movie SOF-X Ufo

Mitchel_12000

Maart 09, 2006, 03:52:07
edit2Rapporteer  
Hey gasten,

Ik heb net eindelijk een filmpje ontdekt van de nieuwe bow kite van SOF-X. Ik ben hem nu nog aan het downloaden dus kan er nog niet over oordelen.

http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=504&Itemid=1

grtz,
Mitchel
Mitchel_12000

Antwoord #1 Maart 09, 2006, 04:00:57
edit2Rapporteer  
oke, inmiddels movie bekeken. Eigenlijk geen actie maar meer een filmpje wat de kite even goed in beeld brengt. Kite ziet er naar mijn mening top uit.  ThumpsUp
Tom

Antwoord #2 Maart 09, 2006, 04:08:48
edit2Rapporteer  
Ik heb eens die Sof X kites in me handen gehad en zou die crap nooooit kopen! Al ga je voor low budget doe dan best ofzo
Mitchel_12000

Antwoord #3 Maart 09, 2006, 04:19:42
edit2Rapporteer  
uhm, kan je dat motiveren tom? Ik heb namelijk een eagle van vorig jaar en ben hier erg tevreden over. De bouwkwaliteit is beter dan de bestkites die ik in mijn handen heb gehad (2004 Yarga en nemesis). De vliegeigenschappen zijn erg goed (snelle kite, stabiel en een grote windrange). Bovendien (overigens het meest onbelangrijke) vind ik de sof-x kites er erg goed uitzien, al is dat natuurlijk persoonlijk. Een ander voordeel is, dat je een complete 12 meter tornado hebt voor E.570,00 (inclusief bar, lijnen, verzendkosten en invoerbelasting).

Dus graag afzijken MET motivatie.

Vriendelijke groet,
Michiel Wildenberg

ps. ik ga zaterdag de Tornado 8m bestellen, juist omdat het goede kwaliteit is tegen een zeer scherpe prijs. Waarom 3 keer zoveel uitgeven voor een kite waar je evenveel fun mee hebt?
plaaggeest

Antwoord #4 Maart 09, 2006, 05:05:46
edit2Rapporteer  
mitchell hou er wel rekening mee dat tom hele andere eisen stelt aan zen kiten.. jij zal hoogstwaarschijnlijk lekker heen en weer willen cruisen en af en toe beetje jumpen. Terwijl iemand alleen maar wil tricken en daar is deze kite naar mijn mening wel minder geschikt voor!
Papa

Geen avatar

Antwoord #5 Maart 09, 2006, 05:07:04
edit2Rapporteer  
wacht maar af.... de voordelige merken nemen de markt over...
Darkwing
Gast
Antwoord #6 Maart 09, 2006, 05:08:21
edit2Rapporteer  
wacht maar af.... de voordelige merken nemen de markt over...

Ik denk dat je Naish, Slingshot, F.one, Cabrinha etc, altijd wel blijft zien hoor! Vooral zolang pro's ermee varen...
Papa

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 09, 2006, 05:21:09
edit2Rapporteer  
ja tuurlijk wel...maar verkopen van die kites zullen teruglopen omdat er geen " slechte" ktes meer gemaakt worden....
Vaak word er meteen gezeurt als een goedkope kite kapot van slecht qualiteit maar als er een duur merk kapot gaat is een foutje van de fabriek ofzo..
VincentC

Antwoord #8 Maart 09, 2006, 05:35:22
edit2Rapporteer  
Die safety ziet er lekker uit :-/ Als je vaak genoeg aan je safety trekt knalt je LE vanzelf wel een keer...
brutus1

Antwoord #9 Maart 09, 2006, 05:55:52
edit2Rapporteer  
Probleem van de meeste goedkope merken vind ik dat je er niet op kan inruilen dus je moet je oude shit maar eerst eens kwijt zien te raken voordat je wat nieuws terug kan kopen. Als je gewoon de gevestigde merken via een shop koopt kun je ze naderhand altijd wel weer goed inruilen en zo blijft er van het prijsverschil tussen de "dure" merken en de "goedkope" merken weinig over.
Darkwing
Gast
Antwoord #10 Maart 09, 2006, 06:10:42
edit2Rapporteer  
En hoe zit het eigenlijk met boardjes? Ik heb nog niet echt wat gelezen over goedkope goede boardjes...
Joop_XL

Antwoord #11 Maart 09, 2006, 17:18:12
edit2Rapporteer  
Probleem van de meeste goedkope merken vind ik dat je er niet op kan inruilen dus je moet je oude shit maar eerst eens kwijt zien te raken voordat je wat nieuws terug kan kopen. Als je gewoon de gevestigde merken via een shop koopt kun je ze naderhand altijd wel weer goed inruilen en zo blijft er van het prijsverschil tussen de "dure" merken en de "goedkope" merken weinig over.

Met dat inruilen ben ik het niet helmaal eens, als je een nieuwe kite koopt krijg je net zoveel voor je kite terug als ze op de neiuwe verdienen. Het is altijd beter om zelf te proberen je kite te verkopen en dan korting bedingen op je nieuwe kite !

