Best Waroo ervaringen

Arjen

Berichten: 435
Maart 02, 2006, 21:12:31
edit2Rapporteer  
Woensdag twee Waroo's binnen gekregen. De 7m en de 12m. Vandaag eventjes mee gevliegerd op het Bloemendaalse strand. Was erg benieuwd naar de depower en het herstarten. Het waaide gemiddeld 22 knopen. Eerst de 12m opgepompt. Even wennen aan alle touwen die over de vlieger lopen. Bar klaar gemaakt en omhoog dat ding.

Je hebt al heel snel het gevoel dat je de vlieger helemaal onder controle hebt. Ik kon gemakkelijk achteruit tegen de wind in lopen. Trek je de bar naar je toe zodat de vlieger gepowered staat wordt achteruit lopen een stuk moelijker.

Laat je de bar los gaat alle druk uit de vlieger. Hij wacht even en zakt daarna na de rand vand het windvenster. Hij blijft op z'n zijkant dansen totdat je de bar weer pakt en gaat vervolgens weer de lucht in. Super!!

De kite stuurt snel. Sneller dan mijn Airush lift 12m. Hij hangt zeer stabiel in de lucht. Ben benieuwd wat ik er van vind als ik er voor het eerst mee vaar.

Daarna heeft m'n vriendin de 7m geprobeerd. Ze is 1.63 lang en weegt 56 kilo. Zij had ook volledige controle over de vlieger.

We hebben beide een goede eerste impressie gekregen van de Waroo. Dit weekeind ga ik hem uitproberen op het water. Ik laat jullie weten wat ik er van vindt.

Hier nog een paar foto's

Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #1 Maart 02, 2006, 22:14:41
edit2Rapporteer  
Heerlijke kites  Joepie
MasterWurm

Berichten: 185
Antwoord #2 Maart 02, 2006, 22:18:14
edit2Rapporteer  
Kan niet wachten op die van mij!
larssmits
Gast
Antwoord #3 Maart 02, 2006, 23:19:26
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag me waroo 7 in een weiland gevlogen, hij is echt TOP!!!
Ook al was het heel vlagerig hij bleef heel stabiel in de lucht hangen. Als ik hem boven me had en de bar aantrok ging ik de lucht in, en wanneer ik depowerde kon ik met gemak achteruit renne.

Hij is gewoon top afgewerkt en aan alles is gedacht!!!
Ik heb geen spijt van de aankoop

straks zal ik wel fotos posten.
Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #4 Maart 02, 2006, 23:19:39
edit2Rapporteer  
Wat voor bar zit er nou bij, en hoe werkt het safety systeem.
arie
Gast
Antwoord #5 Maart 02, 2006, 23:28:27
edit2Rapporteer  
en kan je wel bij de de - powerstrap? javascript:void(0);
Roll Eyes
larssmits
Gast
Antwoord #6 Maart 02, 2006, 23:42:49
edit2Rapporteer  
Als je de bar loslaat dan depowerd hij helemaal en heeft geen kracht meer, is eigenlijk al voldoende safety.
Als je chickenloop released hangt hij aan de bijgeleverde leash (die bevestigd is aan 1 van de stuurlijnen aan de "oh shit" handles.

Bij de depowerstrap is ook goed te komen.


Hoe zou dat toch komen dat het vlagerig was loser  Maar hij bleef goed en stabiel vliegen  ThumpsUp




tip




beetje onduidelijke foto, maar dat touwtje wat daar zit is om te voorkomen dat de lijnen/bridle aan de struts blijven hangen, echt goed over nagedacht!


bevestigingspunt van de bridle, echt mooi afgewerkt.

