brutus1
|
Waaroo??? Nou, daaroooo!
|
|
|
Buur
|
Mensen relax, er is al aangegeven dat er mensen zijn die de continue waroo verhalen stroom niet heel relax vinden, maar ga er nu niet op afgeven, ik vind dat test verslagen wel belangrijk zijn maar zeker het samenvoegen van test verslagen is wel verstandig, maar snap ook dat mensen hun persoonlijke ervaring willen delen. dat zou ieder van jullie doen!
|
|
|
Naish........what else???
|
Het stoort me niet en hoor graag ervaringen van andere kites en van riders van verschillende niveau's!
|
|
|
VincentC
|
Vandaag ook even met een Waroo 7.0 gevlogen, vlieg zelf regelmatig met Venom's en tubes etc., en ik moet zeggen wat een verschil (geschokt_kitesmiley) Bar van je weg = weg power (gaat de kite wel klapperen), naar je toe is ZIEKE hangtime en dikke lift. Waar sommige mensen vandaag bezig waren met een Venom 13 en niet eens overpowered stonden werd ik gewoon bang van de power van de Waroo. Enige irritante is dat wanneer je je klaarmaakt voor een grab en je de bar net ietsje laat glijden je alle kracht kwijtbent en naar beneden knalt....zal wel wennen zijn. Of ik nu ook over stap op Waroo's weet ik niet, eerst maar is verschillende maten testen in verschillende windkrachten, maar van wat ik vandaag heb gezien is het zeker geen kite die onderschat moet worden
|
|
|
larssmits
Gast
|
Is echt een topkite, vandaag ook weer hele dag met me 7 kunnen flyboarden. Echt heeel stabiel, en voor de buien waarin het heel hard waaide gewoon bar loslaten en er is niets meer aan de hand. en die bar is echt een gashendel
Dat er veel verslagen van zijn komt gewoon omdat iedereen die hem test hem een topkite vind.
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Ik heb de 7 gevlogen van lars (bedankt nog) goeie lift en hangtime. Alleen ik was ermee ging ineens heel hard waaien. Dus eff de bar los gelaten maar trok nog wel wat. Vind wel goed dat die leash erbij zit. Dus mocht echt ineens hard waaien dat je nog een lijn op je stuurlijn hebt. Voor de rest zeker een lekkere kite
|
|
|
Geronymous
Gast
|
Hoi, ik begin veel interesse te krijgen in de Waroo's...
Vraag aan de mensen die daar verstand van hebben... welke maten zou je nodig hebben om een typische range van C-kites van 16-12-8 af te dekken? Ik weeg zelf 68kg en kan met deze kites tussen de 10-12 knopen en 30-32 knopen varen.
Ik neem aan dat je met de Waroo's met 2 kites kunt voldoen? De 14 en de 9 of de 12 en de 7, of?
Alvast bedankt!
|
|
|
VincentC
|
Als ik zou kopen (60 kilo) zou ik gaan voor 7/12 of 7/14, wil alleen weten wanneer ik kan varen met de Waroo 12...keertje testen dus
|
|
|
larssmits
Gast
|
ik denk dat een 9 en 14 dan het beste is, maar die 7 trekt ook al behoorlijk. Als je keer naar ijmuiden komt kun je testen ik heb een 7 en 12
|
|
|
LEAF
|
Yep krijg zolangszamerhand ook het gevoel dat de Waroo een top kite is. Ook maar eens met dat ding vliegen denk ik (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Aller eerst bedankt voor dit verslag....helemaal top De reden waarom ik op dit forum afstem is om de bevindingen van andere te lezen Of het nu om kites van best,naish,cabrinha of wat dan ook gaat. Ik zou zeggen....vooral doorgaaaan De reden waarom je zoveel over deze kite leest is omdat hij nog niet in de bladen te lezen is maar wel persoonlijk getest kan worden...DUS...hoor ik graag de persoonlijk verslagen van iedereen..
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
jongens niet zeiken over de vele topics over de waroo!
irriteer je je eraan, lees ze dan niet... schijnbaar is het echt een hele lekkere kite, meeste discussies worden onderbouwd met argumenten van mensen die geen commerciele verbinding hebben met best. imo dus geen spam!
|
|
|
xray
|
Geen spam maar kan wel overzichtelijker op het forum...
|
|
|
|
idd hoeven er niet 2 topics per dag geopend te worden over ervaringen van de waroo. Best kan zichzelf geen betere marketing reklame voorstellen dan hier op kitehigh! maar wel blijven posten want ik ben ook geintreseerd en blijf het intresant vinden wat iedereen er van vind. het wachten is op wanneer de 14+ in nederland arriveerd!
|
|
|
Arjen
|
Als het goed is krijg ik de 16m waroo over een paar weken binnen en dan laat ik weeeeer weten hoe die bevalt. Sorry dat ik zo enthousiast ben over m'n nieuwe kites!! (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley)
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Eerst gaat alles alleen maar over naish!! --> dan vinden jullie het niet goed. Dan gaat het over de crossbow --> vinden velen het weer te veel gezever. Nu komt Best met de Waroo --> zijn er weer veel mensen die het teveel vinden.
