5de lijn op takoon skoop 11.6

J-D

Berichten: 110
April 10, 2006, 01:53:36
edit2Rapporteer  
Momenteel heb ik maar 4 lijnen aan m'n Takoon skoop hangen, is het aan te raden om er een 5de lijn bij te (laten) maken? 
Ik las ook ergens hier op het forum dat er iemand was hier die dat misschien wel tegen een geringe vergoeding wou doen, is hij/zij er nog?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 April 10, 2006, 01:56:16
edit2Rapporteer  
Dat is Erik verheij.
Je kite wordt er stabieler van en het is vooral een heel goede veiligheid. Ook wordt het waterstarten makkelijker.
Het is een echte aanrader.
Nielss
Gast
Antwoord #2 April 10, 2006, 02:17:02
edit2Rapporteer  
Takoon heeft hier een setje voor (2004). Informeer maar effe bij je shop.... of bel Jurgen/onno van Naturalhigh voor meer info/hulp

suc6
john leslie

Berichten: 43
Antwoord #3 April 10, 2006, 04:10:13
edit2Rapporteer  
He dan,

Ik vaar ook skoops, en heb een vijfde lijn op mijn bar gezet! Voornamelijk omdat ik unhooked ging varen en dit dan de veiligste manier vind! Daarbij komt dat het relaunchen helemaal een eitje wordt.
Ik heb het heel simpel gedaan, gewoon een lange lijn van de bar naar de kite. Gebruik hem dan ook niet voor stabieler en extra depower, alleen safety en relaunch. Dus kan je makkelijk zelf doen! Neem een lange lijn vanaf de bar. op de skoop zitten twee bevestigpunten voor een 5e lijn hier een neuslijntje aanzetten zodat de lijn vanaf de bar daaran bevestigd kan worden Even afstellen zodat de lijn niet te strak komt te staan en klaar is kees
Echt een aanrader!!

mzzl
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #4 April 10, 2006, 05:14:43
edit2Rapporteer  
i'm still alive!
kiter25

Berichten: 72
Antwoord #5 April 10, 2006, 06:16:01
edit2Rapporteer  
He dan,

Ik vaar ook skoops, en heb een vijfde lijn op mijn bar gezet! Voornamelijk omdat ik unhooked ging varen en dit dan de veiligste manier vind! Daarbij komt dat het relaunchen helemaal een eitje wordt.
Ik heb het heel simpel gedaan, gewoon een lange lijn van de bar naar de kite. Gebruik hem dan ook niet voor stabieler en extra depower, alleen safety en relaunch.

mzzl

Hoezo werkt de 5th dan niet stabiliteit en depower?

Ik wil het morgen zelf ook gaan klussen, op mijn north scepter bar...alleen dat elastiek-verhaal vind ik een beetje vaag...moet dat?
J-D

Berichten: 110
Antwoord #6 April 10, 2006, 13:41:59
edit2Rapporteer  
i'm still alive!

Ik heb je mailtje ontvangen, zal er even over nadenken Smiley

Thnx anyway Smiley
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #7 April 10, 2006, 15:35:27
edit2Rapporteer  
Zie voor meer informatie mijn bouwbeschrijving..

http://www.kitehigh.nl/z_tips_vijdelijn_zelf_maken_kite.php

Zonder Y-splitsing gaat het depower voordeel inderdaad grotendeels verloren. Als er zonder Y-splitsing spanning op de 5de lijn komt gaat de kite open staan en heel onstabiel fladderen. Met Y-sprong gaat de kite pas bij veel meer spanning fladderen. Daarom heb meer mogelijkheid tot depoweren.

kiter25

Berichten: 72
Antwoord #8 April 10, 2006, 18:21:42
edit2Rapporteer  
Aha. Op mijn CO2 2006 zit al zo'n Y-splitsing. Die is echter niet elastisch. Is het nu nog noodzakelijk om elastiek in de 5th line te maken?
(Ik heb je beschrijving wel gelezen, Erik, maar begreep nog niet echt het nut van bepaalde onderdelen. Ik dacht dat een 5th idd gewoon 1 lijn van bar naar leading edge van de kite was.)
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #9 April 11, 2006, 00:09:26
edit2Rapporteer  
Het elastiek zorgt ervoor dat de 5de lijn strak blijft als je aan de depowerstrap trekt. De voorlijnen worden dan namelijk korter, maar de 5de lijn blijft net zo lang. Om het geheel er dus een beetje netjes uit te laten zien zit er een stretchkord in de 5de lijn.

Dit geldt overigens dus alleen als je met Y-splitsing werkt.

hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #10 April 11, 2006, 21:08:55
edit2Rapporteer  
@kiter25:
je dacht dus dat 1 lijntje van kite naar bar zonder elastiek genoeg was?
dat is ook! maar alleen als je m zoals john leslie (en ikzelf) PUUR EN ALLEEN gebruikt voor safety/relaunch.

wil je ook de depower beinvloeden,is het verhaaltje van erik van toepassing...

als jouw CO2 2006 zonder 5th geleverd wordt, hoeft de LE in iig geen ondersteuning van een 5th, terwijl andere merken de LE zo dun hebben gemaakt, dat een 5th ondersteuning absoluut nodig is! Kortom, als je CO2 nu fijn vliegt, waarom dan de depower beinvloeden?? dacht ik zo.....doe wat je wilt, maar maak het jezelf niet onnodig moeilijk. Succes ermee!

gr danny
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.