fanatic charles deleau 2006

john leslie

Maart 10, 2006, 01:03:53
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Heb van een jongen voor een prikkie een fanatic charles deleau boardje gekocht. Voor een prikkie omdat de inserts aan de linker kant van de pad naar de klote zijn. Die jongen heeft dit toen opgelost door een gat te boren net naast de inserts en een bout te gebruiken om zijn strap vast te zetten. Hij had zelf niet de middelen om dit te maken en heeft hem daarom verkocht (buitenland).
In de inserts is namelijk een stuk schroef achtergebleven en is er niets meer mee te doen.
Voorkant: net naast de pad zit de afgebroken schroef, onder de pad ook nog minstens 1 maar waarschijnlijk 2. dan helemaal aan de buitenkant zit het gat voor de bout.
Achterkant: het gat waar de bout erin gaat en dan met moeren bij de strap wordt vastgezet.
Nou hoor ik graag wat ik hiermee het beste kan doen???ik heb helemaal geen ervaring met zelfbouw dus heb echt geen idee!!!En voor mensen die het goed zouden kunnen maken tegen een vergoeding hoor ik het ook graag!!!

Groeten jeroen 

Steven

Antwoord #1 Maart 10, 2006, 04:40:51
edit2Rapporteer  
helemaal dicht smerenmet exposy, en dan schoerf draad er in vast maken.. maar heb zelf ook geen ervaring.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #2 Maart 10, 2006, 05:49:43
edit2Rapporteer  
jezus wat zonde!! die schroef krijg je d'r echt nog wel uit...
La Flauwurhman

Antwoord #3 Maart 10, 2006, 06:19:13
edit2Rapporteer  
Kunnen wij toch wel ff fixen Peet!

John, waar kom je vandaan?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Maart 10, 2006, 15:51:00
edit2Rapporteer  
Hey John,

Als je in de buurt van Amsterdam woont (Purmerend) wil ik er wel ff naar kijken... Noproblemo!!  (hangloose_kitesmiley)
john leslie

Antwoord #5 Maart 10, 2006, 17:38:17
edit2Rapporteer  
bedankt voor alle reacties en hulp!!!!

Ik kom uit utrecht dus dat is redelijk centraal. En kan dus wel ergens heen.
Is het misschien niet handig om via pb te sturen anders??

ltrs jeroen
Franco
Gast
Antwoord #6 Maart 10, 2006, 17:54:16
edit2Rapporteer  
Hoi,John

Ik woon in vianen (utrecht) kom een keer langs dan kan  ik er wel ff naar kijken.
Mailen voor een afspraak

Groet Franco
Jeroengast
Gast
Antwoord #7 Maart 20, 2006, 20:11:04
edit2Rapporteer  
Hier dan het resultaat, Jelmer en patrick hebben het gedaan en super bedankt daarvoor nog!!!

Moet het nog even mooi opschuren en dan de pads erop!!!

Hij voer al lekker met een schroef erdoorheen dus kijk al uit naar beter weer om hem helemaal top te gebruiken!!!

mzzls
Jappy

Antwoord #8 Maart 20, 2006, 21:24:22
edit2Rapporteer  
Zo te zien heb je niet de oude insert gefixed.
Was erg simpel te repareren. Kwestie van een setje met tegendraadse tapbusjes kopen (engelse draad),
klein gaatje in het oude schroefje boren, tap busje erin, daar weer een klein schroefje in en aandraaien maar. Aangezien het tapbusje een engelse draad heeft zal je, door het aandraaien van het nieuwe schroefje, het oude restje schroef zo uit de insert draaien.
wouterb

Antwoord #9 Maart 20, 2006, 21:24:27
edit2Rapporteer  
sodemieters...trek je meteen je paint eraf als je je pads verwijderd?
(of is het de onderste laag van je pads die nog op je board zit?)

On topic: Top dat je geholpen bent, have fun met je plank.
jeroengast
Gast
Antwoord #10 Maart 20, 2006, 22:00:04
edit2Rapporteer  
even commentaar dan maar.

De oude insert behouden was geen mogelijkheid, die zaten helemaal los in het board dus draaise gewoon mee!! eerst oude inserts eruitgehaald incl. afgezaagde schroef! Toen gluef eruit gefreesd en opgevild met epoxy, schuim voor inserts en nog een soort tapijtje. Daarna alsong een keer helemaal opgevuld en afgeschuurd.

Wat de pads betreft, dat is gewoon de lijm van de oude pads! maar dat maakt niets uit!

ondanks wat geknutsel en een beetje minder uiterlijk van het board heb ik zelden zo'n goede koop gedaan!!!!

mzzls 
flyingkite

Antwoord #11 Maart 22, 2006, 01:39:25
edit2Rapporteer  
even commentaar dan maar.

De oude insert behouden was geen mogelijkheid, die zaten helemaal los in het board dus draaise gewoon mee!! eerst oude inserts eruitgehaald incl. afgezaagde schroef! Toen gluef eruit gefreesd en opgevild met epoxy, schuim voor inserts en nog een soort tapijtje. Daarna alsong een keer helemaal opgevuld en afgeschuurd.

Wat de pads betreft, dat is gewoon de lijm van de oude pads! maar dat maakt niets uit!

ondanks wat geknutsel en een beetje minder uiterlijk van het board heb ik zelden zo'n goede koop gedaan!!!!

mzzls

Als reparateur zal ik de zaak ook nog ff toe lichten. Aller eerst ben ik persoolijk erg tevreden over de stevigheid v/d reparatie, de looks niet had hem graag van nog wat gebrokenwitte DD lak voorzien zodat het mooi bij de PBT topsheet kleurt. Maar jeroen vond het prima zo en de klant is koning zegmaar, al staat het aanbod nog steeds jeroen  ThumpsUp
De inserts met schroef erin waren helaas al dolgedraaid (te lang) en draaiden mee tappen was dus geen optie toen maar de inserts er voorzichtig uit gepeutert en het beschadigde schuim/pbt en weefsel weggefreest. toen de nwe inserts erin dmv eenstukje pvcschuim stukje dubbel 160keper erover, en afgevuld met witte verdikte pox. Als laatst de boel vlak gefreest 0.05mm dieper als topsheet vervolgens afgevuld met een beetje te dunne pox. waardoor het boven laagje een beetje doorzichtig is gebleven.

Er viel me wel wat op aan deze fanatic de inserts zitten echt minim vast ze zijn van onder af gewoon met een beetje pox erop in het schuim(mintgroen?) gedrukt, dus niet ingegoten in pu/pox of niks ik vind het dus geen wonder dat de inserts van deze boards en jamie,s zo makkelijk ronddraaien.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.