Mixed quiver.

KiteDemon

April 05, 2006, 00:12:10
edit2Rapporteer  
Na 6 jaar alleen maar C-shapes gevaren te hebben in 3 maten heb ik toch de voorzichtige overstap gemaakt om de kleinste maat te vervangen voor een SLE. Hoewel ik nog steeds het C-shaped gevoel het lekkerst vind, blijkt juist in de kleine maten een SLE veel geschikter dan een C-shaped. Het geheim zit hem in controle en bereik (vertaalt zich dus ook in veiligheid). Boven de 20 knopen is de wind altijd stukken vlageriger, en de verschillen tussen vlagen en gemiddelde wind veel groter dan beneden de 20 knopen. Naarmate de wind toeneemt tot boven de 30 knopen, worden die verschillen alleen maar groter.
In zulke condities zijn de beperkingen van een C-shaped heel duidelijk merkbaar. Of je staat underpowerd en het volgende moment wordt je ongecontroleerd van je rail gerukt.
Beneden de 20 knopen Is een degelijk bereik overbodig en gaat mijn voorkeur toch uit naar ouderwetse highperformance C-shapes. De boost en lift van een SLE kan gewoon nog niet tippen aan een C-shaped in die condities. Daarbij houden C-shapes de power en de lift ook beter vast tijdens tricks.

Mijn huidige quiver bestaat nu uit 12 en 16 RavenII en een Waroo 9, en ik had geen beter keuze kunnen maken. Mijn windbereik is weer naar boven uitgebreid, en ook geen survival meer in 20-35 knopen omstandigheden. Geen extra kite meer oppompen als de wind toevallig inkakt naar 15 knopen. Wat een verademing. Daarbij is een SLE dikke pret in highwind omstandigheden boven de 20 knopen, en kan je absoluut wat langer van het uitzicht genieten daar boven.....en alles zonder een moment de controle te verliezen of van je rail getrokken te worden.

jeffrey

Antwoord #1 April 05, 2006, 01:26:55
edit2Rapporteer  
hee ik heb nu ok zo'n warroo 9m2 gekocht ik vond het helemaal top dus toch maar 1 aangeschaft
slufterhufters.com

Antwoord #2 April 05, 2006, 01:32:51
edit2Rapporteer  
 (kiss_kitesmiley)
Papa

Geen avatar

Antwoord #3 April 05, 2006, 01:35:53
edit2Rapporteer  
omdat niet iedereen hetzelfde is...
slufterhufters.com

Antwoord #4 April 05, 2006, 01:40:41
edit2Rapporteer  

(kiss_kitesmiley)
Papa

Geen avatar

Antwoord #5 April 05, 2006, 02:00:37
edit2Rapporteer  
http://media.bestkiteboarding.com/videos/ben_brazil.wmv

Vind dat er toch aardig meer mee wordt gedaan dan alleen hard varen en hoog springen... Miss ligt t wel een beetje aan je leeftijd dat je niet meer zogoed mee kan komen...
Tot nu toe heeft iedereen plezier met de SLE/Bow kites en omdat jij alles 1 of 2x getest heb is het niet zo... Of heeft naish miss niet zo goed product op de markt gezet...
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 April 05, 2006, 02:14:54
edit2Rapporteer  
Als niet iedereen hetzelfde is, waarom loopt iedereen dan blind achter de marketing machine aan wat betreft de Bow kites, te beperkt die dingen, en daar komen de meesten langzaam achter, varen en springen meer niet.

Arno.........dit geldt voor mensen die varen op jou niveau maar voor het gros van de kiters incl mijzelf zijn zeer gebad bij wat Fer hierboven beschrijft!!

Zaterdag op Autostrand waren op het gegeven moment noch 2 kiters bezig, de rest kon of durfde niet. Met mijn Nash SW echt top gekite en geen last gehad van vlagen enz.

Dus voor mij werkt het zeker een SLE als kleinste kite en wil nooit meer terug!!
KiteDemon

Antwoord #7 April 05, 2006, 02:35:45
edit2Rapporteer  
Je leest het Ar.....Het gaat uiteindelijk om de fun die je eraan beleefd.
In de omstandigheden waar ik hem voor gebruik, heb ik meer fun dan met een 8 C-shaped. Ook ik ga niet meer terug naar een C-shaped in die maat.
Marketing heeft daar niks mee te maken, merk heeft daar niets mee te maken, concept heef daar niks mee te maken....Dit heeft alles te maken met hoeveel fun je aan iets beleefd!!! Tenzij je om andere redenen kite....
Ik kom elke keer weer het geijkte stukje tekst van je tegen. Je kan ook gewoon zeggen dat het niks voor je is.
Some like it ...some don't.
Dus, hey wat is je punt....??
Emiel

Antwoord #8 April 05, 2006, 02:47:14
edit2Rapporteer  

Vind dat er toch aardig meer mee wordt gedaan dan alleen hard varen en hoog springen... Miss ligt t wel een beetje aan je leeftijd dat je niet meer zogoed mee kan komen...
Tot nu toe heeft iedereen plezier met de SLE/Bow kites en omdat jij alles 1 of 2x getest heb is het niet zo... Of heeft naish miss niet zo goed product op de markt gezet...

