Acceptatie helm

LEAF

Antwoord #25 Mei 05, 2006, 04:24:24
edit2Rapporteer  
Tuurlijk helpt het ook bij een harde crash op het water!  Als je met veel snelheid het water raakt van een behoorlijke hoogte kan het net het verschil uitmaken tussen knock out gaan of bij bewustzijn blijven en dan heb ik het nog niet eens over de bodem raken in wat onderdieper water.
Freija
Gast
Antwoord #26 Mei 06, 2006, 04:35:35
edit2Rapporteer  
Met les geven de student gewoon ALTIJD een HELM opdoen!

Verder bij een groot strand, vlakke zee en veel zon zie ik het nut van een helm niet in.
Afh. van de lokatie en het weer zou ik wel eens een helm willen dragen.

Wolk

Geen avatar

Antwoord #27 Mei 06, 2006, 17:33:39
edit2Rapporteer  
heb nog nooit iemand uitgelachen zien worden om z'n helm.ik zie het liever dan van die gasten die onverantwoord met de sport bezig zijn zonder les met iets te harde wind en te veel meters bijvoorbeeld.Als ik een helm zie denk ik alleen maar, die heeft oog voor veiligheid, ook al ben ik zelf geen fan van een helm, als ik op onbekend terrein kom met extra risico's zet ik hem toch even op.
THEGREEN

Antwoord #28 Mei 06, 2006, 17:37:20
edit2Rapporteer  
Kijk dat mag ik graag horen!!  ThumpsUp

Ik ga vandaag weer lekker kiten, met helm!  YeSS
Avanti

Antwoord #29 Mei 06, 2006, 19:33:42
edit2Rapporteer  
heb, gisteren m'n Titan wakeboard helm opgehaald, heb lang gezocht om een beetje fatsoenlijke helm te vinden, maar deze paste beter dan de mystic combathelm, maar dat is puur persoonlijk.
Tevens heeft hij verwijderbare oorflappen, om te voorkomen dat je trommelvliezen scheuren, bij een crash op het water.

Joepie
Mies

Antwoord #30 Mei 06, 2006, 21:01:48
edit2Rapporteer  
Helm is gewoon altijd "the smart thing to do", met windje 3 of 4 en een btje cruisen zonder helm...alla.
Maa er kan gewoon zoveel gebeuren met/tijdens kiten dat je het risico gewoon niet moet nemen, als ik iemand zie zonder helm denk ik, mmmmwwaahh, nie zo slim.
Verder moet iedereen het natuurlijk lekker voor zich zelf gaan uitmaken of ie een helm draagt of niet, maar ik hep em wel vaak op loser!

Vrede
Otto

Antwoord #31 Mei 06, 2006, 23:17:02
edit2Rapporteer  
Gewoon zo'n vet helmpje kopen die ze ook bij de PKRA slidercompetities gebruiken, ten minste ik vindt ze wel vet. Niet dat ik er een heb, ik heb een mooie oranje, vindt mijn vader veiliger omdat hij me dan overal goed kan zien  (grinnik_kitesmiley)
Passie

Antwoord #32 Mei 06, 2006, 23:24:20
edit2Rapporteer  
ik vaar lekker door met helm... hij valt nu al wel uit elkaar...
wat voor prijs kan je rekenen voor 'n relaxt helmpie?
sono io
Gast
Antwoord #33 Mei 07, 2006, 04:18:38
edit2Rapporteer  
Bern helmets zijn wel leuke helmen voor zowel winter als zomer sport geloof ik. Het wordt in de toekomst vast hip om met helm te varen zie alle skiers en snowboarders.
Mitchel_12000

Antwoord #34 Mei 07, 2006, 19:53:58
edit2Rapporteer  
De Jobe wakeboard helmpjes zien er cool uit en zitten lekker. Er zijn simpelweg nauwelijks goede redenen te bedenken om geen helmpje op te zetten.
Bij snowboard contests is een helm ook al verplicht. Zou bij het kitesurfen ook moeten gebeuren.
Glenn
Gast
Antwoord #35 Mei 08, 2006, 01:41:57
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een vreede JOBE TITAN helm te koop Smiley, met zo'n klepje!! alleen dan geen witte maar een zwarte! Maatje S/M

Bij interesse kitemaniak@hotmail.com
BBGKITE

Antwoord #36 Mei 08, 2006, 02:44:56
edit2Rapporteer  
Yep ik heb ook laatst een Jobe helm gekocht. Was na een kiteloop hard op mijn zijkant gevallen en mijn oorvlies was dus goed gescheurd. Heb er al wat keren mee gevaren en als je eenmaal bezig bent voel je dr niks van.

Niet stoer? Ik vindt die kiteloops te leuk.  Joepie
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #37 Mei 08, 2006, 20:34:56
edit2Rapporteer  
Ik heb een duitse helm! (gnehehehe...  schater schater )
mijngatindelucht

Antwoord #38 Mei 09, 2006, 01:09:30
edit2Rapporteer  
Hoe ver wil je gaan om jezelf te beschermen tegen alles wat er zou kunnen gebeuren?

Ik ben een groot voorstander van de helm!  ...maar ook van het rugpantser, de airback (zie parapenten), de heupprotectie, een integraal helm en ... de nekleash!

Hoe lang bestaat de helm, hoeveel kost een helm, hoe vaak gebruik je een helm, enz. Ik snowboard in een park en offpiste met helm. Maar hoe lang hebben ze niet zonder gedaan? En wat is de volgende stap? Kijk naar auto's. En wat is het effect? Iedereen gaat roekelozer rijden en er gebeuren meer ongelukken! Zekker met de grotere en snellere auto's vol bescherming.

Ik denk dus dat protectie goed is. Maar het belangrijkste blijft je inschatting of een situatie gevaarlijk is of niet. Is het te ondiep, is het te dicht bij de kant, loop ik em radicaal of eerst wat opbouwen?!

Verder nog een vraag. ik vind een kinbandje echt vervelend. Dat was vroeger op de scootahhh al zo, maar als je in de natuur bezig bent al helemaal. Natuurlijk went het na een tijdje...toch is kitesurfen ultieme vrijheid en dat houd ik liever zo...dus hoe zijn die bandjes?

Pas op jezelf en je medemens! Laters Ivo

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.