Zijn er geinteresseerde voor vacuum-zuig-rubber-lap-mat (voor erbovenop, dus)

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #25 April 09, 2006, 20:08:23
edit2Rapporteer  
Yeah proefstukjes!  (grinnik_kitesmiley)

Een "relief" is geen probleem voor het te vacuumeren boardje. Er komt toch nog een stuk "breather" onder wat bovenop het boardje komt. Het wordt misschien een probleem om het goed af te plakken. Door dat patroontje ontstaan er kleine kanaaltjes waar het vacuum waarschijnlijk uit kan ontsnappen.

Bytheway..... is 1.2 a 1.5mm niet te dun?? Het voordeel van een wat dikkere mat (3mm) is dat het tijdens het afplakken niet gaat plooien.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #26 April 10, 2006, 14:25:57
edit2Rapporteer  
Waar ik heen wil qua afsluiten is een pees-afdichting. men freest een groef rond om het tafelblad (mm of 6, diep en breed), rubber eroverheen en een koord (5mm) erin drukken.
Simpel, doeltreffend en 100% recyclebaar. Als je blad dan van PE ofzo is kan gelekte epoxy en zo uit de goot gehaald worden.

Wat plooien betreft ben ik niet zo bang. Het spul heeft een aanmerkelijke stugheid.

@Leon,
Heb jij interesse om hier wat testjes op los te laten? Ik rij deze week nog wel een aantal naar A'dam op en neer, pas de problem om die meuk ff bij je af te leveren.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #27 April 10, 2006, 14:42:46
edit2Rapporteer  
Ik zit dit te lezen en dan vraag ik me af wat de bedoeling is.. volgens mij is en blijft het grootste probleem een luchtdichte afsluiting tussen rockertafel en het afdekkende materiaal waardoor je een luchtdicht geheel krijgt. Wat zijn de voordelen van dit materiaal ten opzichte van gewoon pe folie erbovenop, of is het voor oven en onder... Ik gebruik laatse jaar teflonfolie op  m'n tafel, er plakt nix op teflon ( zit me wel eens af te vragen hoe ze dat dan doen met die tefal pannen, maar dat ter zijde  schater ).

Het lijkt me wel intressant om weer eens iets nieuws te proberen maar ik twijfel aan de meerwaarde van de door jullie besproken materialen.. Sta uiteraard altijd open voor verbeteringen..

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #28 April 10, 2006, 16:33:02
edit2Rapporteer  
Het voordeel van rubbermat t.o.v. folie is naar mijn mening:

1) Makkelijker luchtdicht te krijgen. Er vormen geen plooien, zodat je kan vacuumtrekken met schakelautomaat en niet in continuebedrijf (dus minder lawaai s'nachts).

2) Een rubber membraan is in principe oneindig herbruikbaar.

3) rubber membraan is altijd op maat. Dus geen gel*l meer met het opmaat knippen.

4) rubber membraan is te combineren met rubber-pees afdichting. Dan ook geen afplaktape meer!!!

5) door het gemak werkt het sneller.

6) en het is gewoon cool!!!  (grinnik_kitesmiley)


Maar natuurlijk heb ik alle respect voor diegene die het anders doen....ieder zijn methode!
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #29 April 10, 2006, 16:35:37
edit2Rapporteer  
Oja Wout,

Natuurlijk wil ik wel ff wat testruns doen op mijn tafeltje. Noproblemo!!!  ThumpsUp
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #30 April 10, 2006, 21:37:48
edit2Rapporteer  
hey guys, goed nieuws. Ik kan via een maatje van me in de automaterialen aan een rol rubber komen van 1 bij x meter.

Zij gebruiken dat spul als antislipmat achterin bestelbusjes etc.

Weet nog niet welk type rubber het is. De dikte is ong een halve cm.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #31 April 11, 2006, 23:30:33
edit2Rapporteer  
Ben net terug van de zaak waar ik dat rubber vandaan kon halen om ff te kijken.

Op rol van 1400 breed, SBR rubber, 4mm dik, met gladde afwerking

Persoonlijk denk ik niet dat het geschikt is, het is namelijk erg stug. Dit kwam doordat er in de middelste laag canvas was verwerkt.

Prijs is wel laag, tussen de 20 en 30 Euro ex. BTW
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #32 April 12, 2006, 01:51:22
edit2Rapporteer  
Hey Adrenalin,

Het rubber moet niet te stug zijn.
3-4mm is een goede dikte, maar dan zonder tussenlaag.

