(HJ) MINI-ME
|
Je wilt dus 1 kite kopen???? Je moet ff je vraag aanvullen met.... ervaring?,board?spot?
|
|
|
Bodhi
|
Je wilt dus 1 kite kopen???? Je moet ff je vraag aanvullen met.... ervaring?,board?spot? Inderdaad, wat is je niveau? Beginner, Gevorderd, Expert? Hoe ver wil je gaan in deze sport? Met een 14 vul je jezelf na verloop van tijd aan waarschijnlijk met een 10 (of iets minder) en met een 12 trek je naar beide kanten toe, 8 en 16 meestal... Kijk naar je budget, je motivatie voor deze waanzinnige sport en je ambities. Zelf voer ik vorig jaar 10 en 14 en ben dit jaar overgestapt op 8, 12 en 16. Voor mijzelf vind ik deze maten het meer voordelen opleveren. Ik zou lekker een 12 nemen. Maar waarom eigenlijk een Vegas??? Zo lekker komen ze niet uit de tests... Denk ook aan een Waroo, scheelt een stukkie geld en iedereen is er helemaal hilarisch over! (Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen...)
|
|
|
zagy
|
ja, voor de prijs van 1 vegas heb je 1,5 waroo. Dus kun je met wat meer bijbetalen een 10 en een 14 varen
|
|
|
kiter25
|
hallo ik wil een vegas 06 kopen maar welke maat moet ik nou nemen ik ben 85 kilo in de ene winkel zegen ze je moet een 12 nemen en in de andre winkel een 14 wat denken julie bedankt.
denk je niet dat iets wat beter leest met punten en komma's dit leest best lastig toch zeker wanneer je meer korte zinnen typt ik vraag me af of dit toch fijn leest ze zijn er niet voor niets die leestekens ze zitten onderaan je toetsenbord een ervan is de komma je hebt ook nog een ander dat is de punt als je zo zou praten als jij schrijft dan praat je net als een robot
|
|
|
Passie
|
haha ik vind dat ook maar heel erg lastig was me de eerstekeer niet eens zo opgevalle maa ik heb van mensen gehoord dat de vegas juist heel goed vaart dus in welke tests stond dat dan enzo?
|
|
|
slufterhufters.com
|
Ga voor de Rhino 6, de Vegas 6 is leuk voor gevordede riders die uitgehaakte freestyle doen. De Rhino 6 is gewoon een makkelijke kite die voorspelbaar is en doet wat jij verlangt van een kite. De Vegas 6 is een freestyle kite die erg snel is en minder low end heeft dan bv de Rhino 6, de Rhino 6 heeft veel low end en genoeg high end.
Je kan ook bij de betere kiteshops langs gaan, die hebben nieuwe Vegas 5 liggen, voor zeer scherpe prijzen en kompleet. De Vegas 5 is een super kite, helemaal als je hem voor weinig nieuw kompleet kan aanschaffen.
|
|
|
Sake
Gast
|
Je wilt dus 1 kite kopen???? Je moet ff je vraag aanvullen met.... ervaring?,board?spot? Maar waarom eigenlijk een Vegas??? Zo lekker komen ze niet uit de tests... Niet zo lekker uit de tests komen? Welke test dan? Alle tests zijn juist laaiend. En ervaringen op kiteforum zijn dermate positief dat het wel Best propaganda lijkt. De Waroo lijkt juist toch niet zo goed als gepropagandeerd. (sealedlips_kitesmiley) Heb uitgebreid met de vegas06 12 kunnen testen. Het ligt eraan vanaf hoeveel wind je wil kunnen kiten. 14m lijkt voor 85 kg de beste optie als enig kite zonder al te veel compromissen bij weinig wind. Mooier is uiteraard 2 kites. Voor een indruk van ranges kan kite-surf.com handig zijn. http://www.kite-surf.com/userreviews/show_review.php?Ratings_Index=2158
|
|
|
Bodhi
|
Je wilt dus 1 kite kopen???? Je moet ff je vraag aanvullen met.... ervaring?,board?spot? Maar waarom eigenlijk een Vegas??? Zo lekker komen ze niet uit de tests... Niet zo lekker uit de tests komen? Welke test dan? Alle tests zijn juist laaiend. En ervaringen op kiteforum zijn dermate positief dat het wel Best propaganda lijkt. De Waroo lijkt juist toch niet zo goed als gepropagandeerd. (sealedlips_kitesmiley) Heb uitgebreid met de vegas06 12 kunnen testen. Die impressie in de laatste KSM vond ik nou niet om over naar huis te schrijven...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
1 tegen hoeveel goede reviews? Ik heb ook nog geen enkele slechte review gelezen. Wel lees ik dat het low-end niet overeen komt in vergelijk met een SLE. Maarja, er zit wel meer gevoel in.
Persoonlijk wil ik wel eens die Waroo proberen, evenals de Vegas06. Ik wil ook een nieuwe kite gaan kopen (16m2)
|
|
|
bart123
Geen avatar
|
Vaar met vegas6 10 & 14, en ben er nogal blij mee; 15 - 35 knopen (80kg)
snel, grote depower(stroke), goede feedback, upwind goed, karakter zelf in te stellen, clamcleat ok
alleen nogal lastig in te pakken / vervoeren met ellenlange zeillatten.
