windrange best waroo

Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Maart 28, 2006, 00:22:24
edit2Rapporteer  
en als je unhooked powermoves maakt is dat nog goed te doen of geeft die dan teveel power in het hogere winberijk?
Je kan de depowerstrap dichttrekken en dan kun je er redelijk ver mee komen. Maar als je de depowerstrap al helemaal dicht hebt tijdens het varen, dan kan je het wel vergeten, maar dat geldt ook voor je c- shaped kites.
Maar persoonlijk vind ik hem uitgehaakt iets minder.
Papa

Geen avatar

Antwoord #26 Maart 28, 2006, 00:25:42
edit2Rapporteer  
Hey Naish rider kijk anders eens naar de movie's van Alvaro of Clinton Bolton op de site www.bestkiteboarding.com (rechtbovenin staat movies)
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #27 Maart 28, 2006, 00:32:23
edit2Rapporteer  
ik weet niet welke movies jij bedoeld papa, want die ik kan vinden van alvaro zijn met de yarga en niet met de waroo.
Wat is de titelnaam van het filmpje of de directe link?
KiteDemon

Antwoord #28 Maart 28, 2006, 00:33:18
edit2Rapporteer  
Hey Naish rider kijk anders eens naar de movie's van Alvaro of Clinton Bolton op de site www.bestkiteboarding.com (rechtbovenin staat movies)

Of beter nog, ga er zelf ff aan hangen!

Morgen uitproberen hoe de highend is van de 9, maar ik ben bang dat het daar nog niet hard genoeg voor waait. Het zal dan echt wel ergens tussen de 30 en 40 knopen voor moeten blazen. Ik schat dat het max comfortabele bereik ergen bij de 35 knopen zal liggen.
Papa

Geen avatar

Antwoord #29 Maart 28, 2006, 00:34:53
edit2Rapporteer  
ik kan mijn yarga 9 tot een max van ergens 32 33 knopen varen dus moet met de waroo ook nog stuk ophoog hoop ik!!
zal nu ff kijken v de links...
Papa

Geen avatar

Antwoord #30 Maart 28, 2006, 00:50:29
edit2Rapporteer  
Ben in Brazil moet je maar ff downen en de Waroo promo video. Daar zit aardig wat unhook shit in. Kijk ook ff naar de snowkite movies!
naish rider
Gast
Antwoord #31 Maart 28, 2006, 01:01:35
edit2Rapporteer  
ik zag op de site van best ook een upgrade set voor de waroo.
is dit gewoon een 5e lijn of zo.
en kun je die er beter bij nemen?
Papa

Geen avatar

Antwoord #32 Maart 28, 2006, 01:06:53
edit2Rapporteer  
nee de upgrade set is om je huidige bar om te bouwen naar een bar voor de Waroo. Het is mogelijk om de Waroo op een standaard bar te varen maar dan mis je wel het grotere depower gedeelte.
Bij de upgrade set zitten dus een langere depowerkoord met depowerstrap en verlengde leaderlines. Is bv handig als je nog een goede bar heb liggen met lijne dan hoef je geen nieuwe bar te kopen..
(HJ) MINI-ME

Antwoord #33 Maart 28, 2006, 01:08:20
edit2Rapporteer  
Volgens Waroo is voor een 75 kg kiter de range voor een:
14m2 -----> 10-24 knp
  9m2 -----> 15-34 knp
 Joepie Joepie
Kijk anders in de zoek functie als je de kite wil kopen want Detaman is volgens mij nog kopers aan het verzamelen loser
MartijnM

Antwoord #34 Maart 28, 2006, 01:11:27
edit2Rapporteer  
Prachtige verhaal over de lift en hangtime van de Waroo.
Heeft er iemand al foto's en of video's van amazing big air met deze kite?  Huh
Niet dat ik het niet geloof maar het lijkt me leuk om wat beeldmateriaal te zien (ter illustratie van al de verhalen)  YeSS
(HJ) MINI-ME

Antwoord #35 Maart 28, 2006, 01:56:22
edit2Rapporteer  
Kijk op de BEST site....onder het kopstuk video..... Joepie
MartijnM

Antwoord #36 Maart 28, 2006, 01:57:46
edit2Rapporteer  
HJ, ik bedoel wat amateur foto's of videos. Op de Best site kon ik geen echte big air vinden
KiteDemon

Antwoord #37 Maart 28, 2006, 02:01:42
edit2Rapporteer  
OK, morgen een camera mee naar de Slufter!
Ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet van de andere kant. Maar het is echt f@#king hoog en ver als je daar boven hangt.
www.surfensoul.nl

Antwoord #38 Maart 28, 2006, 07:03:59
edit2Rapporteer  
Was vandaag op, het autostrand een daarna nog even naar de Slufter.
Het waaide hard, windsurfers stonden met 4.0 zeiltjes. Schat 7 en de stoten vanaf 15.00 in de 8 bft.
In windstoten tot aan 40 knopen.Ik weeg 85 kg.Op de Slufter nog gevaren met een Yarga 7.0 maar in de vlagen had ik het niet makkelijk.