Bar:

Bar



depowerstrap
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #7 Maart 02, 2006, 23:47:49
edit2Rapporteer  
Je krijgt er deze bar bij. De kite heeft eigenlijk een dubbele safety:

1 Je duwt de bar van je af en je hebt 100% depower

2 Je releashed je kite bij de chickenloop en terwijl je of aan de leash vast zit of terwijl je aan de O-shit handel trekt
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #8 Maart 03, 2006, 00:00:22
edit2Rapporteer  
Best is ook de enige en eerste die de leash standaard bij levert!!!!
Bij Cab was en is deze optioneel en moet je ook nog eens dokken!!
Ze hebben goed naar de klantjes geluisterd bij Best ThumpsUp
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #9 Maart 03, 2006, 00:08:11
edit2Rapporteer  
beetje zonde een polsleash lijkt me niet echt super chilll
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #10 Maart 03, 2006, 00:12:17
edit2Rapporteer  
Ach je kan 'm ook om  je nek doen  schater
posty

Berichten: 2454
Antwoord #11 Maart 03, 2006, 00:20:47
edit2Rapporteer  
niet zo handig met roteren....

misschien iets te fabriceren aan de powerlijn vast a la 5e lijn door de bar
larssmits
Gast
Antwoord #12 Maart 03, 2006, 00:23:00
edit2Rapporteer  
Leash heb je ook niet nodig, is alleen maar een mooi extraatje!
je kan hem prima zonder vliegen, heb je ook al safety genoeg door de depower. En oh shit handles. Wil je extra safe zijn, hang je die leash er aan.
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #13 Maart 03, 2006, 00:30:53
edit2Rapporteer  
Best is ook de enige en eerste die de leash standaard bij levert!!!!
Bij Cab was en is deze optioneel en moet je ook nog eens dokken!!
Ze hebben goed naar de klantjes geluisterd bij Best ThumpsUp

Bij de Halo word een Leash ook standaard geleverd!
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #14 Maart 03, 2006, 01:10:24
edit2Rapporteer  
niet zo handig met roteren....

misschien iets te fabriceren aan de powerlijn vast a la 5e lijn door de bar
Dat is heel simpel te maken !
Op de depowerloop zit een metalen ringetje.
Polsbandje los halen dat is alleen voor beginners, roestvrijstalen clipje halen bij de ijzerwarenhandel en zo de depowerloop verbinden met je harnas.Of je handlepass leash eraan hangen.
Ben je klaar , je kite depowered bij loslaten 100% en je raakt hem niet kwijt.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #15 Maart 03, 2006, 01:55:28
edit2Rapporteer  
Kennen julie dat akkefietje met Claudia nog? Xbow depowerde niet bij het loslaten van de bar, maar sleurde haar als een propeller er achteraan. Kite moest gedist worden. Hier had een leash als extra safety wel uitkomst geboden. De leash is optioneel bij Cab en je moet er nog voor dokken ook, boven op de prijs die ze ervoor vragen. Die dingen horen gewoon standaard bij de set geleverd te worden.
Niet dat ik deze ga gebruiken, maar als je veiligheid predikt zorg dan dat ook alle veiligheids asseccoires in de package zit voor die prijs.

Van het weekend ziet er goed uit dus kan gelijk mijn verse 9 gaan gebruiken Joepie
Verstelbare Slingystopper erop en de set is helemaal af.

Package ziet er erg netjes uit, kite staat er strak bij en vaart ook erg strak. En.......eindelijk eens wat normalere prijzen voor een topprodukt ThumpsUp   Ik weet in ieder geval dat ik hier erg veel fun aan ga beleven voor een meer dan schappelijke prijs ThumpsUp
brutus1

Berichten: 198
Antwoord #16 Maart 03, 2006, 02:53:27
edit2Rapporteer  
De safetyleash aan een stuurlijn is echt een farce KiteDemon en zal eerder hinder dan safety opleveren, wat wel werkt is als je hem aan een depowerlijn haakt, waar de Cabrinha's wél op voorbereid zijn en waarom zou je er een leash bij leveren die 99 van de 100 kiters er als eerste af zouden gooien? De Hp-leash die de meesten aan de chickenloop hangen zal in de meeste gevallen voldoen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 Maart 03, 2006, 03:15:56
edit2Rapporteer  
De safetyleash aan een stuurlijn is echt een farce KiteDemon en zal eerder hinder dan safety opleveren, wat wel werkt is als je hem aan een depowerlijn haakt, waar de Cabrinha's wél op voorbereid zijn en waarom zou je er een leash bij leveren die 99 van de 100 kiters er als eerste af zouden gooien? De Hp-leash die de meesten aan de chickenloop hangen zal in de meeste gevallen voldoen.