De prijs is wel okay!  ThumpsUp  Misschien een testje met THV 500??
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #33 April 12, 2006, 02:39:47
edit2Rapporteer  
Ik denk  niet  dat het nut heeft, want het is zowiezo te stug.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #34 April 23, 2006, 00:35:50
edit2Rapporteer  
Iemand al iets nieuws ontdekt?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #35 April 23, 2006, 00:52:11
edit2Rapporteer  
Ehh...nog niet. Ik ben er nog niet aan toe gekomen  (geschokt_kitesmiley).

Bytheway... ik was vorig weekend ff bij een tuincentrum "shoppen" en zag dat ze daar 1mm dik EPDM rubber verkopen voor vijvers. Toevallig heeft Wouterb mij daar ook een proefstuk van gegeven om eens wat vacuum-testen mee te doen. Ik heb dat nog niet gedaan. Ook weet ik nog niet of Epoxy hecht aan dit kunstrubber.
Persoonlijk denk ik dat je daar prima boardjes mee kan vacumeren.

Je kan het altijd proberen voor ongeveer 7,- Euries/m2. Niet duur!!   (grinnik_kitesmiley)

Wouter heeft mij wat stukken 1.5 mm EPDM en 1.2mm Butyl-rubber gegeven. Wat mij wel opviel is de flex en stevigheid van beide rubbersoorten. Ik heb hier zo maar een goed gevoel bij dat ze als vacuummembraan goed gaan werken  ThumpsUp. Ik denk dat het opspannen op de rockertafel kinderspel wordt. En dan ook zonder plooien.

Maargoed...eerst testje draaien.
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #36 April 23, 2006, 02:19:44
edit2Rapporteer  
Ik Heb dat EPDM rubber v/h tuincentrum liggen leon, ik achte het persoonlijk niet van een dergelijke waarde dat het 3mm siliconen rubber zou vervangen, maarja de portemonee wil ook wat Sad. Dus zal ik meteen ff een testje doen 1x ontvet met dd ontvetter en 1x niet ontvet. Heb het al voor vacumeren gebruikt en het trekt geen plooitje, het hecht in iedergeval voor geen meter aan tapijt tape dus er is denk ik een goede kans dat epoxy dat ook niet doet Smiley
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #37 April 23, 2006, 04:46:18
edit2Rapporteer  
Hey Flyingkite,

Ik ben benieuwd naar je lijmtest!! Ik zeg maar zo...als het werkt, werkt het!!  ThumpsUp 
En zekers....zo goedkoop mogelijk!             
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #38 April 23, 2006, 04:48:36
edit2Rapporteer  
Maareh...hecht het niet aan tapijt-tape??  Dat zou toch wel moeten! mmmm...problemos.

flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #39 April 23, 2006, 05:00:16
edit2Rapporteer  
Maareh...hecht het niet aan tapijt-tape?? Dat zou toch wel moeten! mmmm...problemos.



Het hecht zegmaar een beetje, maar het gaat geen permanente hechting aan als je het ontvet is het ietsje beter maar het houd nogsteeds niet over Sad zit voor de afsluiting toch echt aan een pees in groef methode te denken.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #40 April 23, 2006, 15:21:11
edit2Rapporteer  
Probleem is dan wel dat je met je standaard trespa tafel niet genoeg dikte hebt voor een groef.
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #41 April 23, 2006, 15:38:19
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik had raad gekregen van LeonB om EPDM rubber te halen om het uit te testen.

Maar ik vond alleen PVC 1mm dik rubber, dus ik dacht zal wel niet werken maar toch effe proberen.

En vandaag (gistrn er op gedaan) krijg ik het probleemloos er af.

Dus dit vind ik ook wel aardig. Geen lossings wax of wat anders gebruikt, gewoon zo er op gekwakt en maar effe uittesten, en positief moet ik zeggen.

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #42 April 23, 2006, 16:51:32
edit2Rapporteer  
1 tot 1.5mm dik rubber is i.d.d. goed voor een peesafdichting.  ThumpsUp

Wat dachten jullie hier van:  Een soort "kraag" van EPDM rubber maken die gefixeerd is langs de rand van de rockertafel. Het rubber vacuummembraan  wordt dan samen met deze "kraag" in een soort groef geperst die als een losse ring op de rockertafel rust. Het voordeel is dat je op deze manier geen groef in de rockertafel hoeft te frezen  (grinnik_kitesmiley). En je kan nog makkelijk de rocker verstellen. De zogenaamde "ring" kan je maken van bijvoorbeeld hout of een opengewerkte PVC-pijp, waar de groef in komt voor de rubbere pees.... snappie???  Huh

flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #43 April 23, 2006, 17:05:48
edit2Rapporteer  
1 tot 1.5mm dik rubber is i.d.d. goed voor een peesafdichting.  ThumpsUp