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA die loops met die warooo!!!!hahahahahahaha geniaaaaall zo kan iedereen straks kiteloop hp.... dat zijn toch geen kiteloops mensen!! en de pop die die krijgt met die kite is ook niet om over naar huis te schrijven als ik het zo zie(ondanks dat hij het board gebruikt met de dikste pop op de markt)... pfff voor freestyle zijn c-shapes toch echt stuk beter volgens mij! ghehehe
Papa

Geen avatar

Antwoord #9 April 05, 2006, 02:57:50
edit2Rapporteer  
emiel t gaat erom dat arno zegt dat een bow/sle alleen maar mee kan springen en varen...
Brenkie

Antwoord #10 April 05, 2006, 03:12:19
edit2Rapporteer  
Jullie zullen gelijk hebben heren, daar twijfel ik niet aan.
Maar ook ik heb me prima vermaakt zonder last te hebben van de vlagen met mijn Venom10.
Ik sta er nog steeds versteld van wat zo'n apparaat absorbeerd aan vlagen.
De top end is gigantisch, en met een smoothe overbrenging van de power.

Voor de grote maten zoek ik nog iets nieuws en idd geen venom, want die worden mij dan te traag.
Maar die 10 is super!    Joepie

Nog even terugvallend op het topic, het gaat er inderdaad om dat je plezier hebt en je comfortabel kan knallen. Tenminste.., met zulke windsnelheden draait bij mij alles om controle.
En dat zal een bow meer geven van een C shape.
Ik ben zelf ook geen top kiter, maar zelfs dan wil ik wel in control blijven.
Tom

Antwoord #11 April 05, 2006, 03:12:34
edit2Rapporteer  
Gewoon weer het zelde liedje, bow en sle is voor veel mensen goed denk zo'n 70 a 80%
voor de rest C shapes klaar.
Ik heb me nieuwe torches en ze bevallen me tot nu toe heeel goed
Papa

Geen avatar

Antwoord #12 April 05, 2006, 03:17:12
edit2Rapporteer  
wil nog steeds x zo matras proberen... bevalt t me niet kan ik iig wel lekker slapen!!!
Erik Verhe1j

Antwoord #13 April 05, 2006, 03:21:03
edit2Rapporteer  
Beide types kites hebben zo hun voor en nadelen.

Het begint nu een beetje op de foil vs tube discussie te gaan lijken. Ik merk dat er aardig wat mensen zijn die zich er aan gaan irriteren.

In sommige condities is de één beter, de andere dag is de ander weer beter. Voor de ene kiter is een bow beter, voor de andere kiter een C-shaped.

Laat het alsjeblieft niet zo'n discussie worden als over de foils en de tubes.. Het wekt alleen maar irritatie op. Mensen weten nu wel wanneer de bow goed en wanneer de C-shaped goed is. Zo niet, dan kunnen zij de zoekfunctie gebruiken. Dit zal genoeg resultaten geven.

Als je de topics over de bows vergelijkt krijg je elke keer dezelfde argumenten voor en tegen.
haaaanz
Gast
Antwoord #14 April 05, 2006, 04:38:42
edit2Rapporteer  

hmmm mich......    misschien zeg je dat wel over arno... maar ik weet zowieso dat arno echt wel progressie heeft en nog keihard beult!!

enne, ik dan??   ik heb er 2 rakjes mee gevaren en meteen die kite opzij gelegt.....    ik heb meteen gemerkt dat ik met die kite geen ruk kan.... daar kan ik geen progressie boeken... ik vond het 100000x niks

dus al zou het zo zijn dat arno zo is ( wat dus niet zo is ) dan ligt het dus niet zoals jij zegt aan de leeftijd dat ie niet meer zo goed meekomt of zo...

ik ben het over het filmpje ook eens met emiel... die kiteloops.... dacht dat ie gewoon een klein sprongetje deed... en die pop is ook zeker niet om over naar huis te schrijven nee... het is gewoon vlak water.. dan moet je zieke pop kenne creeren man

kortom, bow is leuk voor als je begint lekker veilig en zo, maar zodra je beetje met tricks begint.. verkoop die bow maar, gewoon c-kites

i rest my case

ps. ik heb ook de crossbow gevaren en die vond ik gewoon simpelweg beter als de waroo   maar ook voor de crossbow geld hetzelfde verhaal gewoon verkopen en aan de c-kites gaan
xray

Antwoord #15 April 05, 2006, 05:09:56
edit2Rapporteer  
Als we toch met meningen bezig zijn dan die van mij ook nog maar even.

