Prijsvechter

Jan vd V
Gast
Maart 13, 2006, 02:13:01
edit2Rapporteer  
Ik ben een beginnende kiter en vraag me af waarom alle shops ongeveer dezelfde (hoge) prijzen vragen voor hun kites. Worden deze prijzen geadviseerd (opgelegd) door de importeur?
Of zijn er toch wel shops waar gestunt wordt met nieuwe kites?
Voor mijn gevoel moet dit mogelijk zijn. De marges lijken me nu vrij fors: 30/40%?!
Wat is jullie mening over de prijzen van kites?
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #1 Maart 13, 2006, 02:36:16
edit2Rapporteer  
De Importeurs hebben stevig de touwtjes in handen vrees ik :Smiley
tom_beul
Gast
Antwoord #2 Maart 13, 2006, 02:49:06
edit2Rapporteer  
Kijk eens  op www.kubus-sports.nl daar zie je de prijzen van een paar verschillende merken, die prijs houden ze meestal aan...
gonkerd

Berichten: 15
Antwoord #3 Maart 13, 2006, 06:07:15
edit2Rapporteer  
Door de winkeliers wordt niet zoveel verdiend op kites volgens mij. Vooral niet als ze een winkel met service erbij hebben.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Maart 13, 2006, 06:12:12
edit2Rapporteer  
Hallo Jan

Maak ff gebruik van je zoekfunctie en dan zie je gelijk het verschil in prijzen ThumpsUp
Ik kan je vertellen dat je voor de lage prijzen echt in Duitsland moet zijn Joepie
Dus ff een tip (pimploser_kitesmiley)gebruik de zoekfunctie en koop een duitskitemagazine, daar staan leuke sites in en als je ze een vrijblijvend mailtje stuurd zie je gelijk dat de prijs langer is dan actie prijs (prijs van diezelfde kite een jaar later) van de kites in Nederland. YeSS
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #5 Maart 13, 2006, 15:27:18
edit2Rapporteer  
kiteboardshop  Hoek van Holland, soort klein zolderwinkeltje boven een surfvereniging.
De site moet upgedate worden, maar hier worden voor een aantal zaken de "duitse" prijzen gehanteerd.


geen links
rEwd

Berichten: 341
Antwoord #6 Maart 13, 2006, 16:38:31
edit2Rapporteer  
Ga eens op Ebay kijken bij een aantal duitse shops, hier gaan de kites weg tegen redelijke bodemprijzen...

Complete Slingshot Diesel/Fuel of Cabrinha CO2's voor een euro of 500 / 600, compleet en nieuw (2005 model).
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #7 Maart 13, 2006, 18:15:19
edit2Rapporteer  
Jan,

Als beginner heb je meer aan een 2e handskite, koop later als je het kan pas nieuwe, of koop overjarig, scheelt een hoop. in duitsland is id alles goedkoper maar wel onhandig met de garantie, gun de middenstand van de surfshops ook een boterham die gasten hebben het al niet ruim en je hebt ze wel nodig voor kleine zaken maar daar kunnen ze niet van leven!!
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #8 Maart 13, 2006, 20:53:53
edit2Rapporteer  
gun de middenstand van surfshops ook een boterham die gasten hebben het al niet ruim en je hebt ze wel nodig voor kleine zaken maar daar kunnen ze niet van leven!!

Sorry hoor maar dit vind ik echt een onzinnig argument, jij betaalt dus liever een paar honderd euro meer voor nieuwe spullen uit medelijden?? Ik word zo langzamerhand een beetje treurig van dit soort argumenten. Als je de handel in gaat moet je natuurlijk accepteren dat er zoiets als marktwerking is. Als een bepaalde verkoper zijn prijzen relatief hoog legt prima, maar accepteer dan wel gewoon dat sommige consumenten naar een ander gaan en kom niet steeds met loze argumenten dat de garantie slecht zou zijn en dergelijke.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Maart 13, 2006, 21:13:37
edit2Rapporteer  
Iedereen vergeet dat de prijzen bij de Nederlandse shops gebasseerd zijn op eventuel inruil!!!! Als je niks inruild krijg je zo al 15% korting en als je een beetje onderhandeld gaat er nog meer af.
rEwd

Berichten: 341
Antwoord #10 Maart 14, 2006, 00:28:28
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk als ze je kennen, ik ben op een zaterdag een drietal zaken afgeweest om direct een kite te kopen.. Geen gezeur, geen getest, alleen maar dozen schuiven...