Wat dachten jullie hier van:  Een soort "kraag" van EPDM rubber maken die gefixeerd is langs de rand van de rockertafel. Het rubber vacuummembraan  wordt dan samen met deze "kraag" in een soort groef geperst die als een losse ring op de rockertafel rust. Het voordeel is dat je op deze manier geen groef in de rockertafel hoeft te frezen  (grinnik_kitesmiley). En je kan nog makkelijk de rocker verstellen. De zogenaamde "ring" kan je maken van bijvoorbeeld hout of een opengewerkte PVC-pijp, waar de groef in komt voor de rubbere pees.... snappie???  Huh


jep is duidelijk top idee zat er zelf al aan te denken een mdf ring te maken met gaten voor over de draad einden van de rocker tafel en een aantal extra bouten op de kopse kanten. aan een pees aan de bovenkant had ik nog niet gedacht  ThumpsUp 
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #44 April 24, 2006, 02:05:47
edit2Rapporteer  
Ik zit nog even met de 'permanente' verbinding tussen tafel en kraag.
(zeker niet als je dezelfde tafel ook voor shapen wil gebruiken, maar dat laat ik ff buiten beschouwing)
Een verlijming op bovenzijde? kost je rond om 2á 3 cm en daar komt je 'Ring' ook nog binnen.
verlijming op zijkant geeft mijnsinziens te weining body (mm of 6).
verlijming op onder- en zijkant geeft vervonming van je blad tpv de dwarsliggers, niet wenselijk (zeker niet bij shapen, maar dat terzijde).

IK heb hier een chips-zak-afsluit-ding, ook groef/pees principe. Dat is een rubber(achtige) pees in een kunststof C-profiel. Als je zo'n profiel vindt en rond je blad kit/schoeft/lijmt/tackert...Desnoods op de kopse kant. (hoef je ook niet te frezen)
Ik ga nog ff brainstormen....
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #45 April 24, 2006, 06:06:05
edit2Rapporteer  
Er schoot me net trouwens iets heel simpels te binnen.

4 Latten, Alu of zo,  leg je rondom, op  je rubbermat.

Als je de kopse latten schuin afzaagd kun je ze los blijven halen, zonder ze van de bout af te moeten halen, en ze blijven op dezelfde hoogte als de andere latten.

Dan de bouten van je rockertafel erdoorheen, en moeren erboven op om ze aan te spannen.

Wanneer ad ene kant van je rubber gaten maakt, kan deze blijven hangen, misschien makkelijker?

Heb heel snel een tekeningetje gemaakt, hopelijk duidelijk genoeg.


flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #46 April 24, 2006, 06:26:55
edit2Rapporteer  
zou wel eens super kunnen werken ThumpsUp ik zou alleen nog 2 bouten extra aan de kopse kanten doen ivm afsluiting. Als je er dan een alu L profiel met een breed deel 5cm en een smal deel van 5mm aan de binnen zijde voor gebruikt met de kraag eronder dan moet het super dicht te persen zijn (grinnik_kitesmiley)
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #47 April 24, 2006, 16:26:39
edit2Rapporteer  
U/L profieltjes zijn idd VEEL strakker te klemmen. Maar wat bedoel je met een kraag?

Trouwens bedacht ik me vannacht  :Smiley Je hoeft ze niet eens scuin af te zagen, het kan ook zo.

adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #48 April 24, 2006, 16:38:13
edit2Rapporteer  
Ow trouwens U profielen gaan natuurlijk niet werken, ivm doorbuiging  loser aan de kopse kanten gaat het wel.
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #49 April 24, 2006, 18:55:27
edit2Rapporteer  
Ow trouwens U profielen gaan natuurlijk niet werken, ivm doorbuiging loser aan de kopse kanten gaat het wel.

Damn je hebt gelijk das jammer zeg Sad enuh mn epdm+epoxy test doe ik ff opnieuw, had op de gok ff wat hars en harder door elkaar gesmeten en helaas plakt het nog steeds loser hoop de uitslag morgen te hebben, wel ff zitten peuteren aan wat druppels 5min epoxy die ik op de epdm gemorst had, deze losten goed (grinnik_kitesmiley)
Maarja gellukig gaat het om een testje en niet om een board  :Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.