Waroo 14

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #50 April 06, 2006, 23:04:03
edit2Rapporteer  
Dan hoop ik dat de twee Waroo,s die ik besteld heb ook een lichte kleur LE hebben, want die zijn wat beter tegen zonlicht bestand.., (hangloose_kitesmiley)
Welke maten heb jij besteld en waar?? Hoe zwaar weeg je
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #51 April 07, 2006, 00:21:12
edit2Rapporteer  
Waarom is de range van de Waroo 14m2 zo klein Huh
Is de depower mogelijkheid minder groot dan gedacht???

Vb Waroo 9m2 15-34 kpn (verschil 19kpn)
     Waroo 14m2 10-24 kpn (verschil 14Kpn)

Als ik naar de tabel kijk die best opgeeft dan heeft de 12m2 bijna het zelfde bereik als de 14m2..

Waarom dan nog de 14m2 kopen (als 95kg zware kiter) Huh Huh
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #52 April 07, 2006, 00:28:50
edit2Rapporteer  
De lowendgrens om te varen ligt rond de 10 knopen. Meer oppervlak voegt weinig meer toe in die windsnelheid. Dat is alleen om de zwaardere kiters onder ons op gang te helpen in 10 knopen. Het zou niet realistisch zijn als ze in de tabel 4 knopen als lowend zouden opgeven.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #53 April 07, 2006, 02:03:46
edit2Rapporteer  
Hier nog een tip om de highend wat op te krikken, en de kite stabieler te houden in zijn uiterste windbereik. Het komt er op neer dat je alleen wat knoopjes hoeft te verschuiven op de bridle. Minutenwerk dus. ThumpsUp

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2326753&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #54 April 07, 2006, 02:56:25
edit2Rapporteer  
De lowendgrens om te varen ligt rond de 10 knopen.

NOT! met een groot boardje kun je een hoop doen, een grote FS kite of bow/SLE erbij en je 10 knopen grens is ineens een stuk verder gezakt ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #55 April 07, 2006, 07:28:41
edit2Rapporteer  
Het gaat mij meer om het verschil van High end.....ofwel .... waarom kan ik starks een 9m2 langer doorvaren dan de 14m2....snappie loser

Dus als het moment van meten, wanneer je de kite pakt, 0(nul) is :Smiley

Waarom kan ik bij de 9m2 nog 19kpn meer hebben (high end 34 - low 15 = 19knp) en is dat verschil bij de 14m2 maar (high 24 - low 10 = 14knp ) 

Dit verhaal moet je los zien van welk board je gebruikt....Ik vraag mij dus af of iemand weet waarom de 14 minder aan zou kunnen dan de 9 Joepie

Thx voor je berich kitedemon (up_kitesmiley)kun je mij ook vertellen of die mods bij de nieuwe levering al uitgevoerd zijn en/of je low end door die mod omhoog gaat Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #56 April 07, 2006, 07:58:21
edit2Rapporteer  
Ik heb antwoord gekregen van BEST op mijn eigen vraag: ThumpsUp


This modification is for heavier riders and guys who like to ride lit up on their waroos… It increases the stability of the kite when depowered in the upper range, it doesn’t change any other flying characteristics, it just distributes the load a bit differently and better. Most do not need to make this modification, but if you are over 200lbs or like to ride overpowered, you should make the change and you will see better stability in your kite. It’s optional…

rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #57 April 07, 2006, 14:19:44
edit2Rapporteer  
Dit heeft te maken met dat de kracht van de wind kwadratische toeneemt met de snelheid. Dus wordt de windsnelheid 2 keer zo groot, wordt de kracht in je vlieger 4 keer zo groot.

stel je vliegt de 9m2 van 15 tot 35. De kracht in de vlieger in de lowend is 15*15*9 = 2025. Voor de bovengrens 35*35*9=11025. Een krachttoenmane van 11025/2025=5,44 kan de vlieger hebben. 10*10* 14=1400 en highend 24*24*14=8064. De 14 kan een krachttoename hebben van 8064/1400= 5.76. Dit is ongeveer evenveel, de 14 kan zelf een grotere krachtstoename hebben. Mischien snap je het nu.