Meer dan 50 euro kon er niet af, ligt het aan mij? Waarom kan het in DLD wel? Ligt het aan de importeur? Dan zou ik lekker zelf uit DLD importeren... iets hogere verzendkosten maar verboden is het niet!
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #11 Maart 14, 2006, 01:04:56
edit2Rapporteer  
Diesel prijzen gaan omhoog. Grijskenteken verdwijnt. Je betaalt je ziek aan accijns en belasting. En dan zou je zeker ook nog in nederland een kite kopen paar honderd euro duurder.
Bart V
Gast
Antwoord #12 Maart 14, 2006, 05:02:37
edit2Rapporteer  
Ik heb veel respect voor al diegenen die een surfwinkel openen en zo hun brood willen verdienen, is ook goed voor de sport omdat wij lekker even met klote weer de shop in kunnen gaan en kunnen overdrijven over onze kitesurf ervaringen.
Echter, als de NL kitesurfwinkels hun prijzen naar beneden bijstellen nemen zij zo 30% extra marktaandeel terug van de Duitse import handel. Waarom doen ze dat niet? Simpel, de meesten willen gewoon wat korting, maar het wordt al snel te moelijk voor de meesten om een kite in het buitenland te kopen. Men wordt daar onzeker van... Hier maakt de NL handel dankbaar gebruik van, zoals bij zoveel producten.

In NL word je niet opgelicht, maar je betaalt in mijn ogen wel teveel overhead als het gaat om het kopen van een kite, want inderdaad als je gewoon in een winkel binnenkomt zijn ze zelfs zo arrogant om niet mee te gaan in een bepaalde prijs, simpelweg omdat iemand anders de kite uiteindelijk toch wel voor die duurdere prijs koopt. Goeie handel jongens van de kitesurfwinkels en ps ik kom graag bij jullie binnen, maar er komt een dag dat jullie allemaal naar je prijzen zult moeten kijken. Kitesurfers krijgen dadelijk een populatie die niet meer verder zal groeien maar in stand zal blijven. Bekendheid van winkels in het buitenland zal in NL groter worden en de Nederlanders zullen steeds vaker over de grens gaan kijken.
Garantie is hetzelfde, service ook, echter in NL wordt je sneller geholpen. Zeker voordelen in Nederland, maar de prijzen zijn te hoog.  
Echte commerciele jongens doen iets met dit gegeven en creeren voor hun winkel een monopolie positie met een veel hogere sales frequentie mbt kites. Marge is misschien wel lager, maar je trekt wel een groter vast publiek naar je winkels, die ook andere producten bij je komen kopen op den duur en herhalings aankopen doen.

Wie weet in de nabije toekomst, een Internetshop waar je alle kites direct kunt bestellen, binnen een week in huis, tegen Duitse(lees=normale prijzen) met Nederlandse ondersteuning.

Bart V
niet boos worden he jongens! just a honest point of view
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #13 Maart 14, 2006, 05:09:32
edit2Rapporteer  
wees blij dat je niet aan windsurfen doe (of heb gedaan)

, als je ziet wat dat tegenwoordig kost, mastje giekje zeiltje........
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #14 Maart 14, 2006, 19:10:20
edit2Rapporteer  
gun de middenstand van surfshops ook een boterham die gasten hebben het al niet ruim en je hebt ze wel nodig voor kleine zaken maar daar kunnen ze niet van leven!!

Sorry hoor maar dit vind ik echt een onzinnig argument, jij betaalt dus liever een paar honderd euro meer voor nieuwe spullen uit medelijden?? Ik word zo langzamerhand een beetje treurig van dit soort argumenten. Als je de handel in gaat moet je natuurlijk accepteren dat er zoiets als marktwerking is. Als een bepaalde verkoper zijn prijzen relatief hoog legt prima, maar accepteer dan wel gewoon dat sommige consumenten naar een ander gaan en kom niet steeds met loze argumenten dat de garantie slecht zou zijn en dergelijke.

Natuurlijk moet je je niet laten afzetten, maar de shops heb je ook nodig voor kleine zaken zoals schoentjes, touwtjes etc etc, dus als ze weg zijn moet je dat ook op internet gaan kopen en dat durut gewoon een aantal dagen, voor mijt elang als het waait
rEwd

Berichten: 341
Antwoord #15 Maart 14, 2006, 19:17:17
edit2Rapporteer  
Bart V: je slaat de spijker op zijn kop.... Kijk maar eens wat Best gedaan heeft, je moet niet naar de winst per kite kijken maar naar de totaalwinst. Dat is wat veel winkeliers lijken te vergeten. Ik zou liever 100 kites verkopen met 100 euro winst dan 35 kites met 300 euro winst. Juist, een lagere winstmarge maar je hebt wel 65 rijders extra die bekend zijn met je shop en als het goed is ook tevreden...

