Best Waroo ervaringen

www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #25 Maart 03, 2006, 16:25:06
edit2Rapporteer  
Een leash is wel een must voor iedereen.Verhaal van Sake kan ik me veel bij voorstellen
Ook (juist) voor gevorderde riders, doe je iets unhooked wordt de bar uit je hand gerukt..weg kite..en mogelijk een gevaarlijke situatie voor een ander...

Gewoon een handlepass leash eraan hangen of de leash van best verbouwen met een extra klipje ipv de polsband en de depowerloop die daar standaard een rinmgetje voor heeft verbinden met je harnass.

Kun je spinnen tot je dol bent...en handlepasses oefenen tot je armen 2 x zo lang zijn.

svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #26 Maart 03, 2006, 22:13:26
edit2Rapporteer  
Bij de Airush Halo zit standaard een pols leash en een spinning leash.
Heb zelf ook Best gevaren in 2004 en je ziet gewoon dat de kwaliteit van de Airush/Naish zoveel beter is!! En daarbij is de Halo niet veel duurder dan de Waroo, de Halo 10 kan ik voor 100 euro meer krijgen vergeleken met de Waroo 9.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #27 Maart 03, 2006, 22:24:25
edit2Rapporteer  
Wie zegt dat de Halo beter is dan de Waroo?

ik denk het namelijk niet !
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #28 Maart 03, 2006, 22:41:43
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn Best waroo's binnen 2x 9 meter (eentje voor kameraad)

Foto's volgens nog ze zien er ieg vgoed uit.
Ik vind ze kwalitief nergens voor onder doen op het eertse oog. (Zeker niet voor een switchblade)
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #29 Maart 03, 2006, 23:37:53
edit2Rapporteer  
Sven, vaar ze gewoon back to back, en voel het verschil.
Wat kwaliteit betreft kan je geen vergelijking meer trekken met 2004!!
Ben zelf nooit Bestfan geweest en vaar al 6 jaar alleen maar Naish, maar Best heeft deze keer een topprodukt in de markt gezet, en ze maken deze keer waar wat ze over de Waroo gillen.
Op dit moment is er geen fabrikant die kan tippen aan de value for money die best levert met de Waroo.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #30 Maart 03, 2006, 23:41:19
edit2Rapporteer  
Van harte gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je blij bent.
Maar eh, foto's hebben we nu wel genoeg gezien hoor.
Kan em ongeveer wel dromen nu.... (hangloose_kitesmiley)
larssmits
Gast
Antwoord #31 Maart 03, 2006, 23:43:43
edit2Rapporteer  
ga je heel veel plezier van hebben!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #32 Maart 03, 2006, 23:44:18
edit2Rapporteer  
Hey Martijn,

Toch voor de Waroo gegaan zie ik, ondanks dat je ook een Shockwave voor een hele bizarre prijs kon krijgen. Goede keus!!! Je gaat er erg veel plezier aan beleven!
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #33 Maart 04, 2006, 00:16:19
edit2Rapporteer  
klopt, de bardruk gaf toch de doorslag. Daarnaast maakt iederen elkaar lekker gek over de kwaliteiten van deze kite dus doe ik maar mee. Maar binnenkort gaat ie in de lucht en dan weten we het........
Bij deze kites ging er ook nog '' iets'' van de prijs af en geloof me toen werd de SW pas echt duur in aanschaf........
Dus gezamelijk kopen levert toch nog iets op..(in DE dan en meer dan 25 kites)

Mzzls
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #34 Maart 04, 2006, 02:26:58
edit2Rapporteer  
Kitedemon, mijn Halo 14 en 10 heb ik nog niet gevaren het is met wat te koud maar ik ga morgen de kite op het strand testen.

Vorig jaar heb ik met de CB 12 en Sonic 11 gevaren en op de CB voelde ik mij veel sneller thuis.
De Sonic had veel te weinig bardruk, zo licht daardoor kreeg ik weinig feedback van de bar.
De Waroo schijnt op de Sonic te lijken lees ik in een aantal testen maar dat moet ik zelf eens proberen. Bardruk van de Crossbow vond ik op zich niet zo'n probleem maar ik ben een sterke jongen (hangloose_kitesmiley)

Ik heb hier een test liggen van kite-boarding.de en daar komt de Sonic een stuk slechter uit de test vergeleken met de andere bows. Vooral de high-en, low-end en depower vallen tegen.
Maja eerst maar eens zelf ervaren de Waroo.