Wat je met een kite kan is afhankelijk van de rider en in mindere mate met de kite.
Ik sluit me aan bij Emiel en Hans dat ik, hoewel technisch veel beter dan ik ooit zou kunnen, het allemaal niet specta vind. Ziet er allemaal nogal soft uit en daarnaast lift krijg je met elke kite als je hem zo hoog als deze rider houdt. Ruben, Kevin en Randy hebben de kite vele malen lager staan en ik ben benieuwd of je dan nog zo lekker (lees mooi) kan freestylen met de Waroo. Ik ben bang van niet omdat de power dan niet meer te handelen is en de kite dan ook niet dat doet wat de rider wil, mijn mening...

Tot slot heb ik zaterdag en abolute fucking topdag gehad met mijn 9m C-Shaped kite (ik ga geen merk noemen dat is zelfs niet nodig). Vlagen had ik geen last van en sprongen waren heerlijk. Let wel we hadden het hier over 30+ knopen van tijd tot tijd! Retestabiel en een erg goed bereik, tuurlijk die SLE zou ik nog bij 40 knopen kunnen varen maar hoe vaak komt dat voor.....
Pbter

Geen avatar

Antwoord #16 April 05, 2006, 06:57:19
edit2Rapporteer  
geef mij maar amp+
Arthur
Gast
Antwoord #17 April 05, 2006, 07:23:04
edit2Rapporteer  
Zeker Peet !
En niet te vergeten mijn good old Arc 460 !
(F... the depowerrr !)
Was wel lekker rustig afgelopen zondag op het water  ThumpsUp
Houden zo 
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #18 April 05, 2006, 17:51:45
edit2Rapporteer  
...kom ik aan met mijn 5,5 CO2 uit 2003  schater Maar ik had wel lol met het ding  ThumpsUp
www.surfensoul.nl

Antwoord #19 April 05, 2006, 20:29:18
edit2Rapporteer  
Wat een hoop woorden en wat worden er weer veel piketpaaltjes geslagen..... kom die sle testen die kites voegen voor veel mensen iets toe aan kiteboarden en dat Kevin of Ruben hoger beter of langer trickt met c shaped kites...lekker belangrijk.
Vond die handlepass van Kevin met de schockwave op 10 meter hoog ook aardig hardcore ! (filmpje gepost door de Gabberaap tijdje terug)
ik krijg regelmatig mail van mensen die erg happy zijn met de Waroo en de Waroo wordt door beginners intermediates en gevorderden gekocht.

Met een sle vaar je veel harder, heb je veel meer controle en zelfvertrouwen vooral in harde wind, durf je tricks te oefenen ook in harde wind, hij vaart erg comfi dus langer op het water....niks mis mee toch.

Is het niks voor je... de c shaped is ook een perfecte kite waarmee je veel lol kunt hebben en voor hardcore freestyle beter maar dat is maar een select clubje.

Mijn mening:
Voor allround gebruik prefereer ik een sle anytime.
Voor harde wind is een sle perfect en veel beter en comfortabeler dan c shaped.

Emiel

Antwoord #20 April 05, 2006, 23:26:14
edit2Rapporteer  
en waarom vaart de waroo dan als een C? hehe(inkoppertje)

wat ik wel effe wil weten wanneer vind je een C beter dan een SLE?
KiteDemon

Antwoord #21 April 06, 2006, 00:19:53
edit2Rapporteer  
Waroo vaart niet als een C-shaped!! Maar in vergelijking met bv een Xbow komt het gevoel wel wat meer in de buurt van een C-shaped.

Om je 2e vraag te beantwoorden......of juist niet te beantwoorden.....je zegt het zelf al; wanneer vind je. Zo subjectief als het maar zijn kan. Hetzelfde als vragen wat de "beste" kite is. Die fase zou je toch al ontgroeid moeten zijn Emiel :Smiley
La Flauwurhman

Antwoord #22 April 06, 2006, 00:28:16
edit2Rapporteer  
Waar is die goeie ouwe tijd van de tweelijners!!??

En inderdaad Peet, die AMP+ is waanzinnig!!
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #23 April 06, 2006, 00:32:24
edit2Rapporteer  
Is dat zo ? Ik heb nog een Amp+ 16,5 over ....
KiteDemon

Antwoord #24 April 06, 2006, 00:33:09
edit2Rapporteer  
Waar is die goeie ouwe tijd van de tweelijners!!??

En inderdaad Peet, die AMP+ is waanzinnig!!

Heb nog wel een 5 m2 Wipika classic voor je liggen hoor Den.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.