veiligheid: waterdicht hoesje voor telefoon

rikjonker

April 19, 2006, 00:10:06
edit2Rapporteer  
Jongens,

Na mijn wat minder ervaring van laatste keer, heb ik even wat onderzoek gedaan. De meeste telefoonproviders zijn tot 5 km uit de kust nog te ontvangen. Dit betekent, dat je mobieltje het gewoon doet. Ik wil mijn mobieltje dus gaan meenemen. Moet alleen iets verzinnen om het mobieltje waterdicht te kunnen verpakken en een methode om als je in het water ligt te bellen zonder dat je telefoon uit het de waterdichte verpakking moet worden gehaald. Iemand ideeen?

Rik
north_vegas
Gast
Antwoord #1 April 19, 2006, 00:13:49
edit2Rapporteer  

Check
http://www.aquapac.co.uk/

(hangloose_kitesmiley) Joepie YeSS ThumpsUp
north_vegas
Gast
Antwoord #2 April 19, 2006, 00:16:18
edit2Rapporteer  
Oh ja, verkrijgbaar bij de betere outdoor berg-sportwinkels. Ik gebruik ze al een tijdje., werkt perfect.
 (hangloose_kitesmiley) Joepie YeSS ThumpsUp
KiteKoe®t

Antwoord #3 April 19, 2006, 00:50:07
edit2Rapporteer  
Loop eens een duikwinkel binnen.. hier hebben ze doorgaans allerlei van zulk soort zakjes/doosjes enzovoorts te koop.
brutus1

Antwoord #4 April 19, 2006, 02:46:40
edit2Rapporteer  
Ik had een jaar of twee hetzelfde idee en heb zo'n oranje, opblaasbaar en waterdicht telefoonhoesje gekocht wat overigens nog flink duur was maar kwam er achter dat ik met mijn telefoon in het hoesje geen fatsoenlijk gesprek kon voeren omdat de telefoon ging rondzingen in het hoesje, je weet wel, speaker en microfoon te dicht bij elkaar in een ruimte. Iemand anders hier ook last van?
wasbeer

Antwoord #5 April 19, 2006, 02:50:31
edit2Rapporteer  
heb zo blauw-geel ding speciaal voor telefoon. Die andere oranje zakjes werke niet zo goed mara deze is speciaal voor telmefoon en zit zo iets raar in. Ding koste wel mere dan genoeg maar kan wle perfect waterdicht bellen  ThumpsUp
snip

Antwoord #6 April 19, 2006, 03:10:51
edit2Rapporteer  
jep heb er ook 1 meer voor het zeilen heb hem met kiten nog nooit megehad moet je um om je nek  hangen ofzo lijkt me niet erg relax
FunkyoneNL

Antwoord #7 April 19, 2006, 04:47:39
edit2Rapporteer  
kite maatje heeft vorige week condoom gebruikt  en was prima te verstaan en ik te horen wel van te voren een keer uitspoelen whaha grretzzzz
bignelis

Antwoord #8 April 19, 2006, 05:00:43
edit2Rapporteer  
kite maatje heeft vorige week condoom gebruikt en was prima te verstaan en ik te horen wel van te voren een keer uitspoelen whaha grretzzzz

Wel durex extra dik.......:-p
flyingkite

Antwoord #9 April 19, 2006, 05:16:26
edit2Rapporteer  
Jongens,

Na mijn wat minder ervaring van laatste keer, heb ik even wat onderzoek gedaan. De meeste telefoonproviders zijn tot 5 km uit de kust nog te ontvangen. Dit betekent, dat je mobieltje het gewoon doet. Ik wil mijn mobieltje dus gaan meenemen. Moet alleen iets verzinnen om het mobieltje waterdicht te kunnen verpakken en een methode om als je in het water ligt te bellen zonder dat je telefoon uit het de waterdichte verpakking moet worden gehaald. Iemand ideeen?

Rik

Ik denk niet dat een telefoon een reden geeft om je veiliger te voelen helaas. Op het moment dat je echt wat vervelends overkomt heb je er niks aan, bewuteloos, verstrikt, onderkoeld e.d  En als de stroming je flink te pakken heeft ben je zo 5km weg.
Het beste volgens mij is nog altijd, niet te ver uit de kust gaan en voral niet alleen gaan en zorgen dat je in de gaten gehouden word (afspreken) en bij exteme wind evt. een spotter op t strand en rescue standby. Als je dan toch een werkend reddings signaal wil hebben neem dan een flare op drukkere plekken en een licht kogel en flare waar het rustig is en in de winter.
Ik kan me opzich wel voorstellen dat een telefoon handig kan zijn daar niet van bijv als een ander wat gebeurd e.d. maar mij zit ie persoonlijk alleen maar in de weg.
Tom

Antwoord #10 April 19, 2006, 15:56:45
edit2Rapporteer  
Mijn pa heeft een box it dacht ik, een hard plastic ding wat hij altijd meeneemt met cat zeilen, werkt prima .
reinout

Antwoord #11 April 19, 2006, 20:02:41
edit2Rapporteer  
Ja boxit is echt heel goed.Hij is helemaaal waterdicht blijft drijven en je kan er nog door heen bellen.
Je kan hem gewoon kopen bij watersport winkel. Je krijgt er allemaal vershillende dingen voor als je telefoon groot of klein is met of zonder antenne enz..
Oja hij kost normaal 30 euro.
Brenkie

Antwoord #12 April 19, 2006, 20:45:41
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij Flying kite, ga gewoon niet te ver van de kant af, en ga op een safe spot kiten. Ik heb mijn telefoon altijd op het strand of in de auto.

Stel wel de nummers van de reddingsdiensten in.  Kustwacht alarmnummer: 0900-0111
                                                                      Kustwacht algemeen:      022-3542300

En schrijf je eigen tel.nummer op je gear, mocht je onverhoopt iets verliezen dan nemen zij contact met jou op ipv. een zoekactie op te starten.
Bel zelf dus ook even als je iets kwijtraakt. Is wel zo fijn.
Een lichtkogel en flare lijken me wat dat betreft beter.
Snap er nix van...

Antwoord #13 April 19, 2006, 21:15:29
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij Flying kite, ga gewoon niet te ver van de kant af, en ga op een safe spot kiten. Ik heb mijn telefoon altijd op het strand of in de auto.

Als we dat met z'n alle doen hebben we weer het volgende probleem
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=12537.0
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.