windrange best waroo

naish rider
Gast
Maart 27, 2006, 01:38:09
edit2Rapporteer  
Ik heb nu 3 kites 16m2 12m2 en 8m2 waar ik in bijna elk windberijk mee kan varen.

nu wil ik deze verkopen en overstappen op 2 kites van best waroo een 14 en 9m2.
vanaf hoeveel knopen zal ik met die 14 kunnen varen, en tot hoeveel knopen zal ik met de 9m2
 waroo nog kunnen varen.
ik weeg 80 kilo en vaar een 127 boardje.

iemand hier ervaring mee?

stephan
KiteDemon

Antwoord #1 Maart 27, 2006, 01:46:23
edit2Rapporteer  
De 14 is nog niet te testen dus is weinig over bekend, maar de lowend zal wel hetzelfde zijn als je 16 en met een snel board zeker beter. De lowend van de 9 is 15 knopen (gepowerd upwind knallen) maar de highend kunnen we alleen maar testen als het weer eens +30/35 knopen gaat blazen.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Maart 27, 2006, 01:48:39
edit2Rapporteer  
Wat ging jij hoog en ver met dat ding Fer! Heb zelden iemand zo lang in de lucht zien hangen
Arjen

Antwoord #3 Maart 27, 2006, 01:50:58
edit2Rapporteer  
Ik heb de 7m en 12m van de Waroo. Ik vaar de Waroo 12m vanaf 13 knopen. Ik weeg 90 kilo maar dan gebruik ik wel m'n grote board (1.50 bij 40cm). Vandaag voor het eerst met de 7m geknald. Het waaide dik 20 knopen. Voor hardere wind gebruik ik een 1.29 bij 37,5cm board. De 7m kan ik waarschijnlijk echt lang houden.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Je gaat in ieder geval veel plezier aan de Waroo hebben!

groet,

Arjen 
KiteDemon

Antwoord #4 Maart 27, 2006, 01:58:17
edit2Rapporteer  
Yep, die 9 is echt erg leuk speelgoed. Ben benieuwd wat deze in de +25 en +30 knopen gaat doen. Bij 20 knoopjes genereerd hij al aardig wat airtime, maar het lekkere is dat deze voor de rest gewoon als een C-shaped aanvoelt en gedraagt. De timing en het insturen van de kite is ook hetzelfde als met een C-shaped bij springen.
Leander

Antwoord #5 Maart 27, 2006, 02:04:10
edit2Rapporteer  
Yep, die 9 is echt erg leuk speelgoed. Ben benieuwd wat deze in de +25 en +30 knopen gaat doen. Bij 20 knoopjes genereerd hij al aardig wat airtime, maar het lekkere is dat deze voor de rest gewoon als een C-shaped aanvoelt en gedraagt. De timing en het insturen van de kite is ook hetzelfde als met een C-shaped bij springen.

Dat wel, maar ik vind hem tijdens uitgehaakt loopen iets minder, omdat hij dan dichtklapt als hij na de loop rond komt. Wel genereert hij iets meer lift in een loop dan mijn raaf en iets minder pull. Voor springen en varen is hij echt super, maar uitgehaakt iets minder.
larssmits
Gast
Antwoord #6 Maart 27, 2006, 02:04:14
edit2Rapporteer  
ik was gister met me 12 en weeg 50kg zoiets, toen er zwaardere met 12' meter c-shapes landen kon ik nog vroolijk doorgaan
en het waaide ongeveer 6-7 bft
KiteDemon

Antwoord #7 Maart 27, 2006, 02:13:37
edit2Rapporteer  
Voordat je uithaakt dan moet je de strap een beetje dichttrekken anders stalt de kite als deze zijn snelheid verliest wanneer deze uit de loop komt. De pull kan je niet vergelijken met je Raven btw.  De LE van de Waroo moet ook wel snoeihard worden opgepompt om performance verlies te voorkomen. Kan deze makkelijk hebben.
Leander