Er zitten 2 nadelen aan een budget merk.
1) Het image van een budget merk is altijd minder dan de toppers. Je moet dus richting je vrienden een iets wat dikkere huid hebben want je zult wel wat opmerkingen naar je kop geslingert krijgen. Of zoals biJ Best is de marketing zwaar over de top, dit werkt ook in het nadeel van het merk. Bij Monkey, het merk waar ik mee vaar, hebben ze nog nooit van marketing gehoord  (grinnik_kitesmiley).

2) Vaak hebben de budget merken wat minder geld, en dus ook minder budget om designs door te testen. Wat dan heel belangrijk is, is wie de kites ontwerpt, en wat de achtergrond van deze designer is.
Kite designen is een vak, dit omdat een kite een dynamische vorm heeft, dit maakt alles zeer complex maakt.

Ik zie het zo

Sof-X : Zeer laag geprijst, image is goedkoop, performance weet ik niet nog nooit mee gevaren.

Viper : hoor je niets meer van ??

Best : scherpe prijs (Prijs kompleet valttegen), Marketing zwaar over de top. Performance van de kites is goed, kwaliteit is ook goed.

Monkey : Scherpe prijs, Marketing kennen ze niet, Image is slecht ( niet bij iedereen bekend) Performance van de kites is goed, Kwaliteit is ook goed. Ik heb kites die al 3 jaar oud zijn en zien er nog steeds goed uit.
Tom@skool
Gast
Antwoord #12 Maart 09, 2006, 19:26:46
edit2Rapporteer  
uhm, kan je dat motiveren tom? Ik heb namelijk een eagle van vorig jaar en ben hier erg tevreden over. De bouwkwaliteit is beter dan de bestkites die ik in mijn handen heb gehad (2004 Yarga en nemesis). De vliegeigenschappen zijn erg goed (snelle kite, stabiel en een grote windrange). Bovendien (overigens het meest onbelangrijke) vind ik de sof-x kites er erg goed uitzien, al is dat natuurlijk persoonlijk. Een ander voordeel is, dat je een complete 12 meter tornado hebt voor E.570,00 (inclusief bar, lijnen, verzendkosten en invoerbelasting).

Dus graag afzijken MET motivatie.

Vriendelijke groet,
Michiel Wildenberg

ps. ik ga zaterdag de Tornado 8m bestellen, juist omdat het goede kwaliteit is tegen een zeer scherpe prijs. Waarom 3 keer zoveel uitgeven voor een kite waar je evenveel fun mee hebt?

Heel leuk dat je er goed mee vaart en dat je er tevreden mee ben. Maar ik heb ze in me handen gehad en heb er geen goed woord voor over, vliegen niks de kwaliteit valt te betwijfelen en de bar is echt cheap. Het enigste mooie vond ik dat ze toen al de 5e lijn door de depower lijn leide waardoor slijtage niet echt meer van toepassing is.
Over de vlieg eigenschappen, tja dat is en blijft een mening. Wil je echt low budget vind ik Best toch verreweg de beste..
Ook kan je die nog kwijt op de 2e hands markt over Sof X betwijfel ik het .. tenzij jee beginners in de luren wil leggen
Mitchel_12000

Antwoord #13 Maart 10, 2006, 03:03:56
edit2Rapporteer  
Ik ben het erover eens dat ik waarschijnlijk andere eisen stel aan mijn kites dan bijvoorbeeld tom. Echter zijn de vliegeigenschappen gewoon goed, is de bouwkwaliteit minstens even goed als best en de bar is verre van cheap. Het was een van de eerste merken die bijvoorbeeld met een clamcleat werkte, ook de 5de lijn die door de powerlijn wordt gevoerd vind je zelfs nu nog op veel merken niet terug. Ik heb het idee dat het hier meer om het feit gaat dat het een onbekend, goedkoop merk is. "Wat de boer niet kent eet ie niet" laten we maar zeggen.

Maar goed, ik ben een gelukkige eigenaar van een sof-x eagle, en binnenkort van een Tornado. Met mij bovendien nog een aantal mensen. Ik zou zeggen, betaal gerust 2 keer zo veel voor je kite. Ik ben lekker goedkoop klaar en heb (naar mijn mening) goede kwaliteit voor een idioot lage prijs.
KiteDemon

Antwoord #14 Maart 10, 2006, 03:23:53
edit2Rapporteer  

.....zie eerst maar eens je 2dehands Xbows te slijten.....die dingen hebben een godsvermogen gekost maar zeker geen value for money.
Voor de waarde die je verliest bij een 2dehands A-merk kan je ook net zo goed elk jaar nieuwe kites kopen van een goedkoper merk zonder je oude kites door te verkopen. Het bedrag wat je aan het einde kwijt bent komt dan nog op het zelfde neer.
Kites blijven min of meer wegwerpartikelen....alleen aan de dure kant....
Mitchel_12000

Antwoord #15 Maart 10, 2006, 03:50:58
edit2Rapporteer  
pcies demon. Helemaal met je eens.
Brenkie

Antwoord #16 Maart 10, 2006, 04:46:03
edit2Rapporteer  
Auw Demon, het klopt wat je zegt, maar het doet wel pijn!  (tong_kitesmiley)

Citaat
Kites blijven min of meer wegwerpartikelen....alleen aan de dure kant....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.