Rik
Het gaat mij meer om het verschil van High end.....ofwel .... waarom kan ik starks een 9m2 langer doorvaren dan de 14m2....snappie loser

Dus als het moment van meten, wanneer je de kite pakt, 0(nul) is :Smiley

Waarom kan ik bij de 9m2 nog 19kpn meer hebben (high end 34 - low 15 = 19knp) en is dat verschil bij de 14m2 maar (high 24 - low 10 = 14knp ) 

Dit verhaal moet je los zien van welk board je gebruikt....Ik vraag mij dus af of iemand weet waarom de 14 minder aan zou kunnen dan de 9 Joepie

Thx voor je berich kitedemon (up_kitesmiley)kun je mij ook vertellen of die mods bij de nieuwe levering al uitgevoerd zijn en/of je low end door die mod omhoog gaat Joepie
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #58 April 07, 2006, 14:24:17
edit2Rapporteer  
De lowendgrens om te varen ligt rond de 10 knopen.

NOT! met een groot boardje kun je een hoop doen, een grote FS kite of bow/SLE erbij en je 10 knopen grens is ineens een stuk verder gezakt ThumpsUp

Ff off topic....
D.w.z.......als je bereidt bent 1900 euries neer te tellen voor 3 knopen extra lowend die je waarschijnlijk 3 x per jaar gebruikt......(bedoel de nieuwe Speed 17 lichtweer killer)
Ik heb toch maar een LCD TV aangeschaft voor dat geld.

Dan kan je beter lekker met je biertje op het strand blijven chillen tot de wind aantrekt.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #59 April 07, 2006, 17:35:11
edit2Rapporteer  
Moeilijke theoretische materie voor een leek  , in de praktijk is het zo ,als je zo,n 85 kilo weegt kan je met een 9 en 14 mtr Waroo de meeste dagen lekker varen ...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #60 April 08, 2006, 11:36:04
edit2Rapporteer  
Ik heb het bericht van RIK een paar keer moeten lezen maar ik snap je (up_kitesmiley)denk ik schater..
Kun je misschien even onderbouwen met een voorbeeld ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #61 April 08, 2006, 14:17:27
edit2Rapporteer  
Dit heeft te maken met dat de kracht van de wind kwadratische toeneemt met de snelheid. Dus wordt de windsnelheid 2 keer zo groot, wordt de kracht in je vlieger 4 keer zo groot.

stel je vliegt de 9m2 van 15 tot 35. De kracht in de vlieger in de lowend is 15*15*9 = 2025. Voor de bovengrens 35*35*9=11025. Een krachttoenmane van 11025/2025=5,44 kan de vlieger hebben. 10*10* 14=1400 en highend 24*24*14=8064. De 14 kan een krachttoename hebben van 8064/1400= 5.76. Dit is ongeveer evenveel, de 14 kan zelf een grotere krachtstoename hebben. Mischien snap je het nu.

Rik
Het gaat mij meer om het verschil van High end.....ofwel .... waarom kan ik starks een 9m2 langer doorvaren dan de 14m2....snappie loser

Dus als het moment van meten, wanneer je de kite pakt, 0(nul) is :Smiley

Waarom kan ik bij de 9m2 nog 19kpn meer hebben (high end 34 - low 15 = 19knp) en is dat verschil bij de 14m2 maar (high 24 - low 10 = 14knp )

Dit verhaal moet je los zien van welk board je gebruikt....Ik vraag mij dus af of iemand weet waarom de 14 minder aan zou kunnen dan de 9 Joepie

Thx voor je berich kitedemon (up_kitesmiley)kun je mij ook vertellen of die mods bij de nieuwe levering al uitgevoerd zijn en/of je low end door die mod omhoog gaat Joepie

Klopt deels. Maar er spelen nog wel wat meer factoren mee, en de belangerijkste is de verhouding gewicht van de rider met oppervlak wat in de lucht staat. Daarbij is ook de snelheid van de grotere maten minder dan kleine. De enige constante is dus je gewicht (en daar komen ook nog een eens je skills bij) Ook zitten de verschillelende maten niet exact hetzelfde in elkaar maar worden juist ontworpen om in een bepaald windbereik te presteren. en zo zijn er wel wat meer factoren die een rol spelen.
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #62 April 08, 2006, 14:37:53
edit2Rapporteer  
Kite demon, dat klopt, maar ik ga er in mijn voorbeeld van uit, dat de rijder de constante is. Zit natuurlijk verschil in grote een kleine maten van hetzelfde merk vlieger en de vaarsnelheid vna grote kleine vliegers. Dit verklaart echter niet waarom de range van een kleine vlieger zoveel groter is dat die van een grote, respectievelijk 14 knopen voor de 14 tegen 17 knopen van de 9. Dit wordt puur verklaard door de natuurkunde.