Kitedemon welke bows heb jij allemaal gevaren? Heb je de Halo al gevaren?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #35 Maart 04, 2006, 03:17:05
edit2Rapporteer  
Mijn enige vergelijkingsmateriaal met bow/SLE's, is Xbow 9 versus Waroo 9. En dat is een wereld van verschil. Ik vaar verder Raven2 12 en 16. Met Xbow in het ene uiterste, en Raven in het andere uiterste, vind ik het gevoel en de handling van de Waroo, dichter bij de Raven liggen. Dat is wat het voor mij juist aantrekkelijk maakt.
Het blijft hoe dan ook een kwestie van smaak. De Waroo is ontworpen om zoveel mogelijk het gevoel van een C-shaped te benaderen. Maar het is een feit dat bij iedereen die de Waroo heeft gevaren, deze wel in de smaak valt, voor een bow/SLE. Dit gaat uitsluitend over de 9, binnenkort ga ik de 12 met mijn 12 Raven2 vergelijken. Maar ik ben bang dat een 12 Waroo niet op kan tegen een Raven2 12 in het juiste windbereik, voor mij.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #36 Maart 04, 2006, 03:29:38
edit2Rapporteer  
He Kitedemon,

Wat kun je zeggen over het hoogte lopen en het mogelijk (binnenste buiten klappen van de kite)... schater
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 Maart 04, 2006, 05:18:48
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd ThumpsUp
Stuur nog eens een foto (grinnik_kitesmiley)Ik kan er geen genoeg van krijgen Joepie
Ik wil waarschijnlijk de 14m gaan bestellen YeSS
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #38 Maart 05, 2006, 00:16:32
edit2Rapporteer  
Vandaag ff op het strand gespeeld met mijn verse 9 en alles ziet er er erg netjes uit ThumpsUp
De produktiebar is top. Beetje half vierkantgevormde bar, die erg lekker in de hand ligt. De strap is ook aangepast en functioneert erg goed (wel een beetje spanning op de frontlines houden als je de strap gaat gebruiken). Ik mis nog steeds een functionele stopper maar dat is binnenkort opgelost met een Slingystopper. Handig ringetje aan de depowerloop waar je je leash aan kan bevestigen. Gekleurde lijnen, links en rechts een "Oh shit" lusje en plenty mogelijkheden op de leaderlines en aan de kite, om alles helemaal te tunen en aan te passen aan de condities en persoonlijke wensen.
Ik pomp mijn kites altijd rocksolid op en ook de Waroo kan veel druk in de tubes hebben. Jammer van dat minuscule pompje wat ze erbij leveren, maar voor het geld wat je ervoor neertelt, kan ik daar mee leven.
De kite zelf is gewoon erg degelijk en netjes in elkaar gezet.
Ik ga geen vergelijking maken met mijn Ravens wat kwaliteit betreft, want aan de Naishkwaliteit kunnen maar weinig fabrikanten tippen...ook sommige andere A-merken niet. Maar een Naish is wel bijna 2 x zo duur als een Best.
Al met al krijg je heel veel kite voor je geld met de Waroo ThumpsUp en de Waroo vliegt gewoon top voor een SLE.

Er stond een windje rond de 15 knopen...en beetje op en af, maar de lowendcapaciteit was weer duidelijk merkbaar. Nu 30 knoopjes en los met dat apparaat.
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #39 Maart 05, 2006, 00:50:56
edit2Rapporteer  
Gewoon een handlepass leash eraan hangen of de leash van best verbouwen met een extra klipje ipv de polsband en de depowerloop die daar standaard een rinmgetje voor heeft verbinden met je harnass

Als ik het goed ziet released de best chickenloop ONDER dat HP-leash ring. Het probleem is dat je dan, als je in de shit komt en een HP-leash gebruikt, twee keer moet releasen: Eerst de chickenloop en dan ook nog je leash, die volgens mij geen QR heeft. Toch nog erg link, als je het mij vraagt.
Jammer dat er niet een chickenloop op zit die boven de loop released, zodat je als je aan de QR trekt zowel de loop als de leash loskoppeld.
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #40 Maart 05, 2006, 01:51:02
edit2Rapporteer  
Gewoon een handlepass leash eraan hangen of de leash van best verbouwen met een extra klipje ipv de polsband en de depowerloop die daar standaard een rinmgetje voor heeft verbinden met je harnass

Als ik het goed ziet released de best chickenloop ONDER dat HP-leash ring. Het probleem is dat je dan, als je in de shit komt en een HP-leash gebruikt, twee keer moet releasen: Eerst de chickenloop en dan ook nog je leash, die volgens mij geen QR heeft. Toch nog erg link, als je het mij vraagt.
Jammer dat er niet een chickenloop op zit die boven de loop released, zodat je als je aan de QR trekt zowel de loop als de leash loskoppeld.
Snap het probleem niet ?
als je aan je quick release van de chicken loop trekt, hangt je kite gedepowered aan de handlepass leash , wil je er helemaal van los dan ontkoppel je de handlepass leash.
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #41 Maart 05, 2006, 01:58:49
edit2Rapporteer  
ik dacht dat de depowerline van de chickenloop werd gereleased en die ring gewoon aan de chickenloop zit..., dan zie ik geen probleem hoor! of heb ik het mis?
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #42 Maart 05, 2006, 01:59:54
edit2Rapporteer  
Het probleem is dat je je CL pas zal releasen als er iets fout is. Normaal zal je gewoon de bar van je af duwen, maar als het echt mis gaat (bv. omdat de bridle om je kite zit of een lijn breekt en je kite vol gepowerd gaat lopen, of zo), heeft de CL releasen dus geen zin meer, omdat de kite dan vol gepowerd aan je HP-leash gaat hangen.
larssmits
Gast
Antwoord #43 Maart 05, 2006, 04:04:57
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag met me 12 en 7 gevlogen, echt topdingen.
Heel stabiel, en veel depower en vliegt als c kite.