Voor newbees in de sport is zo'n leash dus wel een must om veilig te varen. En niemand zit te wachten op een runaway kite.
Maar ben het met je eens dat het ondingen zijn bij rotaties, en idd zullen de ervaren kiters het niet gebruiken. Maar Cab predikt veiligheid dus laat ze op zijn minst dan ook consequent zijn met de accessoires die ze bij hun veilige produkt leveren. Die leash is peanuts voor de prijs die je voor een Xbow neertelt.
Het verbaaste mij eigenlijk dat Best die dingen er wel bij had gestopt.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #18 Maart 03, 2006, 04:51:53
edit2Rapporteer  
Hey kitedemon, waar heb jij je 9 besteld? En hebben ze er daar nog 1??
semen

Berichten: 294
Antwoord #19 Maart 03, 2006, 05:29:36
edit2Rapporteer  
Hoe werkt je 100% safety met een stopperbal, of kun je hem ook door die slingshot stopper heenduwen??
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #20 Maart 03, 2006, 05:39:07
edit2Rapporteer  
Papa, stuur ff een mailtje naar info@surf-n-soul.nl

@Semen, Je kan niet door de stopper duwen. Je kiest ervoor om tegen de stopper aan te rijden. Wel kan je tijdens het varen de stopper verstellen, en bv helemaal naar boven schuiven, voor de mogelijjkheid om 100% te depoweren.
Sake
Gast
Antwoord #21 Maart 03, 2006, 05:46:56
edit2Rapporteer  
Best is ook de enige en eerste die de leash standaard bij levert!!!!
Bij Cab was en is deze optioneel en moet je ook nog eens dokken!!
Ze hebben goed naar de klantjes geluisterd bij Best  ThumpsUp


Nagenoeg iedereen behalve Cabrinha levert een leash bij z'n Bows en ineens is het SUPER dat Best er een leash bij doet. En deze op een stuurlijn is een farce. Die doe je er gelijk af of verzint een alternatief.
Eigenlijk wel raar: anno 2006 geen spinning leash.

En over de leash op bows
Onderstaande verhaal op http://www.kitecity.de leverde al verhitte discussie op. Op o.a. kitesurfing-kiel.de.
07/02 2006
Bow-Kites müssen nach Lee

In Frankreich, so hat kürzlich der F.One-Chef Raphael Salles mitgeteilt, werden die Bow-Kiter, die ohne Safetyleash unterwegs sind, nach Lee komplimentiert. Wer sich ohne Safetyleash in Luv anderer Kiter aufhalte, müsse mit handgreiflichen Auseinandersetzungen rechnen.
Das KITE Magazin schrieb im Test des Cabrinha Switchblade:
"Unbedingt im Shop eine Safetyleash dazukaufen. Der Switchblade wird serienmäßig ohne Leash geliefert und entspricht deshalb nicht den Sicherheitsstandards."

