nog een Torch vraagje

huib

April 24, 2006, 04:43:30
edit2Rapporteer  
Ik heb tijdens de (windloze) testdagen van de afgelopen tijd nu op het strand in mijn handen gestaan met de Torch2, Impact, Vegas06 en Fuel06. En ik heb hier ook die test uit dat Duitse blad waar de Torch met de Impact vergeleken wordt. Nu denk ik dat je de kites toch een keer moet varen, maar mijn eerste ervaringen komen toch niet echt overeen met wat er over de kites gezegd en geschreven wordt.

Zo vind ik de Torch veruit de hoogste bardruk hebben. In oplopende volgorde: Vegas, Impact, Fuel, dan een heel stuk niks en dan de Torch.

Nu hoor/lees ik over de Torch dat je die kan loopen met een lekkere pull, maar als je dat wil ook goed om z'n tip kan laten draaien zonder pull. Deze pull 'on command' is wel iets wat ik zoek. Bij mijn eerste downloops vond ik het super om met wat voorwaartse pull uit een sprong te landen, maar bij het golfrijden wil ik een kite ook heel kort kunnen omdraaien zonder pull (en ik wil geen bow!).

Maar mijn ervaring was totaal anders. Vegas en Impact draaien super makkelijk en draaien als je dat vraagt om hun tip zonder pull. De Torch vond ik best nog grote loops draaien, en dan (ten opzichte van de andere 3 kites) best doortrekken. Lekkere pull voor sprongen met kiteloop maar wel te veel voor golfrijden. Daarnaast was de Torch bij het uitkomen van een korte draai instabieler dan de andere modellen.

Iemand van het Torch-kamp hier een mening over? Arno jij hebt toch Vegas en Torch getest?

Trouwens, die Naish bar is wel top zeg. Kunnen Slingshot, North en FOne die bar niet gewoon simpel houden. Wat er niet noodzakelijk op moet, moet je er ook niet opschroeven!
slufterhufters.com

Antwoord #1 April 24, 2006, 04:57:05
edit2Rapporteer  
Wil je homoloopjes dan ga je voor de andere, wil je toch een beetje mannelijke loopjes met controle dan neem je de Torch 2.

Ik vindt die andere kites te makkelijk loopen, weinig uitdaging, de Torch 2 heeft iets meer ballen en gaat ook snel rondt.
Hoe sneller een kite hoe homofieler de loopjes.

Bedenk wel dat bij hele snelle kites de druk ook sneller wegvalt bij sturen, daarom is bij de Torch de druk overal aanwezig en voel je de kite goed, omdat die precies snel genoeg is.
Ik zelf vindt de bardruk precies goed, zeer lichte bardruk is iets persoonlijks, hou ervan dat ik weet wat de kite doet, maar vindt de bardruk van de Torch 2 toch erg laag.
Moza

Antwoord #2 April 24, 2006, 05:57:35
edit2Rapporteer  
Ben het eens met wat arno zegt, die torch is gewoon raggen en je weet wat  die kite doet, constante pull...en idd relatief weinig bardruk.

Nu heb ik pas met die nieuwe vegas gevaren, en sturen doet ie wel als een meleier, draait idd praktich om zn as, maar ik vind de bardruk substantieel. Zeker hoger dan die van de torch.

Ik weet niet of je die kites op het strand in of uitgehaakt hebt getest....maar als je zeker wilt zijn dan moet je het nog maar eens proberen met meer wind.
TijN

Antwoord #3 April 24, 2006, 15:34:15
edit2Rapporteer  
Wil je homoloopjes

ik ben het hier mee eens, al doe je nu de homo's wel te kort. hehehe
Tom

Antwoord #4 April 24, 2006, 18:54:50
edit2Rapporteer  
Hij heeft inderdaad wat pull in downloops etc vind dit juist wel lekker! Maar je heb wel gelijk wat de bardruk betreft vind ik. Ik heb hiervoor cabrinha's gevlogen en was dan ook wel heel lichte bardruk gewent. Ben nu ook wel aan de torch gewent en is heerlijk maar voor mij liefst iets minder
Sky®ideR

Antwoord #5 April 25, 2006, 01:27:53
edit2Rapporteer  
Dan stel ik mijn vraag hier ook nog maar even, de bar lengtes van de 10m en 14m zijn die gelijk of heeft de 10m de 20" bar en de 14m de 22" bar...???
Tom

Antwoord #6 April 25, 2006, 02:07:06
edit2Rapporteer  
ik dacht , schiet me niet af als het niet zo is dat de 10m een 18 inch had en 14 20 inch,
maar ik zou voor beide gewoon 20 nemen kan je lekker 1 bar varen en gaat prima
Sky®ideR

Antwoord #7 April 25, 2006, 06:19:24
edit2Rapporteer  
oke thnx,

Zelf ervaring er mee om ze allebij op de 20" te varen?
Tom

Antwoord #8 April 25, 2006, 17:24:18
edit2Rapporteer  
Ik heb me 8 een keer op 20inch gevaren en dat gaat prima dus op de 10 is die iets trager is gewoon heerlijk. De 20inch op de 12 gaat super op de 14 word hij iets trager maar dat merk je amper.. Het maakt allemaal niet heel erg veel uit die 2 cm, ik vaar me 17 nog steeds op een 12 bar en dat gaat prima
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.