B
|
|
|
globe
|
Geen beginnerskite? Beter een Rhino voor beginners ? Toevallig heb ik mijn vrouw afgelopen weekend aan een Vegas 9 'gehangen'. Haar niveau is op dit moment nét beginner-af. Ze kan zelfstandig kiten, hoogtelopen en keren. Haar ervaring met een Vegas was dat dit de gemakkelijkste kite was waar ze ooit mee gevaren had. Het depowerbereik is enorm, de kite is superstabiel, en zij vond hem niet te snel (had hem op de middelste stand staan). Ikzelf was met een 12 meter aan het varen en trok dezelfde conlusie.
|
|
|
|
globe
|
Yup,
Vegas 06 inderdaad.
Mijn vergelijkingsmateriaal van het afgelopen seizoen is trouwens wat betreft een 12 meter:
Raven 1 en 2 Torch 1 en 2 RRd type 6 Vegas 05 Rhino 6
Mijn niveau is gemiddeld, geen echt harde actie als kiteloops en HP actie. Toch durf te beweren dat dit de beste kite voor MIJ is waar ik mee gevaren heb.
|
|
|
joep
Gast
|
Heb afgelopen zondag de vegas 06 10 meter mogen proberen van een maatje van me...op autostrand met een dikke 6/7 bft geen enkele moeite gehad om mee te varen...ter vergelijking: kon mijn skoop 4 (9 meter) op bepaalde momenten niet houden (volledig gedepowered) en heb met de vergas toeside kunnen varen (zonder uit het lood getrokken te worden) en ZEEER gemakkelijk heen en weer kunnen varen....kortom: stabiel, enorme depower en reageert soepel op alle bewegingen...
1 nadeel: kon niet de juiste slag vinden om echt goede airtime te krijgen maar dat kan aan mijn ervaring met deze kite liggen.
|
|
|
joep
Gast
|
Oja, weeg 75 kg
|
|
|
Esther
|
Als ik jou was zou ik voor de 12 meter gaan. Met een gewicht van 85 kilo heb je naar Nederlandse weermaten de meeste kans om zo vaak mogelijk het water op te gaan met een 12 meter. Neem er wel een Medium size board bij ipv een Small.
Ikzelf ben overgestapt van de rhino '06 naar de vegas '06. Puur en alleen vanwege de unhooked kiteloops. Het springen is idd ietsje anders als met de rhino (je moet net wat aggressiever aankanten vlak voor je sprong om dezelfde hoogte te halen als met een rhino.) De depower van de vegas is ongelooflijk en ik heb nog geen kite gevlogen die zo goed windvlagen opvangt als deze kite. (en geloof me, ik test bijna alle kites!)
De Vegas is een superstabilie kite en daarom naast gevorderden ook voor intermediates zeer geschikt!
|
|
|
CabriPro
|
Heb je toevallig ook de Trbal getest en hoe vind je deze in vergelijking met de Vegas 06 Als ik jou was zou ik voor de 12 meter gaan. Met een gewicht van 85 kilo heb je naar Nederlandse weermaten de meeste kans om zo vaak mogelijk het water op te gaan met een 12 meter. Neem er wel een Medium size board bij ipv een Small.
Ikzelf ben overgestapt van de rhino '06 naar de vegas '06. Puur en alleen vanwege de unhooked kiteloops. Het springen is idd ietsje anders als met de rhino (je moet net wat aggressiever aankanten vlak voor je sprong om dezelfde hoogte te halen als met een rhino.) De depower van de vegas is ongelooflijk en ik heb nog geen kite gevlogen die zo goed windvlagen opvangt als deze kite. (en geloof me, ik test bijna alle kites!)
De Vegas is een superstabilie kite en daarom naast gevorderden ook voor intermediates zeer geschikt!
|
|
|
Marky
Gast
|
Zelfde vraag Esther maar dan jouw ervatingen van de Vegas tov de Waroo. (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
marky
Gast
|
ervaringen mag ook (shame_kitesmiley)
|
|
|
|
globe
|
Ben inderdaad ook erg benieuwd naar de 16. Vooral de Low-end, ik ben geswitched van een Raven 2 16 namelijk. Heb tot nu toe ook de 9 en de 12 gevaren. Een soort van luxe probleem met de goed wind van afgelopen 2 weekenden Waarschijnlijk zondag de 16 meter maar eens uit de tas halen.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Als wij binnen dit topic het toch over dezelfde soort kite hebben, qua werkwijze dan, waarom dan gaan voor één Vegas 06 of tribel en niet voor Wipika matrix. 2 voor de prijs van 1 zullen we maar zeggen. Ik heb er weinig berichten over gehoord of gelezen maar principe is het zelfde. Bovendien word je er ook niet vrolijk van als die laten van de Veags6 steeds breken. Succes met uitzoeken
|
|
|