oorzaak raar gedrag van me kite

justkitehigh

Berichten: 152
April 05, 2006, 19:45:19
edit2Rapporteer  
hey medekiters ik vaar nu al een tijdje met me f-one dream 12m2, wat mij alleen opvalt is dat gedepowerd of full power stuurlijnen onwijs slap hangen. Wat ertoe lijd dat de kite alles behalve 100% goed presteert kan er soms weinig power in krijgen. En waar ik ook van baal is wanneer ik unhook me kite vrijwel direct achterstevoren naar beneden valt.
Nou heb ik al aan bepaalde mensen gevraagd wat het kan zijn eerst dacht ik zelf aan lengte verschil in me lijnen maar na inspectie doormijzelf kon ik vaststellen dat me lijnen evenlang zijn. Hebben jullie enig id wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
ik hoop dat jullie me er wat over kunnen vertellen
alvast bedankt

justkitehigh ThumpsUp
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 April 05, 2006, 19:49:49
edit2Rapporteer  
Als ik het zo lees moet je je stuurlijnen korter maken, ken de f-one bar niet maar bij Niash hebben je verschillende knoopje op de bar.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #2 April 05, 2006, 19:50:42
edit2Rapporteer  
strakker zetten die stuurlijnen!!
kiter25

Berichten: 72
Antwoord #3 April 05, 2006, 20:01:05
edit2Rapporteer  
Je moet niet altijd denken dat de fabrieksinstellingen van kites perfect zijn. Lijnen kunnen uitrekken, of de knoopjes zijn gewoon niet goed afgesteld.

Je moet ervoor zorgen, dat bij harde wind, je bar volledig gedepowered, dat zelfs dan bij windvlagen je stuurlijnen nog slap staan. Dan staat ie goed afgesteld.
Je moet dus de knoopjes op je leaders wat dichter bij je bar zetten.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #4 April 05, 2006, 20:01:54
edit2Rapporteer  
Je stuurlijnen zullen zeker een stuk ingekort moeten worden.
Ook als je de kite uithaakt zal je de depowerstrap een stuk moeten aantrekken, maar aangezien je stuurlijnen al te lang zijn zal dit nu niet werken.
Inkorten die lijnen.

Ps: zijn het de orginele lijnen?
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #5 April 05, 2006, 20:21:11
edit2Rapporteer  
je moet je lijnen uitrollen, doe dan de uiteindes over een schroevendraaier iod en steek die in de grond.
met je bar aangetrokken moeten alle lijnen evenlang zijn(strap open).
Succes
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #6 April 05, 2006, 20:21:36
edit2Rapporteer  
ik weet niet hoor, maar als hij unhooked, dan stalt zijn kite uit de lucht(veroorzaakt door te korte achterlijnen)?, en als je je bar op de knoop houd, hangen je acherlijnen slap(te lange achterlijken)....

zoals hier staat kan alleen je depowerlijn te lang zijn.

JER
Gast
Antwoord #7 April 05, 2006, 20:22:47
edit2Rapporteer  
Sorry hoor ik wil je niet beledigen "Unhooked" rijden terwijl je weet dat de lijnen niet goed staan??? Heeft meer met jezelf te maken dan met de kite! ListenToMe
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #8 April 05, 2006, 20:26:47
edit2Rapporteer  
ik weet niet hoor, maar als hij unhooked, dan stalt zijn kite uit de lucht(veroorzaakt door te korte achterlijnen)?, en als je je bar op de knoop houd, hangen je acherlijnen slap(te lange achterlijken)....

zoals hier staat kan alleen je depowerlijn te lang zijn.



Als je depowerlijnen te lang zijn, hoe kan het dan dat zijn stuurlijnen ten alle tijden slap hangen?
JER
Gast
Antwoord #9 April 05, 2006, 20:35:10
edit2Rapporteer  
Ik vraag mij af uit wat voor jaar de Dream komt, wat ik weet is dat F-one niet echt "Unhooked" gereden kon worden (ja, of je moet de hele bar ombouwen) maar de standaard bar van F-one geeft je niet echt de mogenlijkheid om "Unhooked" te gaan, sowieso moet je bar in zijn geheel afstellen.

