOOL kite... +- 1200 euro
|
|
|