Antwoord #8 Maart 27, 2006, 02:15:39
edit2Rapporteer  
Ik had de strap dichtgetrokken, maar dan nog collapsed ie. misschien dat het ana de afstellingen van de kite ligt.
KiteDemon

Antwoord #9 Maart 27, 2006, 02:31:38
edit2Rapporteer  
Niet hard genoeg opgepompt!
Leander

Antwoord #10 Maart 27, 2006, 02:33:53
edit2Rapporteer  
Heb ik niet gedaan, dus zou het niet weten  :Smiley
rEwd

Antwoord #11 Maart 27, 2006, 03:50:36
edit2Rapporteer  
ik was gister met me 12 en weeg 50kg zoiets, toen er zwaardere met 12' meter c-shapes landen kon ik nog vroolijk doorgaan
en het waaide ongeveer 6-7 bft

ongeveer 6 - 7 bft? Geloof je het zelf? Of je weegt 150KG, of je was niet met een 12 Waroo aan het varen of je kunt de windkracht nog neit goed inschatten...
larssmits
Gast
Antwoord #12 Maart 27, 2006, 04:02:55
edit2Rapporteer  
was op het strand was al het water af, had me depowerstrap helemaal ingetrokken dan trekt hij gewoon niet meer

oke, lekker vloog het niet meer helemaal maar het was te doen
plaaggeest

Antwoord #13 Maart 27, 2006, 05:26:15
edit2Rapporteer  
Ik heb ook even aan de waroo 12m mogen hangen vandaag. Ik heb net een vegas 6 besteld maar fer zei gelijk al dat ik er spijt van zou krijgen. Als ik de waroo had gevaren dusja wel even een testje waard! Op het land hoefde je de bar maar wat aan te trekken en je werd al gelift! ALs je de bar naar boven deed kon je gewoon op je gemakje naar het strand toe lopen.

Eenmaal op het water voelde de kite wel erg stabiel aan. Na een paar rakjes op en neer varen en even wennen aan de kite. De eerste sprongen gemaakt. Jezus wat gaat dat hoog en ver vergeleken met een classic kite. Enigste nadelen van de kite vond ik wel dat de 12 meter behoorlijk veel bardruk had. Bart(surf en soul) zei ook dat het zo was. En dat het bij de kleinere maten veel minder is! Verder vond ik het wel een relaxte kite!

Toch blijf ik voorlopig nog even bij de c kites denk ik!
KiteDemon

Antwoord #14 Maart 27, 2006, 13:36:12
edit2Rapporteer  
Ik blijf zelf ook nog bij mijn 16 en 12 RavenII, maar de 9 Waroo is echt dikke pret boven de 20 knopen.
Opmerking van Bob over zijn 12 en 8 RavenII; voor mijn 12 waait het net te hard en voor mijn 8 net iets te weinig om lekker te varen........?!?
Met de 9 had de wind nog kunnen inkakken of aantrekken, maar die blijft gewoon lekker varen, en zelfs de sprongen waren in minder wind nog steeds hoger dan de gemiddelde c-shaped in dezelfde maat.
Heb inmiddels een stopper op de 9 gebouwd zodat ik ook een handje los kan laten en ontspannen, gepowerd in de lucht kan blijven hangen. Maar in vlagerige wind heb je de stopper niet nodig en is het comfortabeler zonder.
martijn_e