Persoonlijk ben ik gewoon blij dat kitehigh zo actueel blijft en de laatste trends in de kitewereld blijft volgen. Hier worden we allemaal beter van. En als je dit niet wil weten, dan lees je het toch niet. Dat is het voordeel van een forum. Wat mij betreft gewoon doorgaan met posten van reviews. (wel overzichtelijk houden graag)
|
|
|
Ederer
Gast
|
Ik vraag me af welke 2 maten beste zij: 65 KG 10 tot 30 knopen varen 9 en 14 of 12 en 9 of 12 en 7 ???? alvast bedankt
|
|
|
VincentC
|
Ik zit met precies hetzelfde probleem...maar ga zaterdag hopelijk de 12 testen...
|
|
|
rikjonker
|
Ik kon met de 12 vanaf 13 knopen varen (90 kilo), dan moet jij met de 12 vanaf 11 knopen kunnen varen. Mijn maatje van 90 kilo hield de 12 tot 27 knopen, betekent dat jij hem plusminus tot 23 knopen houd. Dus 12 als grootste vlieger. Hier op aansluitend een 7 omdat de 9 een te grote overlap met de 12 heeft.
|
|
|
swen
Gast
|
hey, zo tezien doet de waroo het goed hier (hangloose_kitesmiley) ik ben ook van plan een waroo 9m2 te kopen maar wat is daarmee mijn low end (50 kilo 130*40 board) is de low end dan lager dan een 12 C shape? low and bedoel ik ook net kunnen hoogte loopen alvast bedankt. (ik ga me ook maar eens aanmelden best leuk forum )
|
|
|
larssmits
Gast
|
lowend met een 9m waroo zal iets beter zijn dan een 12m c-shape ik weeg zelf ook ongeveer 50kg, met een 9 zou je bijna altijd kunnen varen.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Ik had je gemailt maar je email adres doet t niet.... Hey Swen, de 9 heeft al een hele goede low-end. Met jou gewicht en board kan je al varen van 12/13 knp denk ik. Maar omdat je dan je high end mist zou je miss btr v een 7, 12 combinatie kunnen gaan. Beide goed te varen op een 45cm bar. Met de 12 zou je al zkrs kunnen varen van 10knp. Dus als je beetje budget hebt neem de 7, 12 combo met de 45cm bar. Heb je weinig budget neem de 9 want dan hou je toch nog wat meer high-end. Miss heb je met de 12 meer lowend maar hoevaak sta je op het water met 10knp.... Mocht toch gaan sparen v nog een kite erbij zou je miss btr v een 12 kunnen kiezen om er later nog een 7 bij te kopen. Kijk v jezelf wat je nodig denk te hebben en in welke wind je gaat varen. Wil je 1 van de kites testen stuur me dan ff een mailtje michielarndts@wanadoo.nl dan kunnen we x iets afspreken. Greetz Michiel
|
|
|
Rutger II
|
lowend met een 7m waroo zal iets beter zijn dan een 12m c-shape ik weeg zelf ook ongeveer 50kg, met een 9 zou je bijna altijd kunnen varen.
Ik vaar met mn 9 Yarga van 14 tot dik 25 knopen, gebruik nooit een andere maat !
|
|
|
Mitchel_12000
|
Toch vind ik de safety i.c.m. slingshot stopper onder de maat. Je bent dan verplicht om die polsleash te gebruiken of zelf iets te fabriceren. Beter zou het zijn als je door de stopper heen kan drukken, wat dus met deze stopper zo te horen niet gaat.
Demon, als jij zonder leash en met stopper vaart, heb je in principe geen safety meer. Je released en je bent je kite kwijt. Dat zijn safetymanieren uit het jaar nul naar mijn idee. Daarmee breng je met name anderen in gevaar. Reden om hier over na te denken??
Ook zeg je dat je de stoppen in een handomdraai kan verstellen. Echter in een noodsituatie heb je hier geen tijd voor, hoe makkelijk het ook is. Vrij gevaarlijk naar mijn idee.
|
|
|