Boardje af (-geschreven)

Lord of the Boards

Berichten: 869
Maart 27, 2006, 02:38:52
edit2Rapporteer  
Heb nog geen foto's, maar die komen nog wel.

Specs:

120 X 35

Keper 160
Kevlar/ glas UD 175
corecell 7 mm
keper 160
corecell 7 mm
Kevlar/ glas UD 175

2 mm concaaf, 2,4 cm rocker.

Gewicht kaal: 1460 gram.

Heb hem vanmiddag getest. Shapeje vaart echt uitstekend. Ontzettend lekker boardje. De afwerking van dit board is ook erg goed gelukt en de print is superstrak.

Alleen het gewicht zegt waarschijnlijk al genoeg. Het is dus gewoon te licht gebleken, omdat ik die UD heb overschat. Niet loop-proof dus en bij de eerste downloop trapte ik er bij de landing gewoon doorheen. Op exact dezelfde manier als ik al eens eerder een board heb gebroken. Een scheur op het deck over de breedte van het board, onder mijn rechterpad.

Ik heb er anderhalf uur op kunnen varen.

Ik ga hem opnieuw bouwen, alleen dan maar wat zwaarder lamineren.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #1 Maart 27, 2006, 02:43:35
edit2Rapporteer  
da's k*t... zonde man
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Maart 27, 2006, 03:08:18
edit2Rapporteer  
Balen dit zeg.
Hoe zwaar weeg je eigenlijk? Mijn eigen lichtgelamineerde boardjes zijn nog wel steeds heel maar als ik iemand van 80kg ofzo er brute kiteloops mee laat springen zullen ze ook niet heelblijven.

En waarom zit er een laag 160g keper TUSSEN de platen corecell in, het voegt namelijk geen buigsterkte en stijfheid toe op deze manier, alleen maar gewicht.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #3 Maart 27, 2006, 03:11:25
edit2Rapporteer  
hee lord, gezien layup was het toch al experimentje ? die 160 tussen corecell is niet de beste oplossing, loopproof zou misschien ff in impactprotection op dek kunnen hebben.. wel zonde, is toch beetje of er een ledemaat afsterft, heb het nu 1 x meegemaakt...
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #4 Maart 27, 2006, 03:16:57
edit2Rapporteer  
Gecondoleerd (cry_kitesmiley) hoop dat je die korte tijd dat je hem had je er van genoten hebt ThumpsUp
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #5 Maart 27, 2006, 03:18:00
edit2Rapporteer  
kern is te dun!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Maart 27, 2006, 03:20:21
edit2Rapporteer  
He? 2 platen corecell is toch niet te dun Peter Of heb je daar overheen gelezen.


PS: Mailtje nog ontvangen?
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #7 Maart 27, 2006, 03:23:23
edit2Rapporteer  
Ach ja, experimentje........ Had hem wel afgewerkt zoals ik altijd doe. Zo mooi mogelijk dus. Best veel werk geweest voor anderhalf uur plezier.

Die laag keper tussen de corecell ga ik van af stappen ja. Ik hoor het elke keer weer dat het niks bijdraagt aan de sterkte. Ik wilde eigenlijk overstappen op een enkele plaat 9,5 mm corecell. Nu dit board is gebroken, krijg ik toch weer twijfels of ik dat wel sterk genoeg kan krijgen.

Misschien is een laagje vliegtuigtriplex op het deck toch wel de beter oplossing. Ik denk namelijk dat ie niet is gebroken op trekkracht, maar op duw-kracht. De bodem is nog gewoon intakt namelijk en als ik hem buig zoals ie gebroken is, schuiven de beide zijden van het laminaat over elkaar heen. Een laagje hout kan hier wat beter tegen denk ik.
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #8 Maart 27, 2006, 03:25:39
edit2Rapporteer  
sorry heer van de boards, heb het zout nog in m'n ogen, 14 mm is idd genoeg.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #9 Maart 27, 2006, 03:25:44
edit2Rapporteer  
9.5 corecell gaat je nog meer werk opleveren want die gaan nog sneller... doe nou gewoon 15 mm pvc of wat anders.. dat houdt het wel..
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #10 Maart 27, 2006, 03:39:28
edit2Rapporteer  
Naja, ik ga in ieder geval eerst mijn oude 120 boardje ff oplappen. ff nieuwe inserts erin zetten, want die zijn echt verrot. Die is dus wel met dat vliegtuigtriplex gebouwd en is oersterk. Alleen wel wat zwaarder. Zodra die weer vaarklaar is, ga ik pas denken aan een nieuw project. Kan er nog wel ff over nadenken dus.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #11 Maart 27, 2006, 04:04:43
edit2Rapporteer  
jammer man, dat is echt balen (angry_kitesmiley)
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #12 Maart 27, 2006, 04:10:06
edit2Rapporteer  
Arghh zonde man!!!  (angry_kitesmiley)