Bij de 12 en groter zit trouwens een grote pomp. Dat kleine pompje wat ik bij me 7 kreeg heb ik nu als reserve pomp, altijd handig.

kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #44 Maart 05, 2006, 19:04:44
edit2Rapporteer  
als je het zo ziet en hoort is het allemaal TOP.
moet hem binnekort maar snel gaan testen dus.
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #45 Maart 06, 2006, 01:49:44
edit2Rapporteer  
Gisteren en vandaag met Arjen naar wijk aan zee geweest. Ik gisteren met aero II 14 en vandaag met aero II 12. Arjen had zijn nieuwe waroo 12.
Arjen kreeg het gisteren voor elkaar, voordat hij kon beginnen, zijn trapeze te slopen. Hierdoor had ik de eer om de eerste meters met de waroo te maken. Ik had daarvoor met de 14 op het water gestaan en had daarmee net genoeg wind. Een aantal dingen vielen me op: hij stuurt snel (sneller dan mijn 12), vlagen heb je geen last meer van, vlieger trekt voornamelijk naar voren, waardoor je board plat kan houden, waardoor je erg snel kan gaan. Wat me ook opviel is hoe makkelijk je hoogte kan lopen. Wat me echter het meeste opviel was de ondergrens! Aan het eind van de dag sukkelde de toch al niet denderende wind in, waardoor ik de uiterste ondergrens kon bepalen (dat je net hoogte kan lopen), dit was: 13 knopen (ik weeg 90 kilo).
Vandaag het water weer op. Arjen (90 kilo) eindelijk met een geleende trapeze van mij met zijn waroo het water op. Ik met met 12 aero II. Goede wind gemiddeld 20-23 knopen, vlagen 26-28. Lekker gevaren tot 14.00. Kwam er opeens een bui, die ons verraste. Gemiddelde wind 27 knopen, vlagen 36. Ik totaal overpowered, met de hulp van twee voorbijgangers aan de grond gebleven en aero II kunnen landen (ik houd hem normaal tot max. 24 knopen, vlagen 30). Arjen met zijn waroo 12 nog volleding in controle. Hij vertelde wel later dat het niet meer comfortabel was, maar toch, het kon nog. Daarmee kan een eerste eerlijke schatting van de ondergrens en bovengrens van de waroo 12 worden gegeven voor iemand van 90 kilo: 13-27 knopen (gemiddelde wind).  Aardig relaxed voor een 12, al zeg ik het zelf.
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #46 Maart 06, 2006, 01:52:40
edit2Rapporteer  
dat is best netjes voor een kite  ThumpsUp

met men 14 kan ik net wel/net niet meer varen rond de 12 knopen
Joren

Berichten: 664
Antwoord #47 Maart 06, 2006, 01:53:28
edit2Rapporteer  
Dude, post alsjeblieft al je waroo verslagen in een ander waroo topic, en maak nou niet voor elk verslag een nieuw topic aan, wordt er gek van, net als meer mensen hier denk ik!
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #48 Maart 06, 2006, 01:55:42
edit2Rapporteer  
Excuses, wist niet dat het irritaties begint op te wekken. Ik heb er zelf geen 1 en ben erg tevreden met Naish. Wou alleen een eerlijke range geven.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #49 Maart 06, 2006, 02:14:31
edit2Rapporteer  
Dude, post alsjeblieft al je waroo verslagen in een ander waroo topic, en maak nou niet voor elk verslag een nieuw topic aan, wordt er gek van, net als meer mensen hier denk ik!

Je bent niet veplicht het te lezen en je bent ook niet verplicht te reageren......


Ik wil er wel aan toevoegen dat ik vandaag ook de 12 in mijn handen heb gehad, en het is zeker een hele lekkere kite voor een SLE met een giga bereik en uitstekende handling.
Maar persoonlijk kies ik liever voor mijn 12 Raven2 in het juiste windbereik. Boven de 20-23 knopen schakel ik over op een waroo 9.
Er is één ding wat elke SLE mist.......en dat is boost bij take-off!!! Niet dat je niet hoog en ver gaat als het poeiert, maar juist die explosieve kracht die je van het water rukt als je je board hard aankant, maakt een highperformance C-shaped zo aantrekkelijk.
Voor de rest is de Waroo weer een stap verder in de bow/SLE ontwikkeling.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.