Vertel ff wat meer van de kite, Bouwjaar, welke bar.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #10 April 05, 2006, 21:08:59
edit2Rapporteer  
Tuurlijk kan een F.one uitgehaakt gevaren worden (ik zou ook niet weten waarom niet).
Het enige dat je moet doen is je depowerstrap aantrekken.
Optioneel kan je er nog een grote chickenloop op zetten.
polle

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #11 April 05, 2006, 21:15:14
edit2Rapporteer  
[
je moet je lijnen uitrollen, doe dan de uiteindes over een schroevendraaier iod en steek die in de grond.
met je bar aangetrokken moeten alle lijnen evenlang zijn(strap open).
Succes
Wat Emiel zegt , dat kun je zeker eens checken en als je je lijnen aan iets stevigs kan bevestigen en trek dan ook je trapeze aan en depowerstrap open.Ga zodanig in je trapeze hangen en trek je bar naar je knoop toe. Je stuurlijnen mogen dan zeker niet slap hangen. ThumpsUp
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #12 April 05, 2006, 21:28:41
edit2Rapporteer  
ik had het laatst ff gecheckt maar volgens mij zijn mij stuurlijnen ook iets van 2 cm langer
als ik de kite vol gepowerd heb (strap open en bar helemaal aangetrokken) hangen mijn stuurlijnen een kleinbeetje slap
JER
Gast
Antwoord #13 April 05, 2006, 21:28:54
edit2Rapporteer  
Jappy, zo vanzelfsprekend is dat niet hoor dat je bij de F-one's "Unhooked" kan varen, pas vanaf 2005 is dit echt mogelijk bij de F-one's, daarvoor was dat echt niet mogelijk omdat F-one altijd al een heel lang depowerkoord heeft gehad!

Wel was het mogelijk wanneer je de gehele barr ging aanpassen maar standaard was dat niet het geval.
benjamin
Gast
Antwoord #14 April 05, 2006, 21:54:20
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf ook een dream uit 2005 een 14 dan, deze kite vaar je niet tegen de knoop aan altijd iets aan getrokken om hem te poweren zodra je de bar loslaat depowerd hij al .
 dat achteruit vliegen kan ik niet verklaren die van mij vlieg perfect unhooked depower strap aantrekken en uithaken  ik vindt dit echt een super kite.
mattiB
Gast
Antwoord #15 April 05, 2006, 22:11:07
edit2Rapporteer  
je moet je lijnen uitrollen, doe dan de uiteindes over een schroevendraaier iod en steek die in de grond.
met je bar aangetrokken moeten alle lijnen evenlang zijn(strap open).
Succes

Emiel, wat bedoel je precies met "strap open": op volledige power stand, of depower stand..? En moet je dit ingehaakt doen of juist uitgehaakt?

gr,

 
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #16 April 05, 2006, 22:19:17
edit2Rapporteer  
strap open, bedoelt ie mee dat je hem zo lang mogelijk moet maken.
ingehaakt of uitgehaakt maakt niet uit, hij bedoelt dat je de lijnen aan een stokje vast moet zetten (dus alle 4 de lijnen bijv. aan een schroevendraaier zoals hij zei) en dan de bar helemaal aantrekken, alle lijnen moeten dan even strak staan.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #17 April 05, 2006, 23:03:59
edit2Rapporteer  
@ JER: je hebt gelijk, maar ik heb de Mach2 ook gewoon met een carbon bar gevlogen, en heb er dus nooit last van gehad.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #18 April 06, 2006, 01:18:01
edit2Rapporteer  
hey medekiters ik vaar nu al een tijdje met me f-one dream 12m2, wat mij alleen opvalt is dat gedepowerd of full power stuurlijnen onwijs slap hangen. Wat ertoe lijd dat de kite alles behalve 100% goed presteert kan er soms weinig power in krijgen. En waar ik ook van baal is wanneer ik unhook me kite vrijwel direct achterstevoren naar beneden valt.
Nou heb ik al aan bepaalde mensen gevraagd wat het kan zijn eerst dacht ik zelf aan lengte verschil in me lijnen maar na inspectie doormijzelf kon ik vaststellen dat me lijnen evenlang zijn. Hebben jullie enig id wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
ik hoop dat jullie me er wat over kunnen vertellen
alvast bedankt