Als een een kiter met bepaald gewicht (en skills) wil  kunnen varen heeft hij een bepaalde kracht nodig. Deze wordt bepaald door de windsnelheid (in het kwadraat), vliegergrootte, en vliegervorm.  Vergeet hierbij de vliegervorm even omdat we het in dit geval over twee maten waroo's hebben (grote waroo's schelen qua vorm natuurlijk wel iets van de kleine, maar zullen veel op elkaar lijken).

Stel dat de kracht die je nodig hebt 2000(verzonnen waarde)  is (ik vergeet de eenheden even). Dan heb je bij een 16 waroo. 2000/16 = 125 aan windkracht nodig wortel (125) = 11 knopen aan windsnelheid. voor een 7: 2000/7=286. wortel (286)=17 knopen.

Stel dat je de vlieger kan houden tot een kracht van 10000 (verzonnenwaarde). Dan kan je de 16 houden tot wortel (10000/16)=25 knopen windsnelheid. De 7: wortel(10000/7)=38 knopen.

Conclusie: range 16 is (in dit fictieve voorbeeld) 25 (highend) -11 (lowend)= 14 knopen.
range 7 = 38 (highend)- 17 lowend = 21 knopen. Of te wel hoe kleiner de vliegermaat hoe groter de range.

Dit komt omdat de kracht wordt bepaald door: windsnelheid * windsnelheid * vliegergrootte
Hoe kleiner de vliegergrootte, hoe groter de windsnelheid moet zijn, maar omdat er een kwadraat in zit, telt dat erg hard. Het is even denken, maar dan heb je ook wat.


KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #63 April 08, 2006, 15:04:54
edit2Rapporteer  

Conclusie: range 16 is (in dit fictieve voorbeeld) 25 (highend) -11 (lowend)= 14 knopen.
range 7 = 38 (highend)- 17 lowend = 21 knopen. Of te wel hoe kleiner de vliegermaat hoe groter de range.


Deze conclusie is helemaal goed Rik ThumpsUp Thx voor de goede onderbouwing.
Zometeen weer tijd voor een praktijklesje Joepie
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #64 April 08, 2006, 15:11:35
edit2Rapporteer  
zeker weten, waait nu 26 knopen op wijk, negen pakken en knallen maar!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #65 April 08, 2006, 22:27:52
edit2Rapporteer  
Thx RIK  schater schater schater Ik snappie ThumpsUp
Onwijs bedankt voor je moeite om het ff uitteleggen....

Je zou dan zeggen dat je voor je 9m2 veel meer waar voor je geld krijgt omdat hij breder inzetbaar is..
En daar tegen over staat het vraagstuk" waarom een 16m2 of groter kopen als het maar een paar knopen scheelt"
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #66 April 09, 2006, 01:20:05
edit2Rapporteer  
Gaat natuurlijk niet alleen om bereik. Het waait per jaar veel meer dan tussen de 14-18 knopen dan tussen de 18-28 knopen. Als je kijkt naar de frequentie tabellen op het knmi, dan zou je de meeste dagen met een 16 kunnen varen (zeker in de zomer). Het waait gewoon veel minder vaak hard.
Steph

Berichten: 467
Antwoord #67 April 09, 2006, 03:42:46
edit2Rapporteer  
Nou eindelijk mijn eigen Waroo om mee te spelen. Het is een 12 en is fel groen met grijs.
Ik vind 'm nou niet echt mooi, maar opvallend is 'ie wel. Afwerking is prima. Geen gekke foutjes of slechte stiksels. Opvallend dat veel naden dubbel gestikt zijn. Goeie valves, alles voelt erg stevig aan. Alles op midden/midden aangesloten.

