kitesurfen in de buurt van Caen, Frankrijk

storm

April 24, 2006, 15:41:34
edit2Rapporteer  
Zit volgende week in de buurt van Caen Frankrijk( Normandie in het noorden) Kent iemand daar goede spots. Eventueel voor beginners (gaat een maat van me mee).
Ik wil graag jullie ervaring wten, dus niet naar kitebeaches verwijzen, want daar heb ik al gezocht.
wouterb

Antwoord #1 April 24, 2006, 15:56:41
edit2Rapporteer  
http://www.rtl.nl/(/reizen/campinglife/bestemmingen/)/components/reizen/campinglife/2005_2006/bestemmingen/articles/25bretagne_kitesurfen.xml

www.kitebeaches.com
storm

Antwoord #2 April 24, 2006, 16:50:53
edit2Rapporteer  
Sorry, maar ik vraag toch volgens mij duidelijk naar eigen ervaringen. Niet een of andere link.
Die heb ik zelf nl. ook wel gevonden.
wouterb

Antwoord #3 April 24, 2006, 17:11:08
edit2Rapporteer  
oops, sorry ff te snel...
Deze zomer ga ik zelf ook die kant op, maar dat is voor jou waarschijnlijk te laat.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 April 26, 2006, 01:14:35
edit2Rapporteer  
Ik ben enige jaren(2002) geleden in Normandie geweest ,in een bungalopark op Omaha Beach ((invasiestrand 1944) Dat is opzich een mooie locatie om te kitesurfen ,lekker breed en een niet te hoge branding ,Ik was daar wel de enigste kitersurfer ,Dat was ook in de maand Mei ,Verder heb ik daar nog een paar andere stranden ,gezien waar werd gekitesurft ,Maar daarvan ben ik de naam vergeten ,Maar je hebt in Normandie vele mooie breede stranden die geschikt zijn om te kitesurfen...Je ziet daar ook veel van die zeilwagentjes (Blowcarts) op het strandt.. Alleen met de wind moet je geluk hebben ..
 ThumpsUp
Moza

Antwoord #5 April 26, 2006, 05:51:19
edit2Rapporteer  
Check Deauville, ik ken een Franse jongen die daar altijd kite....anders een stukje naar het zuiden, noord Bretagne, heb je een plaatsje dat St Cast heet. Superbreed strand en goeie omstandigheden. Dan nog een stukje doorrijden 1,5 uur en dan heb je St Malo, soort baai...met hooeie wind echt een topspot voor beginners en HEEL MOOI!

Succes, neem wat foto's en post je ervaringen. Dat stukje Frankrijk wordt nog onderschat en is geeneens zo ver van huis!
Moza

Antwoord #6 April 26, 2006, 06:14:18
edit2Rapporteer  
Pics kijk naar de titel voor de lokatie en vergeet niet DEZE WEBSITE TE KIJKEN VOL TOP PICS

http://pierre.pradier.free.fr/index.php

Laatste ding ernog over...in St Malo heb je een geleidelijk strand, je kan dus tot redelijk diep staan en bij de juiste wind raak je ook nooit uit die baai! Top voor beginners ook. Begin alleen een beetje rechts van het midden, links zit eeen haventje met bootjes!
TijN

Antwoord #7 April 26, 2006, 15:35:39
edit2Rapporteer  
dat ziet er gelikt uit man!!  ThumpsUp
kitesurfer29
Gast
Antwoord #8 Februari 02, 2007, 02:00:13
edit2Rapporteer  
ik kite altijd in de noordzee das daar echt te gek daar kun je ook een paar coole spots vinde , ik kite al 7 jaar en ik ben echt goed mischien iset daar te moeilijk voor jouw veel geluk man !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.