Diese Wahrheit ist in Frankreich inzwischen in konkrete Verhaltensweisen umgesetzt worden: Bow-Kiter ohne Safety werden aufgefordert, nur noch in Lee anderer Kiter zu fahren. Grund: Wenn ein Bow-Kiter ohne Safety das Quickrelease betätigt, fliegt der Schirm herrenlos übers Wasser und kann dort viel Schaden anrichten.
Die Bow-Kite-Hersteller argumentieren dagegen mit der schnellen und vollständigen Depower der Bow-Kites: Wenn man die Bar an einem Bow-Kite loslässt, schießt sie bis zum Trimmer nach oben. Der Kite verändert seinen Anstellwinkel blitzartig, so dass er ohne Kraft am Windfensterrand aufs Wasser fällt. Totel Depower nennt das Cabrinha. Wenn man nun – was technisch überhaupt kein Aufwand ist, an einer Depowerleine über dem Trimmer eine Safetyleash einhängt und mit dem Chickenloop unterhalt des Quickreleases verbindet, kann der Schirm nach dem Auslösen nicht mehr wegfliegen.  Aber, so Cabrinha, der Schirm könne wegen der Waageleinen an der Fronttube nicht vollständig auswehen und beginne deshalb zu rotieren und entwickle so noch möglicherweise unangenehme Rest-Power.
Es gibt allerdings Situationen, in denen die Total Depower auch nicht weiterhilft:
Wenn der Kiter ohne Absicht sein Quickrelease auslöst 
wenn das Quickrelease eine Fehlauslösung hat dann fliegt ein Schirm ohne Safetyleash herrenlos durch die Gegend. Auch die gefährlichen Leinen-Verwickler zweier Unfallgegner sind ohne Safetyleash unkalkulierbar. Das KITE Mag hat es auf dem Wasser getestet: Ein Bow-Kite ohne Safety und ein C-Kite mit Safety hatten sich verflochten. Beide Piloten betätigten das Quickrelease. Die Bar des Bow-Kites schoß herrenlos nach oben und blieb in den  C-Kite-Leinen hängen. Der Ruck war so groß, dass der C-Kiter an seiner Safetyleash mehrere Meter mitgerissen wurde, während der Bow-Kiter – völlig losgelöst – das Geschehen aus sicherer Distanz betrachtete.
Deshalb liefert Slingshot am Turbodiesel und Airush am Halo Safetyleashes mit. Auch F.One bietet an dem Bow-ähnlichen Tribal eine gut funktioniernde Safety an (allerdings hat dieser Kite keine Waageleinen, wird deshalb auch nicht rotieren).

In Frankreich, wo man mit gallischem Temperament Konflikte auch mal nonverbal austrägt, “bekommt man inzwischen eins auf die Nase”, wenn man in Luv ohne Safetyleash kitet. Dieser Konflikt könnte sich auch in Deutschland fortsetzen – nicht nur wegen ängstlicher Mit-Kiter, sondern auch mit den Behörden.
semen

Berichten: 294
Antwoord #22 Maart 03, 2006, 06:27:07
edit2Rapporteer  
@kitedemon  Check

Maar wat is dan je safety als je met stopper vaart. Ik heb nog geen goede spinning leash gezien anders dan de 5 th element. Gebruik je dan een leash aan je chikenloop? 100 % depower ben je dan echter kwijt, of mis ik iets.



KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #23 Maart 03, 2006, 15:33:59
edit2Rapporteer  
Sake, niet dat ik die leash ga gebruiken maar er wordt wel degelijk naar de markt geluisterd bij Best. Punt is dat je gruwelijk veel geld voor een Cab neertelt en dan optioneel een leash aanbiedt. Dokken dus als je gebruik wilt maken van de optie.

Semen, als je tegen de stopper aanrijd dan is je QR je enige safety maar ben je wel je kite kwijt als je geen leash gebruikt. Maar het is een keuze die je maakt als je je kite toch altijd gepowerd wilt houden. Maar je kan letterlijk in een handomdraai, tijdens het varen de stopper helemaal naar boven schuiven voor alle safety.
Niet aan te raden voor beginners en minder ervaren kiters BTW.
In feite is het rijden tegen een stopper niet anders dan dat we gewend zijn met onze C-shapes. Alleen heb je nu de mogelijkheid om 100% depower in te schakelen tijdens het varen of de stopper te tunen op de condities.
larssmits
Gast
Antwoord #24 Maart 03, 2006, 15:43:42
edit2Rapporteer  
edit: hp leash is beste
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.