Antwoord #15 Maart 27, 2006, 14:22:08
edit2Rapporteer  
Gister voor het eerst in Mirns gevaren met me 9m Waroo. Ik ben verkocht, geem getrekt en gezeul over het strand ideaal tov van oudere C-kites.
Windrange, was erg vlagerig maar tjonge wat is dan zo'n bow lekker zeg. Bij aankomst dacht ik dat wordt dus gewoon varen met me 16m Raven en de 9m waroo laat maar in me tas. Echter toch opgepompt en het water op, stuurlijnen maar in de korste stand gezet. KNALLE dus..... gewoon vollop druk en varen, na ff wenne eerste sprongetjes, bij derde sprong trek ik me bar vollop aan en.oeps dat had ik ff niet verwacht je kunt echt rete hoog springe met dat ding. Maar mijn skills zijn nog onvoldoende bij landing me enkel gekneusd, nog wel 3 uur gevaren maar alleen rustig heen en weer. De wind trok 's midag nog aan tot een dikke vijf (misschien kleine 6) met me 12 was ik naar de kant gegaan, maar nu kun je je strap dichttrekken en super relax varen! een handje op de bar, je hoeft de kite niet meer te remmen SUPER. Ik ben om en denk dat voor iedere gemiddelde kiter de bow/ sle de toekomst is. Ik weeg 70 kilo en denk dat ik dit jaar 80% van de tijd met deze kite ga varen, ik vermoed zelfs dat op het moment dat ik met mijn 16 m Raven lekker kan varen ik al de waroo kan pakken. Over high end hoef ik niks te schrijven dat is er genoeg gedaan.
Wat me opviel, ik vaar met een style 140*39 en deze kon ik met veel wind en en 12 c-kite niet controleren stuiteren etc etc, met de waroo ging dat makkelijk, je hoeft met veel wind die kite niet meer af te remmen,
ook viel mij op dat sinussen met de kite zoals gewend met een c-kite totaal geen nut heeft gewoon op de juiste  plek zetten bar aantreken en je gaat.

oeps lang verhaal geworden

my five cents dus....

(Raven 1 16m, en waroo 9m,  style 140*39 (dus wel vrij goot board, voor mijn gewicht)

(begonnen met vegas 16m, co2 12m, vegas 12m)
larssmits
Gast
Antwoord #16 Maart 27, 2006, 14:48:30
edit2Rapporteer  
hier nog een filmpje van lennart aan me waroo 12, kun je de depower goed zien:
KLIK
Sake
Gast
Antwoord #17 Maart 27, 2006, 16:21:11
edit2Rapporteer  
Ik heb ook even aan de waroo 12m mogen hangen vandaag. Ik heb net een vegas 6 besteld maar fer zei gelijk al dat ik er spijt van zou krijgen. Als ik de waroo had gevaren dusja wel even een testje waard! Op het land hoefde je de bar maar wat aan te trekken en je werd al gelift! ALs je de bar naar boven deed kon je gewoon op je gemakje naar het strand toe lopen.

Eenmaal op het water voelde de kite wel erg stabiel aan. Na een paar rakjes op en neer varen en even wennen aan de kite. De eerste sprongen gemaakt. Jezus wat gaat dat hoog en ver vergeleken met een classic kite. Enigste nadelen van de kite vond ik wel dat de 12 meter behoorlijk veel bardruk had. Bart(surf en soul) zei ook dat het zo was. En dat het bij de kleinere maten veel minder is! Verder vond ik het wel een relaxte kite!

Toch blijf ik voorlopig nog even bij de c kites denk ik!

Heb je al met de Vegas06 gekite?
Heeft iemand met een Waroo al kunnen vergelijken met de Vegas06 (behalve Arno)?
Ik heb inmiddels aardig wat sessies met de Vegas06 12m (testkite, bedankt Bert!). En ook gisteren nog steeds niet op high end kunnen testen. Depower is echt gigantisch (in best termologie) en ook dan nog goed te sturen e.d. Met andere woorden grote sweetspot. NIET te vergelijken met oudere C-kites. Ook niet met R4 of R5.
Dus wel appels met appels vergelijken.
Dat van dat filmpje met die power bij aantrekken kon ik gister ook met Vegas06 12m.
(Neeltje Jans, 's morgens vanaf zo'n 9 a 10 uur(wintertijd/zomertijd?).
Om die tijd vloog Kristof Schrauwen hoog met een Fuel06 9m.(zeg wie roept daar van boven (grinnik_kitesmiley) ) En er was nog een 7m Best (Yarga?) bezig.)

