Best Waroo ervaringen

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #100 December 17, 2006, 21:31:45
edit2Rapporteer  
Ik vermoed dat het verschil tussen de Yarga en de Waroo gewoon hetzelfde zal zijn als tussen alle andere C en Bowkites, dus de Yarga zal iets explosiever zijn, zal meer power geven in de loops en zal directer aanvoelen. En dan heb je idd minder range. Dit geld als je de Yarga niet in de SLE stand vaart.
Hoe de kite vliegt als je hem in de SLE stand zet weet ik niet. Het kan dat hij dan heel erg naar een bow neigt, ofdat hij nog steeds heel erg als een C aan blijft voelen. Wat ik in ieder geval wel weet is dat je ook best een grote range hebt met deze kite in de SLE stand, maar hoe dit zal zijn in vergelijking met de Waroo weet ik niet.


Ik ben er erg benieuwd naar want vraag mij af of het wel de moeite waard is om een C-shape kite in de SLE stand te varen want als je dan hetzelfde vaar gedrag krijgt als een BOW (waroo) dan kun je net zo goed voor een BOW-kite gaan want dan heb je meer windrange.... OF is door de shape van de C-kite met SLE setup de kite per definitie altijd sneller dan een plattere BOW-kite ????
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #101 December 17, 2006, 23:05:38
edit2Rapporteer  
Ligt eraan, als je van bow kites houdt zou ik voor de Waroo gaan, hou je van C dan zou ik gewoon voor de Yarga gaan.
Het verschil in snelheid zou ik niet weten, dat zal ik ff moeten testen als hij uit is. Maar de kite is zeker niet per definitie altijd sneller dan een plattere bowkite.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #102 December 17, 2006, 23:26:11
edit2Rapporteer  
Het voordeel van zulke hybride kites (Advance kondor, Best Yarga) is dat je per sessie kan kiezen welke setup je kiest. Is het vlagerig en moet je overpowerd varen dan neem je de SLE setup. WIl je tricks oefenen met een constant windje dan zet je hem op 5e lijn setup. Met 2 van zulk soort kites dek je het gehele windvester af.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #103 December 18, 2006, 00:40:01
edit2Rapporteer  
Het voordeel van zulke hybride kites (Advance kondor, Best Yarga) is dat je per sessie kan kiezen welke setup je kiest. Is het vlagerig en moet je overpowerd varen dan neem je de SLE setup. WIl je tricks oefenen met een constant windje dan zet je hem op 5e lijn setup. Met 2 van zulk soort kites dek je het gehele windvester af.

Oke thx maar dat wil dus zeggen dat in mijn geval, varend op Horst en Muidenberg 70% van de tijd en veel vlagen, dat ik dus vaak voor de SLE setup zou kiezen.. Wat voor een voordeel houdt een kiter zoals ik dan uit een C-gevormde kite met een sle set-up als die dezelfde vaar eigenschapen overhoud als een Bow zonder katrollen???? Ik begrijp dat de kite in C-shape niet per definitie sneller stuurt of hoger springt dan een BOW...

Dus wat ik dan graag weten wil.... Wat zijn de kenmerkende verschillen in vaareigenschapen van een Bow zonder katrol (waroo, Hypertype, Boxer sle 1:1) en een C-shape kite in de SLE set-up zoals Kondor/Havoc/Yarga 07
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #104 December 18, 2006, 01:17:50
edit2Rapporteer  
de performance van de kite is anders. Het is een totaal ander model dus de krachten die je krijgt zullen anders zijn. Je eigenschappen van de kite zullen ook anders zijn wanneer je er iets mee doet. De tricks zullen dus anders zijn/aanvoelen
Is net wat je wilt
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #105 December 18, 2006, 22:30:19
edit2Rapporteer  
FF wat anders; ik heb bij mijn 2e hands waroo 06 een naish bar gekregen, maar deze is de verkeerde maat voor mijn 9m² (55 cm geloof ik), en ik vind een kleinere bar sowieso lekkerder vliegen. Nou kan ik gewoon een Best bar kopen, maar weten jullie misschien een bar die nog lekkerder vliegt met de Waroo? Of is er misschien iemand die wil ruilen of nog een bar zoekt?
Harm

Berichten: 865
Antwoord #106 December 18, 2006, 22:37:25
edit2Rapporteer  
Best waroo 07 bar 45cm dat is de beste op dit moment voor de waroo. Je kan ook de 06 bar nemen met een upgrade kit.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.