Houtfineer als toplaag/finish.

Brenkie

April 14, 2006, 19:36:08
edit2Rapporteer  
Aloha, ik ben druk aan het brainstormen voor mijn nieuwe board.
Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik met de buitenkant aanwil.

Nu dacht ik dat een houtfineer finish misschien ook mogelijk is. Wel vet, een kersenhouten board bijv.
Slap-on erop http://www.slaponart.co.uk/hotgirls.html en een DD lakje erover, en men hebbe een prachtboard.  (grinnik_kitesmiley)
Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja wat zijn de bevindingen?

Zo uit mijn hoofdje is fineer meestal 0,8 mm dik, maar misschien zijn er ook andere dikten verkrijgbaar.
flyingkite

Antwoord #1 April 14, 2006, 19:54:12
edit2Rapporteer  
Hi brenkie ik werk veel met fineer en het is prima te verwerken onder vacuum is het ongeveer t zelfde als formica/pbt wat erg belangrijk is is dat je fineer impregneerd met polyserv impregneerhars dit om de epoxy diep in de fineer te laten doordringen.

of je het ook zonder vacuum met succes er strak op krijgt durf ik niet te zeggen

Succes

Elevation

Antwoord #2 April 15, 2006, 01:30:44
edit2Rapporteer  
wel ff dd lak erop, fineer is doorgaans erg zacht, misschien beter formica... is heel wat harder en krasvaster, anders minstens 2 lagen transparante dd..

let wel op, kwa sterkte voegt het weinig toe...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.