T lijkt zo makkelijk Smiley
Bart V
Gast
Antwoord #16 Maart 14, 2006, 19:35:09
edit2Rapporteer  
shoppie openen dan?
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #17 Maart 14, 2006, 19:52:59
edit2Rapporteer  
We zijn dus weer bij de conclusie die we al lang geleden  getrokken hebben het gaat dus om aantallen.  Hoe meer aantallen je verkoopt hoe lager je winst marge per kite kan zijn om toch nog leuk te kunnen verdienen.  De Markt in Duitsland is veel groter dus meer aantallen dus lager prijzen en als de slimme nederlanders ook nog eens  naar Duitsland gaan stijgt de afzet daar nog verder en zullen prijzen verder dalen...     

Welke Nederlandse ondernemer heeft het lef om grote hoeveelheden kites in te kopen en ze vervolgens tegen Duite prijzen op de NL Markt te zetten dan zul je zien hoe snel wij kiters deze shop weten te vinden!
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #18 Maart 14, 2006, 19:57:12
edit2Rapporteer  
geplaatst op: Maart 14, 2006, 12:35:09 pmGeplaatst door: Bart V 
Voeg citaat toe
shoppie openen dan?



PS: Bart V.  ja shoppie openen en alle surfzaken in NL een poepie laten ruiken dat lijkt mij wel wat YeSS
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #19 Maart 14, 2006, 19:57:51
edit2Rapporteer  
Deze shop is er al.

kiteboardshop heb er een paar weken geleden een Naish Torch 10m gekocht. Zit gewoon in Nederland.


edit geen links
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #20 Maart 17, 2006, 22:22:40
edit2Rapporteer  
hoe weet jij dat de marges 30-40% op kites zijn?

weet je wat de marges zijn op een biertje op een terras?
Frits

Berichten: 726
Antwoord #21 Maart 18, 2006, 00:42:35
edit2Rapporteer  
beetje onzin om dit met je biertje te gaan vergelijken vind je ook niet??

De marges liggen hoog dat blijkt gewoon uit de prijzen in vergelijking met duitsland. Die winkels daar zijn ook niet gek en zullen ook een redelijke marge houden een beetje winst te maken!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #22 Maart 18, 2006, 06:51:29
edit2Rapporteer  
Ik begrijp er ook geen reet van Huh

En het vreemde is.....dat als je naar 2e hands en/of aanbiedingen kijkt vermelden alle winkel de zelfde prijzen (shame_kitesmiley) Als dat geen afgesproken werk is (down_kitesmiley)Nu heb ik een aantal horen zeggen dat als je in de Nederlandse shops niets inruilt dan krijg je ook 15% korting op nieuwe spullen..MOOI NIET DUS ListenToMe..En als ik dan mijn, in Duitsland gekocht kite, wil inruilen dan houden ze er wel rekening mee dat ik bij aanschaf  300 euries minder heb betaald. Snappen wij het nog Huh

Ik zou zeggen (pimploser_kitesmiley)Open en shop en een internetbedrijf en bied je kites over de hele wereld aan (net als de Duitse winkels) Hierdoor kun je groter inkopen, dalen de prijzen en verover je de totale kite/surfmarkt van Nederland (of is de export vanuit Nederland te duur) :Smiley Succes met jullie bedrijf zou ik willen zeggen..ik ben jullie 1e klant loser
Ik begin er niet aan want heb dan geen vrije tijd meer om te  kiten,snowboarden, surfen enz.enz
soloflight

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #23 Maart 18, 2006, 07:05:22
edit2Rapporteer  
Als je het niet kunt betalen hoef je niet te kiten je verhongert niet of zo.
Het gaat er vaak alleen maar om om de nieuwste shit te hebben omdat dat zogenaamd het beste is, 90% van de kiters kan het niveau van de toppers uit 2003 nog niet halen met 2005
materiaal.
Bovendien alles wat je met moeite krijgt is veel lekkerder.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #24 Maart 18, 2006, 07:17:11
edit2Rapporteer  

Je bent mijn kwijt gast???



Als je het niet kunt betalen hoef je niet te kiten je verhongert niet of zo.
Het gaat er vaak alleen maar om om de nieuwste shit te hebben omdat dat zogenaamd het beste is, 90% van de kiters kan het niveau van de toppers uit 2003 nog niet halen met 2005
materiaal.
Bovendien alles wat je met moeite krijgt is veel lekkerder.
Citaat
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.