Eerst de Waroo 9 in de lucht gezet, stuurlijnen niet op de langste stand dus nog geen maximale depower.
(2 knoopjes van onder)
Strap helemaal dicht , was te varen maar in de vlagen moest de bar helemaal uit en dat vaart niet goed omdat je te gestrekt op je board staat. Springen is eng, zo makkelijk en ongeloofelijk hoog. Je komt gedepowerd aan, stuurt de kite in en trekt je bar aan en je stijgt op...... De hangtime is ongeloofelijk en landen is smooth.
Daarna de stuurlijnen dichter bij de kite gezet nog ff gevaren maar de kite was onhandelbaar krachtig door het verkorten van de stuurlijnen en heb hem moeten landen via de oh shit handle. Ging redelijk makkelijk.

Maar ik vond de kite wel erg groot en ik denk dat het niet verstandig is om zon grote kite mee te nemen in dit soort wind. Gaat er iets fout dan heb je wel het oppervlak vergelijkbaar met een 12 c shaped kite in de wind hangen. Ik had veel lekkerder en relaxter kunnen varen met een Waroo 7, die was denk ik perfect geweest. Dus ik schat de topend van de comfortzone van de Waroo 9 in op rond de 30 knopen plus of min  een paar knoopjes.
Zoek je een pure hardweer kite kun je ook kijken naar de Waroo 7.Die neem ik in ieder geval als hardweer kite.
Voor 25 knopen en meer.

Sake
Gast
Antwoord #39 Maart 28, 2006, 15:54:52
edit2Rapporteer  
@surf-n-soul
Mooie reactie. Hardcore kiter  ThumpsUp
Gisteren met vegas06 9m testkite kunnen varen.
Eerder op Neeltje (1 tot 3) en later op de Kaloot.(4 tot 6)
http://www.hoekstras.nl/hoekstra/foto/target411.gif
Ik denk door het weer van gisteren om een 7 te halen ipv 9.
Hangtime is dan met iedere kite als hoog als hoe groot je ballen zijn.
Voor 't eerst dat ik denk dat wellicht een bow kite met deze vlagerige/stoterige wind lekkerder is. Was ook wel extreem weer. Boardje waaide op het strand nota bene weg. (en schade...)
Op kiteforum is een gozer(wawando) die met die harde wind juist een normale kite prefereerd.
Jammer dat je niet met een Vegas06 kan vergelijken, maar wat was het vergelijk tussen de Waroo en Yarga? Denk je dat je met een Waroo 7 gisteren nou nog echt lekker had kunnen kiten of is het eigenlijk geen kiteweer meer?
www.surfensoul.nl

Antwoord #40 Maart 28, 2006, 16:15:06
edit2Rapporteer  
tja is eigenlijk geen kite weer, maar zon en harde wind zijn we niet verwend mee dus toch maar gegaan...en er waren er meer, maar als iets gebeurd met een 7 , lijn breekt of wat dan ook ben je echt f.cked in die wind.

Kon tot uurtje of 20.00 aardig varen met de Yarga 7  maar werd af en toe van mn sokken getrokken door die vlagen. De waroo vangt die vlagen net heel lekker op als je maar depower over hebt, had ik nauwelijks op de Waroo 9, dus denk dat een Waroo 7 echt veel lekkerder was geweest.
De yarga 7 vond ik wel al veel beter dan de Waroo 9 qua gevoel en power, je voelt gewoon dat die 9 in zon wind een gekooide tijger is. Vond het niks in ieder geval.

Volgende keer voor mij een Waroo 7 de lucht in bij plus 30 knopen.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Maart 28, 2006, 16:18:54
edit2Rapporteer  
ik denk dat een bow met katrollen op de bar langer door kan varen. Elk voordeel heeft zijn nadeel!!
huib

Antwoord #42 Maart 28, 2006, 16:52:14
edit2Rapporteer  
Wat is de lowend van zo'n Waroo 7?

Ik heb nu een beetje rommelig quiver: Nemisis18, Yarga14 (te koop), RavenI 14, RavenI 10 en Yarga 9 (misschien te koop). Ik zit nu te denken over een Waroo 7 of 9 en dat moet dan gecombineerd worden met een 12 en 16 C-shaped (RavenII, TorchII, Fuel06).
www.surfensoul.nl

Antwoord #43 Maart 28, 2006, 18:08:49
edit2Rapporteer  
ik denk dat een bow met katrollen op de bar langer door kan varen. Elk voordeel heeft zijn nadeel!!

