Het werkt! ...redelijk ;-)

adrenalin

Berichten: 897
April 27, 2006, 19:54:43
edit2Rapporteer  
Ff een testrun gemaakt met mijn nieuwe vacuum opstelling, op basis van Leon's membraan© idee (bedankt !!!!  ThumpsUp )

Is vijverrubber, lijkt op fietsbandrubber. Zoals je ziet moet het board nog worden geschuurd.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #1 April 27, 2006, 19:55:21
edit2Rapporteer  
Aansluitnippel. Alu buisje waar een schroefdraad in is getapt.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #2 April 27, 2006, 19:56:00
edit2Rapporteer  
closupje, ik vraag me af of het ding genoeg onderdruk krijgt.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #3 April 27, 2006, 19:56:50
edit2Rapporteer  
Nog enkele plooien, moet nog ff het aanzuipunt afwerken.

ER komt trouwens ook nog een tweede.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #4 April 27, 2006, 19:57:43
edit2Rapporteer  
2 laagjes rubber, de bovenste is de mat, de onderste is alleen een stuk van 1600x 50mm
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 April 27, 2006, 22:18:08
edit2Rapporteer  
Beetje bevallen vijverfolie gebruiken als vacuummatje?
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #6 April 27, 2006, 23:58:36
edit2Rapporteer  
@ adrenalin t ziet er goed uit alleen aan de edges van je board kan je zien dat ie nog niet vol vacuum zit geloof ik, heb je een continu draaiende pomp of werk je met een relais? enuh wat was de onderdruk die je haalde? je zegt t werkt redelijk maareh nu word mij niet helemaal duidelijk warom ,t redelijk werk.

Beetje bevallen vijverfolie gebruiken als vacuummatje?
jij hebt dus niet opgelet geloof ik??? het is vijver rubber niet te verwarren met folie wat van pvc gemaakt is.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #7 April 28, 2006, 00:01:51
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, als het goed is heb ik snel ook een stukje van dat vijverrubber en dan kunnen we eens zien wat het is Smiley
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #8 April 28, 2006, 00:02:09
edit2Rapporteer  
Heyy, Joepie

Ziet er toch goed uit. ThumpsUp

Maar waarom de 2 rubber matten???? Huh

En wat voor kraag heb je op de tafel gemaakt????? Van wat voor materiaal????

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #9 April 28, 2006, 00:04:48
edit2Rapporteer  
Heyy, Joepie

Ziet er toch goed uit. ThumpsUp

Maar waarom de 2 rubber matten???? Huh

En wat voor kraag heb je op de tafel gemaakt????? Van wat voor materiaal????

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
2e mat is de kraag...!
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #10 April 28, 2006, 00:08:36
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ummhh oke leg eens uit A.U.B...... Huh

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #11 April 28, 2006, 00:20:57
edit2Rapporteer  
Citaat
jij hebt dus niet opgelet geloof ik??? het is vijver rubber niet te verwarren met folie wat van pvc gemaakt is.

Klopt, 1mm dik vijverrubber. Geen idee welke soort precies, maar zoals ik al zei lijkt het erg op de binnenband van je fiets.

Citaat
2e mat is de kraag...!

Klopt ThumpsUp Ik heb eerst rondom het board een randje rubber gelegd, en daarop komt pas de echte mat zeg maar. De kraag zal ik nog vastzetten met dubbelzijdige tapijttape, maar daar had ik geen geduld voor  loser

 zie  de foto

Citaat
...aan de edges van je board kan je zien dat ie nog niet vol vacuum zit...
Opzich zit het rubber wel strak genoeg om de edges, en om alle andere contouren (de bobbels op het dek.bv. ). Nu heb ik geen ervaring met vacuuum, dus misschien heb je wel gelijk. Ik heb niet echt een referentiekader zeg maar...

Met strak genoeg bedoel ik dat het rubber vrijwel niet in beweging te brengen is als ik het probeer te verschuiven. Een laminaat zou in elk geval wel tegen het dek gedrukt worden, maar niet met een heel hoge druk.

Ik weet niet of ik ergens een lek heb, dit is erg moeilijk om te zien/horen. Daarnaast heb ik nog geen manometer aangesloten, dus weet ook de onderdruk niet.

Citaat
...je zegt t werkt redelijk maareh nu word mij niet helemaal duidelijk warom ,t redelijk werk.

Al met al zit het er dus redelijk strak omheen. Therefore, het werkt redelijk... :Smiley
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #12 April 28, 2006, 00:38:03
edit2Rapporteer  
Hey,, Joepie

Ik zat te denken om in mijn trespa plaat een groefje te frezen van hooguit 2mm diep en 5mm breed.
En dan een rand, met kit (of zoiets), te leggen die aardig hoog word. Hooggenoeg om eventuele kieren dicht te laten gaan.

groef is om goede hechting met de plaat te krijgen en om lekken te voorkomen.

Ik wil dit doen onder de bouten die de plaat vormen.

En dan een mdf rand maken uit 1 stuk plaat, die over de folie heen komt en op de kit rand klemd.
En dan een paar extra draad einden in de trespa plaat maken waarmee ik de mdf rand extra goed vast kan zetten.

Ik weet niet of dit een iede is, het is eigenlijk bijna het zelfde iede, maar alleen net weer iets anders.

Greetings.....The Pro Kiter...Arwin Lubbers
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #13 April 28, 2006, 15:32:22
edit2Rapporteer  
wat een gedoe allemaal joh!, wat is er nou mis met een stukje vacuumfolie en tape?
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #14 April 28, 2006, 17:06:32
edit2Rapporteer  
Als het eenmaal werkt, werkt het ook heel simpel  ThumpsUp

@arwin, dat zou best eens kunnen lukken!
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #15 April 28, 2006, 18:37:53
edit2Rapporteer  
stel je bakt je boards op 60 graden af, wat doet dat vijverspul dan?
geef mij maar gewoon folie en tape!
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #16 April 28, 2006, 23:11:10
edit2Rapporteer  
stel je bakt je boards op 60 graden af, wat doet dat vijverspul dan?
geef mij maar gewoon folie en tape!