Ik wil even wat dingen vertellen die mij na mijn sessie gisteren opvielen.

Power/hoogtelopen
Er was ook een Rhino 05 14 en Rhino 06 14 (70-80kg riders), Rhino 05 12 / Vegas 05 12 (50kg riders). Niemand was hoog aan het springen.. meer een beetje cruisen en wat dingen uitproberen.
Toen de Vegas 05 16 genoeg druk had, kon ik er lekker mee varen. Dus zo'n 14-16 knopen.
Springen ging niet hoog, hoogtelopen ging redelijk eenvoudig op een 127*38. Ik weeg 75kg.
Niet anders dan verwacht... (helaas te weinig wind)

Vlieggedrag:
Wat mij opviel is dat het trimmen wel redelijk belangrijk is. Als je 'm teveel oversheet (wat veel beginners doen omdat ze niet weten wat oversheeten is) vliegt 'ie zwaar achteruit en stuurt voor geen meter. De duurdere bows hebben meestal weinig trim mogelijkheden dus kan je ook niet veel fout afstellen.

Relaunchen:
Ik heb 'm een keer of 10 expres gedumpt. Wij willen met de Waroo les gaan geven...
Mijn kites met 5de lijn heb ik meestal binnen 5 seconden omhoog, maar dat heb ik ook wel heel vaak gedaan.
Ik vond het relaunchen nou niet echt geweldig, maar dat is vast oefenen. Het duurt gewoon wel even voordat de kite begint te bewegen naar het windvenster. Het is voornamelijk een beetje spelen met een stuurlijn.

Wat me vooral opviel is dat ik 'm binnen no-time ook een keer binnenste buiten had zitten na het crashen. (alles was wel heeel hard opgepompt, want over het 'inverten' in de lucht had ik al gelezen). Dat gebeurt met de meeste kites wel als je geen spanning op de lijnen houdt, maar toch.. het ging wel erg makkelijk.
Even ernaartoe gezwommen en de kite draaide door, bar los maken, bar binnenstebuiten draaien, bar vast, safety leash even goed doen, relaunchen en daar ging 'ie weer (gelukkig zat de bridle nergens achter vast)... maar toch!

Conclusie:
Verder erg leuk, erg veilig, en vooral een extreem relaxte kite. Weinig bardruk, stuurt snel en constant. Ik ben niet iemand die altijd perse tegen de knoop moet varen, maar dat zit er bij de  Waroo dus helemaal niet bij. Een stopperbal ga ik er dus nog wel op zetten...

Als beginnende/intermediate kiter en je budget niet heel breed is is dit echt een aanrader.
Perfect om te leren springen, rotaties, downloops of combos en zelfs de meeste unhooked trucs. Ik wou dat dit er ooit was ipv de Airblast en AR3.5 Wink.

Wil je keihard loopen of old-school of heb je een aggresieve stijl of ben je Pro (of wanna-be) of erg anti-Best kijk dan verder. Misschien is dan de Rhino/Raven of Vegas/Torch iets voor jou...
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #68 April 09, 2006, 06:23:35
edit2Rapporteer  
Wat me vooral opviel is dat ik 'm binnen no-time ook een keer binnenste buiten had zitten na het crashen. (alles was wel heeel hard opgepompt,

hoe gebeurden dat dan? wat deed je wat je dus normaal juist niet moet doen?

Steph

Berichten: 467
Antwoord #69 April 09, 2006, 11:38:46
edit2Rapporteer  
De spanning was even van de lijnen en toen klapte de kite om. Ving vervolgens aan de verkeerde kant wind en zat toen dus binnenste buiten.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #70 April 09, 2006, 18:03:54
edit2Rapporteer  
misschien handig een paar tips op een rijdje om  'inverten' te voorkomen
dit is wat ik weet:
- heeeel hard oppompen
- als jij depowerd en de kite depowerd niet meer moet jij niet verder depoweren
- opletten de kite heeft wel degelijk een highEND.
EDIT: - je moet zorgen dat er altijd spanning op je depower lijnen staat

iemand hier iets aan toe te voegen?   of heb ik wat fout gezegt?     zeg het even.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #71 April 09, 2006, 22:40:01
edit2Rapporteer  
Deze gast heeft ook wel handige tips loser

http://www.xtremebigair.com/

Kan iemand mij vertellen of hij/zij tip 5 (ga naar de site en dan vervolgens naar ---- News kiteboarding -> Waroo tips and tricks -> tip 5 (make your depower/chickenline last longer) heeft uitgevoerd???
Zoja kan iemand mij zijn ervaring hierover vertellen?? ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #72 April 12, 2006, 17:11:44
edit2Rapporteer  
Nog een review gezien op hanlos loser Is wel beetje lang loser

