Jongens,
Na mijn wat minder ervaring van laatste keer, heb ik even wat onderzoek gedaan. De meeste telefoonproviders zijn tot 5 km uit de kust nog te ontvangen. Dit betekent, dat je mobieltje het gewoon doet. Ik wil mijn mobieltje dus gaan meenemen. Moet alleen iets verzinnen om het mobieltje waterdicht te kunnen verpakken en een methode om als je in het water ligt te bellen zonder dat je telefoon uit het de waterdichte verpakking moet worden gehaald. Iemand ideeen?
Rik
Ik denk niet dat een telefoon een reden geeft om je veiliger te voelen helaas. Op het moment dat je echt wat vervelends overkomt heb je er niks aan, bewuteloos, verstrikt, onderkoeld e.d En als de stroming je flink te pakken heeft ben je zo 5km weg.
Het beste volgens mij is nog altijd, niet te ver uit de kust gaan en voral niet alleen gaan en zorgen dat je in de gaten gehouden word (afspreken) en bij exteme wind evt. een spotter op t strand en rescue standby. Als je dan toch een werkend reddings signaal wil hebben neem dan een flare op drukkere plekken en een licht kogel en flare waar het rustig is en in de winter.
Ik kan me opzich wel voorstellen dat een telefoon handig kan zijn daar niet van bijv als een ander wat gebeurd e.d. maar mij zit ie persoonlijk alleen maar in de weg.