@ Peter (grinnik_kitesmiley) jij zij toch moeten weten dat kunst rubber bestand is tegen temperaturen ver boven de 60graden, "Ethyleen Propyleen Dieen Monomeer          Synthetisch rubber.
EPDM folie is sterk, blijvend elastisch, bevat geen weekmakers, zelfs verwerkbaar bij zeer lage temperaturen (-40 tot +100°), zeer goed bestendig tegen UV-straling''
ThumpsUp

wat een gedoe allemaal joh!, wat is er nou mis met een stukje vacuumfolie en tape?
Hmm niks behalve dat de 800+mbar niet zo gemakkelijk te halen is en dat je iederekeer nwe tape en plastic nodig hebt en natuurlijk die elendige plooien.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #17 April 28, 2006, 23:31:08
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag ook maar eens vijverfolie gehaald, 4 meter breed, 1 meter lang. helaas was er niets kleiners. Lijkt heel erg op de binnenband van je fiets alleen net ff wat dikker. Ik hoop morgenochtend mijn board te kunnen lamineren dus we zullen zien hoe het gaat ThumpsUp
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #18 April 29, 2006, 00:44:29
edit2Rapporteer  
, 4 meter breed, 1 meter lang. helaas was er niets kleiners. Lijkt heel erg op de binnenband van je fiets alleen net ff wat dikker.


hehe, psies het spul dat ik ook heb gehaald...
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #19 April 30, 2006, 16:28:11
edit2Rapporteer  
Hey Adrenalin,

TOP!  ThumpsUp. Het ziet er goed uit.
Is het membraan een beetje makkelijk en snel op te spannen en luchtdicht te maken?

Ik ben wel benieuwd hoeveel % vacuum je haalt.....minimaal 80% moet je toch wel hebben.
ff een manometertje aansluiten!

Bytheway..... Peter is gewoon jaloers (gnehehehe...  schater)
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #20 April 30, 2006, 23:34:49
edit2Rapporteer  
Tnx!  ThumpsUp ben er stiekem ook best trots op  (grinnik_kitesmiley)

heb inmiddels al weer wat kleine aanpassingen gedaan:

Rubber kraag heb ik weggelaten, en in de plaats daarvan grote rubber tochstrips opgeplakt. Is een stuk netter, en beter luchtdicht in de hoeken.

De ronde buizen heb ik over de lengte doormidden gezaagd. Hierdoor wordt het membraan precies op de tochtstrip geklemd waardoor ik minder kans op lekken heb (denk ik...)

Citaat
Is het membraan een beetje makkelijk en snel op te spannen en luchtdicht te maken?

Tgaat niet echt snel, zal eens kijken hoelang in minuten.

Het membraan kun je aan 1 kant laten zitten onder de buis.
Verder maak ik de beide latten los, en de tweede buis.
In mijn geval betekent dat 11 + 4 moeren.

Citaat
Ik ben wel benieuwd hoeveel % vacuum je haalt.....minimaal 80% moet je toch wel hebben.
ff een manometertje aansluiten!

Ik heb gister nog even geprobeerd om twee pompen tegelijk te laten draaien.
Het board wordt in dit geval wel strak om de concaaf-bolling in de onderste plaat getrokken, en daar is best wel wat voor nodig.

Helaas met 1 pomp net niet genoeg, en dat is jammer want was van plan om om de 30 minuten 1 pomp te laten draaien om oververhitting te voorkomen.

Manometer moet ik nog ff ergens vandaan zien te futselen.
Ik zag trouwens per toeval bij de gamma op de "CV" afdeling een Manometert liggen van 8 euro.

Deze zullen waarschijnlijk worden gebruikt om waterdruk te meten neem ik aan?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #21 April 30, 2006, 23:56:09
edit2Rapporteer  
CV manometer gaat tot 3 bar geloof ik... Je kan het volgens mij wel gebruiken voor een indicatie. Druk=druk!

Die tochtstrip is een goed idee!  ThumpsUp Als je dit nu eens vervangt door een harde rubber-pees met een vlakke zijde die op de rockertafel wordt geplakt. Het rubber membraan leg je hierovereen. Daarna met de halve-pvc pijp het membraan afklemmen over de pees. Ik denk dat als dit goed past de "rocker-tafel-bouten" ook niet meer nodig zijn. Dit scheelt weer opspantijd!!! Voorwaarde is wel dat de PVC-pijp "net niet" past op de rubber pees.... (grinnik_kitesmiley)
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #22 April 30, 2006, 23:56:36
edit2Rapporteer  
Snappie???  Huh
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #23 Mei 01, 2006, 00:11:41
edit2Rapporteer  
erhm...wat bedoel je met een rubber pees?
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #24 Mei 01, 2006, 00:54:13
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik had op het net een site gevonden die heel erg veel mano meters verkoopt.

Ook onderdruk meters. ThumpsUp

Heb er nu net het weekend eentje thuis gekregen....hij was 5 euro en verzenden 6 euro. Joepie

Dusss niet zo duur.

Maar het eigenlijk een bedrijf wat alleen aan groothandels en winkels levert.

Maar denk dat het wel lukt als je het vraagt. (ik heb het besteld via de zaak van me vader).

Hier de site....     www.mattech.nl

Greetings...The Pro Kiter...Arwin Lubbers
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.