Hopelijk kan ik vanmiddag eindelijk DE high end testen. Hierbij een link naar de wind. Bijna altijd geeft ie teveel wind, al kon ik om 3 uur nog steeds lekker met de 12m kiten (i.c.m. JP M 2005, 75kg)
Zou volgens de windmeting niet moeten kunnen.
http://www.hoekstras.nl/hoekstra/foto/target313.gif

Hopelijk kan ik vanmiddag wel DE high end testen.
http://www.hoekstras.nl/hoekstra/foto/NJ15uur.gif

FRans qxl

Antwoord #18 Maart 27, 2006, 18:38:03
edit2Rapporteer  
IK zou graag eens de Waroo 14m en 16m willen testen. Weet iemand wanneer deze kites beschikbaar zijn om te testen ??!!!.

Ga je niet te veel voor over gebogen varen bij harde wind omdat het depowerkoord langer is dan het depowerkoord van de gemiddelde C-kite ???.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

mazzel Frans
KiteDemon

Antwoord #19 Maart 27, 2006, 18:52:28
edit2Rapporteer  
Bij harde wind dan trek je gewoon de strap wat aan zodat je met je armen in de voor jou comfortabele stand kan blijven varen, dan hoef je niet met een kromme rug te gaan varen. Het extra stuk depower op het depowerkoord gebruik je alleen in noodsituaties.
Bij de waroo heb je nog mogelijkheid om je stuurlijnen te stellen op de wind waarin je gaat varen. Dus in minimale wind je stuurlijnen zo kort mogelijk, en in het hogere bereik je stuurlijnen weer wat langer knopen. Voor de rest gebruik je gewoon de strap om de bar in een comfortabele positie te zetten.
WaZuP

Antwoord #20 Maart 27, 2006, 19:06:43
edit2Rapporteer  
@ arjen je zegt dfat je 90 kilo bent en ook een 7mter waroo hebt

Dat is erg zonde want ik ben 85 en vaar nobile 666 129 39  board en had een crossbow 7 ongeveer zelfde kwa depower ietsje meer waarschijnlijk, maar hiermee ben ik nog NOOIT overpowerd geweest in kaapstad waar het altijd 25+ knopen waait.

ik heb de best 9 in ongeveer 35 knopen gehouden en dan is het echt een beest kan ik je zeggen
naish rider
Gast
Antwoord #21 Maart 27, 2006, 23:19:35
edit2Rapporteer  
Maar een 14m2 waroo zal ik dus met 13 knopen wind en 127 boardje met 80 kilo al kunnen varen.

hebben jullie ze trouwens online besteld of is er ook een best kite dealer hier in nl
verder heb ik ook gehoord dat je korting krijgt als je er meerdere koopt.
larssmits
Gast
Antwoord #22 Maart 27, 2006, 23:25:55
edit2Rapporteer  
er zijn een paar dealers in nl
ik heb ze via surfensoul.nl besteld, omdat hij in de buurt woont en je kan ze op het strand ook gewoon ophalen. Ook testen kun je bij hem, dus een verkeerde keus zal je niet maken.

http://www.bestkiteboarding.com/s.nl/sc.2/category.117/ctype.SS/SS.87/.f
daar staan de dealers in NL
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #23 Maart 27, 2006, 23:53:42
edit2Rapporteer  
Even mijn verhaal over de Waroo:

Gisteren heb ik voor het eerst met de 7m2 gevaren. Ik weeg 80kg en had goed power, niet echt overpowered maar genoeg op hard en hoog te gaan.

Gedurende een half uurtje kakte de wind in, en toen ben ik overgestapt op de 12m2 Waroo. De wind werd weer hard, maar met de 12m2 had ik toch niet het idee dat je ongecontroleerd aan het varen bent. Geen een keer ben ik over het water getrokken of zo. Wel maximal gedepowered varen.

En het leuke is, dat als je gaat springen, de hele power kan aanroepen door puur de bar aan te trekken. En dan ga je echt hoog, lang en ver. Ik heb in ieder geval nog nooit zo hoog en lang gesprongen. Schitterend was dat.

Tomislav
naish rider
Gast
Antwoord #24 Maart 27, 2006, 23:56:42
edit2Rapporteer  
en als je unhooked powermoves maakt is dat nog goed te doen of geeft die dan teveel power in het hogere winberijk?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.