justkitehigh ThumpsUp

Beetje tegenstrijdig. Stuurlijnen hangen slap zowel gedepowerd als full power. Maar als je uithaakt (dus full power) Stallt de kite, wat weer betekent dat de stuurlijnen dus te strak zouden moeten staan.
Weet je zeker dat jij niet de oorzaak bent??
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #19 April 06, 2006, 01:33:02
edit2Rapporteer  
gewoon de stuurlijnen strakker zetten en je 5th line ok wat strakker en dan gewoon even uithakken en kijken of dat het dan beter is
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #20 April 06, 2006, 01:44:32
edit2Rapporteer  
heel tegenstrijdig maar probeer het volgende:

zet je kite met nrmale kite wind boven je hoofd en trek je bar maximaal aan met je depower strap helemaal open.

met goede afstellingen zie je de tips van je kite (waar de stuurlijnen aan zitten) dan net een klein beetje naar binnen.

Dan zit je goed, maar

gaat je kite achteruit vliegen als je uithaaked (zelfde dus als je net deed met maximaal aantrekken dan zijn je stuurlijnen te kort,

Die moet je dan dus langer maken of je middelste lijnen korter,

Staat de kite boven je hoofd en trek je de bar aan en de tips doen helemaal niks of vrijwel niks en heb je amper power in je kite dan moet je je stuurlijnen in korten
diederik

Berichten: 908
Antwoord #21 April 06, 2006, 03:00:17
edit2Rapporteer  
Zorg dat je de bar max 15 cm aantrekt als je je kiteafstelling controleerd zoals hierboven beschreven (lengte (de)powerkoort max 20 cm). Oja...bij mijn best kites zijn mn stuurlijnen ook beduidend korter als mijn powerlijnen (verschil plus minus 10 cm).
justkitehigh

Berichten: 152
Antwoord #22 April 06, 2006, 05:04:38
edit2Rapporteer  
JER jij zegt dat je pas vanaf 2005 unhooked kan varen even ter informatie voor jou mijn dream komt uit 2005 en er kan zeker wel unhooked mee gevaren worden en tis niet de bedoeling als ik het doe dat ie dan crasht en onbestuurbaar word , ik kon met me eerste kite een 2003 slinsghot gto 11m2 ook unhooked varen en met deze kite heb ik er voor het eerst last mee
justkitehigh

Berichten: 152
Antwoord #23 April 06, 2006, 05:07:28
edit2Rapporteer  
en kitedemon ik ben zeker niet de oorzaak ervan ik snap er zelf ook geen reet van full of DE zijn stuurlijnen slap unhook ik hem dan knalt hij de lucht uit
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #24 April 06, 2006, 06:19:44
edit2Rapporteer  
Ik vaar een gemengde quiver (best, north, ocean rodeo) met 1 bar. Dan kom je er dus achter dat lijnlengte verschil merk en type afhankelijk is. Mijn North kite vaar ik met gelijke lengte lijnen. Voor die best verleng ik de stuurlijnen en voor die ocean rodeo verleng ik de middenlijnen. het was ff puzzelen om hier achter te komen maar nu werkt het.
Ik zou zeggen: Advies van iemand met exact de zelfde kite opvolgen of beter nog gewoon ff een paar verleng lusjes in elkaar knopen en testen als eerste stap met dat testen zou ik (Zoals bijna iedereen hier boven ook al vermeld heeft de middenlijnen iets verlengen(of de stuurlijnen iets inkorten, is natuurlijk het zelfde...)

Misschien moet je je bar travel wel iets inkorten. (Als dat makkelijk kan met jouw bar) of anders gewoon je depower strap aantrekken voor je uithaakt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.