Bytheway... die laag 160 gr/m2 keper glas in het midden van de core heeft zeker een positieve invloed in het opvangen van de zogenaamde afschuifspanning. En die is het grootst aan de neutrale-buig-lijn!!! Maar je kan het weefsel beter aan de skin brengen. Dit heeft i.d.d. meer effect bij een foam-core......

Succes met je volgende board!  ThumpsUp
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #13 Maart 27, 2006, 15:03:20
edit2Rapporteer  
Tsja, Ziet er uit dat het gewoon wat te licht gelamineerd was. Die 160 gr keper ertussenuit en eronder. Onder en boven een matje erbij en dan kan je kern vast wel dunner dan 14mm corecell. Zonde is het wel, maar toch weer wat geleerd.
knar

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #14 Maart 28, 2006, 01:26:07
edit2Rapporteer  
Je leert de grenzen kennen door er af en toe overheen te gaan.

Je volgende board is vast beter.
marco78

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #15 Maart 28, 2006, 03:55:53
edit2Rapporteer  
He mannen,

Nu hoor ik wel meer dat veel met kevlar gewerkt wordt.
Is dit wel het juiste materiaal, heb bij polyservice met de goeroe gepraat en hij zij dat kevlar niet echt aan sterkte meewerkt.
Dit wordt meer bij boten gebruikt als ze een aanvaring hebben gehad om toch nog het zaakje bij elkaar te houden omdat dit materiaal niet verder scheurt.
Ook krijg je met kevlar toch sneller te maken met delaminatie en als je het niet tussen twee lagen glas aanbrengt helamaal een probleem.
Kunnen we niet beter gewoon glas en carbon gebruiken.
Of ben ik verkeerd geinformeerd.

ps nog gecondoleerd met je board man!!
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #16 Maart 28, 2006, 04:24:26
edit2Rapporteer  
Tsja, dat kan het natuurlijk ook zijn. Heb het kevlar, in tegenstelling tot mijn vorige board, niet tussen 2 lagen glas gedaan. Het kevlar zit rechtstreeks op de core en daaroverheen zit glas.
Het weefsel dat ik heb gebruikt is niet puur kevlar, maar banen glas en kevlar afgewisseld.

Toch maar weer tussen het glas in lamineren dus. Dat andere board is echt supersterk. Denk niet dat die ooit gaat (maar zeg nooit nooit..........)
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #17 Maart 28, 2006, 05:34:23
edit2Rapporteer  
kevlar is heel erg taai en slagvast.
maar moet idd tussen glas gelamineerd worden, de vezels zijn zo glad dat epoxy er moeilijk aan hecht..
mijn volgende projectje wordt kevlar/carbon met een kops balsa core (drukvast) en pbt topsheets.
ben net weer een beetje over m'n loopangst heen dus ben benieuwd hoe lang die het houd!
Fré

Berichten: 393
Antwoord #18 Maart 28, 2006, 16:02:30
edit2Rapporteer  
Kevlar is idd slagvast. En dat is voor kiteboards interessant omdat je weinig stijfheid toevoegt, maar wel veel stevigheid. Vooral voor bodems vind 'k 't interessant... Als je stevig een steentje ofzo raakt, is de schade heel beperkt....
Ik bouw liever op basis van Carbon-kevlar-weefsel; zo behoud je in grote mate de sterkte van kevlar-weefsel, met wat extra stijfheid van't carbon... Heb je ook veel minder last van't lastiger hechten van de kevlar.... Die combi is echt oersterk...
royboy

Berichten: 182
Antwoord #19 Maart 30, 2006, 03:21:23
edit2Rapporteer  
ff vraagje: hechten carbon en kevlar ook goed op hout?
zo niet: wat wel?
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #20 Maart 30, 2006, 05:04:09
edit2Rapporteer  
de epoxy vormt de hechting tussen vezel en ondergrond, en je kan van mij op aan dat je hout prima kan lamineren. Eerst ff met impregneer eroverheen, aan laten stevigen tot het plakkerig is en dan lamineren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.