Warning – random ramblings may be present - long post

After trying a Waroo 12m at Delray Beach a few weeks ago, I was able to test the 14m at my home grounds today at Crandon Park during the 3rd Kite for Girls  Day. The only other bow kite I tested before was SS TurboDiesel 12m. This review is from a perspective of an intermediate rider, 147 lbs (67kg), done on a Slingshot Misfit 128. The wind was 16-20kts from South according to NDBC/NOAA.

There is a lot of info from highly seasoned riders and instructors out there, so I decided to post my review as experienced by a guy that (until today) was not even doing backrolls  . I believe that there are plenty of riders who are at my level, either due to experience, age, or health, who are just looking for fun and not necessarily extreme moves (What I saw today was pretty extreme in my book, way to go Clinton!) After today’s test I am convinced that riding a bow kite of your choice will increase your fun out there.

Here are some impressions about my bow kite choice:


Waroo 14m review

– Speed of turning –
I could not see a significant difference in the speed between the 12 and the 14. I am sure that there is a difference, technically speaking, but to me they felt the same (also, I was not testing back-to-back). I am not throwing kiteloops or anything like that, so please keep that in mind. But for me, the kite was turning fast enough and I was not even being extreme with the bar. On a couple of occasions I steered it hard to the maximum (the other bar end pointing to the kite) and the turning speed was more than I could effectively use (I would bleed off the generated power by sheeting out).

I didn’t have the chance to play in the waves much as they were really not too good (1-2 feet) but from the time I spent out there on the reef I’d say that my lack of technique was the most limiting factor. The kite’s turning speed was able to correct my miscalculations in turns across the waves, so when I found myself stalled out a quick yank on the bar would send the kite into the power zone and I was powered again in an instant.

Before today, my main concern when considering the 14 was its turning speed as I wasn’t sure how it compared to the 12 which I loved. I am not worried anymore.

– Bar pressure –
Absolutely the same wonderfully light bar as with the 12m. I understand that bar pressure is an issue of personal preference and I prefer it feather light. Compared to the 12m TurboDiesel, the 14m is fantastic if you like it light. The bridle was rigged on middle knots, by the way. I was doing a fair amount of one-hand riding too, no problems there.

The feel of power/depower is also very light, you don’t feel like you’re doing pull ups when sheeting in. The kite feedback was good despite the light pressure. Without looking at it, I knew where the kite was, where it was going, and how fast. Lastly, I don’t know the size of the bar used, someone from Best could answer that. Whatever it was, it was adequate for the 14m.

– Power delivery –
The only thing I can compare this to is stick-shift driving and letting out the clutch. You can go from nothing to full power in a gradual and civilized manner in any time span you desire. This is not specific to the 14m so I won’t elaborate but it is worth noting that the 14m was very well behaved in this department.

At about 20 kts wind speed, going from ‘  just comfortably cruising’ to ‘bang  bang  bang ’ through the chop is an exhilarating experience. I’ve never felt such a fast transition on my big C. The acceleration is the fun factor, and the key is being able to have a large 14m down low sheeted out and waiting until you drop that clutch. Suddenly, no turning from the edge to power zone is necessary, the kite is there already. Just pull in the bar and you’re a human catapult. (you can pull in with one hand, it’s that light, but I usually need to grab the bar with both hands just to hold on).

– Relaunchability –
As I was having more and more fun, I dropped my guard and sure enough, I crashed and dropped the kite when its wingtip was caught by a wave as I steered it way too low. So there I was in deep water and it was not looking well.