Mischien maar waarom dan ? Denk dat je een vlakkere bow langer door kan varen dan een rondere!
Maar achterin de 30 knopen wil je niet met een 9 staan of je hem kan houden of niet. Ik had de waroo nog niet vol gedepowered staan, stuurlijnen konden nog ongeveer 2 knopen naar beneden +/- 10 cm langer dus, kan veel verschil maken.
Ik kon nog gecontroleerd varen dus hij kan het wel aan alleen ik vind het te gek het is toch een erg grote kite boven je hoofd.
www.surfensoul.nl

Antwoord #44 Maart 28, 2006, 18:10:33
edit2Rapporteer  

Ik heb nu een beetje rommelig quiver: Nemisis18, Yarga14 (te koop), RavenI 14, RavenI 10 en Yarga 9 (misschien te koop). Ik zit nu te denken over een Waroo 7 of 9 en dat moet dan gecombineerd worden met een 12 en 16 C-shaped (RavenII, TorchII, Fuel06).
Denk zo vanaf 20 knopen, is qua effectief oppervlak een 9 c shaped kite.Bij 75 -85kg.
huib

Antwoord #45 Maart 28, 2006, 18:24:00
edit2Rapporteer  

Denk zo vanaf 20 knopen, is qua effectief oppervlak een 9 c shaped kite.Bij 75 -85kg.

Kan ik dan niet beter een Waroo 7 nemen ipv een 9 als aansluiting op een C-shaped 12?

Zo'n 7 gaat dan wel super snel draaien. Moet wel erg mooi varen met NW7 in de golven.
Ricardo

Antwoord #46 Maart 28, 2006, 18:46:50
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de 7 zeker wel goed aansluit op je 12. Ik voor eerst met een Waroo 9 samen met iemand die met een C-shaped 13 voer. Ik voer niet echt underpowered en hij gewoon lekker gepowered. Daarom denk ik dat de 7 best goed aan zal sluiten op een 12.
En de 7 kun je weer net iets langer doorvaren  Joepie.
www.surfensoul.nl

Antwoord #47 Maart 28, 2006, 21:55:05
edit2Rapporteer  

Kan ik dan niet beter een Waroo 7 nemen ipv een 9 als aansluiting op een C-shaped 12?

Zo'n 7 gaat dan wel super snel draaien. Moet wel erg mooi varen met NW7 in de golven.

Voor golrijden is de waroo helemaal goed, snel sturen voor je bottomturn en door de depower wordt je niet van de golf afgetrokken maar blijf je er makkelijk op ook als de wind niet perfect sideshore is.
Met jou quiver zou ik voor de waroo 7 gaan.
Heb zelf ook 7/12/16 waroo.

9/12/16 kan ook , en de waroo 9 is echt lekker vanaf 15 knopen tot 30, dus ff afwegen wil je iets relaxtere en hogere highend of wil je iets meer overlap maar de waroo 9 echt in zijn sweetspot varen ?

KiteDemon

Antwoord #48 Maart 28, 2006, 23:25:58
edit2Rapporteer  
Vandaag de highend van de 9 getest......NOT! Het einde van het depowerbereik is nog lang niet in zicht!! Ik schat vlagen van dik over de 30 knopen in de ochtend.
Arno met zijn 8 Torch, de 5de aangetrokken om wat power te lozen dus het moet wel dik over de 30 knopen geweest zijn. Gemiddeld denk ik 27 knoopjes in de ochtend.
Ik stond nog in de setting die ik ook gebruikte in 20 knopen en heb strap niet aangeraakt! Alles was goed te kontroleren door alleen de lengte van het depowerkoord te gebruiken. Geen moment van mijn rail getrokken. Ik heb dus nog heel wat depower te gaan.
En wat gaat dat apparaat hoog en ver...te bizar gewoon! Hij zet je zo 80-100 meter verder pas weer neer. We stonden in het begin met zijn drieën, maar was gewoon bang om te springen als ik iemand 100 meter downwind zag varen omdat ik anders in zijn nek zou landen.
Ik heb echt nog nooit zo hoog en lang gehangen, en het bizarre is dat je gemiddelde spronghoogte gewoon ver boven gemiddeld is.
Ben benieuwd wat de 9 in 30-40 knopen gaat doen in de lucht want dit was al aardig indrukwekkend en echt rete fun. ThumpsUp

Ps, weeg 77 kg en denk dat highend voor mij ergens bij de 40 knopen zal liggen.
Wat een f#$king lekkere dag was dit zeg. Dikke wind, zon en blauwe lucht en zwaar genoten....ik kan er weer ff tegenaan tot het weekend.

Fer
Sake
Gast
Antwoord #49 Maart 29, 2006, 00:05:28
edit2Rapporteer  
Wind gisteren vs vandaag.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.