The bridle was caught on a wingtip as far as I could tell but I wasn’t even sure which side, I was mostly going by feel than sight. The sea was a confused chop, the lines were under water, the kite was rolling in the waves, and the bar was twisted. I couldn’t get any visual on the lines at all. Now, I don’t know anything about relaunching the bows, all I know is how you do it with the good old C’s. After several attempts to get the tips untangled by pulling on the outside lines, the kite was still tumbling in the water in a configuration that made me think it"s not going to come up on its own.

Then I think the magic happened as I stopped pulling on the outside lines and I created some slack by letting go of the bar. A few seconds later I felt the shock waves through the chicken loop as the wingtips freed themselves from the bridle and with a bit of board resistance the rest was a textbook relaunch: kite floated on its back to the window edge and then up it went. The inside/outside lines were twisted a few times but no big deal.

Lessons learned:

1. Obvious but easily overlooked in the excitement of testing new stuff – know how to relaunch – duh. 

2. Be ready for a bridle tangle. Going from straight C style to bridle on front and back can catch people by surprise – not as much in terms of how it works or how to set it up – that’s pretty easy – but more in terms of feel when the kite is down.

On a C I know what line I am pulling by the reaction from the kite, by how it twists, by what it wants to do, without looking at the bar. Today I found myself in a completely unknown territory, no matter what I pulled, the kite didn’t respond in a way that was familiar to me. Every tug felt like I pulled on one big tangle with a kite at the end of it. Arguably, lack of experience with the setup, I admit.

3. Finally, how about orange lines instead of the grey/dark red combination so one could actually see them? Anyone? 

– Color options –
I know that it’s been said here before that having a waroo of any color now is better than your favorite color in 2 more months but to me the color is important. After looking at various photos of waroos here on the forum I realized that color choice by on-line reference is no easy matter.

I would say that the most color-accurate images are in the press r
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #73 April 13, 2006, 18:02:31
edit2Rapporteer  
Ik las ook op Hanglos dat men bij BESTkiteboarding prijzen(kite's) in de wacht kan slepen als je goed scorende topics/review's post over waroo. Misschien dat dat verklaart waarom iedere week ongeveer 2 review's opduiken.  (grinnik_kitesmiley)

Het klinkt allemaal best schater goed, maar waarom is iedereen zo gepint op dat bovenste bereik??
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen bow gevaren, maar met een oogje op de safety lijkt het me veiliger om niet die top-end op te zoeken met de grote maten.
Met high wind (6+ beauf) snap ik het wel, in de vlagen is het heerlijk.
Maar als je kleiner kan dan ga je toch kleiner. Dat vaart toch ook veel relaxeter, een kleinere kite.

Ik wil voor de zomer nog een nieuwe 14 of 16m. kite. Deze moet aansluiten op mijn Venom10. (low-end 18 knp.)
Daarom komen de bow's ook bij mij in beeld, bow's zie ik in dezelfde maten meestal sneller op gang komen als C-Shapes. Maar hoe zit met de power-depower van de grote bow's, is dat ook zo'n aan-uit verhaal als men van de kleine maten beweerd?
Ik heb nu een Venom, en die heeft een hele constante pull (ook in de turns), daar ben ik bijzonder gecharmeerd van, en wil ik graag ook in de nieuwe grote kite.
Daarom twijfel ik nog over het type kite voor de weinig wind dagen: een bow (waroo,shockwave) of een foil (pulse,venom,vortex) Van de foil's is bekend dat ze een constante pull hebben namelijk.
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #74 April 13, 2006, 18:20:46
edit2Rapporteer  
ikzelf heb een phantom 18, en die gaat al vanaf knoopje 9 (board 140x37.5)
heb ook een venom 13, en die dingen zijn gewoon té relaxed, vind ik (heb jij denk ik ook wel)
misschien een id om gewoon je set uit te breiden met dezelfde type kite's, laatst m'n venom13 en een switchblade12 naast elkaar gevaren, en moet zeggen dat ik m'n venom eff wat meer waardeerde. het is gewoon zo lekker varen en springen je hoeft er haast niet meer bij na te denken. maar als ik dan die switchblade vaarde dan moest ik de hele tijd aan m'n bar denken aangetrokken te houden, en sturen anders komt ie weer op het water. ook tijdens het varen moest ik echt m'n best doen. volgens mij als je venom gewend bent, kan je haast niet meer terug.
gewoon eff mijn gedachte
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.